loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 45 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

مجموعه نرم افزار اداری آفیس مایکروسافت که از دهه ۹۰ میلادی برای آن بسیار پولساز بوده راه خود را به سوی گوشی‌ها و تبلت‌ها هم گشوده است .

آفیس در سال مالی گذشته یک سوم درآمد مایکروسافت را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر از مجموع ۸۷ میلیارد دلار درآمد این شرکت ۲۶ میلیارد دلار مربوط به آفیس بوده است.

حال این شرکت برای اثبات درک تحولات مربوط به بازار موبایل و تبلت اعلام کرده نسخه ای جامع از آفیس را برای کاربران همراه ارائه خواهد کرد. این نسخه به رایگان برای کاربران آی پد، آیفون و اندروید عرضه می شود و از امکانات اصلی این مجموعه که معمولا توسط کاربران رایانه های رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد، برخوردار خواهد بود.

به نظر می رسد این اقدام ناشی از اجرای سیاست های جدید ساتیا نادلا مدیرعامل جدید این شرکت باشد که اعلام کرده قصد دارد ارائه خدمات کلود و همراه را در دستور کار اصلی خود قرار دهد. با توجه به اینکه اپل و گوگل نرم افزارهای اداری رایگان مشابهی را عرضه کرده اند این اقدام مایکروسافت می تواند سهم آن را در بازار نرم افزارهای اداری همراه حفظ کند.

اگر چه میزان خرید آفیس در سال گذشته ۸ درصد افزایش نشان می دهد، اما درآمد مایکروسافت از این طریق تنها ۲ درصد افزایش یافته که علت آن کاهش اقبال به خرید رایانه های شخصی دانسته می شود. عرضه نسخه تحت وب آفیس موسوم به آفیس ۳۶۵ از جمله راهکارهای دیگر مایکروسافت برای حفظ این بازار بوده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت لنوو با پرداخت مبلغ ۲٫۹ میلیارد دلار شرکت آمریکایی موتورولا را خرید و امیدوار است از این طریق بتواند به سومین سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان مبدل شود .

لنوو از اوایل امسال درصدد بود تا موتورولا را از گوگل خریداری کند و بالاخره این فرایند را تکمیل و حدود ۳۵۰۰ نفر دیگر را به جمع کارکنان قبلی خود افزود.

لنووو که قبلا واحد تولید لپ تاپ شرکت آی بی ام را هم خریداری کرده بود، قصد دارد با این خرید حضور قدرتمندانه‌تری در بازار آمریکا و اروپا پیدا کند و شانس خود را در زمینه تولید محصولات جدیدی مانند ساعت های هوشمند هم بیازماید. این شرکت هم اکنون ۲۰ درصد از بازار رایانه‌های شخصی را در اختیار دارد و از این نظر شرکت قدیمی اچ پی را هم پشت سر گذارده است.

لنووو برای نهایی کردن این خرید ۶۶۰ میلیون دلار را به طور نقدی پرداخت کرده و بیش از ۵۱۹ میلیون سهم خود را هم در بازار بورس اختصاص داده است که برابر با ۷۵۰ میلیون دلار است. این شرکت ۱٫۵ میلیارد دلار را هم با سفته پرداخته و امیدوار است موتورولا برایش ظرف یک تا یک و نیم سال آینده سودآور شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

اسپیکر هوشمند آمازون به نام Echo معرفی شد؛ این دستگاه به فرمان‌های صوتی کاربر پاسخ می‌دهد .

به نقل از کپیتال‌برگ Echo جدیدترین محصول آمازون دیروز رونمایی شد. این اسپیکر هوشمند ۱۹۹ دلاری یک دستیار صوتی برای کاربر خواهد بود که می‌توان با فرمان صوتی موضوعی خاص را در اینترنت جستجو کند  و عملکردی شبیه به  سیری، کورتانا و Google Now دارد.

Echo طراحی استوانه ای شکلی دارد و به همین خاطر می‌تواند صدا را در تمام جهات پخش کند. در بالای این استوانه هفت میکروفون قرار گرفته که به وسیله آنها دستگاه حتی در حین پخش موسیقی نیز می تواند فرمان صوتی شما را تشخیص دهد.

Echo همواره به سرویس ابری آمازون متصل است و همچنین از یک اپلیکیشن مخصوص نیز بهره می برد که کاربر با استفاده از آن می تواند لیست موسیقی های خود را تنظیم نماید و بر روی ساعت بیدار شدنش کنترل داشته باشد. این برنامه برای اندروید عرضه شده و کاربران دیگر سیستم عامل ها نیز می توانند از نسخه تحت وب آن استفاده نمایند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 75 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

 بعد از AC: Unity و The Crew حال نوبت به Far Cry 4 رسیده تا سیستم مورد نیاز خود را در اختیار بازیکن‌های PC قرار دهد .

Far Cry 4 هم به مانند دو بازی ذکر شده تنها از سیستم‌ عامل‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی خواهد کرد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز:

        Supported OS
Windows 7 SP1, Windows 8/8.1 – 64bit versions only

    Processor
Intel Core i5-750 @ 2.6 GHz or AMD Phenom II X4 955 @ 3.2 GHz

    Memory
۴GB

    Video Card
NVIDIA GeForce GTX 460 or AMD Radeon HD5850 – 1GB VRAM

    Direct X
Version 11

    Hard Drive
۳۰GB available space

    Sound Card
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers

 

سیستم بهینه:

    Supported OS
MS Windows 7 SP1, MS Windows 8/8.1 – 64bit versions only

    Processor
Intel Core i5-2400S @ 2.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or better

    Memory
۸GB

    Video Card
NVIDIA GeForce GTX 680 or AMD Radeon R9 290X or better – 2GB VRAM

    Direct X
Version 11

    Hard Drive
۳۰GB available space

    Sound Card
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers

 

نمایشی که در ادامه مشاهده می‌کنید مربوط به قابلیت‌های کارت‌های گرافیک Nvidia در FC4 است که به طور مشترک توسط یوبی‌سافت و Nvidia منتشر شده است. Far Cry 4 هجدهم نوامبر سال جاری برای XONE ،PS4 ،Xbox 360 ،PS3 و PC منتشر خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

با به روزرسانی نرم افزار مورد استفاده در برنامه ترموستات هوشمند نست، علاوه بر کنترل دمای خانه از راه دور و به طور هوشمند کسب اطلاع دقیق از دمای بیرون منزل هم ممکن شد .

در نسخه جدید نرم افزار نست منوی تازه‌ای به نام مرور سریع در نظر گرفته شده که دمای بیرون منزل را در دسترس کاربران قرار می دهد. نرم افزار همراه این برنامه هم از قابلیت مذکور برخوردار است.

برای مشاهده این اطلاعات بر روی ترموستات هم کافیست کاربر آن را یک درجه بچرخاند تا هم دمای خارج خانه دیده شود و هم مشخص شود میزان انرژی مصرفی و انرژی ذخیره شده به چه میزان است. همچنین قابلیت تست هم به ترموستات نست اضافه شده تا مشخص شود، سیستم گرمایش یا سرمایش به درستی کار می کنند یا خیر.

قرار است نسخه به روزشده این نرم افزار یعنی نسخه ۴٫۳ ظرف یک هفته آینده در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. طراح این ترموستات هوشمند شرکت گوگل است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۰ پروتکل IPV6 در ایران جایگزین IPV4 شود که مقدمات اجرای این طرح توسط اپراتور‌های اصلی شرکت زیرساخت و در شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است .

نصرالله جهانگرد در همایش تشریح گذر به IPV6 در ایران اظهار داشت: به تدریج پدیده اینترنت اشیاء در فضای اینترنت باعث ایجاد مفهوم دیتا (دیتاهای بزرگ) می‌شود که این مفاهیم بر IPV6 مبتنی خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر آدرس‌دهی اینترنتی ۵ محدوده جغرافیایی وجود دارد که ایران در محدوده اروپا و خاورمیانه سازمان آدرس‌دهی منطقه‌ای (RIPE) قرار دارد. ایران با انجمن IPV6 ارتباط منظمی دارد و در این انجمن شاخه IP ایران راه‌اندازی شده است.

وی توضیح داد: در سطح ملی طرح‌های پایلوت گذر از IP نسخه ۴ به نسخه ۶ اجرا شده است.

وی گفت: برای به کارگیری IPV6 در شبکه ملی اطلاعات تصمیمات فنی گرفته شده است در بخش شبکه نیز هماهنگی با اپراتور‌های اصلی و شرکت زیرساخت برای تامین تجهیزات انجام شده است.

جهانگرد اظهار امیدواری کرد: تا سال ۱۴۰۰ به طور کامل پروتکل IPV6 در کشور اجرایی شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ابلاغ برنامه گذر از نسخه ۴ به نسخه ۶ IP گفت: تمهیدات لازم برای تجهیز شبکه ملی اطلاعات به IPV6 انجام شده و این برنامه در سال ۹۴ کاملتر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در مورد مقررات IPV6 در کشور گفت: این کمیسیون مصوباتی در مورد مدیریت نام دامنه و مدیریت IP ها در کشور داشته که در این باره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

اپل می‌گوید بدافزاری را بلوکه کرده که در بسیاری از برنامه‌های همراه طراحی شده برای گوشی آیفون و تبلت آی پد رخنه کرده و به یک تهدید جدی برای کاربران مبدل شده است .

این بدافزار که WireLurker نام دارد، چندروزی است حملات گسترده خود را به کاربران آیفون و آی پد آغاز کرده است. با توجه به امنیت نسبتا خوب سیستم عامل iOS این بدافزار ابتدا به رایانه های مک نفوذ می کند و در صورت اتصال گوشی یا تبلت به آنها از طریق پورت یو اس بی به سرعت به آیفون یا آی پد منتقل می شود.

WireLurker به خصوص حضور گسترده‌ای در فروشگاه های چینی عرضه برنامه‌های همراه دارد و با توجه به اینکه بسیاری از این فروشگاه‌ها مستقل از اپل عمل می‌کنند مقابله با بدافزار یاد شده به کاری دشوار مبدل شده است.

مهم ترین کارکرد این بدافزار سرقت اطلاعات ذخیره شده در گوشی و تبلت آپل است. این اولین بار است که حریم شخصی کاربران آیفون و آی پد در مقیاسی گسترده و از طریق بدافزاری موثر به خطر می افتد.

تاکنون ۴۶۷ برنامه همراه آلوده به این بدافزار شناسایی شده است و میزان بارگذاری کل برنامه های همراه آلوده به WireLurker از مرز ۳۵۶ هزار مورد گذشته است. اپل به کاربران هشدار داده که برنامه های همراه را تنها از منابع قابل اعتماد بارگذاری کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 117 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

Rockstar Games تایید کرده که نسخه نسل حاضر Grand Theft Auto ۵ که قرار است بر روی PlayStation 4 ، Xbox One و PC عرضه شود، دارای دوربین اول شخص خواهد بود .

آقای Rob Nelson در مصاحبه با IGN اذعان داشته: “ما می‌توانستیم این قابلیت را در نسخه نسل قبلی نیز پیاده‌سازی کنیم، اما سخت مشغول ساخت بازی بودیم و وقت کافی برای انجام این کار نبود.”

 مقیاس بازی و دنیای آن در حالت اول شخص کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد:

در ادامه: “شما در خیابان و درست در کنار مردم قدم می‌زنید، و با عبور کردن از کنارشان می‌بینید که آن‌ها به نحوی با گوشه چشم‌شان به شما نگاه می‌کنند. همه این جزئیات کوچک و خیلی موارد دیگر از قبل در بازی وجود داشتند.”

 پس مسلما این جزئیات کوچک از نگاه دوربین اول شخص بسیار دیدنی خواهند بود.

 علاوه بر این تایید شده که نسخه PC از رزولوشن ۴k بهره‌مند خواهد بود. رزولوشنی حدوداً چهار برابر بالاتر از رزولوشن ۱۰۸۰p که نسخه‌های کنسولی (PS4 و Xbox One) خواهند داشت. نسخه PC بازی GTA 5 در تاریخ January 27 سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت موتورولا جدیدترین گوشی خود موسوم به دروید توربو را روانه بازار کرده که ۲۰۰ دلار قیمت دارد و از عمر باتری بالا و نمایشگر ۲k برخوردار است .

باتری گوشی یاد شده پس از شارژ شدن می‌تواند تا دو روز به فعالیت خود ادامه دهد و این امر در میان گوشی‌های هوشمند بی‌سابقه است. البته هنوز کارشناسان مستقل این گوشی را که تازه به بازار آمده مورد بررسی قرار نداده‌اند و لذا صحت ادعای آنها ثابت نشده است.

بسیاری از برنامه‌های پیش فرض مورد نیاز هم بر روی این گوشی که مجهز به سیستم عامل اندروید است، نصب شده است. نمایشگر ۵٫۲ اینچی و وزن ۱۷۰ گرمی گوشی از جمله دیگر ویژگی های آن است.

دقت نمایشگر دروید توربو به ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل رسیده و در آن از پردازشگر Snapdragon 805 استفاده شده است. کاربران در صورت تمایل می توانند ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه را به گوشی یاد شده اضافه کنند. دوربین ۲۱ مگاپیکسلی در عقب و ۲ مگاپیکسلی در جلو از جمله دیگر ویژگی‌های این گوشی سازگار با شبکه نسل چهارم تلفن همراه است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

با انتشار تازه‌ترین به‌روزرسانی Android نسخهٔ ۵ Lollipop از سوی Google، بخش موبایل سونی اعلام کرد: به‌روزرسانی Lollipop برای دستگاه‌های سری Z ارائه خواهد شد .

بنابراعلام سونی، ارتقاء به Android L برای تلفن‌های هوشمند این شرکت از جمله Xperia Z3 و سری Xperia Z2 در اوایل سال ۲۰۱۵ در دسترس خواهد بود.

در مرحله بعد سپس بقیهٔ تلفن‌های هوشمند سری Z شامل Xperia Z‏، Xperia ZL‏، Xperia ZR‏، Xperia Tablet Z‏، Xperia Z1‏، Xperia Z Ultra و  Xperia Z1 Compact ارتقای L را دریافت خواهند کرد.

انتشار نرم‌افزار ،فرآیندی فازبندی شده است که زمان‌بندی و دسترسی بسته به بازار و اپراتور متفاوت خواهد بود.

سونی تاکید کرده که در انتشار نسخه جدید اندروید از اغلب دستگاه‌ها پشتیبانی خواهد شد اما برخی موارد استثنائاتی نیز وجود خواهد داشت.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 5,634
  • بازدید سال : 21,450
  • بازدید کلی : 595,763
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی