loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت اپل رایانه‌های آی مک ۲۷ اینچی خود را با وضوح تصویری بی‌سابقه ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ روانه بازار کرده است. به بیان دیگر تعداد پیکسل نمایشگر این رایانه در هر اینچ برابر با ۲۱۸ است .

این نمایشگر که از جمله نمایشگرهای ۵k است تنها در ابعاد ۲۷ اینچی عرضه می‌شود و قیمت آن هم چنانچه حدس زده می‌شد بالا بوده وبه ۲۵۰۰ دلار می‌رسد.

افرادی که این آی مک ها را پیش خرید کرده‌اند ظرف دو روز آینده آن‌ها را دریافت خواهند کرد. به نظر می‌رسد این مدل جدید از آی مک علیرغم گرانی فعلاً از توان رقابتی خوبی در بازار برخوردار باشد؛ به خصوص که شرکت دل قصد دارد نمایشگر مشابهی را به طور تنها و بدون رایانه و کیس و لوازم جانبی به قیمت ۲۵۰۰ دلار عرضه نماید.

انتظار می‌رود گرافیست‌های حرفه ای و افرادی که از رایانه برای تدوین ویدیو استفاده می‌کنند از نمایشگر یاد شده استقبال کنند. ضخامت نمایشگر آی مک اپل تنها ۵ میلیمتر است و درخشندگی آن نیز بیشتر شده است. آی مک جدید اپل نسبت به نمونه قبلی با دقت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ سی درصد کمتر برق مصرف می‌کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

بازی چندنفره The Division آخرین نسخه از سری بازیهای تام کلنسی است که برگرفته از کتاب های تام کلنسی معروف است .

این عنوان با موتورگرافیکی snowdrop برای پلتفرم PC,PS4,XBOX One توسط استودیو Ubisoft massive و چند استودیو دیگر یوبیسافت توسعه پیدا می کند و طبق وعده سازنده با یک عنوان باگرافیکی بالا طرف خواهیم بود. به تازگی یکی از منابع داخلی اعلام کرده بخش چندنفره این عنوان بسیار به بخش چندنفره عنوان جهان باز و دلهره آور DayZ شرکت مایکروسافت شباهت دارد. داستان بازی از جایی شروع می گردد که دولت امریکا براثر اشتباهی در آزمایشاتش موجب ایجاد وضعیت آخرالزمانی در نیویورک می گردد. شما و تیمتان باید شهر نیویورک را از این وضعیت تاسف بار نجات دهید. استودیو Red Storm Entertainment که ساخت Ghost Recon Future Soldier و Far Cry 3 را برعهده داشتند طراحی اسلحه های موجود در بازی را برعهده دارد. عنوان The Division به احتمال بسیار مارس ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 105 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

هرچند قرار بود ویندوز جدید با نام ویندوز ۹ معرفی شود و اکنون ویندوز ۱۰ نام گرفته و دلیل این تغییر نام هم مشخص نیست .

اما کاربر cranbourne ، یکی از توسعه دهندگان در حساب کاربری خود مدعی شده است که اگر ویندوز جدید ۹ نامیده می‌شد بسیاری از نرم افزار‌های قدیمی در حین اجرا دچار مشکلاتی می‌شدند زیرا که در کدنویسی این نرم افزار‌ها برای ویندوز ۹۵ و ۹۸ نوشته شده ۹X که در این صورت نرم افزار ویندوز ۹ را از ۹۸ و ۹۵ تشخیص نمی‌داد و دچار مشکلاتی می‌شد و همین دلیل باعث شده است تا مایکروسافت محصول جدید خود را ویندوز ۱۰ بنامد.

در یادداشتی که توسط کاربر cranbourne در وبسایت Reddit انتشار یافته وی مدعی شده است که ویندوز جدید با نام ویندوز ۹ در آزمایش های ابتدایی با کدهای توسعه دهندگان اپلیکیشن های جانبی به مشکل برخورده است.

وی اظهار داشته این کدها تحت عنوان راه میانبر در جهت تشخیص اجرای اپلیکیشن ها بر روی ویندوز ۹۵ یا ۹۸ بکار می آیند. در گذشته نیز ویندوزهای قبلی اسامی مختلفی به صورت داخلی و عمومی داشته اند، از قبیل ویندوز ۷ و ۶/۱ . اما با توجه به صحبت توسعه دهندگان دلایل قابل قبولی برای اثبات این موضوع مطرح شده است. به عنوان نمونه یکی از برنامه نویسان به نام جف اتوود در ویندوز ۲۰۰۰ و نیز بعضی پردازنده های پنتیوم مشکلی مشابه کشف کرده است. همچنین کریستر کایتیلا (توسعه دهنده مستقل) با یک جستجوی ساده با تعداد قابل توجهی از اپلیکیشن هایی که از این کد استفاده می کنند برخورد کرده است.

3.1

ویندوز ۱۰ سیستم عاملی است که در آن مایکروسافت سعی کرده تا مشکلات موجود در ویندوز ۸ را از بین ببرد و یک رابط کاربری جدید و کارآمد را برای آن طراحی نماید. نسخه رسمی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد اما اکنون کاربران می‌توانند نسخه پیش نمایش آن را دانلود و نصب نمایند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت سونی در نظر دارد تا باندل PS4 با دو عنوان Minecraft و FIFA 15 در انگلستان عرضه کند.

طبق گزارش سایت MCV بریتانیا این باندل در مدت محدودی با قیمت ۳۴۹٫۹۹ پوند عرضه می گردد. همچنین صفحه توییتر سونی انگلستان نیز به تایید این باندل پرداخته و اعلام نمود:

برای مدت محدودی باندل PS4 با دو عنوان Minecraft و FIFA 15 به قیمت ۳۴۹٫۹۹ پوند عرضه می گردد.

علاوه برآن سونی انگلستان گفته است که این باندل تنها در خرده فروش بزرگ گیمی انگلستان یعنی فروشگاه Game انتشار پیدا خواهد کرد. این خبر به دنبال عرضه کنسول سفید رنگ PS4 به طور جداگانه در ۱۷ اکتبر در بریتانیا اعلام شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

در مراسم افتتاح اولین مرکز فروش و خدمات محصولات اپل اعلام شد: خرید نرم افزار از iTunes به Apple Store اپل برای کاربران ایرانی مسلتزم فعال‌سازی Apple ID و پرداخت هزینه دلاری است که تا رفع تحریم مبادلات پولی مذاکره برای خرید از طریق ریال و کارت شتاب دنبال می‌شود.

مهدی عبقری در مراسم افتتاح اولین فروشگاه و مرکز خدمات واردکننده رسمی محصولات اپل اظهار داشت: از تاریخ ۳۰ می ۲۰۱۳ در جریان لغو تحریم تلفن همراه از طرف آمریکا، اداره کل امور مالی وزارت خزانه‌داری این کشور لایسنسی به نام D1 را تصویب کرد که با این لایسنس عمومی فروش مستقیم و غیر مستقیم کالای IT به کشورهای شامل تحریم مجاز شد. پیش از این فروش با واسطه و بی‌واسطه هر کالایی که کشورهای سازنده آن آمریکا بود به کشورهای تحت تحریم ممنوع بوده است. این موضوع در بخش LEGAL سایت اپل درج شده است.

مدیر عامل وقایع گستر فارس افزود: این شرکت طبق لایسنس D1، مجوز واردات فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل را کسب کرد و هم اکنون به دلیل عدم دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی سوئیس در شرایط تحریم، واردات از نمایندگی کشور چین اپل انجام می‌شود که با فراهم شدن امکان مبادلات مالی برای ایران خرید کالا از شرکت اصلی در آمریکا نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: همچنین اپل در دانلود رایگان نرم‌افزار از طریق iTunes (نرم‌افراز اختصاصی محصولات اپل) و App Store (فروشگاه برنامه های کاربردی اپل) محدودیتی قائل نیست و خرید از این دو مستلزم ساخت Apple ID و پرداخت یک هزینه دلاری است که برای کاربران ایرانی امیدورایم با رفع مشکلات مالی و بانکی پرداخت، نام ایران در iTunes درج شود تا  Apple ID ثبت شود. اما فعلا خریداری نرم‌افزار از iTunes با ریال و کارت‌های شتاب را دنبال می‌کنیم.

عبقری با اشاره به افتتاح این مرکز، گفت: از این پس سرویس سنتر اپل به تمام محصولات قانونی اپل و کالاهای مسافری دارای برگ سبز گمرکی خدمات پس از فروش شامل یکسال ضمانت و سه ماه گارانتی تعویض ارائه خواهد کرد. تعمیرات محصولات اپل توسط افرادی که آموزش این محصولات را گذرانده‌اند طبق استاندارد این شرکت انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات ۱۲۱ میلیون گوشی تلفن همراه در ایران فعال است که از این تعداد ۵ میلیون دستگاه آیفون است

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

یک شرکت تولیدکننده محصولات بیومتریک موسوم به Zwipe اعلام کرده که سال آینده با همکاری مسترکارت، کارت‌های اعتباری مبتنی بر اثر انگشت را عرضه خواهد کرد .

در این کارت‌ها دیگر از تراشه هایی که اطلاعات را می خوانند و همین طور شماره های PIN خبری نخواهد بود، اما امنیت آنها که بدون نیاز به لمس و تماس و بر مبنای ذخیره اطلاعات اثر انگشت کاربران عمل می کنند، به نحو چشمگیری ارتقا می یابد.

این کارت‌ها که مشابه کارت های بیومتریک هستند تنها با حرکت دادن در بالای ترمینال سیستم های کارت اعتباری عمل می کنند ولی ثبت اثر انگشت مالک این کارت برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده ضروری است. میزان خریدی که با استفاده از این کارت ها می توان انجام داد نیز محدود شده تا خطر سواستفاده از آنها به حداقل برسد.

این کارت‌ها تنها زمانی عمل می کنند که انگشت شست کاربر روی اسکنر بیومتریک ترمینال خاص آن فشار داده شود و لذا ایمنی آنها در مقایسه با کارت هایی که تنها از رمزهای چهاررقمی استفاده می کنند بسیار بیشتر است. استفاده از این کارت ها به طور آزمایشی در نروژ آغاز شده، اما هنوز تا ایجاد گسترده زیرساخت های مورد نیاز برای استفاده از آنها راه درازی در پیش است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت تلاش‌های خود برای طراحی و عرضه تبلت‌های گوناگون را تشدید کرده و از جمله درصدد عرضه تبلت جدیدی موسوم به سرفیس پرو ۴ است .

مایکروسافت به کاربران سرفیس پرو ۳ وعده داده که می‌توانند به سادگی به ویندوز جدید ۱۰ مهاجرت کنند.

برایان هال مدیر واحد سازنده تبلت های سرفیس همچنین گفته که این تبلت ها با هدف جلب نظر صاحبان مشاغل طراحی می‌شوند و در صورت تمایل قابل تبدیل به لپ تاپ هم هستند. برای این کار تنها کافی است صفحه کلید جداشونده به نمایشگر انها متصل شود. پس از جدا کردن این صفحه کلیدها هم تنها نمایشگر سرفیس پرو باقی مانده و آن را به یک تبلت معمولی مبدل می‌کند.

مایکروسافت Surface Pro 3 را یک تبلت و در عین حال یک لپ تاپ سبک، قدرتمند و راحت می‌داند که به سادگی هم به جای لپ تاپ و هم به جای تبلت قابل استفاده است. این شرکت اعلام کرده بسیاری از مؤسسات تجاری و آموزشی استفاده کاری از Surface Pro 3 را آغاز کرده‌اند و بدین منظور مذاکراتی هم در جریان است.

در حالی که Surface Pro 3 های جدید در آینده مجهز به ویندوز ۱۰ خواهند بود، در نسخه‌های فعلی آن‌ها از ویندوز ۸٫۱ استفاده می‌شود. قرار است در مدل‌های تازه تر Surface Pro 3 خدمات وای – فای نیز ارتقا یابد و برخی به‌روزرسانی‌های جزیی صورت بگیرد.

در عین حال شایعاتی در مورد طراحی Surface Pro 4 هم توسط مایکروسافت در جریان است. این محصول که از ابتدا با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود در سال ۲۰۱۵ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

استودیو ۳۴۳ Industries روزگذشته اعلام نمود مستند Remaking the Legend – Halo 2: Anniversary که درباره روند ساخت عنوان Halo 2: Anniversary بزودی منتشر می گردد .

Halo 2: Anniversary شامل عنوان Master Chief Collection نیز خواهد شد. این بازی دارای گیم پلی ۶۰fps ، صدایی جدید، گرافیک HD است. از قابلیت های دیگر Halo 2: Anniversary توانایی گیمرها در سوئیچ بین دو نسخه بازسازی شده و کلاسیک Halo 2 است. Halo: The Master Chief Collection برای انتشار در ۱۱ نوامبر برروی XBOX ONE برنامه ریزی شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

عنوان Saints Row 4 Gat out of Hell یک DLC برای نسخه چهارم فرنچایز Saints Row 4 محسوب می شود که داستانی متفاوت با نسخه اصلی بازی دارد .

در این نسخه شما به عنوان فرشتگان به جنگ با شیاطین می روید ، زیرا آنها به شهر شما حمله ور می شوند و قصد تصاحب شهر را دارند. ساخت بازی برعهده استودیو Volition بوده که برای PS4,XBOX ONE,XBOX 360,PS3,PC در دست ساخت است.طبق اعلام جدید شرکت Deep Silver بازی یک هفته زودتر عرضه می شود. Saints Row 4 Gat out of Hell قرار است ۲۰ ژانویه در امریکای شمالی و ۲۳ ژانویه در اروپا عرضه شود. لازم به ذکر است Saints Row 4 Gat out of Hell یک DLC مستقل نسبت به نسخه اصلی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 112 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

سایت رتبه بندی بازیهای ویدئویی کره جنوبی به تازگی عنوان پازل پلتفرمر لیمبو را برای XBOX ONE لیست کرده است .

به گزارش سایت GRAC که توسط کاربر lifelower توییتر کشف شد، مایکروسافت بازی را جهت تایید به سایت رتبه بندی کره جنوبی ارسال کرده و است هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشد. با توجه به رتبه بندی بازی انتشار آن بسیار حتمی خواهد بود و باید تا اعلام رسمی منتظر ماند. شاید نیز این بازی تنها در کره جنوبی منتشر شود و شامل سایر نقاط جهان نگردد. لیمبو ابتدا در سال ۲۰۱۰ در شبکه XBL منتشر شد و سال ۲۰۱۱ برای PC,PS3 ,XBOX 360 منتشر شد. نسخه MAC,LINUX نیز در سال ۲۰۱۲ انتشاریافت. این بازی پلتفرمر همچنین برای PS VITA,IOS در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 178
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 5,795
  • بازدید سال : 21,611
  • بازدید کلی : 595,924
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی