loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

تازه‌ترین گوشی شرکت تایوانی اچ‌تی سی HTC One M8 است که این هفته وارد کشور شد و حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد.اچ‌تی سی در HTC One M8 نسبت به مدلی قبلی خود hTC One با ثابت نگه‌داشتن کیفیت دوربین اصلی، باقی ویژگی‌ها را ارتقا داده است.

این گوشی از نانو سیم‌کارت استفاده می‌کند.صفحه نمایش ۵٫۰ اینچی از نوع خازنی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۴۱ DPI است.۱۶۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۴۶٫۴ × ۷۰٫۶ × ۹٫۴ میلی‌متر است.با دارا بودن دوربین اصلی ۴ مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش دو رنگ یکی از گوشی‌های پیشنهادی ما برای عکاسی است. کیفیت دوربین دوم نیز ۵ مگاپیکسل استکه از وضوح مناسبی برخودار است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 123 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

لابراتوار Google X عنوان کرده که لنز هوشمند را به تایید متخصصان سلامت Novartis رسانده اند تا تکنولوژی آن را تا حدی توسعه دهند که بوسیله آن ضمن بهبود مسائل مربوط به نگهداری و سلامت چشم، بتوان به مدیریت بیماری ها و شرایط خاص چشمی پرداخت.
طبق این توافق، آزمایشگاه گوگل اکس و بخش مراقبت های چشمی Novartis به ساختن لنزهای هوشمندی مشغول خواهند شد که از سنسورها، میکروچیپ ها و سایر تجهیزات الکترونیکی در مقیاس کوچک بهره می برند تا به کنترل بیماریهای چشمی بپردازند.
به طوریکه این لنز با اندازه گیری میزان قند موجود در مایع اشک، از طریق ارسال اطلاعات به گوشی هوشمند یا تبلت، بیماران دیابتی را از سطح گلوکز خونشان مطلع سازد، و همچنین روشی ایجاد کنند که از طریق گجت چشمی گوگل، بتوان تمرکز طبیعی چشم بر روی اشیاء نزدیک را تقویت نموده و بینایی طبیعی را به افرادی که دچار دوربینی هستند بازگرداند.

نقش گوگل در این توافق، ساختن بخش های الکترونیکی ریز به منظور جمع آوری داده ها از چشم کاربر و همچنین آماده ساختن چیپ های کم مصرف می باشد. از طرفی بخش مراقبت های چشمی Novartis ، دانش پزشکی خود را بر فرآیند توسعه این لنزهای تماسی هوشمند اعمال می کند تا محصول تجاری مورد نظر حاصل گردد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

ایسوس لپ‌تاپ جدیدی از سری لپ‌تاپ‌های فوق سبک خود را عرضه کرد. این لپ‌تاپ یک کیلو و ۴۵۰ گرم وزن دارد .

ساخت یک لپ تاپ فوق سبک به این معناست که باید توازن مناسبی بین ظاهر، وزن و عملکرد یک محصول برقرار شود.

محصول جدید ایسوس UX32LN نام دارد و از خانواده سری ZENBOOK است. در ساخت این لپ‌تاپ از بدنه آلومینیوم استفاده شده که علاوه بر دوام و مقاومت بالا سبب سبکی محصول شده است. این لپ‌تاپ یک کیلو و ۴۵۰ گرم وزن دارد.

نمایشگر این دستگاه  مجهز به پنل IPS FHD با ابعاد  ۱۳٫۳ اینچ و کیفیت تصویر Full HD است. همچنین در این لپ‌تاپ از یک وب کم HD برای برقراری ارتباط تصویری با کیفیت نیز استفاده شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 89 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل قصد دارد خدمات عکس مستقلی را برای ذخیره سازی عکس‌های کاربران اختصاص دهد و این سرویس را به طور مستقل از شبکه اجتماعی خود موسوم به گوگل پلاس ارائه دهد.

هدف گوگل از این کار جذب کاربرانی است که عضو شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیستند، اما دوست دارند از گوگل برای ذخیره سازی عکس‌های موردنظرشان استفاده کنند.

گفته می شود که این سرویس گوگل پلاس فوتو نام گرفته و در قالب یک برنامه همراه مستقل مانند برنامه های فلیکر یا اینستگرام عرضه می گردد. بر اساس آمار گوگل هر هفته یک و نیم میلیارد عکس بر روی گوگل پلاس آپلود می شود  و با راه اندازی سرویس جدید این احتمال وجود دارد که تعداد عکس های ارسالی بر روی سرورهای گوگل باز هم بیشتر شود.

برخی کارشناسان معتقدند علت برنامه جدید گوگل در این زمینه عدم استقبال از گوگل پلاس در حد و اندازه های مورد نظر این شرکت بوده است. این شرکت خود هنوز در این زمینه اظهارنظر رسمی نکرده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت ردهت عرضه کننده نسخه‌های مختلف لینوکس درصدد آزمایش تراشه‌ها و متعلقاتی بر مبنای معماری ۶۴ بیتی ARMv8-A است تا بر روی این سرورها به کار گرفته شود .

یک توزیع از لینوکس بود که در سال ۱۹۹۴ بنیان گذاشته شد و آخرین نسخه آن ۳۱ مارچ ۲۰۰۳ منتشر و توسعه آن در همین سال متوقف ولی تا ۳۰ آپریل ۲۰۰۴ توسط شرکت ردهت پشتیبانی می‌شد. پس از نسخه ۹ این شرکت اقدام به ارائهٔ دو توزیع متفاوت نمود. فدورا که توزیعی رایگان که هم اکنون تحت توسعه پروژه فدورا است و توسط شرکت ردهت پشتیبانی می‌شود و توزیع تجاری اما متن باز ردهت انترپرایز لینوکس(Red Hat Enterprise Linux)(به اختصار RHEL) که کاربران تنها با پرداخت هزینه اشتراک می‌توانند از پشتیبانی شرکت بهره‌مند شوند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 40 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

کنسرسیوم شارژ بی‌سیم متشکل از برخی شرکت‌های فناوری برای ارتقای استانداردهای شارژ بی‌سیم ابزار و وسایل الکترونیک گام تازه‌ای به جلو برداشته‌اند .

این گروه استاندارد قبلی خود را به روز کرده و استاندارد Qi v1.2 را برای تسهیل شارژ گوشی و تبلت بدون نیاز به سیم ابداع کرده‌اند.

عبارت « شارژ بی سیم » معمولا به شارژ القایی ارجاع داده می شود. این تکنولوژی از یک ایستگاه شارژ برای ایجاد میدان مغناطیسی متناوب استفاده می کند. یک دیوایس زمانی که در نزدیکی این میدان مغناطیسی قرار می گیرد، با یک سیم پیچ القایی مناسب انرژی را از میدان دریافت می کند و این روند باعث می شود دیوایس به صورت بی سیم، انرژی لازم برای شارژ شدن را به دست می آورد .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 43 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

ساعت‌های هوشمند موجود در بازار عمدتا متکی به گوشی‌های هوشمند هستند، اما به تازگی ساعتی ساخته شده که به طور مستقل از گوشی‌ها عمل می‌کند.

ساعت‌های هوشمند فعلی معمولا با این هدف طراحی می‌شوند که کاربر مجبور نشود گوشی‌اش را از جیبش درآورد و از همان طریق از تماسها، پیامک ها و … مطلع شود.

اما ساعت هوشمند ساخته شده توسط شرکت تایمکس که IronMan One GPS‌ نام دارد به شما امکان می‌دهد تا گوشی خود را به طور کلی در منزل جا بگذارید. سازگاری کامل با فناوری نسل سوم تلفن همراه و ابزار ارتباطی نصب شده بر روی این ساعت کامل بوده و آن را به محصولی کاملا مستقل مبدل می کند.

این ساعت ۴۰۰ دلاری با بند سیاه و یک صفحه مستطیلی بزرگ از نظر طراحی جذابیت زیادی ندارد، اما نمایشگر آن مانند صفحه اصلی یک سیستم عامل کامل دارای آیکون هایی به منظور دسترسی به داده های گوناگون است. ساعت یاد شده ضد آب و ضدگردو غبار هم هست و خریداران آن به مدت یک سال از خدمات دیتای شرکت AT&T بهره مند می شوند.

 بهره مندی از خدمات مکان یابی و GPS، قابلیت مرا پیدا کن در صورت گم شدن ، هشت ساعت عمر باتری در صورت فعال کردن قابلیت جی پی اس که در صورت خاموش کرن این قابلیت به سه روز افزایش می یابد از جمله قابلیت های این ساعت است. همچنین با استفاده از ساعت یاد شده می توان سرعت و فاصله فرد را از موقعیت های مختلف سنجید و داده های کاری را بر روی سرویس های مختلف آنلاین آپلود کرد. ۴ گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات و سازگاری با بلوتوث از جمله دیگر ویژگی های این ساعت است.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 86 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

یک باند جنایتکار روس با یک رکوردشکنی تاریخی موفق به سرقت ۱٫۲ میلیارد کلمه عبور و ۵۰۰ میلیون آدرس ایمیل از ۴۲۰ هزار وب سایت شدند.

شرکت هولد سکیوریتی که مقر آن در میلواکی آمریکا واقع است می گوید تردیدی ندارد که این حمله توسط هکرهای روس انجام شده، اما از افشای اسامی افراد آسیب دیده ، مشخصات ایمیل‌های مسروقه و داده‌های افشا شده در اثر این حمله خودداری کرده است.

مقامات این شرکت می‌گویند در حال همکاری با مقامات قضایی و پلیس آمریکا هستند تا ابعاد موضوع و عوامل آن مشخص شود. به اعتقاد آنان هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این باند خرابکار در پیوند با دولت روسیه هستند.

برخی تحلیل گران غربی تلاش کره اند با توجه به وخامت روابط میان روسیه و آمریکا بر سر موضوع اوکراین و سقوط هواپیمای مسافربری مالزی موضوع را به نحوی به دولت روسیه نسبت داده و بهانه جدیدی برای حمله به این کشور پیدا کنند. هکرها تا به حال از اطلاعات مسروقه برای ارسال هرزنامه و نصب بدافزار بر روی رایانه ها به منظور سرقت اطلاعات بیشتر استفاده کرده‌اند.

همچنین هکرها با نفوذ به رایانه‌های مختلف یک شبکه بوت نت راه اندازی کرده‌اند و از طریق آنها سایت‌های دارای آسیب پذیری SQL را شناسایی کرده و آنها را نیز به انواع بدافزار آلوده می‌کنند.

اطلاعاتی که از این طریق به سرقت رفته‌اند عمدتا متعلق به شرکت‌های فناوری آمریکا بوده‌اند و این گروه هکری روس که نام CyberVor‌را برای خود انتخاب کرده از افراد عادی تا صاحبان مشاغل تجاری را هدف گرفته است. کلمه vor در روسی به معنای دزد است.

بررسی‌های جزیی‌تر نشان داده که اعضای این گروه عملیات خود را در منطقه مرکزی جنوب روسیه سازمان می‌دهد و هکرهایی از قزاقستان و مغولستان نیز در این زمینه همکاری کرده اند. این هکرها مردانی بیست و چند ساله معرفی شده اند که رایانه های سرورشان هم در روسیه است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت Navdy اعلام کرد در حال تولید محصولی است که وظیفه آن نمایش پیام ، اطلاعات ، رخدادهای گوشی هوشمند و دستگاه هوشمند راننده بر روی شیشه جلوی اتومبیل است، تا در هنگام رانندگی از حواس پرتی وی جلوگیری نماید.

نام این دستگاه نودی (navdy) میباشد که دارای یک صفحه نمایش شیشه ای ۵٫۱ اینچی و یک پروژکتور میباشد که مانند تصویر زیر بروی داشبورد و روبروی راننده قرار میگیرد.

این ابزار در واقع نوعی عینک هوشمند برای کاربران است که داده‌های مختلف را در قالب واقعیت ارزش افزوده در پیش چشم علاقمندان قرار می‌دهد.

ابزار مذکور پس از نصب بر روی داشبورد اطلاعات مختلف مکان‌یابی برای رسیدن به مقصد، داده‌های مربوط به وضعیت جاده و .. را در پیش چشم راننده نمایش داده و امکان دریافت فرامین صوتی و همین طور فرامین مختلف با حرکات دست و سر را داراست.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

افزایش اقبال شرکت‌های تجاری و موسسات دولتی به خدمات کلود، درآمد شرکت‌های فناوری فعال در این بخش و به خصوص آی بی ام و مایکروسافت را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

دو شرکت آی بی ام و مایکروسافت که کسب و کارشان به علت تکیه به مدل های سنتی در سال های اخیر به شدت به خطر افتاده بود، با جدی گرفتن فناوری کلود در تلاش هستند تا جلوی ضرر و زیان های بیشتر خود را بگیرند.

یافته های گروه تحقیقاتی  Synergy نشان می‌دهد درآمد آی بی ام از محل خدمات کلود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ میلادی با افزایش ۱۶۴ درصدی رشد بی‌سابقه‌ای داشته است. این رقم در مورد شرکت آی بی ام هم ۸۶ درصد افزایش نشان می‌دهد

البته رتبه اول در این زمینه هنوز متعلق به آمازون است. درآمد کلود این شرکت در مدت یاد شده ۹۶۲ میلیون دلار بوده و مایکروسافت و آی بی ام با ۳۷۰ و ۲۵۹ میلیون دلار درآمد در رتبه های دوم و سوم بوده اند. البته رشد درآمد کلود آمازون تنها ۴ درصد بوده که در مقایسه با مایکروسافت و آی بی ام کمتر است.

Synergy رشد متوسط بازار کلود را ۴۵ درصد برآورد کرده است. بر همین اساس رتبه های چهارم و پنجم با ۲۰۳ و ۱۶۹ میلیون دلار درامد به شرکت های Salesforce و گوگل رسیده است. درآمد این شرکت ها هم به ترتیب ۳۸ و ۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 5,718
  • بازدید سال : 21,534
  • بازدید کلی : 595,847
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی