loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

کارشناسان امنیتی به کاربران فیس بوک هشدار داده اند یکی از برنامه های طراحی شده برای کاربران این سایت به منظور تغییر رنگ و ظاهر آن بدافزاری برای هک کردن رایانه ها و گوشی های هوشمند است.

این بدافزار تاکنون بیش از ۱۰ هزار رایانه را در سراسر جهان آلوده کرده و این رقم در حال افزایش است. بعد از نصب این برنامه ادعا می شود کاربران می توانند رنگ پس زمینه پیش فرض فیس بوک یعنی آبی را به یکی از ۹ رنگ دیگر پیشنهادی تغییر دهند.

قبلا گفته شده بود که فیس بوک مشکلی که باعث تداوم فعالیت این بدافزار شده را برطرف کرده است؛ اما ظاهرا بدافزار یاد شده کماکان می تواند به فعالیت مخرب خود ادامه دهد.

بر اساس بررسی های شرکت امنیتی چینی چیتاموبایل، برنامه یاد شده پس از نصب می تواند کنترل حساب های کاربری افراد را در دست بگیرد. این بدافزار از دو روش برای فریب کاربران استفاده می کند. روش اول دعوت از کاربران برای مشاهده ویدیویی است که عملکرد این برنامه را نمایش می دهد. از این طریق در زمان اتصال هر کاربر به نمایه دوستانش اطلاعات مربوط به این بدافزار برای وب نیز ارسال می شود تا او نیز آلوده شود.

روش دوم در صورتی به کار می رود که کاربر حاضر به مشاهده ویدیو نشود. در این صورت از وی خواسته می‌شود یک نرم افزار پخش ویدیو را بر روی رایانه شخصی یا برنامه ای همراه برای رفع یک مشکل امنیتی قلابی را بر روی گوشی اندرویدش بارگذاری کند.

نسخه های قبلی این بدافزار از دوسال قبل تاکنون کاربران زیادی را در فضای مجازی آلوده کرده اند و کارشناسان امنیتی از کاربران فیس بوک خواسته اند از نصب برنامه های ثالث در زمان استفاده از این شبکه اجتماعی جدا خودداری کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 46 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

فشارهای همه جانبه به کمپانی مایکروسافت باعث گردید تا محصول IE خود را برای سیستم عامل های تلفن همراه نیز به بازار عرضه کند .

تا سال ۲۰۰۳ اینترنت اکسپلورر تنها برای مک عرضه می شد که بعد از آن برای ویندوز و دستگاههای ویندوزی منتشر شد و باعث دگرگونی هایی در دنیای نرم افزار گردید. اکنون مایکروسافت قصد دارد تا مرورگر اختصاصی خود را برای دستگاه های تلفن همراه به بازار عرضه نماید تا بتواند از بازار گوشی های هوشمند به کسب درآمدی دست یابد.

این روزها که اکثر کاربرها از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند جنگ سرعت بین مرورگرها بیشتر به رقابت بین شرکت ها تبدیل شده است و اختلاف ناچیز IE و فایرفاکس احتمالا تأثیری بر تصمیم گیری کاربران نخواهد داشت و کسانی که استفاده کننده حرفه ای فایرفاکس هستند تنها برای سرعت به IE روی نخواهند آورد.اما به هر حال این برتری پیشرفت مهمی برای مایکروسافت خواهد بود که در چند ماه اخیر با ویندوز ۸ هم رضایت کاربران را دوباره بدست آورده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

در ماه های اخیر فروش سامسونگ رونق گذشته را نداشته و برخی معتقدند علت این مساله قاب های پلاستیکی گوشی های ساخت این شرکت است که چندان مورد پسند کاربران نیست.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ فروش کلی گوشی های هوشمند ۲۷ درصد افزایش داشته، اما میزان فروش گوشی‌های سامسونگ کاهش نشان می دهد. همین مساله باعث شد تا سامسونگ در ماه می فرد جدیدی را به عنوان رییس واحد طراحی خود منصوب نماید.

البته گوشی جدید به جز افزوده شدن یک قاب فلزی شاهد تحول اساسی دیگری نیست و حتی دکمه بزرگ وسطی آن هم مانند گوشی های قبلی است. برخی کارشناسان معتقدند حتی قاب فلزی جدید هم پلاستیکی به نظر می رسد.  گوشی جدید ۱۱۵ گرم وزن دارد و ضخامت آن صرفا ۶٫۷ میلیمتر است .

سیستم عامل آندروید ۴٫۴٫۴، پردازنده Exynos  با چهار هسته ARM Cortex-A15 با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A7 با سرعت ۱٫۳ گیگاهرتز از جمله مشخصات سخت افزاری این گوشی است. دقت نمایشگر ۴٫۷ اینچی این گوشی ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است.

این گوشی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۲٫۱ مگاپیکسلی، دوگیگابایت RAM و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است، اما فاقد حافظه microSD است و به علت پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم تلفن همراه می تواند داده ها را با سرعت حداکثر ۳۰۰ مگابیت در ثانیه دانلود کند. قیمت پیش خرید این گوشی ۸۵۰ دلار است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت امکانات تازه‌ای را به موتور جستجوی بینگ خود افزوده تا آن را هوشمندتر کرده و جستجوی برخی عبارات و اصطلاحات خاص را از طریق آن تسهیل کند.

با افزوده شدن قابلیت جستجوی عبارات و اصطلاحات خاص در بینگ این موتور جستجوی اینترنتی شباهت بیشتری با انسان پیدا کرده و کاربر تصور می کند در حال مکالمه با آن است تا در حال تعامل با یک ماشین غیرهوشمند.

در نسخه به روز شده بینگ می‌توان سوالات متنوعی را به همان شکلی که از یک انسان پرسیده می شود، مطرح کرد. از این طریق دیگر نیازی به تکرار یک سوال برای رسیدن به پاسخ یا طرح آن به شیوه های غیرمستقیم یا با استفاده از کلیدواژه ها وجود ندارد.

به عنوان مثال اگر کاربری در جستجوگر بینگ تایپ کند: چه کسی فلان کتاب را نوشت؟ نام وی در بالای صفحه به نمایش درمی آید و اگر بلافاصله سوال شود این نویسنده در چه شهری متولد شد مجددا نام آن شهر و کشور مربوطه به نمایش درمی آید.

مایکروسافت می گوید پاسخ به این سوالات از طریق ترکیب ابزار درک مکالمات با پایگاه داده اختصاصی این شرکت صورت گرفته که حاوی اطلاعات جامعی در مورد افراد، اماکن، اشیا و … است.

در عین حال گوگل هم در تلاش است تا درک مکالمات و سوالات طبیعی مطرح شده از سوی افراد را ساده تر کند و از این طریق این جستجوگر را طبیعی تر کند .

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت سیسکو می‌گوید شش هزار نفر را ظرف ۱۲ ماه آینده اخراج خواهد کرد، زیرا قصد دارد منابع خود را صرف توسعه کسب و کارهای جدیدی مانند کلود، نرم افزار و امنیت کند.

سیسکو مدعی است از این طریق بیشتر به دنبال سازماندهی مجدد منابع خود است تا کاهش آنها. این شرکت می‌گوید با کاستن از تعداد کارکنانش فرصت برای توسعه مهارت های ضروری در حوزه های دیگری به خصوص امنیت فراهم می‌آید.

جان چمبرز رییس و مدیر عامل شرکت سیسکو با تایید این خبر افزوده است: اگر ما شهامت تغییر را نداشته باشیم، اگر تغییرات را رهبری نکنیم از رقبا عقب می افتیم.

سیسکو در مجموع ۷۴ هزار کارمند دارد و با اخراج این ۶۰۰۰ نفر هشت درصد از تعداد کارکنان آن کاسته می شود. برآوردهای سیسکو نشان می‌دهد سازماندهی مجدد این شرکت به ۷۰۰ میلیون دلار هزینه نیاز داد و سیسکو قصد دارد نیمی از این رقم را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ هزینه نماید.

سیسکو در ماه های اخیر شاهد افزایش درآمد در حوزه تولیدات نرم افزاری بوده، به گونه ای که درآمدهای آن در این بخش به میزان ۲۹ درصد و در حوزه دیتاسنتر تا ۳۰ درصد بیشتر شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت می گوید نسخه پیش نمایش ویندوز ۹ را موسوم به Threshold در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر یعنی ابتدای پاییز در دسترس همه علاقمندان قرار می‌دهد .

مایکروسافت تمامی افرادی که این نسخه از ویندوز را نصب کنند مجبور خواهد کرد تا  به طور ماهیانه وصله ‌ای به روزرسان را برای رفع آسیب پذیری های احتمالی این سیستم عامل نصب کنند. این اولین بار است که مایکروسافت قصد دارد کاربران را مجبور به نصب وصله های به روزرسان بر روی یکی از نسخه های سیستم عامل ویندوز نماید.

قرار است نسخه نهایی ویندوز ۹ در بهار سال ۲۰۱۵ در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. مهم ترین ویژگی اعلام شده ویندوز ۹ آن است که هم کاربران رایانه های دارای موشواره و صفحه کلید و هم کاربران دارای وسایل الکترونیک لمسی به سادگی می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند. مایکروسافت یک بار در زمان عرضه نسخه اولیه ویندوز ۸ تلاش کرده بود چنین قابلیتی را به ویندوز اضافه کند که طراحی نامناسب آن باعث عدم استقبال از  این ویندوز شده بود.

از جمله دیگر ویژگی های ویندوز ۹ می توان به منوی استارت جدید و کوچک؛ ارتقای رابط کاربری مترو برای نمایش برنامه ها و باز شدن پنجره های مختلف؛ حذف میله ابزارهای غیرضروری؛ سازگار شدن دستیار صوتی کورتانا با ویندوز ۹ و … اشاره کرد. مایکروسافت خود در مورد اخبار منتشر شده در این زمینه سکوت کرده و می گوید در زمان عرضه نسخه پیش نمایش ویندوز ۹ اطلاعات لازم را در مورد آن ارائه خواهد کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 148 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

سونی گوشی جدید XperiaTM M2 Aqua را معرفی کرد. نخستین تلفن هوشمندی که فناوری پرطرفدار ضد آب Sony را به ردۀ قیمتی متوسط می‌آورد. Xperia M2 Aqua که از طراحی OmniBalance مختص Sony و یک دوربین شگفت‌آور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد، نه تنها قابلیت ضدآب بودن را به ردۀ تازه‌ای از تلفن‌های هوشمند می‌آورد، بلکه با ارائۀ بالاترین رتبه‌بندی ضدآب بودن در یک تلفن هوشمند۲ (IP65/68)، این فناوری را بهبود می‌بخشد. کالوم مک‌دوگال، مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile گفت: « Xperia M2 Aquaنقطۀ عطف مهمی در مجموعۀ محصولات ماست چراکه ما بار دیگر یکی از فناوری‌های اختصاصی‌مان را به ردۀ جدیدی از تلفن‌های هوشمند می‌آوریم. محبوبیت Xperia M2 به ما نشان داد که تقاضای زیادی برای قابلیت‌های ممتاز Sony با قیمتی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. ما به‌دنبال این بازخورد مصرف‌کنندگان، اکنون با Xperia M2 Aqua برای نخستین بار تخصصمان در فناوری ضدآب را به یک تلفن هوشمند ردۀ متوسط می‌آوریم. Xperia M2 Aquaتلفن هوشمندی است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد بهترین فناوری‌ها و سرگرمی‌های Sony را ، چه در باران و چه در آفتاب، با خودشان به هرکجا که می‌روند ببرند و ما از عرضۀ چنین محصولی به بازار هیجان‌زده هستیم.»

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

با این قابلیت جدید کاربرانی که در حال کار روی OneNote مایکروسافت به‌صورت آنلاین هستند می‌توانند همزمان ببینند چه کسانی در حال ادیت همان فایل بوده و در کجا هستند.

روی محیط آفیس آنلاین در حال ادیت هستید اما مطمئن نیستید که آیا کاربر دیگری هم‌زمان در حال کار روی همان سند هست یا نه؟

مایکروسافت در محیط کلود خود «به‌روزرسانی» بنام People Presence انجام داده که کاربران فعال روی یک فایل را نشان می‌دهد و بدین ترتیب شما می‌توانید تعداد کاربرانی که هم‌زمان در حال ادیت هستند را ببینید.

حتی کاربر با پینگ کردن یکدیگر می‌تواند از حضور سایرین مطمئن شود. مایکروسافت با افزودن قابلیت سازگاری هم‌زمان این امکان را در محیط کلود سرویس آفیس خود فراهم کرده تا فایل در بهترین حالت ادیت چندنفره شود.

معمولاً کاربرانی که فایل آفیس خود را روی سرویس‌های OneDrive یا Office۳۶۵ قرار می‌دهند از این خدمات بهره‌مند می‌شوند و البته مهم نیست روی چه پلتفرمی این کار صورت گیرد چراکه هر سیستم‌عاملی که به آفیس آنلاین متصل باشد می‌تواند این قابلیت را دریافت کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 83 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

اتان زاکرمن مبدع پنجره‌های اینترنتی موسوم به pop-up با نگارش مطلبی در مجله آتلانتیک در مورد علت این اختراعش توضیح داد و بابت آزار و اذیت های وارده به کاربران عذرخواهی نمود .

در سال های اخیر بدافزارنویسان و به خصوص طراحان آگهی های ناخواسته اینترنتی به طور گسترده ای از pop-up برای نمایش تبلیغات آنلاین بر روی نمایشگر رایانه ها استفاده کرده و از این طریق مشکلات گسترده ای را برای کاربران به وجود آورده اند.

حال اتان زاکرمن که این قابلیت را در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی به وجود آورده از این بابت از کاربرانش عذر خواسته است. وی در آن زمان برنامه نویس یک سایت میزبان یا هاست اینترنتی موسوم به Tripod بود و طراحی pop-up ها را بر مبنای مدل تجاری و تبلیغاتی این سایت انجام داده بود. سایت یاد شده در سال ۱۹۹۸ توسط شرکت دیگری به نام لایکوس خریداری شد.

با طراحی pop-up ها تبلیغات به رایگان در کنار مطالب کاربران در سایت Tripod به نمایش درمی‌آمد و از یک طرف هزینه های این سایت تامین می شد و از طرف دیگر کاربران بدون پرداخت پول می توانستند داده های خود را در محلی در وب ذخیره کنند. باید توجه داشت که این اختراع مربوط به اوایل دوره شکل گیری اینترنت است و در آن زمان خبری از وبلاگ ها و هزاران سایت رایگان میزبانی اطلاعات نبود.

اما در سال های بعد این روش نمایش تبلیغات مورد سواستفاده دیگر سایت ها و به خصوص اگهی دهندگان و هکرها قرار گرفت و در نتیجه فضای مجازی آلوده به انبوهی از  pop-up ها شد. به نظر می رسد بیست سال پس از رواج pop-up ها و سواستفاده گسترده از آنها باید به دنبال روشی مناسب برای مقابله با این مشکل بود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 46 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

موتورولا هم به جمع شرکت‌هایی پیوست که قصد دارند با عرضه ساعت هوشمند امکانات متنوعی را در دسترس کاربران قرار دهند.

این شرکت اعلام کرده که در اوایل شهریور ماه با برگزاری رویدادی خبری در شهر شیکاگو از ساعت هوشمند خود موسوم به موتو ۳۶۰ رونمایی خواهد کرد.

موتورولا از یک سال قبل از برنامه‌های خود برای عرضه ساعت های هوشمند خبر داده بود و گفته می‌شود این ساعت مجهز به سیستم عامل اندروید دارای نمایشگری ۱٫۵ اینچی و لمسی است.

دقت نمایشگر این ساعت که از نظر ظاهر کاملا مشابه ساعت های عقربه ای عادی است ۳۲۰ در ۲۹۰ بوده و می توان ان را با استفاده از فرامین صوتی هم فعال نمود. امکان محاسبه میزان ضربان قلب و سایر شاخص های مربوط به سلامت،‌ گام شمارٰ، بلوتوث ۴ و سازگاری با سیستم عامل آندروید ۴٫۳ و نسخه های قدیمی تر از جمله ویژگی های سیستم عامل یاد شده است.

موتورولا هنوز اطلاعات منتشر شده در این زمینه را تایید نکرده و همه چیز را موکول به زمان معرفی رسمی این ساعت در چهارم سپتامبر نموده است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 134
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 134
  • بازدید ماه : 5,751
  • بازدید سال : 21,567
  • بازدید کلی : 595,880
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی