loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: براساس تصمیم کمیسیون کد خدماتی ۱۹۰ به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافت.


سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات

علی‌اصغر عمیدیان گفت: این شماره، کد خدماتی سه رقمی اضطراری ملی است و به درخواست وزارت بهداشت به منظور ارائه خدمات در زمینه اطلاع‌رسانی مراکز و خدمات بهداشتی – درمانی، ارائه مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی، دریافت، رسیدگی و پیگیری شکایات در حوزه‌های طرح تحول سلامت، مبارزه با بیش دریافتی تعرفه‌های پزشکی، پزشک خانواده و ارجاع و … اختصاص یافته است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 103 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دریافت مجوز تلویزیون اینترنتی نیازمند اخذ مجوز از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ، سازمان صدا و سیما و سایر مراجع ذیربط است .

کمیسیون تنظیم مقررات اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات توزیع محتوای صدا و ویدئو مبتنی بر پروتکل اینترنت را تصویب کرد.

طبق این اصول، دارنده پروانه می‌تواند به صورت غیرانحصاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی ایجاد شده از سوی فراهم کنندگان شبکه دارای پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت غیر رادیویی، نسبت به توزیع محتوای صدا و ویدئوی تأیید شده از سوی مراجع ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات کشور، مبتنی بر پروتکل و بر بستر باند پهن اقدام کنند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل با تازگی جدیدترین محصولاتش را شامل یک گوشی ۶ اینچی ، یک تبلت و یک دستگاه پخش صدا و تصویر رونمایی کرد .

گوشی گوگل با نام  Nexus6 نام دارد توسط کمپانی موتورولا ساخته شده و دارای صفحه تصویری ۶ اینچی است.

گوشی با ۶ اینچ اندازه صفحه‌نمایش، بزرگ‌ترین گوشی نکسوسی و در عین حال بزرگ‌تر از محصولاتی چون آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ است. مانند نوت ۴ و G3، نکسوس ۶ نیز دارای صفحه‌نمایشی با رزولوشن QHD است.

این گوشی همچنین یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های بازار، اسنپ دراگون ۸۰۵ را در درون خود دارد. دوربین‌های عقب و جلوی آن به ترتیب ۱۳ (با لرزش گیر اپتیکال تصویر) و ۲ مگاپیکسلی است، یک باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی منبع تغذیه آن است و دو بلندگو در بالا و پایین صفحه‌نمایش، وظیفه تولید صدای آن را بر عهده دارد.

نکسوس ۶ با اندروید ۵ لالی پاپ، در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی و در رنگ‌های آبی و سفید عرضه وارد بازار خواهد شد.

تلفن همراه گوگل از ۱۷ اکتبر پیش‌فروش شده است و از سوم ماه نوامبر هم برای خرید از فروشگاه‌ها امکان‌پذیر است. قیمت گوشی Nexus6 با ۳۲ گیگ، ۶۴۹ دلار  و برای مدل ۶۴ گیگ ۶۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

محصول دیگر گوگل تبلتی با نام Nexus 9  توسط شرکت HTC ساخته شده و دارای صفحه تصویر ۸٫۹ اینچی است.

گوگل در کنار عرضه تبلت‌ها کیبوردی را هم به عنوان وسیله جانبی در نظر گرفته است  تا کاربر ‌بتواند از این تبلت‌ها به عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کند.

گوگل قیمت مدل ۱۶ گیگ این تبلت‌ها را ۳۹۹ دلار و برای مدل ۳۲ گیگ ۴۷۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است که ۲۹ اکتبر به بازار عرضه خواهد شد.

گوگل همچنین پخش کننده صدا و تصویر خود را به نام Nexus Player به بازار عرضه کرده که اولین دستگاه پخش گوگل است که از سیستم عامل اندروید برخوردار است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 107 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

با لزوم ساده‌ شدن تلویزیون‌های هوشمند و تسهیل تولید برنامه‌های کاربردی توسط توسعه‌دهندگان برای این نسل از تلویزیون‌ها، ال‌جی سیستم عامل webOS شرکت اچ‌پی را در تلویزیون‌های هوشمند خود به کار گرفت.

ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد: از این پس سیستم عامل webOS را به عنوان سیستم عامل نهایی در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. ال جی سیستم عامل webOS را در سال ۲۰۱۳ از HP خریداری کرده است.

ویژگی یکپارچگی و غیرپیچید‌گی این سیستم عامل، تولید برنامه‌های کاربردی تلویزیون برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان را ساده می‌کند که در  نتیجه سبب افزایش سازگاری تلویزیون‌های هوشمند با دستگاه‌های دیگر می‌شود.

ساده‌ شدن سیستم‌عامل‌های تلویزیون، سبب تجربه و استفاده راحت از تلویزیون، جست‌وجوی محتوا، ارتباط با دستگاه‌های دیگر و روند آغازین نصب می‌شود.

این سیستم عامل در ۷۰ درصد از تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی در سال ۲۰۱۴ استفاده شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 113 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

اپل با عرضه واچ کیت خود به برنامه نویسان امکان خواهد داد تا طراحی برنامه‌های سازگار با ساعت هوشمند این شرکت را که در بهار سال ۲۰۱۵ عرضه می شود، آغاز کنند .

قرار است این ابزار موسوم به واچ کیت تا حداکثر یک ماه آینده در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. تیم کوک مدیر عامل مایکروسافت خود رسما خبر یاد شده را تایید کرده است.

البته شرکت های بزرگ فناوری منتظر عرضه این ابزار کمکی از سوی اپل نمانده‌اند و بسیاری از آنها در حال طراحی برنامه‌های خود برای ساعت اپل هستند که از جمله آنها می‌توان به توییتر، برخی شرکت‌های هواپیمایی، تعدادی از هتل های زنجیره ای، Pinterest، شرکت خودروسازی بی ام و، هانی ول و … اشاره کرد.

علیرغم اینکه اپل معتقد است با عرضه ساعت هوشمندش قواعد دنیای دیجیتال را تغییر خواهد داد، همه متخصصان و کارشناسان چنین عقیده ای ندارند و بعضی از آنها می گویند هنوز مشخص نیست که اپل از این طریق بتواند سیستم عامل اندروید گوگل را از میدان به در کند.

با عرضه ساعت اپل این شرکت برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۰ که تبلت آی پد را عرضه کرد، محصول جدیدی روانه بازار کرده است. این همچنین اولین نوآوری اپل از زمان ریاست تیم کوک بر اپل محسوب می شود که بعد از درگذشت استیو جابز جایگزین او شد.

ساعت اپل در سه مدل فلزی، ورزشی و طلایی گران قیمت عرضه می شود و ارزان ترین مدل آن ۳۴۹ دلار قیمت خواهد داشت. این ساعت با مدل های آیفون ۵ اس، ۵ سی، ۵ ، ۶ و ۶ پلاس سازگاری خواهد داشت.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 43 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

اعضای یوبیسافت تاکنون درباره مدت زمان تکمیل بازی Far Cry 4  مدت زمان مختلفی را اعلام کردند

 درجایی کارگردان بازی آقای الکس هاچینسون به سایت playthrough اعلام کرد بازی به طور متوسط ۳۵ ساعت طول خواهد کشید. اما کارگردان داستانی بازی آقای Mark Thompson در مصاحبه با سایت IGN چیزی دیگری گفته است. وی بیان کرده :

ما می دانیم مردم می توانند این بازی را بین ۱۵ الی ۶۰ ساعت به اتمام برسانند.

آقای Mark Thompson علاوه براین گفته اند که پاگان مین در وسعت بازی موثر بوده است و هر نقطه از Kyrat رئیس جداگانه ای دارد که تحت نظر پاگان مین فعالیت می کند. Far Cry 4 قرار است ۱۸ نوامبر مصادف با ۲۷ آبان برای PC,PS4,XBOX ONE,XBOX 360,PS3 انتشاریابد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیر عامل شرکت پست گفت: با راه‌اندازی سرویس TLS، فرستنده در زمان ارسال مرسوله با هماهنگی گیرنده، زمان مناسب برای تحویل بسته را به پست اعلام می‌کند و مرسولات خارج از ساعات اداری در دو نوبت ۱۴ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۲ تحویل داده می‌شوند .

با اشاره به راه‌اندازی سرویس پستی TLS (توزیع مرسوله طبق زمان درخواستی مشتری) اظهار داشت: عمل توزیع مرسولات پستی در ساعات اداری روز توسط موزعین پستی انجام می‌شود و یکی از مشکلات عمده پست به ویژه در کلان‌ شهرها که اغلب افراد خانه شاغل هستند، موضوع برگشت و معطل مرسولات بود.

مدیر عامل شرکت پست افزود: از این رو در این باره شرکت پست با خلأ بزرگی مواجه بود که به عنوان راه حل، توزیع مرسوله طبق ساعت پیشنهادی مقصد در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: با راه‌اندازی این سرویس، فرستنده در زمان ارسال مرسوله با هماهنگی با گیرنده، زمان درخواستی خود را برای تحویل مرسوله به پست اعلام می‌کند و مرسولات خارج از ساعات اداری در دو نوبت ۱۴ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۲ به مقصد تحویل داده می‌شوند.

مهری درخصوص قیمت این سرویس، گفت: قیمت توزیع مرسوله در ساعت ۱۴ تا ۱۸ را شامل قیمت پست پیشتاز به علاوه مبلغ ۱۰۰۰ تومان و قیمت توزیع مرسوله در ساعت ۱۸ تا ۲۲ را شامل قیمت پست پیشتاز به علاوه ۱۵۰۰ تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این سرویس با استقبال بسیار خوبی از سوی مراجعه کنندگان روبه‌رو شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون این سرویس با پست پیشتاز ارائه می‌شود که به زودی با پست‌ سفارشی و امانتی نیز ارائه می‌شود و تمام مرسولات از جمله گذرنامه، گواهی‌نامه و کارت سوخت نیز به این سرویس اضافه خواهد شد.

قیمت پست پیشتاز از حداقل ۲۵۰ گرم تا حداکثر ۲ کیلوگرم برای نزدیک‌ترین مقصد (شهری) تا دورترین مقصد (برون‌استانی غیرهمجوار) از ۳ هزار تومان تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان متغیر است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

عنوان ترسناک The Evil Within شرکت بتسدا نتوانست در اولین هفته انتشار نظر مخاطبان بریتانیایی را جلب کند و صدرنشین باشد .

ترسناك

اما به جای آن FIFA 15 برای چهارمین هفته متوالی به صدرنشینی اش ادامه می دهد و قصد کناره گیری ندارد. دو بازی The Evil Within و Borderlands: The Pre-Sequel نیز در مرتبه دوم و سوم جدول جای گرفتند. علاوه برآن عنوان تازه وارد شرکت Codemasters یعنی F1 2014 نتوانست موفق باشد و در رتبه ۱۰ جدول جای گرفت. همچنین رتبه های ۴ الی ۸ جدول را بازیهای Middle-earth: Shadow of Mordor, Forza Horizon 2, Alien: Isolation, Destiny و Driveclub بدست آوردند. شما می توانید در ادامه اسامی ۲۰ بازی پرفروش این هفته UK charts را تماشا کنید:

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 45 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

گسترش ویروس ابولا در برخی کشورها بهانه جدیدی برای آزار و اذیت کاربران در دنیای مجازی به دست مجرمان سایبری داده است

نماینده ضدویروس پاندا در ایران گزارشی درباره سوء استفاده کلاهبرداران اینترنتی از نگرانی درباره ویروس ایبولا اعلام کرده است. بنابر این اعلام طی روزهای گذشته حساب کاربری یاهو در توئیتر مورد حمله مجرمان سایبری قرار گرفت و با ارسال پیام‌های جعلی بوسیله آنها، ترس و دلهره ابتلا به این ویروس کشنده برای عموم کاربران دوچندان شد.

مطابق گزارش واشنگتن تایمز، با هک شدن حساب کاربری یاهو نیوز در توئیتر، هکرها موفق شدند تا پیامی مبنی بر “از تحت کنترل خارج شدن ویروس ایبولا و گسترش این بیماری در آتلانتا” منتشر کنند. در این پیام دروغین اشاره شده است که آن دسته از پزشکانی که از آفریقا به کشور خود بازگشته اند این بیماری را با خود حمل کرده و خود ناقل بیماری بوده و تخمین زده شده که ۱۴۵ نفر طی روزهای گذشته به این ویروس مبتلا شده‌ا‌ند!

مطابق گفته یاهو، این پیام ۷۳۶ بار در کمتر از ۱۰ دقیقه برای تمامی دنبال کنندگان این شرکت مشهور ارسال شده است.

شرکت یاهو با مطلع شدن از این موضوع، بلافاصله این پیام جعلی را حذف کرده و پیامی مبنی بر “جعلی بودن خبر قبلی” را برای ۸۱۵ هزار دنبال کننده خود منتشر کرد و از کاربران خواست تا نسبت به اینگونه اخبار بی پایه و اساس بی اعتنا باشند و هرگز شایعه های ابتلا به این بیماری را نه تنها در توئیتر بلکه هیچ کدام از سرویس های شبکه اجتماعی باور نکنند.

از سوی دیگر طی هفته گذشته، می‌توان به ابلاغ خبرهای جعلی دیگر در کشور اسپانیا و خبر تعطیلی دانشگاه سن پابلو شهر مادرید در شبکه های اجتماعی و برنامه های ارتباطی دیگر مانند WhatsApp اشاره کرد.

نیروی حفاظتی اسپانیا از تمامی کاربران خواسته تا با اینگونه ناهنجاری ها مبارزه کرده و تمامی دوستان و شهروندان را نسبت به جعلی بودن اینگونه اخبار در سراسر شبکه های اجتماعی آگاه سازند. کاربران برای کسب آگاهی بیشتر نسبت به این ویروس نباید به پیام های منتشر شده در فضای همگانی اکتفا کنند و لازم است که به دنبال وب سایت‌های خبری معتبر و مطمئن باشند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

زادهٔ:۱نوامبر ۱۹۶۰ ‏(۵۴ ساله)
آلاباما، Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا
ملّیت:ایالات متحده آمریکا
حوزه فعالیت:مدیرعامل شرکت اپل
عضو هیئت مدیره شرکت اپل
عضو هیئت مدیره نایک

 تیموتی دی “تیم” کوک (Timothy D. “Tim” Cook)  مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت اپل است. کوک در مارس ۱۹۹۸ به اپل پیوست و در ۲۴ اوت ۲۰۱۱، بعد از استعفاء استیو جابز رسماً مدیر عامل جدید شرکت اپل شد. نخستین مسئولیت وی مدیریت عملیات «روزانه» به عنوان نایب رییس، در این شرکت بوده‌است. در سال ۲۰۱۲، یک میلیون سهام اپل به او اهدا شد. تیم کوک یکی از مدیران با بالاترین دستمزد در دنیا است. کوک پیش از پیوستن به اپل، نایب رییس بخش مواد شرکت، در کامپک بود و به مدت ۱۲ سال در شرکت اینتلفعالیت می‌کرد. کوک پیش از آن در شرکت اینتلیجنت الکترونیکس به عنوان مدیر ارشد عملیاتی در بخش فروش فعالیت می‌کرد.

در آوریل ۲۰۱۲، تایم، تیم کوک را به عنوان یکی از ۱۰۰ انسان تاثیرگذار در دنیا معرفی کرد.

از تیم کوک به عنوان نابغه پشت استیو جابز یاد می‌شود.

تحصیلات

کوک دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه دوک و مهندسی صنایع از دانشگاه آوبرن است.

محبوبیت

طبق نظرسنجی انجام شده توسط گلس‌دور، تیم کوک با کسب امتیاز ۹۷%، محبوب‌ترین مدیر جهان در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. کوک در این نظرسنجی بالاتر از افرادی چون لری پیج، اریک اشمیت و لری الیسون قرار گرفت.

زندگی شخصی

تیم کوک به ورزش‌هایی چون کوهنوردی، دوچرخه سواری و ژیمناستیک علاقه دارد. او فعالیت‌هایش را هر روز از ساعت ۴:۳۰ شروع می‌کند.

 صفحه شخصی تیم کوک در وبسایت اپل

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 5,666
  • بازدید سال : 21,482
  • بازدید کلی : 595,795
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی