loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 44 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

مرسدس بنز نمونه اولیه کامیون ۱۸ چرخی را تولید کرده که به طور خودکار حرکت می کند و سرنشینان آن می‌توانند به جای نگرانی در مورد مسیر سفر به گشت و گذار در اینترنت یا بازی با تبلتشان بپردازند.

پس از طراحی موفقیت آمیز خودروهایی که می‌توانند بدون نیاز به راننده، سرنشینان را به مقصد برسانند حال نوبت به ساخت کامیون‌هایی با قابلیت های مشابه رسیده است.

شرکت آلمانی مرسدس بنز نمونه اولیه کامیون  ۱۸ چرخی را تولید کرده که به طور خودکار حرکت می‌کند و سرنشینان آن می توانند به جای نگرانی در مورد مسیر سفر به گشت و گذار در اینترنت یا بازی با تبلتشان بپردازند.

در آزمایش صورت گرفته بر روی کامیون، این خودرو توانسته یک مسیر سه مایلی را با موفقیت پشت سر بگذارد. هنوز مشخص نیست این کامیون‌ها چه زمانی می توانند عملا جابجایی کالا و افراد را در جاده‌ها بر عهده بگیرند، اما متحصصان می‌گویند بعید است که رسیدن به این هدف در این دهه ممکن شود.

نام گذاری این کامیون از سوی مرسدس بنز به عنوان کامیون آینده ۲۰۲۵ هم تلویحا نشان می‌دهد که این خودروی بدون نیاز به راننده احتمالا تا سال ۲۰۲۵ در دسترس علاقمندان قرار نخواهد گرفت.

این کامیون برای مسیریابی و جلوگیری از تصادف از دوربین‌های خاص و سیستم‌های متعدد راداری استفاده می کند و می‌تواند حاشیه جاده، دیگر خودروهای مسیر در جلو و عقب خود را تشخیص دهد. قابلیت برقراری ارتباط با دیگر خودروها و دسترسی به داده های آنلاین هم برای این کامیون پیش بینی شده است.

هدایت خودکار این کامیون باعث صرفه جویی قابل توجه در میزان مصرف انرژی آن نیز می شود. بر روی این کامیون ها سیستم های نقشه خوان، فاصله خوان، هدایت و مسیریابی، ترمز هوشمند و دهها ابزار فناوری نصب خواهد شد. کامیون یاد شده در صورت تشخیص ناگهانی مانع در مسیر حرکت خود را کند خواهد کرد، اما برای توقف کامل دخالت راننده و استفاده از ترمز و فرمان الزامی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 98 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

این وسیله نقلیه پاک عمر مفیدی بیش از ۵ سال دارد ، تنها منبع تغذیه آن باطری می باشد (اسیدی،لیتیم) که حداقل عمر مفید آن نیز ۳ سال اسیدی و ۵سال لیتیمی است که دارای یک سال گارانتی می باشد بجز لاستیکها و لنتها دیگر هیچ قطعه مصرفی دیگری ندارد و به سهولت قابل تعمیریا نگهداری می باشد زیرا نیرو محرکه آن یک موتورالکتریکی می باشد که هیچگاه خراب ویا ازکار نمی افتد .

جهت افزایش سرعت ، سیستم انتقال قدرت بصورت اتوماتیک بوده و به علت عدم استفاده از دنده رانندگی راحت و آسان را برای استفاده کنندگان فراهم نموده است . سادگی در طراحی اجزاء و بکارگیری نیرو محرکه الکتریکی ، تعمیرات و نگهداری آنرا بسیار آسان نموده است و نسبت به موتور سیکلتهای موجود در بازار دارای حداقل استهلاک می باشد .

اگر همیشه دوست داشتیم سوار بر موتورسیکلتی شویم که برقی باشد اولین چیزی که به ذهن می رسید بی سروصدا بودن آن بود که ناچار می شدیم در زمان رسیدن به مقصد آنرا خاموش کنیم. اما در اقدامی تازه پلیس لس آنجلس موتورسیکلیت های برقی خریداری کرده که برای عملیات های مخفی خود آنها را مورد استفاده قرار می دهد. اگرچه هنوز بعد از گذشت ۲هفته این پروژه در حالت آزمایشی قرار دارد. اما این وسیله برای جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای بسیار سودمند است که می تواند با قیمتی کمتر از ۱دلار انرژی را ذخیره کرده و تا ۲۴ ساعت نیازی به شارژ مجدد آن نیست. بنظر می رسد بزودی تعداد بیشماری از این وسیله در اختیار تمام نیروی پلیس قرار خواهد گرفت.

متاسفانه قیمت این موتورسیکلت برقی و جزئیات بیشتر آن در دسترس نیست. اما از قابلیت های آن می توان به عبور کردن از رودخانه تا عمق ۳پا و با سرعت ۸۸ مایل در ساعت حرکت کرده که در ۵ثانیه می تواند سرعت خود را به ۶۰مایل در ساعت برساند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

پروژه تانگو شامل حسگرهای ویژه تعبیه شده در گوشی هوشمند است که اجازه می دهد هر آنچه می بینیم را به صورت سه بعدی کپچر کرده و نقشه ای سه بعدی از آنها بسازیم.

گوگل گوشی هوشمند ۵ اینچی را به صورت مدل اولیه مجهز به حسگرهای سه بعدی شبیه Kinect (کینکت مایکروسافت) و سایر تجهیزات برای دنبال کردن حرکات و موضوعات قابل مشاهده و نقشه سازی از روی آنها ساخته است.

بر خلاف کینکت پردازنده ویژه ای بنام Myraid 1 vision  ساخت Movidius روی آن نصب شده است که اجازه می دهد حرکات پیشرفته و عمق بخشیدن به حرکات ، مسیر یابی حرکتی و هر نوع ردیابی بدون مصرف انرژی بالا محقق گردد.

این گوشی که به صورت نمونه اولیه ساخته شده ، از امروز در اختیار تعداد محدودی از توسعه دهندگان و محققان این عرصه قرار گرفت تا باگ های آن درآورده شود.

این گوشی می تواند ناوبری داخلی را افزایش داده و برای بازی سازی مورد استفاده همه جانبه قرار گیرد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

گوشی جدید سونی به نام Xperia™ C3 همسو با گرایش جهانی به «سلفی» متمرکز بر این قابلیت عرضه شد.

بیانیه مطبوعاتی نمایندگی سونی در ایران- Sony Mobile Communications امروز Xperia C3 را معرفی کرد که به لطف فناوری پیشروی تصویربرداری دیجیتال Sony و برنامه‌های تعاملی دوربین، تلفن هوشمند جدید و قدرتمندی است برای گرفتن سلفی و اشتراک‌گذاری اجتماعی.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر تا به حال کنترل نور، حرارت و لوازم برقی منزل بیشتر امری انتزاعی محسوب می‌شد، با عرضه محصولاتی تازه در بازار این مساله جنبه عملی به خود گرفته است.

افرادی که علاقمند به هوشمند کردن خانه های خود هستند می‌توانند از محصولاتی که با همکاری دو شرکت Home Depot  و  Winkطراحی شده اند، استفاده کنند.

این محصولات که کنترل آنها با استفاده از برنامه‌های هوشمند تلفن همراه ممکن است بسیار متنوع بوده و شامل انواع لامپ، سایه‌بان‌های پنجره، کتری‌های برقی و .. هستند. علاقمندان می‌توانند این وسایل را با مراجعه به بیش از دو هزار فروشگاه در سراسر آمریکا تهیه کنند.

برای مدیریت وکنترل این وسایل از برنامه همراهی موسوم به Wink استفاده می‌شود که با گوشی‌های اندروید و همین طور سیستم عامل iOS سازگاری دارد. با استفاده از این برنامه می توان وسایل نام برده و همین طور وسایل برقی دیگری مانند سیستم تهویه مطبوع منزل، قفل در، انواع پرده و درپوش و در نهایت درب گاراژ منزل را کنترل و باز و بسته نمود.

 

 

ادامه مطلب...

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت اینتل برای ساخت تراشه‌های ۱۴ نانومتری و برای تامین امکانات فنی مورد نیاز با شرکت پاناسونیک همکاری خواهد کرد.

 

اینتل این تراشه‌های پیشرفته را برای استفاده در برخی محصولات صوتی شرکت پاناسونیک تولید و روانه بازار خواهد کرد.

تراشه‌های یاد شده به طور مستقیم بر روی محصولات صوتی پاناسونیک نصب خواهند شد و این امر به منزله ورود اینتل به عصر طراحی نسل دوم ترانزیستورهای سه بعدی تری گیت نیز خواهد بود. نسل اول این ترانزیستورها در سال ۲۰۱۱ عرضه شدند. هدف از این کار ارتقای عملکرد و در عین حال کاهش مصرف انرژی عنوان شده بود.

یوشیموفی اوکامتو مدیر واحد کسب وکار LSI شرکت پاناسونیک که در این زمینه با اینتل همکاری مستقیم دارد، همکاری یاد شده با اینتل را امری کلیدی توصیف کرده است. به گفته او استفاده از این فناوری برای طراحی نسل جدید آی سی هایی که تمامی اجزای مورد نیاز یک رایانه را بر روی خود داشته باشند، ضروری است.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

این گوشی هوشمند متناسب با مچ دست طراحی گردیده که قادر به اندازه گیری کالری،ضربان قلب،مسافت طی شده ، سرعت ، و آمارهای گوناگونی از تناسب اندام را نمایش می دهد. این موجود سیاه و سفید عجیب از یک بند سیلیکونی نرم شبیه به FuelBand SE نایک طراحی گردیده که یک نوار کوچک LED نمایشگر آن است. Adidas که با اولین ورود خود به وحش پوشیدنی های شخصی پا گذاشته از Galexy Gear نیز الگو گرفته است چرا که با رقابت در این عرصه پایه های استوارتر را در این میدان قرار می دهد.

جای تعجب نیست که تکنولوژی بکاررفته در Micoach بخش بزرگی از فناوری را به خود اختصاص داده و طراحی آن زیر نظر نخبگان و مربیان آدیداس صورت گرفته که همچنین برای کمک به تعیین اهداف هفتگی و روزمره و برنامه های آموزشی ورزشی بکار گرفته شده است. سخنگوی آدیداس گفت: (این گوشی هوشمند فقط مختص ورزشکاران نیست نباید متعصب بود ما این فناوری را به مردم معرفی کرده وآنها را برای استفاده از این تشویق می کنیم ). این در حال است که استفاده از این ابزار انگیزشی برای مربیان است .

حال سوال اینجاست که Micoach با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟ ۱۷۹ دلار،۱۹۹ دلار و یا غیره؟ اواخر این ماه منتظر پوشیدنی جدید Adidas باشید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

آسیب پذیری جدیدی در فلش پلیر شرکت ادوبی وجود دارد که به هکرها اجازه می دهد از طریق سایت هایی همچون eBay, Tumblr, و Twitter. به رایانه کاربران دسترسی پیدا کنند.

چندی پیش نیز نسخه ۱۲٫۰٫۰٫۴۴ و نسخه‌های پیش از آن برای ویندوز و مکینتاش و نسخه ۱۱٫۲٫۲۰۲٫۳۳۶و نسخه‌های پیش از آن برای لینوکس در برابر سه آسیب‌ پذیری مختلف آسیب‌ پذیر بودند.

اما در روز سه شنبه همین هفته ادوبی یک به روز رسانی مهم برای فلش پلیر منتشر نموده که با هدف اصلاح نقص امنیتی در اینترنت است این آسیب پذیری به هکرها اجازه می دهد کاربران سایت های محبوبی مانند eBay، Tumblrو توییتر، دسترسی پیدا کرده و مشخصات عمومی کاربران را آشکار کرده و از آنها سواستفاده می کنند.

به روز رسانی که فلش به نسخه ۱۴٫۰٫۰٫۱۴۵ منتشر نموده، برای کاربران ویندوز، مکینتاش و سیستم عامل های لینوکس است.به گزارش وبلاگ نویس امنیتی SpagnuoloMichel این نقض امنیتی کوکی های رایانه را در اختیار هکرها قرار می دهد که از طریق آن می توان ضربات جبران ناپذیر مالی،اجتماعی،فرهنگی و… به کاربر وارد کند.
همچنین این آسیب پذیری می تواند بطور کامل رایانه را در اختیار یک نفوذگر قرار دهد.

بسیاری از وب سایت های تحت تاثیر قرار، مانند وبلاگ Tumblrو توییتر، با توجه به کارکرد آنها نیازمند به پلاگین و ActiveX هایی برای اجرای راحت تر در مرورگر می باشند .اگرچه این آسیب پذیری تاکنون بصورت طبیعی مشاهده نگردیده است اما شرکت ادوبی برای پیشگیری از مشکلات پچ هایی جدید خود را برای اصلاح این آسیب پذیری در اختیار کاربران قرار می دهد.

کاربران ویندوز برای آپدیت این نسخه برای Google Chrome و Internet Explorer در ویندوز ۸ بصورت اتوماتیک عمل کنند. و برای کاربران مک و لینوکس نیز می توانند از طریق محصول Adobe Air اقدام به بروزرسانی این پچ کنند.برای اطلاعات بیشتر و یا دانلود به مرکز دانلود فلش پلیر شرکت آدوبی مراجعه کنید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

وزن “سوپر پی سی تنگو” ۲۰۰ گرم بوده و در ابعاد ۱۲۵ در ۸۰ در ۱۳٫۵ میلیمتر تعریف شده است.همچنین یک داک برای اتصالات پورت ها در ابعاد ۱۳۵ در۱۳۵ در ۲۷ میلیمتر نیز به بدنه اصلی متصل می شود.

آنچه گفته شد در واقع یک کیس کامپیوتری جمع و جور است که کاربر برای استفاده از آن باید از موس، کیبورد، منبع تغذیه قدرت یا همان پاور به صورت جداگانه استفاده کند.

شاید بگویید لپ تاپ بهتر از این دستگاه باشد اما برای گیمینگ و بازی چنین دستگاهی با رم بالا بهتر از یک لپ تاپ جواب می دهد.

کمپانی AMD از پروژه ساخت این دستگاه حمایت کرده و نسخه ۳۲ گیگی همراه با ۴ گیگ رم حدود ۳۴۹ دلار قیمت گذاری شده است.

مشخصات این کامپیوتر جیبی به شرح زیر است :

پردازنده ۴ هسته ای با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز از نوع AMD A6-5200؛

گرافیک “آن بورد” از نوع HD8400؛

اسلات مخصوص رم با حداکثر ۸ گیگ رم ظرفیت؛

اتصال هارد از نوع SATA III mSATA SSD با حداکثر یک ترابایت ظرفیت؛

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

همکاری برای ارتقای استانداردهای اینترنت اشیاء با پیوستن ده‌ها شرکت فناوری به کنسرسیوم او آی سی وارد مرحله جدیدی شده است.

هدف این کنسرسیوم یافتن روش‌هایی استاندارد برای متصل کردن همه اشیا و لوازم برقی و الکترونیک به یکدیگر از طریق اینترنت است. با همه گیر شدن این استاندارد همه وسایل منزل و ساده‌ترین اشیاء مانند یک لامپ برق می‌تواند صرف نظر از سیستم عاملی که دارند با یکدیگر در ارتباط باشند. موفقیت این کنسرسیوم با توجه به تنوع شدید پلاتفورم‌ها و سیستم‌عامل‌های همراه از ضرورت فراوانی برخوردار است.

از جمله شرکت‌های بزرگی که به این کنسرسیوم پیوسته‌اند می‌توان به سامسونگ، اینتل، دل، ویند ریور، آتمل و .. اشاره کرد. در عین حال تامین ایمنی این وسایل در زمان اتصال آنها به یکدیگر و اینترنت نیز از جمله دغدغه‌های اعضای این کنسرسیوم است.

در حال حاضر کنسرسیوم یاد شده در زمینه تدوین استانداردهای خانه‌های هوشمند و فناوری های مرتبط اداری فعال شده است. این استانداردها مبتنی بر فناوری های محبوبی همچون بلوتوث، وای – فای، زد –ویر و … خواهند بود.

پیش از این شرکت سخت افزاری کوآلکوم همه تعداد دیگری از شرکت‌ها تحت عنوان AllSeen برای اجرای برنامه های مشابهی گرد هم آورده و حمایت ۶۰ کشور را هم جلب کرده بود.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 163
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 5,780
  • بازدید سال : 21,596
  • بازدید کلی : 595,909
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی