loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 70 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

تازه‌ترین یافته‌های موسسه Strategy Analytics نشان می‌دهد که سهم سیستم عامل اندروید از بازار سیستم عامل های همراه در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ به ۸۳٫۶ درصد رسیده است .

به نقل از فایومک ، همین مساله ثابت می‌کند که سیستم عامل‌های رقیب اندروید علیرغم همه تلاشی که به عمل آورده‌اند هنوز نتوانسته‌اند آن را به طور جدی به چالش بکشند. از جمله این سیستم عامل‌های ناکام می‌توان به iOS، ویندوز فون و بلاک بری اشاره کرد.

 سهم اندروید از این بازار در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ برابر با ۸۱٫۴ درصد بوده که حال به ۸۳٫۶ درصد رسیده است. عرضه گوشی‌های هوشمند اندرویدی با قیمت مناسب عامل اصلی این رشد بوده است. رابط کاربری جذاب اندروید هم در این رشد بی تاثیرنبوده است.

 البته کارشناسان هشدار می‌دهند که این وضعیت ممکن است برای همیشه ادامه نیابد. زیرا صدها شرکت گوشی ساز بازار اندروید را اشباع کرده‌اند و سیستم عامل‌های رقیب هم در حال رشد هستند.

 بعد از اندروید رتبه دوم متعلق به iOS است که حتی با عرضه موفق گوشی‌های آیفون ۶ و ۶ پلاس هم سهم آن از بازار سیستم عامل‌های همراه با کاهش حدوداً یک درصدی از ۱۲٫۳ درصد به ۱۳٫۴ درصد رسیده است. ویندوز فون هم با نزول مختصری ۳٫۳ درصد از بازار مذکور را در دست دارد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

گلکسی گرند ۲ سامسونگ از یک چیپست Snapdragon 400 که نسبتا کم مصرف می باشد بهره می برد و پردازنده ی چهار هسته ای ۱٫۲GH از نوع Cortex-A7 ، این اسمارت فون را همراهی می کند .

حتی اگر چیپست این گوشی باتری شما را درگیر خودش نکند ، صفحه نمایش ۵٫۲۵ اینچی این دستگاه کمی کار را سخت می کند که ما باید ببینیم همه ی اینها در کنار یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری ، چه نتیجه ای را حاصل می آورند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 35 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

میلیون‌ها وب سایت ممکن است به علت آسیب پذیری خطرناکی در نرم افزار دروپال مورد حمله هکرها قرار بگیرند. این آسیب پذیری از نوع SQL injection است .

به نقل از وی تری ، نرم افزار Drupal که برای میزبانی محتوای تحت وب به کار می رود به علت وجود همین مشکل قابل دستکاری است و در فاصله زمانی هفت ساعته عرضه وصله به روز رسان آن هکرها به طور گسترده‌ای از مشکل یاد شده سوء استفاده کردند.

شرکت سازنده این نرم افزار وصله ای را برای حل مشکل یاد شده عرضه کرده و به کاربران توصیه کرده برای در امان ماندن از مشکلات حتما آن را نصب نمایند. با این به روزرسانی کاربران از نسخه ۷ نرم افزار Drupal به نسخه ۷٫۳۲ منتقل می شوند.

این شرکت هشدار داده که سایت هایی در زمینه استفاده از این وصله به روز رسان کوتاهی کنند، شاهد آلوده شدن آن به داده های مخرب خواهند بود.

همچنین از این طریق می‌توان برای سرقت داده‌های رایانه ها اقدام کرد. هنوز هیچ آماری در مورد شدت آلودگی به مشکل یاد شده در سایت هایی که از نرم افزار Drupal استفاده می‌کنند، گزارش نشده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

ویندوز ایکس پی که بیش از ۱۳ سال است از سوی میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته، سرانجام نزول کرده و سهم آن از بازار این سیستم عامل به ۱۸ درصد رسیده است .

تازه‌ترین بررسی‌های موسسه تحلیلی Net Applications نشان می‌دهد که سهم دو ویندوز جدید مایکروسافت به نام های ۸ و ۸٫۱ در مجموع به بالای ۱۶ درصد رسیده که از زمان عرضه این سیستم عامل تا به حال بی سابقه بوده است.

 البته در میان نسخه های مختلف ویندوز، ویندوز ۷ کماکان محبوب ترین است و سهم آن از ۵۲٫۷۱ درصد به ۵۳٫۰۵ درصد افزایش یافته است. به نظر می رسد عرضه این ویندوز به طور پیش فرض بر روی سخت افزارهای عرضه شده شرکت هایی همچون دل عامل این مساله باشد.

رشد ویندوز ۸ و ۸٫۱ همزمان با کاهش سهم ویندوز ایکس پی

 همچین سهم ویندوزهای ۸ و ۸٫۱ هم به ترتیب از ۶٫۶۷ و ۵٫۵۹ درصد به ۱۰٫۹۲ و ۵٫۸۸ درصد افزایش یافته است. ویندوزهای ویستا و ان تی هم با سهم ۲٫۸۲ و ۱٫۶۴ درصدی کم کاربردترین نسخه های موجود از این سیستم عامل محسوب می شوند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت اچ پی چاپگر سه بعدی تازه‌ای را عرضه کرده که به علت استفاده از ۱۰هزار سر سوزن که در کنار هم کار می‌کنند می تواند با سرعتی ۱۰ برابر محصولات مشابه کار کند .

اچ پی می‌گوید در این محصول از فناوری موسوم به Multi Jet Fusion استفاده کرده که استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تهیه محصولات سه بعدی مختلف را برای صاحبان مشاغل و شرکت های تجاری مقرون به صرفه می‌کند.

این چاپگر به جای استفاده از فناوری لیزری، از یک میله چاپ خاص استفاده می کند که در ثانیه قادر به ۳۵۰ میلیون نقطه گذاری با دقت ۲۱ میکرون است و با استفاده از آن می توان لوازم مختلفی را در ابعاد و اشکال مختلف تولید کرد. به عنوان مثال با استفاده از این محصول می‌توان در عرض سه ساعت هزار نوع اسباب و لوازم مختلف را تهیه کرد.

چاپگر یاد شده می تواند یک توده حجیم دریافتی را به سرعت شکل داده و آن را به صورت لایه به لایه بتراشد و محصول نهایی را در عرض چند دقیقه تحویل دهد. قیمت این چاپگر ۱۸۹۹ دلار است و کنترل آن با استفاده از یک نمایشگر مجزای رنگی ممکن است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیر عامل شرکت پست گفت : عزم شرکت پست برای به روز رسانی کدپستی درسراسر کشور جدی است .

حسین مهری گفت: از ابتدای شروع این پروژه تا کنون۴۲ میلیون مکان برای واگذاری کدپستی شناسایی شده است .

وی ادامه داد: در اماکن شهری لازم است هر دو سال یکبار و در اماکن روستایی نیز هر ۴ سال یکبار بهنگام سازی و بروز رسانی کد صورت گیرد که در ۸ سال گذشته این مهم، اتفاق نیفتاده است.

مدیر عامل شرکت پست اظهار کرد: در حال حاضر تمام امکانات شرکت پست را بسیج  کرده ایم تا اطلاعات کد پستی در شهرها و روستاها برابر ضوابط و قوانین بروز شود.

وی با بیان اینکه محوریت اطلاعات کدپستی و نقشه های کاداستری  مبنای مناسبی برای اتصال تمامی داده ها و اطلاعات در کشور است افزود:پ ارسل های شهرداری و همچنین ثبت اسناد نیز نیازمند انطباق با کد پستی است.

وی بر لزوم اجرای این طرح، پس از شناسایی اطلاعات مکانی عرضی و طولی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است همه سازمان ها یک تعریف واحد از مکان داشته باشند.

 مهری به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در بحران ها، امدادرسانی و موارد اورژانسی می ‌وانیم مکان را به راحتی شناسایی کنیم .

وی اظهار کرد:این طرح به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور تعمیم می یابد.

مدیرعامل پست ادامه داد: هم اکنون در این زمینه شرکت پست با ۸استانداری تفاهم نامه منعقد کرده است و امیدواریم بتوانیم در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم درسراسر کشور گام برداریم.

مهری در پایان تصریح کرد: اطلاعات یکی از اساسی‌ترین پیش زمینه‌های اجرایی شدن دولت الکترونیک است و قطعاً می تواند روند حرکت رو به رشد آن را تسریع بخشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 45 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل تازه‌ترین گوشی سری نکسوس خود موسوم به نکسوس ۶ را با نمایشگری بزرگتر عرضه کرد. این گوشی برای اولین بار با سیستم عامل ۵ لیلی پوت عرضه شده است .

نکسوس ۶ نسبت به مدل های قبلی نکسوس ابعاد بزرگتری دارد و قیمت آن بسته به امکاناتی که دارد از ۶۴۹ تا ۶۹۹ دلار در نوسان است. قرار است این گوشی به طور رسمی ظرف سه هفته آینده عرضه شود.

ابعاد این گوشی ۶٫۳ در ۳٫۳ در ۰٫۴ اینچ بوده و در واقع می توان ان را یک تبلت کوچک دانست تا یک گوشی بزرگ. به نظر می رسد گوگل با عرضه نکسوس ۶ محصولاتی همچون گالکسی نوت ۴ را هدف قرار داده است. گوشی یاد شده از نظر شکل ظاهری و طراحی یادآور گوشی هایی همچون موتو ایکس است.

از جمله ویژگی های آندروید ۵ که در گوشی نکسوس ۶ نصب شده می توان به زبان بصری جدید اندروید اشاره کرد که از طبیعت، فیزیک و از طراحی گرافیکی مبتنی بر چاپ الهام گرفته شده است. منوها هم از سهولت دسترسی بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند که به همین سبب، کاربر با کمترین میزان حرکت بر روی صفحه، به نتایج دلخواه خود می‌رسد.

آندروید ۵ راهکارهای بسیار بهتری را برای به نمایش درآوردن اطلاعات جدید به کار برده است. شما می‌توانید انتخاب کنید کدام یک از پیام‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، محتواهای حساس خود را مخفی کنید، و حتی مخاطبینی را برای دریافت محتوا یا پیام‌هایی با درجه اهمیت بالاتر، انتخاب کنید. این بار برخلاف گذشته، تماس‌های تلفنی و دریافت پیام سبب نمی‌شود تا مزاحمتی در هنگام تماشای فیلم و یا اجرای بازی برایتان پیش بیاید. اعلانات به راحتی با اشاره‌ی انگشت در بالای نمایشگر، قابل مشاهده هستند.

از نظر سخت افزاری هم کامپایلر ART به طور قابل توجهی عملکرد حافظه و زمان لود برنامه ها را بهبود بخشیده است و گوگل مدعی است که این زمان دو برابر سریعتر شده است. علاوه بر این ART  به طور کامل ۶۴ بیتی است و بنابراین توانایی پردازش برنامه هایی که با معماری ۶۴ بیتی نوشته شده است را دارا می‌باشد. افزایش ۹۰ دقیقه ای عمر باتری هم در اندروید ۵ پیش بینی شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

پلیس ملی اسپانیا از نوع جدیدی کلاهبرداری مربوط به برنامه ارتباطی WhatsApp خبر داده است.

نماینده ضدویروس پاندا در ایران اعلام کرد: مجرمان سایبری یک نسخه جدید از برنامه پیام رسان واتس اپ موسوم بر “WhatsApp Oro” یا “WhatsApp Gold” طراحی و در اینترنت منتشر کرده اند.

این درحالی است که شرکت واتس اپ هیچ خبری مبنی بر ارائه نسخه جدید خود منتشر نکرده و خبر انتشار نسخه جدید با امکانات ویژه ارتباطی را نیز رد کرده است. بنابراین کلاهبرداران اینترنتی قصد دارند با انتشار یک برنامه ارتباطی جعلی و سوء استفاده از نام این برنامه ارتباطی محبوب، کاربران و خصوصاً مشترکان این برنامه را بخاطر منافع مالی خود به خطر اندازند.

این کلاهبرداران با تبلیغات دروغین در شبکه اجتماعی توئیتر کار خود را شروع کرده و پس از آن در دیگر شبکه های اجتماعی به تبلیغات دروغین از سوی شرکت سازنده واتس اپ پرداخته اند که تا به این لحظه کاربران بسیاری را قربانی این دروغ ساخته اند.

شناخته بودن واتس اپ در بوجود آمدن این دسته از مجرمان سایبری و طراحی یک برنامه ارتباطی تقلبی، نقش به سزایی داشته است و برای هر کدام از دیگر برنامه های ارتباطی یا شبکه اجتماعی هم این امکان وجود خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست این برنامه جعلی چه خطراتی می‌تواند برای کاربران داشته باشد اما سوء استفاده های مالی کلاهبرداران از کاربران محرز است زیرا برای دریافت و نصب این برنامه نیاز است تا کاربر مقداری پول بپردازد.

کارشناسان امنیتی بر این باورند که این برنامه ارتباطی می‌تواند خسارت‌های بیشتری به کاربران وارد سازد، برای مثال ممکن است پیام های رد و بدل شده آنها به همراه اطلاعات شخصی پروفایل کاربر در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کند.

لازم است کاربران برای تهیه برنامه های مبتنی بر اندروید یا iOS حتماً از فروشگاه‌های معتبر مانند Google Play Store ویژه اندروید و App Store ویژه iOS استفاده کنند تا احتمال انتشار و نصب برنامه های جعلی به حداقل برسد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

در حالی که عرضه ساعت‌های هوشمند و مچ بندهای کمک کننده به حفظ تناسب اندام افزایش یافته برخی کارشناسان هشدار می دهند که هنوز هدف دقیق عرضه این محصولات مشخص نیست .

از جمله این کارشناسان مدیر عامل شرکت فیت بیت است که خود عرضه کننده مچ بندهای هوشمندی است که در مورد دریافت پیامک و تماس هم هشدار می‌دهند. وی اظهار داشته که اگر چه ساعت های هوشمند امکانات جالب و زیادی دارند اما هنوز مشخص نیست آنها چه نیاز واقعی را مرتفع می کنند و مقصود اصلی از طراحی و عرضه انها به بازار برای فروش چیست.

مچ بندهای ساخت این شرکت برای شمردن قدم های برداشته شده، اندازه گیری میزان کالری سوزانده شده، نمایش ضربان قلب و … قابل استفاده است، اما برای پاسخگویی به تماس های تلفنی، چک کردن ایمیل و مشاهده ویدیو قابل استفاده نیست.

مچ بندهای تازه ورزشی فیت بیت قرار است به قیمت ۲۴۹ دلار در اوایل سال ۲۰۱۵ روانه بازار شوند. ساعت اپل هم احتمالا در همین ایام عرضه خواهد شد. جیمز پارک مدیر عامل این شرکت در توضیح علت عدم عرضه ساعت های هوشمند از سوی این شرکت برای رقابت با تولیدات سامسونگ، موتورولا و اپل گفته است: معلوم نیست این محصولات در زندگی انسان به چه دردی خواهند خورد و همین مساله باعث خواهد شد تا مشتریان از آنها استقبال جدی نکنند.

وی پیش بینی کرد  که مردم از مچ بندهای این شرکت با امکاناتی که برای حفظ سلامتی و تناسب اندام دارند بیشتر استقبال کنند تا اینکه پول بیشتری برای خرید ساعت های هوشمند بدهند.

برخی کارشناسان معتقدند همان طور که عرضه تبلت موجب کنارزده شدن کتاب خوان های الکترونیک یا ای – ریدرها شد، ساعت های هوشمند هم مچ بندهای ورزشی را کنار می زنند. اما در مقابل مدیر عامل فیت بیت چنین عقیده ای ندارد و می گوید آنها قابلیت تازه و امکانات ارزشمندی را به همراه نمی آورند.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

Aspire Switch12 نام تازه‌ترین تبلت ساخت ایسر است که از نمایشگر ۱۲٫۵ اینچی برخوردار بوده و از پردازنده Core M شرکت اینتل و نمایشگر فوق دقیق بهره‌مند است .

با توجه به اینکه تبلت یاد شده از قابلیت نصب صفحه کلید در صورت تمایل و سپس جداکردن آن نیز برخوردار است، کاربران می‌توانند از این تبلت به عنوان لپ تاپ هم استفاده کنند. البته با توجه به اینکه عرضه انبوه این تبلت هنوز آغاز نشده قیمت آن نیز مشخص نیست.

ایسر پیش از این نمونه ساده تری از تبلت یاد شده را عرضه کرده بود که مجهز به نمایشگر ۱۰ اینچی بود. دقت نمایشگر تبلت یاد شده هم به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می رسد که نسبت به مدل قبلی یعنی سوییچ ۱۰ که دارای نمایشگری با دقت ۱۳۶۶ در ۷۶۸ بود ارتقا یافته است.

پشتیبانی از وای – فای، شیشه مستحکم و مقاوم در برابر خش و شکستگی، امکان نصب ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی که تا ۶۰ یا حتی ۱۲۰ گیگابایت هم قابل ارتقا است. قرار است این تبلت در بهار سال آینده روانه بازار شود. با توجه به اینکه مدل قبلی این محصول یعنی سوییچ ۱۰ حدود ۵۲۰ دلار قیمت داشت، احتمالا قیمت مدل جدید بیشتر از این میزان است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 198
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 5,815
  • بازدید سال : 21,631
  • بازدید کلی : 595,944
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی