loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 80 پنجشنبه 02 مهر 1394 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که برخی ساعت‌های هوشمند امروزی دارند این است که چندان شبیه به ساعت‌های عادی نیستند. این ساعت‌ها یا خیلی کلفت هستند یا خیلی سنگین هستند یا خیلی مربعی هستند؛ به نحوی که از نظر شکل ظاهری یا ابعادی با ساعت‌های عادی بازار متفاوت به نظر می‌آیند. ولی شرکت پبل مدل Time Round را برای برطرف ساختن این نقیصه معرفی کرده است.

پبل Time Round قرار است لقب سبک‌ترین و نازک‌ترین ساعت هوشمند دنیا را یدک بکشد. اریک میجیکوفسکی- مدیر عامل شرکت Pebble در این مورد می‌گوید:

( ساعت Time Round‌ که از امروز به قیمت ۲۵۰ دلار برای پیش خرید در دسترس است، سبک‌ترین و نازک‌ترین ساعت هوشمند بازار بوده و از نظر وزن و ابعاد شبیه ساعت های عادی بازار است. )

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در سپتامبر سال گذشته، یعنی درست زمانی که سامسونگ تلفن های هوشمند گلکسی نوت ۴ و نوت اج را معرفی کرد، پرده ها را از روی هدست واقعیت مجازی Gear VR خود نیز که طی همکاری اش با آکیلس ساخته شده بود، کنار زد.

حدودا دو ماه پیش، یعنی درست با رونمایی از تلفن های هوشمند گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge، این کمپانی کره ای اعلام کرد که نسخه های ویژه ای از هدست واقعیت مجازی خود را برای کهکشانی های جدید ارائه خواهد کرد که تاکنون هیچ خبری در مورد عرضه این گجت جدید منتشر نشد.

اما این مساله امروز تغییر کرد و سامسونگ نسخه دیگری از هدست خود به نام Innovator Edition را با قیمت ۱۹۹٫۹۹ دلار در ایالات متحده آمریکا عرضه نمود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 جمعه 18 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

امروز ایسوس جزئیات بیشتری از ساعت هوشمند خود منتشر کرد. این ساعت عمری ۱۰ روزه دارد و از همین ماه با قیمت ۱۵۰ دلار فروش خود را از کشور تایوان آغاز می‌کند.

بر اساس اطلاعات جدید، این ساعت از ماه جاری در تایوان با قیمت حدود ۱۴۹ دلار فروش خود را آغاز می‌کند و فعلا بازارهای بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز به عنوان دیگر بازارهای هدف از سوی ایسوس در نظر گرفته شده است.

VivoWatch از جهاتی استثنایی است و آن هم به واسطه عمر بالای ۱۰ روزه آن است. اگرچه باتری این ساعت تنها ۱۲۳ میلی آمپرساعت ظرفیت دارد (کمتر از ظرفیت باتری یک اسمارت واچ معمولی) اما ایسوس سیستم عامل جدیدی را برای آن با نام Kood طراحی کرده که به اندازه سیستم عامل Android Wear باتری مصرف نمی‌کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

گوگل سیستم عامل مورد استفاده در ساعت های هوشمند اندرویدی موسوم به اندروید ویر را به روز کرد تا امکانات بیشتری به ساعت های مذکور افزوده شود.

این به روزرسانی ظرف هفته های آینده در دسترس کاربران علاقمند قرار می‌گیرد و شامل افزودن قابلیت وای – فای برای برقراری ارتباط  بی‌سیم با محیط اطراف نیز هست.

اولین ساعتی که قرار است با چنین امکاناتی عرضه شود، ساعت هوشمند شرکت ال جی موسوم به Urbane‌ است که این ماه روانه بازار می شود. همچنین انتظار می رود در ماه های آینده ساعت هایی از سوی شرکت های سامسونگ، سونی و ایسوس هم با چنین امکاناتی عرضه گردد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 97 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

تعدادی از مسئولین فرومNVIDIA ، اعلام کرده‌اند که این شرکت قصد دارد تا هر دو کنسول بازی تبلتی Shield وShield Portable را به اندروید نسخه‌ی ۵٫۱  که جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل است؛ بروز رسانی کند.

محصول Shield Portable شرکت NVIDIA، که هم اکنون از اندروید نسخه‌ی ۴٫۴ یا کیت کت بهره می‌برد؛ مستقیما به اندروید نسخه ۵٫۱ بروز رسانی خواهد شد. البته شایان ذکر است که مسئول فروم NVIDIA، تاریخ دقیقی را برای این بروز رسانی مشخص نکرده است اما تایید کرده که بروز رسانی این محصول، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

چینی ها دل خوشی از گوگل ندارند و شاید به همین دلیل باشد که تصمیم گرفتند بسیاری از کالاها و خدمات آن را با محصولات خود جایگزین نمایند که از آن جمله می توان به Baidu اشاره نمود؛ جستجوگری که به عنوان جایگزینی برای سرچ گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.

حالا به نظر می رسد که شرکت مورد بحث تصمیم گرفته قدم به عرصه رقابت پوشیدنی ها بگذارد منتها به جای Android Wear قصد دارد پلتفرم مخصوص به خود را بسازد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

شرکت رکون اینسترومنت عینک هوشمند Recon Jet را برای ورزشکاران و به خصوص دوندگان و دوچرخه سواران روانه بازار کرده است.

این عینک مجهز به حسگرهایی است که می تواند تمامی داده های بیومتریک و اطلاعات مربوط به محیط اطراف را برای کاربران به نمایش درآورد.

علاقمندان همچنین می توانند این عینک را به گوشی هوشمندشان متصل کنند و از آن برای عکاسی و تهیه تصاویر ویدیویی، ارسال و دریافت اطلاعات متنوع، یافتن دوستان و اعضای خانواده در محیط های مختلف و … استفاده کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 سه شنبه 25 فروردین 1394 نظرات (0)

در طول دوازده ماه گذشته ساعت‌های هوشمند رشد بسیار چشم گیری داشته‌اند و اکنون نیز کمپانی ایسوس محصول جدیدی را در این زمینه معرفی کرد است. ایسوس در طول امروز بند ورزشی جدید خود را معرفی کرد که VivoWatch نامیده می‌شود و این محصول ساعتی است زیبا و ورزشی که تمام اپلیکیشن‌های مختلف این حوزه نیز بر روی آن وجود دارید و شما می‌توانید از طریق این محصول ضربان قلب، میزان فعالیت، نمودار خواب و… را بسنجید و مشاهده نمایید.

البته نکته جالب در خصوص این محصول صفحه نمایش سیاه و سفید آن است و یک LED سبز رنگ نیز در بخش زیرین آن قرار گرفته است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 یکشنبه 23 فروردین 1394 نظرات (0)

تازه ترین کسب و کار گوگل تشکیل گروهی متشکل از محققان برجسته به منظور تولید باتری‌های لیتیومی و جامد یا solid-state است.

با توجه به حل نشدن مشکل قدیمی عمر پایین باتری گوشی‌ها و رایانه‌های قابل حمل بسیاری از شرکت‌های فناوری تصمیم گرفته اند خود دست به کار شوند و با سرمایه گذاری قابل توجه باتری های جدیدی تولید کنند.

در اواخر سال ۲۰۱۲ گروهی به سرپرستی Ramesh Bhardwaj متخصص باتری که قبلا در اپل مشغول به کار بوده، تست و بررسی باتری هایی که قبلا در گوگل طراحی شده بودند را آغاز کرد. حدود یک سال بعد این گروه دامنه کار خود را توسعه دادند تا گوگل سرانجام بتواند باتری خاص خود را تولید کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

گوگل نوع جدیدی از دستگاه کروم را رونمایی کرده که به راحتی در جیب جای می‌گیرد. این گجت که Chromebit نام دارد در اصل یک کروم بوک است که در داخل یک دانگل جای گرفته است؛ این دانگل از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است که به عنوان یک کامپیوتر کوچک عمل می‌کند.

دانگل جدید گوگل شامل یک چیپ Rockchip 3288، دو گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه eMMC و پورت USB 2.0 بوده و از استانداردهای WiFi 802.11 ac و Bluetooth 4.0 پشتیبانی می‌کند. Chromebit با همکاری ایسوس ساخته شده و گوگل آن را معرفی کرده است که قابلیت این را دارد تا بوسیله‌ی درگاه HDMI به تلویزیون وصل شده و سیستم عامل Chrome OS را در تلویزیون اجرا کند. گوگل قیمت ۱۰۰ دلاری را برای آن تعیین کرده و در تمامی تلویزیون‌هایی که دارای پورت HDMI هستند قابل اتصال است. سیستم عامل Chrome OS گوگل در تلویزیون هم اجرا می‌شود.

این دانگل در موارد زیر کاربرد دارد:

توسط این دانگل می‌توان سیستم عامل کامپیوتر شخصی را به Chrome OS ارتقا داد.

می‌توان از آن در پروژه‌های هنری یا توسط تلویزیون‌های ارزان صفحه نمایش‌های تعاملی را ساخت.

گوگل در معرفی این دانگل از یک فروشگاه استفاده کرده است؛ به عنوان مثال یک فروشنده می‌تواند توسط این دانگل و با اجرای سیستم عامل گوگل اطلاعات خود را نگه‌داری کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 84 پنجشنبه 13 فروردین 1394 نظرات (0)

زندگی امروزه ما روز به روز به‌سوی هوشمندتر شدن پیش می‌رود و در این مسیر نیز تمامی قطعات تصمیم دارند تا از این قافله عقب نمانند. بعد از تلویزیون و لامپ‌های هوشمند اکنون نوبت به چاقوی هوشمند رسیده است. این ابداع جدید نیز از سوی غول کره‌ای سامسونگ ساخته شده که گلکسی BLADE edge نام دارد و چاقویی است بسیار هوشمند و ماهر.

سامسونگ مدعی شده است که این چاقو به کمک سنسور‌های مختلفی که دارد می‌تواند برش‌ها را 50 درصد سریع‌تر از سایر چاقو‌ها ایجاد کند و امکانات زیادی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما در پشت پرده چه خبر است؟

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 86 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)

شرکت «نووو» دست به تولید دو دستگاه پوشیدنی برای مادران باردار زده است که اطلاعات مختلفی را از وضعیت چنین ارائه می‌کند.

دوران حاملگی شاید یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی یک مادر باشد، اما قطعا دشواری‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت. یکی از این دشواری‌ها اطمینان دائمی از سلامت جنین است. کنترل سلامت جنین نیاز به حضور مداوم در مطب پزشک و کنترل خود مادر دارد. اما شاید دستگاه‌های جدیدی که توسط شرکت «نووو» (Nuvo) معرفی شده بتواند نگرانی‌های مادر و نیاز به رجوع پشت سر هم به مطب پزشک را مرتفع کند.نووو دو دستگاه جدید پوشیدنی با نام‌های «ریتمو بیتس» (Ritmo Beats) و «پرگ‌سنس» (PregSense) معرفی کرده که جزئیات متنوعی از وضعیت جنین را در اختیار مادر و پزشک قرار می‌دهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 84 پنجشنبه 06 فروردین 1394 نظرات (0)

شرکت اپل در رایانه های مک بوک جدید خود از ویندوز هفت پشتیبانی نمی‌کند و لذا کاربران این سیستم عامل یا باید به ویندوز ۸ مهاجرت کنند یا منتظر عرضه ویندوز ۱۰ بمانند.

یک راه دیگر برای این افراد استفاده از نرم افزارهای ثالثی است که برای بصری سازی محیط برنامه های دیگر به کار می روند و می توانند محیط ویندوز ۷ را در مک بوک های تازه ۱۳ اینچی شبیه سازی کنند.

اپل معمولا تنها از یک یا دو نسخه از جدیدترین سیستم عامل های ویندوز پشتیبانی می کند و در سال های گذشته به شیوه هایی مشابه به پشتیبانی از ویندوزهای ایکس پی و ویستا خاتمه داده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

کمپانی وان پلاس در طی سال گذشته به لطف تلفن هوشمندی بسیار قدرتمند که قیمتش تقریباً نصف رقم در نظر گرفته شده برای سایر پرچمداران اندرویدی بود بدل به برندی بسیار محبوب و موفق بین کاربران تلفن های هوشمند گشت.

پس از آن این شرکت با همکاری JBL دست به تولید چندین هدفون زد و اخیراً نیز آنها پاور بانکی ۱۰.۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را رونمایی کرده اند که با قیمت ۱۵ دلار تا چند روز دیگر در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت هندی «مایکرومکس» (Micromax)، تصمیم به طراحی و ساخت محصولاتی با وضوح تصویر Ultra HD را گرفته است.

در همین راستا این شرکت اقدام به معرفی تلویزیون جدید خود در ابعاد ۴۲ و ۴۹ اینچ بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید کرد. در تلویزیون جدید این شرکت، تمرکز اصلی بر همسان سازی تصاویر مایکرومکس UHD و بازده‌ای آن با لوازم مدرن خانگی است. مدل ۴۹ اینچی این شرکت از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای مایکرومکس همراه با ۴ شتاب دهنده بر پایه‌ی نسخه‌ی ۴٫۴ سیستم‌عامل اندروید موسوم به کیت‌کت بهره می‌برد. برای تجربه‌ی مزیت‌های جدید فن‌آوری‌های سرگرم کننده، باید ممنون فروشگاه مجازی گوگل (Google Play Store) و تلویزیون هوشمند اندروید (Smart Android TV) باشیم.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 108 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)
اپل تنها شرکتی نیست که ساعت‌های گران قیمت و لوکس با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند آیفون را تولید و به بازار جهانی عرضه می‌کند.
برند ساعت سازی لوکس و گران قیمت «بریتلینگ» (Breitling)، به تازگی ساعت هوشمندی را طراحی کرده که از طریق رابط بلوتوث می‌تواند به گوشی هوشمند شما متصل شود. این محصول که B55 نام دارد، در عین لوکس بودن، از یک صفحه نمایش دیجیتالی با قابلیت Night Mode بهره می‌برد و قابلیت نمایش چند زمان مختلف را دارد. همچنین B55 برای خلبانان هم گزینه‌ی مناسبی است چرا که از قابلیت‌های ویژه‌ای برای خطوط هوایی از جمله Chrono Flight بهره می‌برد. در حال حاضر قیمت نهایی ساعت هوشمند B55 اعلام نشده است.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

پس از عرضه خودروهای زمینی بدون نیاز به راننده، نوبت به ساخت خودروهای پرنده‌ای رسیده که سرنشینان خود را به طور هوایی به مقصد می‌رسانند.

Juraj Vaculik مدیر عامل شرکت AeroMobil  اعلام کرده که نمونه اولیه خودروی پرنده ساخت این شرکت آماده شده و خرید آن برای علاقمندان از سال ۲۰۱۷ ممکن می شود. این خودروهای هوشمند برای پرواز، جهت یابی و رسیدن به مقصد نیازی به راننده ندارند.

Juraj Vaculik این محصول را انقلابی در حمل و نقل شخصی توصیف کرد که مشکلاتی همچون ترافیک، ضرورت استفاده از فرودگاه و زیرساخت های بد و ضعیف حمل و نقل را برطرف می کند. به گفته وی ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده که بر روی زمین حرکت می کنند تاحدی این مشکل را حل می کند. اما راه حل اصلی پرواز در آسمان است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 83 دوشنبه 25 اسفند 1393 نظرات (0)

به تازگی دستگاهی توسط محققین عصب‌شناسی طراحی شده که قول کاهش شدید این دردها را داده است.

شاید شما هم یکی از میلیون‌ها میلیون افرادی باشید که از درد مزمن (Chronic Pain) رنج می‌برید. این درد می‌تواند فعالیت روزانه‌ی شما را با مشکل مواجه کند، در خواب شما اختلال ایجاد کند و لذت زندگی را همزمان با افزایش سن از بین ببرد.

اما به تازگی دستگاهی توسط محققین عصب‌شناسی طراحی شده که قول کاهش شدید این دردها را داده است. این دستگاه با نام «کوئل» () به مدت ۶۰ دقیقه اعصاب بدن شما را تحریک می‌کند و به شکل کاملا طبیعی و بدون دارو، سیگنال‌های درد را متوقف می‌کند.

کسانی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند خواب راحت‌تر و درد کمتری را تجربه کرده‌اند. هدف از تولید این دستگاه پوشیدنی علاوه بر کاهش درد، افزایش توانایی بیمار در انجام کارهای روزمره خود است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

ایسوس از جدیدترین لپ‌تاپ گیمینگ خود با نام G501 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایشی ۱۵ اینچی است و با ۲۰٫۳ میلی‌متر ضخامت و وزنی ۲٫۰۴ کیلوگرمی از باریکترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ های رده خود محسوب می‌شود.
ایسوس اعلام کرده که این لپ‌تاپ برای بازی‌های کامپیوتری بسیار مناسب است و به دلیل وزن کم و ضخامت پایین، کاربران برای حمل آن مشکل کمتری خواهند داشت. علاوه بر این، ایسوس ادعا می‌کند که به لطف تکنولوژی «هایپر کول» (Hyper Cool) به کار رفته در آن یکی از بی‌صداترین گیمینگ های بازار را ارائه کرده است.

در تکنولوژی هایپر کول، از دو فن و یک لوله انتقال گرمای مسی برای حذف گرمای اضافی بدون تولید صدای زیاد استفاده می‌شود. پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی نیز به شکل جدا خنک می‌شوند تا بازده همچنان افزایش پیدا کند. این قابلیت در گذشته در G751 نیز به کار برده شده بود و نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

 طراحی یک خودروی الکتریکی توسط اپل به واسطه گزارش‌های متعددی که در ماه‌های اخیر منتشر شده، دیگر یک راز نیست. این پروژه که با نام رمز «تیتان» معرفی شده، بیش از هزار کارمند اپل را در یکی از ساختمان‌های نزدیک مقر اصلی اپل در «کوپرتینو» به خود مشغول کرده است.

روز وبسایت معتبر «اپل اینسایدر» (Apple Insidet) جزئیات جدیدی از این پروژه را منتشر کرده است. نکات مهم گزارش اپل اینسایدر را در زیر می‌بینید:

خودروی الکتریکی اپل با نام رمز SG5 شناخته می‌شود.

این خودرو از مراحل کانسپت (Concept) کاملا عبور کرده است.

گفته می‌شود که محل دریافت محموله‌های خودروی اپل در «سانی‌ویل» کالیفرنیا قرار دارد. اما شنیده شده که محل اصلی تولید این خودرو در ساختمانی مخفی به نام ۱۷۵ قرار دارد که متعلق به یک شرکت تحقیقات بازار به نام SixtyEight است. ممکن است شرکت مذکور توسط خود اپل و برای ردگم کردن و مخفی ماندن تولید این خودرو ثبت شده باشد (این اطلاعات را اپل اینسایدر شخصا تأیید نمی‌کند.)

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 105 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

اپل شب گذشته مک بوک جدید را رونمایی کرد. این محصول ۱۲ اینچی بسیار باریک‌تر و ظریف‌تر شده است.

شرکت اپل مدل تازه ای از مک بوک را عرضه کرده که از طراحی فوق باریک، پردازنده های سریع تر، عمر باتری بیشتر و نمایشگر رتینا برخوردار است.اپل مدعی است با تغییرات بنیادینی که در مک بوک به وجود آورده، در واقع آن را از نو اختراع کرده است. وزن این لپ تاپ کمتر از یک کیلوگرم بوده و به دو پوند(معادل ۹۰۰ گرم) می رسد. همچنین ضخامت آن نیز ۱۳٫۱ میلیمتر است که در مقایسه با مک بوک ایر ۲۴ درصد باریک تر است. در این مدل از مک بوک تغییرات اساسی در صفحه کلید نیز ایجاد شده و با استفاده از سازوکاری موسوم به قیچی هم ضخامت و فضای اشغال شده توسط انها کاهش یافته و هم درک میزان فشار وارد شده توسط سر انگشتان به کلیدها ممکن شده است. این قابلیت هم دقت تایپ را بالاتر می برد و هم عمر صفحه کلید را بیشتر می کند. هر کلید صفحه کلید تازه مک بوک چهار برابر باثبات تر بوده و ۴۰ درصد باریک تر از مدل قبلی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

بندهای اپل واچ نقش مهمی در شخصی سازی این ساعت ایفا خواهند کرد. اپل در کنار ارائه قیمت ساعت اصلی، قیمت بندهای تولیدی خود برای آن را نیز منتشر کرد.

اگر می‌خواهید برای اپل واچ خود یک بند اضافه نیز بخرید باید پول زیادی برای آن صرف کنید. قیمت بندهای عرضه‌شده توسط اپل برای گجت پوشیدنی‌اش از ۴۹ دلار برای لاستیک ترکیبی (Synthetic Rubber) آغاز می‌شود و تا ۴۴۹ دلار برای مدل Link Bracelet افزایش پیدا می‌کند.

قیمت این بندها برای مدل‌های ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری اپل واچ تفاوتی ندارند. انواع این بندها به همراه قیمت آن‌ها را در زیر می‌بینید:

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

در مراسم امروز تیم کوک اعلام کرد که CarPlay در ۴۰ خودروی جدید امسال ارائه خواهد شد و جالب توجه ترین نکته این خبر در استفاده از عبارت “تمامی کمپانی‌های بزرگ به استفاده از آن علاقمند هستند” بود.

این گفته شاید اندکی باورپذیر نباشد، چون به عنوان مثال تویوتا خبر داده که به پلتفرم نرم افزاری خود متکی خواهد بود. اما به هر حال ظاهرا اپل در مذاکرات با شرکت‌های بزرگ چنان موفق بوده که از چنین عبارتی در تبلیغ این پلتفرم نرم افزاری خودرو استفاده کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

چند ماه پیش بود که کمپانی اپل از اولین ساعت هوشمند خود پرده برداشت و آن را اپل واچ نامید اما در این مدت این ساعت هوشمند روانه بازار نشد و تنها برخی توسعه دهندگان به آن دسترسی داشتند و اپل وعده داده بود که به‌زودی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این مدت اپل توانست از طریق توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلفی را برای اسمارت واچ خود تولید کند و اکنون به‌طور رسمی این ساعت دوباره معرفی و تاریخ عرضه و سایر مشخصات آن اعلام شد. امروز کمپانی اپل یک کنفرانس خبری داشت که در طی آن برخی محصولات جدید این شرکت معرفی شدند و اطلاعاتی نیز از اپل واچ منتشر شد.

 

از آنجایی که اپل واچ نیز همانند سایر ساعت‌های هوشمند برای کار کردن نیاز به اسمارت فون (آی‌فون) دارد پس اپل امروز با انتشارنسخه جدید iOS توانست همگام سازی بهتری را بین این دو دستگاه ایجاد کند و اکنون تمام کاربران آی‌فون می‌توانند اسمارت فون خود را به نسخه جدید به‌روز کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 84 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

با افزایش استقبال از هدست‌های واقعیت مجازی، این ابزار نوظهور برای طراحان بازی‌های ویدیویی، به یک کسب و کار واقعی مبدل شده است.

هفته گذشته تحولی اساسی در این زمینه رخ داد و یک فروشگاه آنلاین برای خرید و وفروش برنامه های قابل نصب بر روی این هدست ها راه اندازی شد. فروشگاهی که یادآور نمونه های مشابه موجود برای کاربران گوشی های اندرویدی و آیفون است.
پیش بینی می شود در آینده شاهد طراحی بازی هایی باشیم که صرفا بر روی این هدست ها قابل نصب و اجرا هستند و این امر تجربه‌ای بی همتا از اجرای سه بعدی بازی ها را در اختیار کاربر قرار می دهد که خود را به طور کامل در محیط رخ دادن رویدادهای بازی ویدیویی احساس می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

با همه گیر شدن استفاده از خودروهای هوشمند بدون نیاز به راننده در آینده شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و درآمدزایی چند صد میلیارد دلاری در سال خواهیم بود.

بررسی های موسسه تحقیقاتی McKinsey & Company نشان می دهد که استفاده از چنین خودروهایی تصادفات رانندگی را تنها در آمریکا تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد و به سرنشینان انها امکان می دهد از زمان آزاد شده برای انجام کارهای مفیدتری در مقایسه با رانندگی استفاده کنند.

نکته قابل تامل اینکه این کاهش ۹۰ درصدی به معنای صرفه جویی ۱۹۰ میلیارد دلاری در هزینه های درمانی و خدماتی و … خواهد بود. زیرا از آسیب دیدن خودروها و افراد و صرف وقت و هزینه برای درمان آسیب دیدگان تصادفات در بیمارستان ها جلوگیری خواهد شد.

 آزاد شدن دست و پا و ذهن رانندگان می تواند هر سال تا ۵٫۵ میلیارد دلار درآمد دیجیتال برای اقتصاد آمریکا به ارمغان بیاورد. اگر این امر باعث شود که سرنشینان خودروهای هوشمند در مجموع ۲۵ دقیقه را به خرید آنلاین اختصاص دهند درآمد حاصل شده به ۱۴۰ میلیارد دلار بالغ خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 205 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

هوآوی را در ایران، بیشتر با نام یک تولید کننده ی تلفن همراه می شناسیم اما در اصل شرکتیست عظیم الجثه که بیشتر درآمد خود را از فروش تجهیزات مربوط به شبکه و زیرساخت ها بدست می آورد؛ تصور کنید یک کمپانی که با چنین محصولات زمختی سرو کار داشته، حالا آمده و در کنگره جهانی موبایل ساعتی پوشیدنی معرفی می کند که بیشتر سازندگان را انگشت به دهان گذاشته است.

«ساعت هوآوی»، محصولی با صفحه نمایش گرد است که در نگاه اول، به جای یک ساعت هوشمند جدید نظیر Moto 360 و یا LG G Watch R، شما را به یاد یک ساعت معمولی و کلاسیک می اندازد. یک هفته قبل از رویداد اپل و آخرین جزییات مربوط به ساعت این شرکت، این کمپانی چینی آمده و محصولی را ارائه کرده که بیش از هر ساعت دیگری شما را به یاد «ساعت» می اندازد.....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 86 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت سونی از ساخت نمونه اولیه هدست واقعیت افزوده خود خبر داد که فعلا Project Morpheus نام گرفته و قرار است تا سال ۲۰۱۶ عرضه شود.

سونی می گوید این محصول را از نظر فنی به میزان چشمگیری ارتقا داده تا از تولیدات رقبا بهتر عمل کند. از جمله این تغییرات می توان به استفاده از یک نمایشگر جدید ۵٫۷ اینچی اشاره کرد که نسبت به نمونه قبلی دو برابر سریع تر است و لذا تصاویر ارزش افزوده را با پرش و مشکل کمتری پخش می کند. بنابراین تصاویر این هدت ست ها با تصاویر جهان واقعی تفاوت زیادی ندارند. همچنین برای مشاهده واقعیات جهان بیرون نیازی به برداشتن کامل هدست از روی سر نیست و تنها کافی است آن را به سمت راست سرتان هل بدهید تا محیط بیرونی برایتان قابل ملاحظه باشد. در حالی که سونی اظهار امیدواری کرده این هدست را در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به بازار بفرستد، در مورد قیمت تمام شده اش اظهار نظر نکرده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت سامسونگ الکترونیکس در کنگره جهانی موبایل MWC 2015 از هدست واقعیت مجازی برای گوشی‌های جدید S6 و S6 Edge رونمایی کرد. سامسونگ Gear VR توسط شرکت اوکولوس (Oculus) طراحی شده و فرصت تجربه واقعیت مجازی را به کاربران می‌دهد.

کاربران می‌توانند با یک صفحه نمایشگر ۵٫۱ اینچی سوپرآمولد (Super AMOLED) که برای S6 و S6 Edge بهینه‌سازی شده، فیلم‌های سینمایی با کیفیت بالا، برنامه‌های تلویزیونی، عکس و … تماشا کنند. این دستگاه، میدان دید کاربران را وسیع‌تر کرده تا بتوانند تصاویر را واقعی‌تر مشاهده کنند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

یک زندگی ایده‌آل از نظر بسیاری آن است که وارد منزل شوید و دیگر نیازی به انتظار طولانی مدت برای جوش آمدن آب کتری و نوشیدن یک فنجان چای و قهوه داغ نداشته باشید. باید به اطلاع‌تان برسانیم که این بهشت ترسیم شده دیگر دور از حقیقت هم نیست و با عرضه iKettle تحقق پیدا می‌کند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

یک شرکت رایانه‌ای فعال در حوزه امنیت، عینکی طراحی کرده که باعث نامرئی شدن شما در برابر دوربین‌ها و نرم افزارهای تشخیص هویت می‌شود.

شرکت AVG می گوید این عینک های نامرئی کننده با هدف کاهش کارآیی نرم افزارهای تشخیص چهره افراد و ایجاد اختلال در عملکرد آنها طراحی شده اند.
عینک های مذکور از دو فناوری مادون قرمز و یکپارچه سازی با سیستم بازتابنده برخوردارند که تشخیص چهره کاربر را ناممکن کرده و از افشای هویت افراد از طریق دوربین ها و نرم افزارهای جاسوسی جلوگیری می کنند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 95 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

علاقمندان به سفارش دادن پیتزا از این پس می‌توانند برای این کار از ساعت‌های هوشمند استفاده کنند و ظرف ۳۰ دقیقه سفارش‌شان را تحویل بگیرند.

قابلیت مذکور به ساعت های هوشمند Pebble که مجهز به سیستم عامل Android Wear هستند افزوده شده است.

مدیران فروشگاه پیتزای Domino در دیترویت آمریکا می گویند این ابتکار عملشان به معنای استفاده بهینه از امکانات ساعت های هوشمند است. زیرا آنان به طور دائم از فناوری برای افزایش تعداد مشتریانشان استفاده کرده اند و دوست دارند برای دریافت سفارشات آنلاین انواع روش ها را ارائه دهند تا کاربر یکی از آنها را برگزیند و سفارش با ساعت هوشمند هم از این پس یکی از این روش ها خواهد بود.

برای این کار باید برنامه همراه Domino بر روی این ساعت های هوشمند نصب شود و نمایه ای خاص نیز به آن اضافه شود. بعد از این کار سفارش دادن پیتزا به سادگی ممکن خواهد بود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت اچ پی لپ تاپ تازه خود به نام Spectre x360 را روانه بازار کرده که نمایشگر آن از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برخوردار است.

اچ پی می‌گوید برای طراحی این لپ تاپ به طور مستقیم با مایکروسافت همکاری کرده است. بدنه سبک و مستحکم آلومینیومی از جمله ویژگی های ظاهری این مدل است که قیمت پایه آن ۹۰۰ دلار و قیمت گران ترین مدل آن ۱۴۰۰ دلار است.
وزن این لپ تاپ ۱۳۰۰ گرم و ضخامت آن برابر با ۱۵٫۹ میلیمتر بوده و از صفحه کلیدی مناسب برای تایپ کردن برخوردار است. نمایشگر quad-HD که در صورت تمایل مشتری به ۱۰۸۰p قابل تبدیل است، پردازنده های Core i5 یا i7 Broadwell، نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی لمسی، ۴ یا ۸ گیگابایت RAM و امکان افزودن کارت حافظه SSD از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت از جمله دیگر امکانات لپ تاپ یاد شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

اپل امروز زمان برگزاری مراسم ویژه اپل واچ را اعلام کرد. این مراسم در روز نهم مارس (۱۸ اسفند) برگزار می‌شود و خبرنگاران و مدعوین در «یربا بوئنا سنتر فور دی آرتز» (Yerba Buena Center for the Arts) سان‌فرانسیکو گرد یکدیگر جمع خواهند شد.

انتظار می‌رود قیمت نهایی و جزئیات ارائه این گجت پوشیدنی به بازار در این مراسم مشخص شود. همچنین قطعا برای بار دوم ویژگی‌های این ساعت را به شکل کامل‌تر خواهیم شنید.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

اپل امروز زمان برگزاری مراسم ویژه اپل واچ را اعلام کرد. این مراسم در روز نهم مارس (۱۸ اسفند) برگزار می‌شود و خبرنگاران و مدعوین در «یربا بوئنا سنتر فور دی آرتز» (Yerba Buena Center for the Arts) سان‌فرانسیکو گرد یکدیگر جمع خواهند شد.

انتظار می‌رود قیمت نهایی و جزئیات ارائه این گجت پوشیدنی به بازار در این مراسم مشخص شود. همچنین قطعا برای بار دوم ویژگی‌های این ساعت را به شکل کامل‌تر خواهیم شنید.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 94 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت اچ تی سی در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از هدست های Vive خود برای مشاهده واقعیت مجازی رونمایی کرد.

اچ تی سی تاکنون تنها در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعال بوده و به نظر می رسد با عرضه هدست واقعیت مجازی قصد دارد به کارهای خود تنوع ببخشد.

این شرکت تایوانی می‌گوید می‌توان از این هدست برای مشاهده تصاویر مجازی و اجرای بازی های ویدیویی استفاده کرد. اچ تی سی در این زمینه با شرکت Valve همکاری کرده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

به زودی کاربران عینک گوگل با استفاده از حرکات بدن و چند فرمان صوتی قادر خواهند بود برای دوستان و آشنایان خود پول ارسال کنند.

گوگل در تلاش است تا قابلیت‌های موجود در سرویس گوگل والت یا کیف پول گوگل را به عینک دیجیتال خود موسوم به گوگل‌گلس بیفزاید.

گوگل در حال حاضر در حال تست و بررسی امکانات و توانمندی‌های این سرویس در داخل خود شرکت گوگل است و قرار است در آینده نزدیک امکانات یاد شده را در دسترس همه علاقمندان قرار دهد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

یافته‌های تحقیقاتی تازه مؤسسه ABI Research نشان می‌دهد سیستم عامل همراه اندروید کماکان برترین سیستم عامل در میان کاربران گوشی‌های هوشمند است.

تحلیل‌گران می‌گویند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند روانه بازار شده است. طی همین مدت ۱۲۷ میلیون گوشی ساده نیز عرضه شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

در حالی که هنوز خبری از عرضه ساعت هوشمند اپل نیست، برخی شرکت‌های تولیدکننده کالاهای لوکس از هم‌اکنون تبلیغات در زمینه تولید کالاهای مشابه را آغاز کرده اند.

یکی از این شرکت ها Brikk است که قصد دارد ۳۰ مدل لوکس از ساعت های هوشمند خود را که ظاهری شبیه به ساعت های اپل دارند، در آینده نزدیک تولید نماید.

این ساعت ها در مدل های ۳۸ و ۴۲ میلیمتری تولید شده و در آنها به انتخاب مشتری از طلاهای زرد ۲۴ یا ۱۸ عیار و همین طور پلاتین و با بندهای متنوع استفاده می شود. این ساعت ها به طور کلی در سه مدل عرضه می شوند: استاندارد، دولوکس و امنی.

در مدل استاندارد از الماس ۰٫۵ قیراتی و در دو مدل دیگر از الماس های ۲٫۳ قیراتی بهره گرفته می شود. قیمت ساده ترین مدل این ساعت ها ۷۵۰۰ دلار است که تا ده برابر این رقم نیز افزایش می یابد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (1)
گوگل به دنبال یک سرمایه گذاری استراتژیک در شرکت Jawbone است، هر چند بحث و گفتگو در این زمینه هنوز در مراحل ابتدایی است.
اگر چه دو طرف هنوز بر سر میزان این سرمایه گذاری به نتیجه قطعی نرسیده اند، اما آنچه مشخص شده این است که گوگل به دنبال خریداری Jawbone نیست. Jawbone آخرین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۳ و برای پرداخت بدهی ۹۳ میلیون دلاری خود به دریافت سرمایه گذاری خارجی روی آورد. گفته می شود این شرکت در ماه های گذشته شاهد سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری شرکت هایی همچون Silver Lake، Fortress Investment Group، JP Morganو  Wells Fargoنیز بوده است.
ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 5,694
  • بازدید سال : 21,510
  • بازدید کلی : 595,823
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی