loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

تقریبا دو سال پس از معرفی «کروم‌بوک پیکسل» (Chromebook Pixel)، گوگل قصد دارد نسل جدیدی از این لپ‌تاپ را به بازار معرفی کند. این دستگاه به احتمال زیاد جانشین بر حق نسل اول کروم‌بوک پیکسل خواهد بود.

تا این لحظه «کروم‌بوک پیکسل» رده‌بالاترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ گوگل به حساب می‌آمد. اما بر اساس شنیده‌ها، نسل جدیدی از این سیستم در راه است. احتمالا در این لپ‌تاپ، دو اکوسیستم اندروید و کروم را به نوعی در کنار هم خواهیم دید. یکی از کارمندان ارشد گوگل در کنفرانس Team Work 2015 این موضوع را تایید کرد.

اطلاعات کمی در مورد «کروم‌بوک پیکسل ۲» در دست است. اما منابع مختلف بر روی نمایشگر ۱۲٫۸۵ اینچی کروم‌بوک جدید اتفاق نظر دارند. با توجه قیمت ۱۳۰۰ دلاری نسل اول کروم‌بوک پیکسل، انتظار می‌رود نسل دوم این لپ‌تاپ هم قیمت بالایی داشته باشد. قیمت بالای این لپ‌تاپ‌ها کمی با فلسفه وجودی کروم‌بوک‌ها در تضاد است. کروم‌بوک‌ها قرار است لپ‌تاپ‌هایی ارزان‌قیمت و کاربردی باشند تا از آن‌ها بتوان به آسانی در محیط‌های آموزشی و کاری استفاده کرد. به طور مثال شرکت‌های ایسر و دل، کروم‌بوک‌های گوگل را با قیمت‌های زیر ۳۰۰ دلار به بازار عرضه کرده‌اند.

اما داستان کروم‌بوک پیکسل کمی متفاوت است. این دستگاه‌ها به طور خاص برای این تولید شده‌اند تا قدرت سیستم‌عامل کروم را به رخ رقبا بکشند. بازار هدف کروم‌بوک پیکسل هم در واقع، توسعه‌دهندگان و طرفداران پر و پا قرص سیستم عامل کروم است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)
انتشار خبر هک شدن یک و نیم میلیارد سیم‌کارت گرچه از سوی کارشناسان امنیتی در دنیا با حساسیت ویژه دنبال می‌شود اما وزیر ارتباطات ما می‌گوید که «در دنیای امروز به هر حال این نوع اتفاقات رخ می‌دهد.»

به دنبال افشای هک شدن جمالتو، بزرگترین تولید کننده سیم کارت جهان و دسترسی جاسوسان آمریکا و انگلیس به  میلیاردها دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان، مقامات اروپایی خواستارتحقیق در این زمینه شدند و امروز هم در خبرها آمده بود که استرالیا با همکاری سه اپراتور بزرگ این کشور تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

بنا بر اسناد افشا شده اسنودن از سال ۲۰۱۰، آمریکا و انگلیس این عملیات را در بیش از ۸۵ کشور انجام داده و بیش از یک و نیم میلیارد کاربر جهانی موبایل از شرکتهایی مانند اپراتورهای بزرگ آمریکایی و کشورهای دیگر را تحت نظارت و شنود قرار داده‌اند که در میان آنها نام اپراتور ایرانی ایرانسل هم دیده می‌شود.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 80 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

اپل عنوان کرده است که در نسخه‌ی آینده‌ی IOS ویژگی‌های CarPlay خود را از حالت تجاری به حالت فقط مخصوص اتومبیل درمی‌آورد.

شرکت الکترونیکی ژاپنی پایونیر حمایت خود را از صفحه های گیرنده‌ی رسانه‌ی CarPlay اعلام کرد.

پشتیبانی CarPlay در این گیرنده با یک به روزرسانی در سیستم عامل دستگاه ها بر روی خط ۲۰۱۴ NEX پایونیر که قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار دارد، امکان می‌یابد.

CarPlay اپل به رانندگان این اجازه را می‌دهد که عملکردهای پخش رسانه‌یی و ناوبری گوشی خود را با فرمان‌های صوتی به صفحه‌ی لمسی نصب شده بر روی داشبورد اتومبیل خود، کنترل کنند.

این سیستم با گوشی های آیفون ۵s و ۵c و۵ همخوانی دارد.

گزارش های رسمی پیشین نشان می دهد که مرسدس بنز نیز به دنبال حمایت از CarPlay اپل است، اما هنوز این موضوع را به صورت گسترده ابراز نکرده است.

CarPlay در خط تولید سال ۲۰۱۴ خودروهای مرسدس بنز کلاس c، فراری FF و خودروی ولوو XC90 SUV قرار گرفته اند.

خودروهای هوندا، هیوندا، جگوار و لندرور جدید نیز به زودی به این دستگاه مجهز می‌شوند.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

با وجود گزارش های قبلی، به نظر می رسد مدیر عامل شرکت فیس بوک برای پاسخ به سوالاتی در مورد حریم خصوصی کاربران به دادگاهی در ایران احضار شد.

مارک زوکربرگ مدیر عامل و از بنیانگذاران فیس بوک که به دادگاهی در ایران احضار شده با توجه به گزارش جدید احضاریه به رغم ادعاهای دسترسی به حریم های خصوصی کاربران بوده که او را متهم می کند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

قبل از پایان سال ۲۰۱۴ ، مایکروسافت قصد داشت نسخه بتا از نرم افزار اسکایپ که قابلیت ترجمه در زمان واقعی بصورت گفتاری به زبان های مختلف است را عرضه کند.

مایکروسافت ۱۰ سال است که بر روی Skype Translator کار می کند که قالبی از ترجمه را در آن واحد ترجمه می کند

مایکروسافت تلاش برای ابداع این فناوری را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده است. اولین تلاش ها در این زمینه توسط ریک رشید یکی از کارکنان واحد تحقیقات مایکروسافت در چین آغاز شد و وی موفق شد فایل های صوتی را از زبان انگلیسی به زبان چینی مانداریان ترجمه کند.

 Chris Wendt مدیر برنامه تیم زبان ماشین شرکت مایکروسافت در وبلاگ خود افزود: (ما احساس می کنیم در یک سخنرانی برای ترجمه طبیعی یک تکامل بهتری باید بوجود آید و ترجمه بصورت متن آن هم در یک کنفرانس زنده دیگر نیاز به جایگزین بهتری دارد)

این مترجم در قالب برنامه‌ای برای ویندوز ۸ و به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد. کاربرانی که به زبان‌های مختلف سخن می‌گویند می‌توانند با استفاده از نرم افزار یاد شده به طور آنی جملات خود را به زبان طرف مکالمه ترجمه کنند.

نمونه‌ای از کارکرد این نرم افزار برای ترجمه صوتی از انگلیسی به آلمانی به تازگی از سوی مایکروسافت به نمایش درآمده است. البته این فناوری به طور متنی هم قابل استفاده است.

قابلیت پردازش صدا، تشخیص صوت و ترجمه لغات و اصطلاحات از جمله امکانات و توانمندی هایی است که در این برنامه پیش بینی شده است. در حال حاضر شرکت های بزرگی مانند گوگل و شرکت مخابراتی ژاپنی NTT DoCoMo هم در حال فعالیت در این زمینه هستند، اما هنوز به راه حلی جامع دست نیافته اند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

طبق شنیده ها و صفحات محصول لو رفته، هر دو تبلت از نمایشگر AMOLED (تکنولوژی سوپر آمولد) برخوردار خواهند بود. مدل ۱۰.۵ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ (تراکم ۲۸۸ پیکسل در اینچ) است و ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، پردازشگر ۴+۴ هسته ای اگزینوس ۵۴۲۰ با فرکانس ۱.۳ یا ۱.۹ گیگاهرتز (بسته به حالت کم مصرف یا قدرتمند)، گرافیک مالی T628، دوربین های ۸ و ۲.۱ مگاپیکسلی در عقب و جلو، اندروید ۴.۴.۲، و اسکنر اثر انگشت در زیر دکمه هوم برخوردار خواهد بود.

گلکسی تب اس ۸.۴ اینچی نیز دقیقا مشخصات فوق را خواهد داشت و طبیعتا تراکم پیکسل نمایشگر آن به خاطر قطر کوچکتر بسیار بالاتر است، یعنی دقیقا ۳۵۹ پیکسل در هر اینچ!

بر طبق فریم ور های منتشر شده این دو محصول، سامسونگ قطعا می رود تا اپل را در آوردن سنسور اثر انگشت به تبلت ها، غافلگیر کند. اپل که سال گذشته فرصت آوردن تاچ آی دی به آیپدها را از کاربران دریغ کرد، قرار است امسال آنها را به همه محصولات موبایل خود بیاورد. اما گویا گلکسی تب اس زودتر از آیپد صاحب اثر انگشت می شود و به بازار می آید. باید دید بهبود تکنولوژی اسکنر اثر انگشت سامسونگ نسبت به گلکسی اس ۵ چگونه خواهد بود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 93 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

مؤسسه تحقیقاتی معتبر Millward Brown هر ساله بر اساس مطالعاتی که به عمل می آورد، لیستی از برترین برندهای جهان را در قالب گزارشی به نام BrandZ study منتشر می نماید. در گزارش سال ۲۰۱۴ که اخیرا منتشر شده، گوگل توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد و به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا معرفی گردد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که اپل به مدت ۳ سال پیاپی این رتبه را در اختیار خود داشت اما سرانجام امسال به رده دوم سقوط کرد. تحقیقات نشان می دهد که اعتبار برند اپل کاهشی ۲۰ درصدی داشته و از ۱۸۵ به ۱۴۷ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده. در سوی دیگر گوگل با رشدی ۴۰ درصدی توانسته ارزش خود را از ۱۱۳ میلیارد به ۱۵۸ میلیارد دلار برساند. شایان ذکر است که سامسونگ نیز رشدی ۲۱ درصدی را تجربه کرده و با ۲۱ میلیارد دلار ارزش، اکنون در رده ۲۹م قرار دارد.
در ادامه این جدول، مایکروسافت با رشد ۲۰ درصدی، راه خود را به میان ۵ شرکت برتر باز کرده. این کمپانی اکنون ۹۰ میلیارد دلار ارزش دارد که در مقایسه با ۶۹ میلیارد سال گذشته، پیشرفت مناسبی به حساب می آید. اما برندی که بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده، جایی نیست به جز فیسبوک. مارک زاکربرگ موفق شده با رشدی ۶۸ درصدی، رتبه شرکت خود را ۱۰ پله بهبود بخشد و اکنون در جایگاه ۲۱م قرار بگیرد. فیسبوک که در سال گذشته ۲۱ میلیارد ارزش داشت، حال به رقم ۳۵ میلیارد دلار دست یافته است.

گوگل به عنوان با ارزش ترین برنددنیا معرفی شد و بعد از ۳ سال اپل کنار رفت .

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

 این بدافزار به جمع‌آوری اطلاعات از طریق ثبت ضربات صفحه کلید، رمز کردن آنها و ارسال آن برای نویسنده خود می‌پردازد.

مرکز ماهر اعلام کرد: حملات هدفمند از چندین مرحله تشکیل می‌شوند که به زنجیره قتل APT شناخته می‌شوند. مهاجمان به عنوان بخشی از فاز مسلح کردن خود، اغلب یک Payload را در یک فایل قرار می‌دهند که زمانی که نصب می‌شود، در فاز دستور و کنترل (C2) به مهاجم متصل می‌شود.

payload بسیار معمول مورد استفاده بسیاری از بدافزارهای سرقت کلمه عبور، نرم افزار ثبت ضربات صفحه کلید (keylogger) است. هدف از ثبت ضربات صفحه کلید این است که ضربات صفحه کلید کاربر ضبط شود و اطلاعات اعتباری وی و لینک‌ها به منابع داخلی و خارجی جمع‌آوری  شود.

اخیراً بدافزار مارمولک که یک نرم افزار ایرانی ثبت ضربات صفحه کلید است شناسایی شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

حالا کمتر از یک‌ماه بعد اپل رسماً این خرید را تأیید کرده است و حالا باید بیتس را به عنوان بزرگترین خرید تاریخ اپل به حساب بیاوریم.

مبلغی که در ابتدا برای خرید بیتس توسط اپل اعلام شده بود ۳٫۲ میلیارد دلار بود اما گفته می‌شود این مبلغ به دلیل عدم استقبال مورد نظر اپل از سوی کاربران از سرویس استریم آهنگ Beats Music به ۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب بنیان‌گذاران بیتس یعنی Jimmy Iovine و همچنین Dr. Dre نیز به اپل خواهند پیوست و اپل مبلغ ۲٫۶ میلیارد دلار را به صورت نقد و ۴۰۰ میلیون دلار بقیه را به صورت سهام به بیتس پرداخت خواهد کرد. این خرید قرار است در یک‌چهارم پایانی سال جاری میلادی قطعی و نهایی شود.

پس از اعلام رسمی این معامله تیم کوک مدیرعامل اپل ابراز شادمانی و خوشحالی کرده و در توییتر اعلام کرد که ورود تیم بیتس را به اپل خوشامد می‌گوید. همچنین Jimmy Iovine هم گفت که از ابتدا می‌دانست بیتس به اپل تعلق خواهد داشت و ایده اولیه بیتس با الهام از اپل و پیوند فرهنگ و تکنولوژی به وجود آمده است.

بخش‌های Beats Audio و Beats Music کماکان به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما Eddy Cue و Phil Schiller مدیران اپل آن‌ها را اداره خواهند کرد. همچنین به اعلام تیم کوک سرویس Beats Music کماکان برای کاربران اندروید و ویندوزفون در دسترس خواهد بود. اپل حتی حق اشتراک سالانه این سرویس را برای رقابت با Spotify به نصف کاهش داده و زمان استفاده آزمایشی از آن را دو برابر کرده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

 همانطور که درپست های قبلی اشاره نمودیم روشی برای نفوذ هکرها به ویندوزXP وجود دارد که می توان بروزرسانی های مایکروسافت را دریافت نمود. در اینجا به نحوه عملکرد این ترفند می پردازیم.

برای انجام این کار:

 

 

ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 5,671
  • بازدید سال : 21,487
  • بازدید کلی : 595,800
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی