loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

وال استریت ژورنال اعلام کرد: به نظر می رسد اپل در حال صحبت با توزیع کننده و وارد کنندگان محصولاتش در ایران است تا به جای باز شدن اپل استورها در ایران، محصولات این شرکت در ایران از طریق این نماینده‌ها به فروش برسد .

 وال استریت ژورنال در گزارشی در ۲۹ اکتبر اعلام کرد: مقاماتی رسمی از سوی اپل با توزیع کنندگانی در ایران در خصوص توزیع رسمی محصولات تحت عنوان نمایندگان فروش مذاکره کرده است.

در این گفتگو که در کوپرتینو انجام شده اپل امکانات و قابلیت‌های توزیع کنندگان ایرانی خود را برای فروش محصولات اپل تحت عنوان نمایندگی فروش مورد بررسی قرار داده است.  فعلا به جای باز شدن اپل استورها در ایران، محصولات این شرکت در ایران از طریق این توزیع کنندگان به فروش می رسد. مدلی که اپل پیش از این در کشورهایی در اروپا و آسیا برای فروش محصولاتش پیاده کرده است.

پیش از این در ماه می ۲۰۱۳ دولت آمریکا مجازات‌هایی را برای شرکت های آمریکایی که با ایران وارد معامله شوند وضع کرده بود اما این قوانین در حال تغییر هستند و بدین ترتیب این امکان وجود دارد که برخی ابزارهای الکترونیکی، نرم افزارها و ابزارهای ارتباطی توسط این شرکت ها به ایران فروخته شوند.

برداشتن محدودیت های مذکور که به واسطه تحریم ایران اعمال شده بودند می تواند برای اپل فرصتی مناسب باشد که با اعطای نمایندگی فروش به توزیع کنندگان ایرانی محصولات خود را در یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه بفروشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که مرتبا با مشکل پایان شارژ گوشی و تبلت و دیگر وسایل برقی قابل حمل مواجه هستید بهتر است شارژر تازه و بدون سیم تی پی لینک را هم امتحان کنید .

این شارژر با عنوان TL-PB10400  می تواند در آن واحد دو وسیله را با هم شارژ کند و با توجه به ابعاد کوچکی که دارد به آسانی قابل حمل و نقل است.

شارژر مذکور از نوع ۱۰۴۰۰ میلی آمپری است و دارای دو پرت یو اس بی است تا با انواع محصولات بی سیم و همراه سازگاری داشته و بتواند آنها را شارژ کند.

شرکت مذکور شارژر یاد شده را به قیمت ۵۰ دلار در دسترس علاقمندان قرار داده است و برای تشویق کاربران به خرید آن تخفیف های ویژه ای را هم در نظر گرفته است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

نرم افزار کاربردی آهنگ پیشواز برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌های عامل اندروید و iOs اپل عرضه شد .

این اپلیکیشن رسمی به منظور سهولت دسترسی مشترکین اپراتور دوم به بانک جامع آهنگ‌های پیشواز این اپراتور عرضه شده و شامل تمامی آهنگ‌های پیشواز با امکان جستجو از طریق نام آهنگ، نام صاحب اثر و کد آهنگ است.

 امکان شنیدن آهنگ مورد نظر و طبقه بندی آواهای انتظار در دسته بندی‌هایی نظیر توصیه شده‌ها، پرفروشترین‌ها، جدیدترین‌ها و پرطرفدارترین‌ها از امکانات این نرم افزار است.

 همچنین اطلاعات لازم در خصوص خدمات آهنگ پیشواز از جمله آهنگ پیشواز شخصی ایرانسل، هدیه آوای انتظار به دیگر مشترکین و کپی آهنگ پیشواز از طریق این اپلیکیشن قابل دسترسی است.

 این نرم افزار از طریق بازارهای اپلیکیشن از جمله گوگل پلی و آیتونز در دسترس است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

در ماه‌های اخیر عرضه محصولات هوشمند پوشیدنی با امکانات مختلف از امکان بررسی پیامک‌ها و مطلع شدن از تماس‌های دریافتی گرفته تا ارائه خدمات تناسب اندام بسیار خبرساز بوده است .

 با شروع سال 2015 انتظار می‌رود که محصولات تازه ای با همین امکانات عرضه شوند. در اینجا به معرفی تعدادی از این محصولات که بیش از دیگر تولیدات این چنینی با اقبال عمومی مواجه شده‌اند می پردازیم.

گفتنی است که این محصولات از نظر کیفیت و میزان استقبال از پایین به بالا مرتب شده اند و در واقع آخرین هوشمند پوشیدنی معرفی شده از بیشترین اقبال در بازار برخوردار است.

 

 

بقيه در ادامه مطلب.....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

نزدیک به ۲ سال پس از اینکه مدیر عامل ارشد Avalanche Studios، آقای Christofer Sundberg تصویری مرموز بر روی Instagram به اشتراک گذاشت، می‌گذرد (که احتمال می‌رفت مربوط به Just Cause 3 باشد) و ‌در طول این مدت شاهد برخی شایعات نیز در این باره بوده‌ایم تا اینکه امروز، Just Cause 3 به صورت رسمی تایید شد .

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 74 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

از Nmap جهت اسکن کردن شبکه های بسیار بزرگ به معنی واقعی کلمه، یعنی صدها هزار از ماشین، استفاده شده است .

مخفف Network Mapper میباشد و یک نرم افزار کاربردی برای جستجوی شبکه یا ممیزی امنیتی شبکه به شمار میاید. این نرم افزار طوری طراحی شده که شبکه های بزرگ را به سرعت اسکن کند، اگر چه می تواند بر روی سیستم های تنها نیز بخوبی کار کند. Nmap از ip packet های خام بصورت منحصر بفرد استفاده می کند تا تعیین کند چه رایانه هایی (hosts) بر روی شبکه در دسترس می باشند، چه سرویسهایی (ports) ارائه می کنند، چه سیستم عاملهایی (بهمراه نسخهٔ سیستم عامل) بر روی آنها در حال اجرا می باشد، چه نوع packet filter ها / فایروالهایی مورد استفاده قرار گرفته و چندین پارامتر دیگر. Nmap بر روی اکثر رایانه ها، هم گرافیکی و هم کنسول ها قابل استفاده است. Nmap یک نرم افزار مجانی است که به همراه کدهای آن تحت واژهٔ GNU GPL در دسترس می باشد.

ویژگی های Nmap

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 70 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

اولین اسمارت فون ویندوزی با نام مایکروسافت هم بالاخره به حقیقت مبدل شد. گوشی هوشمند و پایین رده ای Microsoft Lumia 535 که چندی پیش هم مشخصاتی از آن در محافل عمومی منتشر شده بود در دو مدل یک و دو سیم کارت معرفی شد .

مایکروسافت لومیا ۵۳۵ از پردازنده Qualcomm Snapdragon 200 با چهار هسته ۱٫۲ گیگاهرتزی به همراه ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از حافظه های microSD برخوردار است. علاوه بر این صفحه نمایش ۵ اینچی IPS با کیفیت qHD و ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسلی به همراه Corning Gorilla Glass 3 و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و عقب آن از دیگر ویژگی های این اسمارت فون پایین رده ای محسوب می شوند.

ابعاد فیزیکی ۱۴۰٫۲ در ۷۱٫۴ در ۸٫۸ میلی متری، وزن ۱۴۶ گرمی و باتری با ظرفیت ۱۹۰۵ میلی آمپر در ساعتی از دیگر خصوصیات قابل توجه این گوشی هوشمند هستند. لومیا ۵۳۵ همچنین دارای سیستم عامل ویندوز فون ۸٫۱ با رابط کاربری Lumia Denim نیز می باشد.

Microsoft Lumia 535 قرار است در ماه جاری میلادی، در رنگ های مختلف و با قیمت تقریبی ۱۱۰ یورو عرضه شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

با توجه به اینکه ۸۰ درصد از ایمیل‌های ارسالی در جهان را هرزنامه ها تشکیل می‌دهند، اتحادیه بین المللی مخابرات و جامعه اینترنت (Internet Society) به دنبال مقابله جدی با این مشکل هستند .

دکتر حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات در اظهار نظری در این مورد گفته که زمان آن فرارسیده تا ترافیک وب به برقراری ارتباطات مشروع اختصاص یابد.

وی افزوده است: مقابله با گسترش دامنه ارسال هرزنامه ها و حفاظت از داده های کاربران یک دغدغه جدی در میان کاربران گوشی های هوشمند و خدمات اینترنت است. ما نیازمند یافتن راه حلی جهانی برای مقابله با این مشکل هستیم که هزینه های سنگینی را نیز تحمیل نموده است.

حال این اتحادیه با همکاری جامعه اینترنت به دنبال یافتن راه‌هایی به منظور مقابله با هرزنامه‌ها و جلوگیری از وارد آمدن خسارات مادی و معنوی به کشورهای جهان و به خصوص کشورهای در حال توسعه است. بدین منظور برای افزایش درک عمومی در مورد این مشکل و ابداع ابزار و روش های جدید تلاش خواهد شد.

از جمله مشکلاتی که از این طریق کاهش می‌یابند می توان به جلوگیری از اتلاف پهنای باند، منابع ذخیره سازی اطلاعات، زیرساخت‌های شبکه‌ای و همین طور مقابله با تهدیدات امنیتی اشاره کرد. از این طریق برنامه های آموزشی برای افزایش آگاهیهای عمومی در مورد هرزنامه ها نیز به اجرا درخواهد آمد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

دولت آمریکا که مدتهاست عنوان مالک برترین ابررایانه جهان را از دست داده، قصد دارد با صرف هزینه ۴۲۵ میلیون دلاری مجددا این عنوان را بازپس بگیرد .

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده که بودجه یاد شده به طور کامل به فعالیت‌های مربوط به تحقیق و بررسی و همین طور ساخت ابررایانه‌های جدید در آمریکا اختصاص می‌یابد.

از این رقم ۳۲۵ میلیون دلار به عقد قراردادهای همکاری با دو شرکت IBM و  Nvidia اختصاص یافته تا این دو شرکت ابررایانه‌های جدیدی را طراحی و روانه بازار کنند. ۱۰۰ میلیون دلار باقی مانده هم صرف تحقیقات در مورد آینده صنعت ابررایانه‌ها خواهد شد.

دو ابررایانه جدید که Sierra و Summit نام خواهند گرفت، از سرعتی دو تا سه برابر بیشتر از ابررایانه Tianhe-2 کشور چین که هم اکنون برترین ابررایانه جهان است، برخوردار خواهند بود. Sierra برای شبیه سازی عملکرد سلاح‌های هسته ای و با سرعت ۱۰۰ پتافلاپ عمل خواهد کرد.

ابررایانه Summit هم که در آزمایشگاه ملی Oak Ridge ایالت تنسی برای انجام تحقیقات غیرنظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سرعت ۱۵۰ پتافلاپ بهره‌مند خواهد شد. Tianhe-2 چینی ها در حال حاضر ۵۵ پتافلاپ سرعت دارد.

قرار است در صورت باقی ماندن این بودجه از آن به منظور تحقیق در مورد ساخت ابررایانه‌های جدیدتر استفاده شود. بودجه مذکور در قالب طرحی با عنوان FastForward2 هزینه خواهد شد که هدف از اجرای آن ساخت تراشه‌ها، حافظه‌ها و دیگر سخت افزار مورد نیاز برای طراحی رایانه هایی است که ۲۰ تا ۴۰ برابر سریعتر از مدل های فعلی باشند.

کارشناسان معتقدند ساخت ابررایانه‌های پرسرعت برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری برای هر کشوری ضروری است و اگر آمریکا نتواند توان رقابتی خود را در این عرضه حفظ کند از نظر اقتصادی و حتی امنیتی از دیگر کشورها عقب خواهد افتاد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 112 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شاید شما هم عاشق نرم افزارهای متن باز و رایگان باشید و بنابراین بهترین انتخاب برایتان استفاده از سیستم عامل محبوب و قدرتمند و در عین حال رایگان لینوکس می باشد .

اما گاهی اوقات احتیاج به بعضی نرم افزارهای ویندوزی که تنها مخصوص ویندوز است و نسخه مشابه لینوکسی را ندارد باعث عدم استفاده بسیاری از کاربران از لینوکس می شود.

به عنوان مثال می توانیم نرم افزار Rosseta Stone که یک برنامه قوی برای آموزش زبانهای خارجی مانند انگلیسی، آلمانی و… است برای سیستم عامل ویندوز عرضه می شود و نسخه لینوکسی ندارد را نام ببریم.

اگر شیفته لینوکس هستید و در عین حال نیاز به اجرای برنامه‌های ویندوز دارید با گام‌های زیر همراه شوید.

برنامه Wine را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین روش پیشنهاد کرد. این نرم‌افزار لایه سازگار با ویندوز را در سیستم‌عامل لینوکسی فراهم کرده و مبتنی بر روش‌های برنامه نویسی ویندوز است. برای اجرای برنامه‌ها در Wine کافی است آن را در بخش Software Center یافته و نسخه پایداری از این برنامه را روی توزیع لینوکس نصب کنید.

Wine نام برنامه است که به وسیله آن توانایی اجرای برنامه های ویندوزی را در لینوکس خواهید داشت. دانلود افزودنی های ویندوز مانند DLL ها و Internet Explorer در لینوکس برای شما مهیا میسازد.

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 201
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 5,818
  • بازدید سال : 21,634
  • بازدید کلی : 595,947
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی