loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (1)

شرکت آمریکایی نتفلیکس ارائه دهنده خدمات تماشای آنلاین فیلم و سریال قصد دارد به زودی این خدمات را در کشور کوبا نیز ارائه دهد، امری که نشان دهنده بهبود روابط اقتصادی دو طرف است.

هزینه استفاده از این خدمات ۸ دلار در ماه است. البته تنها افرادی می‌توانند از سرویس‌های یاد شده استفاده کنند که از کارت اعتباری بهره مند بوده و به اینترنت پرسرعت نیز دسترسی داشته باشند. با توجه به ضعف زیرساخت های اینترنت در کشور کوبا و درآمد سرانه پایین مردم این کشور به نظر می رسد این اقدام نتفلیکس بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد و تعداد شهروندان کوبایی که قادر به مشاهده برنامه های تلویزیونی از طریق اینترنت باشند بسیار اندک باشد. در حال حاضر تعداد محدودی فیلم و سریال عمدتا آمریکایی از طریق سرویس یاد شده در دسترس است که قرار است در آینده بر تعداد آنها افزوده شود. کارشناسان می گویند تنها ۵ درصد از مردم کوبا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و لذا آنان نیز در کوتاه مدت نسبت به سود اقتصادی چنین کاری بدبین هستند. نتفلیکس در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ توانست در ۵۰ کشور جهان حدود ۴٫۳۳ میلیون کاربر را به جمع ۵۷٫۴ میلیون مشترک خود بیفزاید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

 همانطور که می دانید بالارده ترین پردازنده های کنونی را پردازنده های سری Xeon اینتل تشکیل می دهند.

پردازنده هایی که صرفاً جهت سرورهای قدرتمند مورد استفاده قرار می گیرند و برای این نوع از سیستم ها نیز طراحی شده اند. حال و بر طبق خبرهای رسیده Intel قصد دارد تا پردازنده هایی را از این خانواده با ۳۶ رشته پردازشی و از معماری Haswell وارد بازار نماید.

این پردازنده های که از معماری ۲۲ نانومتری بهره مند خواهند بود از ۱۸ هسته و ۳۶ رشته پردازشی به واسطه فناوری HyperThreading برخوردارند. ۴۵ مگابایت حافظه کش سطح سوم در کنار پشتیبانی از حافظه های اصلی DDR4 و همچنین مصرف توانی که برای بالاترین رده آنها به میزان ۱۶۵W می رسد، از دیگر مشخصاتی است که می توان در رابطه با این نسل بیان کرد.

اینتل قرار است ار نام Xeon E7 v3 برای این نسل بهره ببرد که تعدد هسته های پردازشی آنها از ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۴ ، ۱۶ و ۱۸ هسته خواهد بود و فرکانس هسته نیز چیزی بین ۱٫۹۰ GHz تا ۳٫۲۰ GHz در دو دسته E7-4000 و E7-8000 می باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)
بازی برتر Limbo که تا به حال جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است، نهایتا برای سیستم عامل محبوب اندروید عرضه شد. این بازی توسط توسعه دهندگان کمپانی Playdead با قیمت ۴٫۹۹ دلار وارد گوگل پلی شد.
بازی Limbo چندی پیش برای iOS عرضه شده بود و از محبوبیت بالایی در این سیستم عامل برخوردار است. آغاز به کار عرضه این بازی در شهریور سال ۱۳۹۲ برای سیستم عامل iOS زده شد.
بازی در مورد پسربچه ای است که به دنبال یافتن سرنوشت خواهر خود در راه بازی با موجودات عجیبی به مبارزه می‌پردازد و با زیرکی‌های خاص راه خود را برای عبور از مشکلات پیش رو فراهم می‌آورد. این بازی با گرافیکی چشم نواز، صدای تاثیرگذار و گیم‌پلی بسیار قوی از جمله بازی‌های مورد پسند همگان است. از نقاط قوت این بازی دو بعدی محیط کاملا سیاه و سفید بازی است. حتما تمامی افرادی که این بازی را انجام داده‌اند از آن به عنوان یک بازی خاطره‌انگیز یاد می‌کنند. این بازی از تنها بازی‌هایی که حتما باید آن را بازی کرد.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

جدیدترین محصول تسلا یک باتری خانگی خواهد بود که نیاز الکتریسیته خانه‌ها را برای مدتی طولانی تأمین خواهد کرد.

تسلا نتوانست به پیشبینی فروش خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ برسد (پیشبینی ۱۱ هزار بوده، در حالی که فروش اصلی مدل S حدود ۹۸۰۰ دستگاه بوده) اما ایلان ماسک رییس این کمپانی بار دیگر با خبری خوش به میان سرمایه گذاران و خبرنگاران آمد.

به گفته ماسک، تسلا در حال کار بر روی یک محصول جدید است. این محصول یک پک باتری برای مشتریان خانگی است که می‌توانند در مصارف مختلف از آن استفاده کنند. به نظر طراحی این باتری به اتمام رسیده و تولید آن نیز ظرف شش ماه آینده آغاز می‌شود. تسلا هنوز در حال بررسی زمان رونمایی از این محصول است، اما ماسک گفت که از نتیجه این پروژه بسیار راضی است و این باتری را یک محصول «واقعا فوق العاده» توصیف می‌کند.
ادامه مطلب.....
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

فیسبوک به تازگی گزینه جدیدی را اضافه کرده است که به شما اجازه می دهد فردی را انتخاب کنید که پس از مرگتان از حساب کاربری شما نگهداری کند. این قابلیت ابتدا در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و سپس در سایر کشورها نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان تاکنون به منظور حفظ حریم شخصی و امنیت خانواده و دوستان، پروفایل شخصی افراد فوت شده را مسدود می کرد. با این ویژگی جدید که به تازگی به فیسبوک اضافه شده است کاربران قادرند شخصی را به عنوان “legacy contact” تعیین کنند و این شخص پس از مرگ کاربر می تواند بخش هایی از حساب کاربری فرد فوت شده را مدیریت کند.

افرادی که به عنوان Legacy contact انتخاب می شوند دسترسی محدود شده ای به حساب کاربری افراد فوت شده دارند. Legacy contact می تواند یک پست ارسال کند، عکس پروفایل را تغییر دهد، به درخواست های دوستی پاسخ دهد و آرشیوی از عکسها و پست های کاربر را دانلود کند و این به این معنی است که آنها نمی توانند محتوای پیام های خصوصی کاربر را دانلود کنند، پست های نوشته شده ی کاربر یا دوستان فیسبوکی او را ویرایش کنند و یک عکس یا کل حساب کاربری را پاک کنند.

نکات قابل توجهی در مورد این ویژگی وجود دارد. شما تنها می توانید یک نفر را به عنوان legacy contact خود انتخاب کنید و این شخص حتماً باید از بین دوستان فیسبوکی شما باشد و legacy contact نمی تواند این مسئولیت را به شخص دیگری انتقال دهد. در نهایت کاربران همچنان می توانند انتخاب کنند که پس از مرگشان پست ها و حساب کاربری آنها پاک شود.

برای انتخاب legacy contact خود به قسمت Settings -> Security رفته و گزینه Legacy Contact را در پایین صفحه انتخاب کنید. این ویژگی جدید درحال حاضر فقط در آمریکا راه اندازی شده و تنها برای کاربران این کشور در دسترس است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل با همکاری شرکت اسکوایر در تلاش برای راه اندازی سرویس پرداخت همراه جدیدی است که به رقابت با اپل پی بپردازد.

 سرویس پرداخت همراه تازه گوگل پلاسو نام دارد و شرکت اسکوایر در تلاش است تبلتی اختصاصی و مجهز به سیستم عامل آندروید برای انجام تبادلات مالی با استفاده از پلاسو طراحی کند که در میان صاحبان مشاغل کوچک به راحتی قابل استفاده باشد. گفته می شود گوگل از اواخر سال ۲۰۱۴ در حال آزمایش این سیستم پرداخت همراه در خرده فروشی های محدودی در آمریکا بوده است. برای استفاده از این سیستم پرداخت همراه کافیست خریدار به فروشگاه مورد نظر برود و با استفاده از تبلت یا گوشی خود نقل وانتقال مالی مورد نظرش را انجام دهد. بخش عمده این فرایند همراه با استفاده از قابلیت بلوتوث گوشی انجام می گیرد. هر چند جزییات آن هنوز اعلام نشده است. شرکت اسکوایر پیش از این همکاری هایی با اپل داشته و ممکن است تعاملات فعلی آن با گوگل موجب توقف همکاری های قدیمی آن با اپل شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

گروه هکری ناشناس می‌گوید تلاش‌های خود برای ضربه زدن به تروریست‌های داعش را شدت بخشیده و تا به حال بیش از ۱۰۰۰ حساب کاربری متعلق به داعش در شبکه‌های اجتماعی را هک کرده است.

 این گروه در بیانیه ای که صادر کرده داعش را ویروسی توصیف کرده که باید درمان شود. هکرهای ناشناس وعده داده اند که با از دسترس خارج کردن سایت های حامی داعش و همین طور غیرفعال کردن حساب های متعلق به این گروهک در توییتر و فیس بوک جلوی فعالیت آنها را خواهد گرفت. آنها می گویند اجازه نمی دهند امکانات فضای مجازی به ابزاری برای عضوگیری داعش مبدل شود. هکرهای ناشناس مدعی شده اند بعد از حملات اخیر سایبری به داعش نتیجه ماه ها تلاش آنها برای عضوگیری را بر باد داده اند. این گروه ۸۰۰ حساب کاربری توییتر را نیز به همین علت از کار انداخته و تعدادی حساب کاربری در فیس بوک را نیز زیرنظر گرفته تا در صورت اطمینان از وابستگی به داعش آن ها را هم از دسترس خارج کند. صدها حساب ایمیل، وب سایت و وی پی ان هم به همین علت توسط گروه هکری ناشناس هک شده اند. گفتنی است داعش به طور گسترده از امکانات دنیای مجازی اعم از Twitter، Facebook، YouTube Tumblr، Instagram و … عضوگیری، تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

یکی از مشکلات رایج اسمارت فون های امروزی کم بودن عمر باتری آنهاست. روز گذشته لنوو جدیدترین اسمارت فون خود را با نام Lenovo P70 در چین عرضه کرد. این اسمارت فون میان رده از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که بدون شک مهمترین ویژگی این گوشی به حساب می آید.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

یکی از مشهورترین سرویس دهنده های هاستینگ فایل دنیا پس از یک دهه فعالیت به کار خود پایان می‌دهد.

راپیدشیر یکی از مشهورترین و اولین سرویس دهنده‌های هاستینگ فایل در اینترنت دیروز اعلام کرد که ماه آینده فعالیت خود را پس از دوازده سال فعالیت متوقف خواهد کرد. به گفته این کمپانی تمامی فایل‌های کاربران از روز ۳۱ مارس ۲۰۱۵ از بین خواهند رفت.

این کمپانی سوئیسی در سال ۲۰۰۲ فعال شد و در روزهای محبوبیت خود، ماهانه میلیون‌ها میلیون کاربر را به سمت خود جذب کرد. در آن زمان به دلیل سرورهای بسیار قدرتمند و پرسرعت، این کمپانی مورد توجه کاربران آنلاین سراسر دنیا و از جمله ایران قرار گرفت.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

وب سایت تخصصی AnandTech، اولین آزمون‌ها را روی DirectX 12 که به تازگی بر روی مایکروسافت ویندوز ۱۰ عرضه شده است را انجام داده و به نتایج جالبی رسیده است.

بدون وارد شدن به بحث تخصصی، به راحتی به دو رقم می‌توان اشاره کرد، DirectX 12 عملکرد GPU کارت گرافیک‌های AMD را تا ۴۰۰ و کارت گرافیک‌های انویدیا را تا ۱۵۰ درصد بهبود می‌بخشد.
سوال اینجاست که این ارقام را کدام یک از کارت گرافیک‌های دو برند مذکور به وجود آورده‌اند؟ وب سایت AnandTech، دموی تکنیکال Star Swarm را بر روی هر دو چیپ مورد نظر اجرا کرده است. کارت گرافیک GTX 980 روی DirectX 11 توانست به متوسط فریم ۲۶٫۷ بر ثانیه برسد که رقم در DirectX 12 به ۶۶٫۸ فریم بر ثانیه رسید. در سوی دیگر، کارت گرافیک Radeon R9 290X روی ‌ DirectX 11 8.3 فریم و بر روی نسخه ۱۲ آن به رقم ۴۹٫۲ فریم رسید. بر اساس این گزارش، می‌توان گفت که ۱۵۰ درصد افزایش بازدهی انویدیا از ۴۰۰ درصد AMD هم بیشتر بوده است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 5,643
  • بازدید سال : 21,459
  • بازدید کلی : 595,772
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی