loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 72 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

انتخاب از بین این همه محصول آنتی ویروس کار مشکلی است و نیاز به دقت و مطالعه دارد.

محصولات آنتی ویروس از لحاظ نوع کاربری به 3 گروه اصلی تقسیم می شوند:

1- آنتی ویروسهای خانگی

2- آنتی ویروسهای تحت شبکه

3- آنتی ویروس تحت شبکه برای شبکه های بسیار بزرگ و با ویژگی‌های امنیتی خاص

عموم شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس فقط آنتی ویروسهای گروه 1 و 2 را تولید می‌کنند.
وب روت،بیت دفندر،کسپرسکی،اف-سکیور،جی دیتا،آویرا،ای ست و پاندا از جمله این شرکت‌ها هستند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

فیس‌بوک با هدف ارتقای خدمات و برنامه‌های پیام رسان خود یکی از مدیران سابق پی‌پال را به خدمت گرفته است .

دیوید مارکوس که پیش از این رییس واحد ای بی شرکت پی پال بوده و در زمینه سرمایه‌گذاری‌های تجاری نیز فعال است قرار است محصولات و برنامه‌های پیام رسان جدیدی برای فیس‌بوک طراحی کند. این امر به خصوص با توجه به عرضه ده‌ها برنامه سازگار با محیط فیس‌بوک که توسط شرکت‌های ثالث به همین منظور طراحی شده و درآمدزایی خوبی هم دارند، ضرورت دارد.

فیس‌بوک قصد دارد از محل خدمات پیام‌رسانی هم درآمدزایی کند و این عرصه را به طور کامل به رقبا واگذار نکند. یکی از برنامه های طراحی شده توسط فیس بوک در این زمینه Slingshot نام دارد که رقیبی برای برنامه پرطرفدار Snapchat است. Snapchat به کاربران اجازه می دهد برای یکدیگر عکس‌ها و پیام‌های متنی بفرستند، اما ویژگی این برنامه آن است که پیام‌های ارسالی بعد از چند ثانیه ناپدید می‌شوند.Slingshot ابتدا برای اندروید عرضه شد و نسخه سازگار با آیفون آن نیز در راه است.

از سوی دیگر فیس بوک به شدت در تلاش است تا مالک برنامه همراه مشهور WhatsApp شود و قصد دارد تا ۱۹ میلیارد دلار به همین منظور پرداخت کند.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

اچ پی هم به جمع شرکت‌های سازنده ابررایانه پیوست و البته محصولی که این شرکت عرضه کرده از خانواده آپولو بوده و برای خنک کردن آن از آب استفاده می‌شود.

در حالی که بسیاری از ابررایانه ها با استفاده از سخت افزارهای ساخت اچ پی روانه بازار می شوند این بار خود این شرکت دست به کار شده و ابررایانه ای اختصاصی طراحی کرده است. ابررایانه های ساخت این شرکت بیشتر با هدف استفاده های تجاری طراحی شده اند تا جلب توجه در محافل دانشگاهی و دولتی.

Apollo 8000 که با آب خنک می شود و Apollo 6000 که دارای یک سیستم تهویه متعارف است هم اکنون از سایت شرکت اچ پی قابل سفارش دادن و خریداری هستند.

کارشناسان معتقدند استفاده مستقیم از آب برای خنک کردن ابررایانه‌ها اقدامی کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است، اما نگرانی در مورد آسیب دیدن قطعات حساس الکترونیکی ابررایانه ها استفاده از این گزینه را دشوار کرده است. با این حال سیستم گردش آبی که توسط اچ پی طراحی شده به گونه‌ای است که احتمال نشت آب را به حداقل ممکن می رساند.

پیش از این آی بی ام هم سرورهای Blue Gene  و iDataPlex را با قابلیت خنک سازی با استفاده از آب عرضه کرده بود. البته این دو سرور دارای پنکه های متعارف هم بودند و کاربر می توانست بین این دو سیستم خنک سازی یکی را انتخاب کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 130 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت پس از خرید نوکیا به دنبال ساخت گوشی جدیدی برای جایگزینی Lumia 1020 است که فعلا اسم کد مک لارن برای آن انتخاب شده و دارای امکانات سه بعدی تعاملی است.

دوربین پیشرفته PureView در پشت این دوربین و حسگرهای متعدد دیگر کنترل این دوربین با حرکات دست و صورت را ممکن می‌کند.

به بیان دیگر کافی است انگشتان خود را در برابر این گوشی حرکت دهید تا فرامین را به آن انتقال دهید. این ویژگی یادآور کینکت و امکاناتی است که این محصول برای کنسول بازی ایکس باکس به ارمغان آورده است.

در صورتی که این گوشی را بر روی میز قرار دهید، میکروفون آن به طور خودکار فعال می شود یا اگر آن را در برابر سینه تان قرار دهید گوشی به طور خودکار در وضعیت سکوت یا mute قرار می گیرد. قرار است این گوشی در ماه نوامبر در آمریکا در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

قرار است در این گوشی از پردازنده های Snapdragon 801  یا  ۸۰۵ SoC استفاده شود. کاربران این گوشی با حرکات مختلف انگشت در برابر نمایشگر آن می توانند برنامه های مختلف را اجرا کنند، بر روی تصاویر زوم کنند و … همچنین در صورت قرار دادن گوشی در جیب به طور خودکار مکالمه متوقف می ‌ود.

مایکروسافت و نوکیا در شرایطی بر روی این فناوری کار می کنند که شرکت های دیگری مانند اپل، سامسونگ و اچ تی سی نیز در اندیشه طراحی و عرضه چنین گوشی‌هایی هستند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

پس از برگزاری ۲۰ سرور اول بازی عصرپادشاهان و مشخص شدن قهرمانان این سرورها،قرار است در یک نبرد بسیار حساس و نفس گیر تمامی قهرمانان ۲۰ سرور، در نخستین سرور قهرمانان در کنار یکدیگر به رقابت بپردازند. این سرور مهیج از تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۳ در یک نبرد ۴۵ روزه و با قابلیت های متمایز راه اندازی خواهد شد.

وابط عمومی استودیو این بازی بیان نمود : سرور قهرمانان بعد از گذشت هر ۲۰ دوره از بازی، برگزار می‌گردد و از هر سرور حدود ۴۵۰ نفر از قهرمانان به این سرور دعوت می شوند تا یک نبرد سنگین و جذاب، بین برترین بازیکنان انجام شود.

 

 

1

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

روت کردن دستگاه اندرویدی به معنای کنترل دستگاه و منوی اصلی توسط کاربر است. روت کردن دستگاه به شما این اجازه را می‌دهد که هر تعداد سیستم عامل غیر از سیستم‌ عامل اصلی را نصب و اضافه کنید. علاوه بر این می‌توانید کنترل گسترده‌ای بر تنظیمات، امکانات و کارایی‌های نهفته سیستم عامل مورد نظر داشته باشید و دیگر اینکه امکان انتقال حافظه را می‌دهد، به قول معروف حافظه را آزاد می‌کند.

از تغییرات دیگر می‌توان به افزایش سرعت گوشی و تغییر در حال و هوای فضای سیستم اشاره کرد.  معایب این عمل هم چندان کم نیست، اول اینکه اگر عمل روت کردن به درستی انجام نشود دستگاه شما بلااستفاده می‌گردد.

 

 

1

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

با کنار رفتن ویچت به خاطر دلایل خودش زمانی طول نکشید که مردم ایران به سمت مسنجر دیگری به نام لاین یا همان Line رفتند،لاین را علاوه بر استور وینفون میتوان بر روی اپ استور،گوگل پلی،اوو(نوکیا) ،ویندوز و مک پیدا کرد!

در واقع مسنجر فیسبوک از وایبر و لاین برای ارسال ویدیوکلیپ استفاده می کند . این قابلیت که در ماه آوریل به آن اضافه گردیده است قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها از طریق وایبر و Line در مسنجر است.کافیست آیکون دوربین در مسنجر را فشار دهید و یک فیلم کوتاه ضبط و بلافاصله آنرا برای دوستان خود ارسال کنید.

از امکانات این برنامه :

- بدون باز کردن فیسبوک به پیام هاتون دسترسی دارید

- ارسال عکس ،پرچسب،اشکال و مکانی که حضور دارید برای دوستانتان

 – ایجاد گروه و شرکت در گروه های پیامرسانی فیس بوک

 – از دوستان خود ببینید چه کسی در فیس بوک هستش و چراغش روشنه

 – و خلاصه هرکاره دیگری که در مسنجر فیس بوک انجام میدید!

چندی پیش گفتیم که خبرها حاکی از آن دارد که طراح فیسبوک به دادگاهی در ایران کشیده شده است اما به چه دلایلی؟ از جمله این دلایل میتوان دسترسی غیرمجاز فیسبوک به سایر مسنجرها مانند واتس آپ است . شاید ویژگی جدید مسنجر فیسبوک که هم اکنون در اختیار کاربران است نیز این نوع دسترسی غیرمجاز استفاده می کند. شما چه فکر می کنید؟

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 94 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

سامسونگ دو تبلت جدید خود از سری Galaxy Tab S را در دو اندازه ۸.۴ و ۱۰.۵ اینچ رونمایی کرد.این تبلت ها که در واقع برای رقابت با آیپدایر و آیپد مینی به میدان آمده‌اند، از نمایشگرهای Super AMOLED بهره می برند تا تصاویری بهتر، قوی تر و روشن تر ارائه کنند.

ضخامت این تبلت ها ۶٫۶ میلیمتر است و با قابلیت Sidesync 3.0 امکان پاسخگویی تماس های تلفنی وارده به تلفن Galaxy شما بر روی تبلت وجود دارد. در ضمن می توانید با این ۲ تبلت به دسکتاپ کامپیوتر ویندوزی خود نیز دسترسی داشته باشید.

سامسونگ بر روی ۴ ویژگی بارز این ۲ تبلت تاکید دارد؛ اول نمایشگر آنها که دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (۲K) است، دوم طراحی باریک و سبک، سوم ارتباط بی نقص و آسان با تلفن ها و لپتاپ ها و گزینه چهارم امنیت.

مدل ۸٫۴ و ۱۰٫۵ اینچی گلکسی تب اس به ترتیب دارای باتری ۴۹۰۰ و ۷۹۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند که تا ۱۱ ساعت تماشای ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p را امکان پذیر می‌کند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

Spyware به یک سری از نرم افزارهای مزاحم و دردسرساز گفته می شود که بخشی از کنترل کامپیوتر را بدون رضایت کاربر بدست می گیرد و گاه اطلاعات شما را می دزدند.

Spyware نرم افزاری که فقط اطلاعات شما را بدزدد، نیست بلکه آزار و اذیت هایی هم دارد که در ویروسها وکرمهای قدیمی تر وجود نداشت. مثلاً هنگامی که در حال کار با کامپیوتر خود هستیدناگهان به ناخواسته یک لوگوی تبلیغاتی در برابر شما ظاهر می شود. این نوع خاصی ازSpyware هاست که با نامadware شناخته میشوند.

موضوع دیگری که باید در موردSpyware ها بدانید این است که بعضی افراد کرمها و ویروسها را برای سرگرمی تولید می کنند ولیSpyware ها معمولاً برای منافع مالی نوشته میشوند. و معمولاً قربانی را با وعده هایی مانند شما مقدار زیادی پول برنده شده اید وغیره به دام می اندازند یا حتی پیغام می دهند که سیستم شما نا ایمن است و هم اکنون به ویروس آلوده شده است و از شما می خواهد روی یک آیکون کلیک کنید تا مشکل سیستم شما را حل کند ولی مشکل دقیقا از همینجا شروع می شود.

در سالهای اخیر حمله کنندگان کامپیوتری تمرکز خودرا از سرگرمی به پول در آوردن با هزینه افراد دیگر قرار داده اند. Spyware ها یکی از قابل توجه ترین تهدیدهای کامپیوتری هستند. بله گفتیم قابل توجه، چون آنها اغلب طوری طراحی شده اند که یامقابله با آنها و یا پیدا کردن آنها سخت است. Spyware به صورت صفحه بانکی گشوده می شود تااطلاعات بانکی شما را بدزدد. همانطور که داد و ستد اینترنتی بیشتر می شود سوءاستفاده از آنها هم بیشتر می شود.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 112 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

صفحه “آبی مرگ” یا همان خطای صفحه آبی یکی از رایج‌ترین خطاهای سیستم‌عامل ویندوز است. این خطای ویندوزی به دلایل مختلفی ممکن است روی دهد.

اختلال سخت‌افزاری

اولین علت و مهم‌ترین عاملی که باعث قفل و مرگ ویندوز می‌شود تصادم سخت‌افزاری است. هر قطعه سخت‌افزاری برای ارتباط با سخت‌افزارهای دیگر، از کانال درخواست وقفه (IRQ) استفاده می‌کند و برای هر قطعه باید یک IRQ تخصیص داده شود. برای این که دریابید سیستم دچار تصادم سخت‌افزاری شده است به DeviceManger مراجعه کنید.

معمولا سخت‌افزارهایی که این مشکل را دارند، با علامت تعجب زرد رنگ مشخص می‌شوند که در این صورت می‌توانید با انتخاب Properties سخت‌افزار مربوطه، یک IRQ جدید به آن اختصاص داده و مشکل را برطرف کنید.

 

 

ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 5,708
  • بازدید سال : 21,524
  • بازدید کلی : 595,837
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی