loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

اولین مرورگر اینترنتی برای ساعت های هوشمند گیر-اس توسط شرکت اپرا عرضه شد. این ساعت های مجهز به صفحه لمسی از این طریق برای گشت وگذار در اینترنت قابل استفاده اند .

این مرورگر که مانند دیگر مرورگرهای همراه شرکت اپرا، اپرامینی نام گرفته به رایگان قابل بارگذاری است. سامسونگ تنها شرکتی است که فعلا از عرضه مرورگرهای یاد شده استقبال کرده است.

اپرا سالهاست که به علت عرضه مرورگرهای قابل نصب بر روی گوشی ها و تبلت ها اعتبار کسب کرده، اما مرورگرهای آن در میان کاربران رایانه‌های شخصی چندان پرطرفدار نیست. مرورگرهای همراه اپرا به خصوص با نمایشگرهای کوچک سازگار بوده و به علت فشرده کردن اطلاعات برای اتصال به اینترنت کم سرعت مناسبند.

مرورگرهای همراه سازگار با ساعت های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که مصرف باتری را چندان افزایش ندهند، به خصوص که شارژ باتری این ساعت ها در مقایسه با گوشی ها کمتر است. بررسی ها نشان داده این مرورگر با نمایشگر ۲ اینچی ساعت های گیر – اس با دقت ۴۸۰ در ۳۶۰ پیکسل به خوبی سازگاری دارد. قرار است این ساعت‌ها ظرف چند هفته آینده روانه بازار شوند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

سریع ترین نوت بوک های جهان از لحاظ پردازش تصویر عرضه شد. این نوت بوک که از کارت گرافیک GeForce GTX 980M بهره می برد ، محصولی جدید از شرکت انویدیا است .

سریع ترین نوت بوک های جهان از لحاظ پردازش تصویر

این پردازنده گرافیکی نیز برای گوشی های هوشمند عرضه شد و نسبت به مدل قبلی آن M970 عملکرد بهتر و راندمان و کارایی بهتری برای لپ تاپ های رومیزی بشمار می آید.

در چند سال اخیر لپ تاپ های ویژه ای برای بازی های رایانه ای به بازار آمده اند که تنوع گوناگونی را برای یک کاربر ایجاد کرده اند استفاده از نرخ فریم بسیار بالا برای پردازش از جمله مهمترین ویژگی یک لپتاپ برای بازی است.

اما حتی بهترین لپتاپ ها هم در حین پردازش تصویر و حین بازی با مشکلاتی روبرو هستند. به عنوان مثال اگر در حین بازی در محیطی تاریک بخواهیم به محیطی پرنور برویم چون این حرکت سریع انجام میگیرد گاهی مشاهده می شود که چشم کاربر با آسیب روبرو می شود و تا کاربر پلک نزند نمی تواند آن را به وضوح مشاهده نماید که در کارت گرافیکی GTX M980 این مشکل براحتی برطرف گردیده و خطوط مجزا براحتی قابل تشخیص و بدون آسیب چشمی به کاربر است.

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

هتل آمریکایی ماریوت موظف به پرداخت ۶۰۰ هزار دلار جریمه به علت مختل کردن شبکه‌های وای – فای شرکت‌های رقیب در اماکن متعلق به خود شد .

جریمه ۶۰۰ هزار دلاری هتل آمریکایی به علت مختل کردن وای – فای

علت این اقدام هتل یاد شده مجبور کردن کاربران به استفاده از شبکه وای – فای خود این هتل و پرداخت مبالغ کلان به همین منظور بود.

امروزه بسیاری از مسافران با پیشرفت فناوری می‌توانند از شبکه‌های اینترنت بی‌سیم محلی در دیگر کشورها هم استفاده کنند و برای این کار تنها کافی است ۵۰ دلار در ماه هزینه کنند تا بتوانند وسایل مورد نیاز را خریداری کنند. با این کار برای دسترسی به اینترنت در فرودگاه‌ها، هتل‌ها و سالن‌های کنفرانس نیازی به صرف هزینه‌های سنگین نیست.

پیگیری سوءاستفاده هتل ماریوت سال گذشته و زمانی آغاز شد که یکی از شرکت کنندگان در کنفرانسی در شعبه این هتل در نشویل آمریکا متوجه استفاده آن از ابزار مختل کننده امواج بی‌سیم شد و بابت این موضوع به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا شکایت کرد.

نکته جالب این بود که این هتل بابت ارائه هر نقطه دسترسی به اینترنت بی‌سیم به شرکت کنندگان در یک همایش بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه اخذ می‌کرد. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا پس از بررسی موضوع متوجه سوءاستفاده های مدیران این هتل شد و آن را مجبور به پرداخت جریمه سنگین کرد.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 42 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

منابع خبری از تقسیم شدن شرکت اچ پی به دو بخش جداگانه خبر می‌دهند. یکی از این بخش‌ها بر روی ساخت رایانه و چاپگر و دیگری بر ارائه خدمات و سخت افزارهای به موسسات تجاری متمرکز می‌شود .

پس از تقسیم اچ پی به دو بخش مگ ویتمن ریاست واحد ساخت رایانه‌های شخصی و چاپگر را بر عهده می‌گیرد. او در عین حال مدیرعامل شرکت ارائه دهنده خدمات تجاری هم خواهد بود.

 مدیر عاملی بخش اول هم بر عهده دیون ویزلر خواهد بود که هم اکنون معاون واحد سیستم‌های رایانه ای و چاپگرهاست. پاتریشیا روسو هم قرار است ریاست واحد خدمات و سخت افزارهای تجاری را بر عهده بگیرد.

 در این میان سؤال اصلی این است که چرا قرار است اچ پی به دو بخش جداگانه تقسیم شود. این اولین بار نیست که اخباری از این دست منتشر می‌شود. اولین بار بعد از خرید شرکت Autonomy توسط اچ پی بود که خبر جدا شدن واحد تولید رایانه‌های شخصی از آن منتشر شد. اچ پی سپس تحت مدیریت ویتمن از نو سازماندهی شد و واحد ساخت رایانه‌های شخصی و چاپگرها در هم ادغام شدند.

 این شرکت برای کاهش هزینه‌ها ماه‌ها تلاش کرد تا برخی واحدهای خود و از جمله واحدهای ساخت رایانه‌های شخصی و خدمات تجاریش را به فروش برساند، اما هیچ مشتری مناسبی پیدا نکرد. هر چند پیشنهاداتی از سوی آی بی ام، دل و لنوو و دو شرکت هندی دریافت نمود.

 بی‌نتیجه ماندن این تلاش‌ها باعث شده اچ پی برای حل مشکلات گسترده مالی و صرفه‌جویی این روش را در پیش بگیرد و این احتمال هم وجود دارد که در آینده شاهد کاهش نیروهای کاری آن نیز باشیم.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

اپل که تا چندی قبل به خاطر خم شدن گوشی آیفون ۶ پلاس در جیب کاربران با انتقادهای تندی مواجه شده بود، این روزها با اعتراض تازه ای روبرو شده است .

افرادی که دارای موهای بلند بوده یا ریش دارند می‌گویند پس از پایان مکالمه با این گوشی موهایشان در جدار لبه آیفون ۶ گیر کرده و کنده می‌شود که این امر با سوزش و ناراحتی فراوان همراه است.

 پیش از این برای مشکل خم شدن این گوشی از هشتگ bendgate استفاده می‌شد و این بار هشتگ hairgate برای بحث درباره این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.

 ابتدا این اعتراضات محدود به عده اندکی بود، اما با افزایش خرید و استفاده از آیفون ۶ و ۶ پلاس اعتراض به این موضوع بیشتر شده و به‌خصوص زنان نسبت به این موضوع به شدت واکنش نشان داده‌اند. برخی کاربران هم این مشکل را دستمایه انواع شوخی و جک در فضای مجازی قرار داده‌اند.

 به نظر می‌رسد بی‌دقتی در طراحی اجزای مختلف آیفون ۶ و به‌خصوص در محل اتصال پوشش آلومینیومی با نمایشگر شیشه ای آیفون ۶ عامل این مساله بوده است. کارشناسان معتقدند اعتراضات مذکور اگر در همین حد باقی بماند باعث تبلیغ مجانی به نفع اپل است، اما اگر دامنه‌دار شود به میزان فروش آیفون ۶ لطمه وارد کرده و از آن می‌کاهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر در دوران کودکی شما کارتون‌های تلویزیون محبوب‌ترین چیز بود، این روزها با از راه رسیدن انبوه محصولات فناوری شرایط کاملا تغییر کرده است .

بررسی‌های موسسه Smarty Pants نشان می‌دهد که بچه‌های ۶ تا ۱۲ ساله آمریکایی تبلت آی پد را بیش از کارتون‌های والت دیسنی، سایت‌های معروفی مانند یوتیوب و نتفلیکس، برخی مارک‌های مشهور اسباب بازی و رستوران‌های زنجیره ای فروش فست فود دوست دارند.

بر طبق بررسی مذکور که در یک بازه زمانی ۳ ماهه انجام شده، تبلت ها جایگزین بسیاری از تفریحات و علاقه‌مندی های متداول در میان کودکان شده‌اند و آن‌ها برای بازی، مشاهده برنامه‌های تلویزیونی و ویدیو، کتاب خواندن، انجام تکالیف مدرسه و برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده از این وسیله استفاده می‌کنند.

گسترش تفریحات دیجیتال مبتنی بر تبلت باعث شده بسیاری از شرکت‌های فناوری و ارائه دهنده خدمات تفریحی در آمریکا به فکر استفاده از پتانسیل‌های آن بیفتند. برای انجام این بررسی ۲۵۶ برند تجاری در ۲۰ حوزه مختلف بررسی شده و با ۶۶۶۱ کودک ۶ تا ۱۲ ساله و والدین آن‌ها مصاحبه شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

طراحان برنامه اداری همراه Quip که برای پردازش فایل‌های ورد و … بر روی گوشی و تبلت قابل استفاده است می‌گویند قابلیت‌های spreadsheet یا صفحه گسترده را هم به آن افزوده‌اند .

با افزوده شدن این قابلیت انجام امور جمعی و همکاری‌های آنلاین حرفه‌ای از طریق برنامه یاد شده تسهیل می‌شود.

برنامه یاد شده اولین بار در جولای سال ۲۰۱۳ توسط برت تیلور از مدیران ارشد فیس بوک و همکار او به نام کوین گیبز که در گوگل کار می کرد، عرضه شد. این برنامه ایجاد ساده اسناد را بر روی تبلت و گوشی ممکن می‌کند. رابط کاربری این برنامه اسناد و پیام های رد وبدل شده را هم ترکیب کرده و در قالب یک مجموعه مشترک تحویل می دهد.

ابزار صفحه گسترده یاد شده به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی متن‌ها، عکس ها، فهرست وظایف و … را با همدیگر ترکیب کنند. برنامه مذکور هم با اندروید و هم با آیفون و آی پد سازگاری دارد. طراحان برنامه یاد شده می گویند نسخه تازه کوییپ برای انجام امور مالی بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها هم کاملا مناسب است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

پیامک در سال‌های اخیر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب مطرح گشته است و شرکت‌های مختلف شروع به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به صورت انبوه کرده‌اند .

 متاسفانه این شرکت‌ها طریقۀ بکارگیری صحیح پیامک را به درستی فرا نگرفته‌اند و بدون دریافت اجازه از مخاطبان، با ارسال پیامک‌هایِ بیهودۀ متعدد برای آنها ایجاد مزاحمت می‌نمایند. در ادامۀ پست می‌توانید راهنمای لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای دو اپراتور اصلی تلفن همراه کشور را مطالعه فرمائید.

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت لنوو سه تبلت جدید از سری یوگا را روانه بازار کرده که یکی از آنها برای اولین بار مجهز به سیستم عامل ویندوز بوده و دیگری همراه با ویدیو پروژکتور عرضه شده است .

تبلت های یادشده به ترتیب Yoga Tablet 2 Pro، the Yoga 3 Pro و the Yoga Tablet 2 نام دارند.

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 39 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

عنوان اکشن و هک اند اسلش Bayonetta 2 اثری از استودیو Platinum Games است که به طور انحصاری برای WII U شرکت نینتندو توسعه یافت .

طبق همیشه با نزدیک شدن به تاریخ انتشار هرعنوانی نمرات بازی نیز از سوی منتقدین سایت های گیم منتشر می گردد و حال نمرات Bayonetta 2 منتشر شد. عناوین شرکت نینتندو همیشه موفق بودند و در قسمت نمرات امتیازات بسیار خوبی را نصیب خود کردند .Bayonetta 2 نیز به لیست شاهکارهای نینتندو پیوست و نمرات بسیار عالی را از آن خود کرد. این بازی قرار است ۲۴ اکتبر همانطور که گفته شد به طور انحصاری برای کنسول خانگی نینتندو یعنی WII U عرضه شود. شما در ادامه نمرات را می توانید مشاهده کنید:

Eurogamer – ۹/۱۰
Polygon – ۷٫۵/۱۰
IGN – ۹٫۵/۱۰
Gamespot – ۱۰/۱۰
Metro – ۹/۱۰
Joystiq – ۵/۵
The Sixth Axis – ۹/۱۰
Nintendo Life – ۹/۱۰
Eurogamer.de – ۱۰/۱۰
Insidegames.ch – ۸۵%
Lazy Gamer – ۹/۱۰
ITF Gaming – ۱۰/۱۰
CVG 9/10

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 5,783
  • بازدید سال : 21,599
  • بازدید کلی : 595,912
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی