loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

سرویس پست الکترونیک جیمیل از این پس قادر به شناسایی آدرس های ایمیلی است که در آنها از کاراکترهای غیرلاتین استفاده شده باشد.

گوگل اعلام کرده که با افزوده شدن این قابلیت به جیمیل افراد می توانند با استفاده از الفبای زبان‌های غیرلاتین و از جمله فارسی برای خود در این سایت آدرس ایمیل ذخیره کرده و از آن استفاده کنند.

قرار است این قابلیت علاوه بر جیمیل به سرویس تقویم شرکت گوگل موسوم به گوگل کالندر هم افزوده شود. این اقدام بر مبنای استانداردهای وضع شده توسط گروه Internet Engineering Task Force (IETF) در سال ۲۰۱۲ انجام می شود و گوگل اولین شرکت بزرگ فناوری است که به کاربرانش امکان داده با کاراکترهای محلی در سرویس جیمیل آدرس ایمیلی به خود اختصاص دهند.

البته هنوز این قابلیت برای همه کاربران فراهم نشده و کسی فعلا نمی تواند با استفاده از کاراکترهای غیرلاتین آدرس ایمیل جدیدی برای خودش ایجاد کند. اما قرار است در آینده نزدیک چنین فرصتی برای همگان ایجاد شود. همچنین کاربران می توانند چنین ایمیل هایی را از کاربران مختلف دریافت کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 96 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت قصد دارد مرورگر اینترنتی خود موسوم به Internet Explorer را ایمن‌تر کند تا جلوی مهاجرت کاربران به مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس و کروم را بگیرد .

Internet Explorer به علت حفره‌های امنیتی متعدد در میان متخصصان امنیتی از حسن شهرت برخوردار نیست و حال مایکروسافت در تلاش است تا با بلوکه کردن ActiveX controls قدیمی و منسوخ این وضعیت را تغییر دهد.

مایکروسافت اعلام کرده که مرورگر اینترنتی آن از ۱۲ آگوست کنترل‌های ActiveX قدیمی را بلوکه خواهد کرد. کنترل های ActiveX برنامه های کاربردی کوچکی هستند که به وب سایت ها امکان می دهند محتواهایی مانند ویدیو و بازی را در دسترس کاربرانشان قرار دهند.

همچنین با استفاده از آنها می‌توان با محتواهایی مانند میله ابزارهای مختلف تعامل کرد. از آنجا که بسیاری از کنترل‌های ActiveX  به طور خودکار به روز نمی‌شوند به سرعت منسوخ شده و برای کاربران خود مشکلاتی به وجود می آورند. معمولا هکرها این نسخه‌ از ActiveX ها را مورد سوءاستفاده قرار داده و برای آنها بدافزارهایی طراحی می کنند. کارشناسان معتقدند این یکی از گام‌های اولیه ای است که مایکروسافت باید برای متحول کردن نرم افزارهای قدیمی و پرطرفدار خود بردارد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

به گزارش دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شرکت Apple اختراع جدیدی برای به کارگیری دستیار هوشمند در کامپیوترهای شخصی را ارائه کرده است .

دستیار شخصی هوشمندی است که اپل از ۲۰۱۱ برای سیستم عامل IOS عرضه کرده بود؛ این دستیار با دستوراتی که از کاربر دریافت می‌کند فعال می شود و قابلیت یادآوری را دارد؛ حالا اپل می‌خواهد ایده داشتن دستیار مجازی را برای  سیستم عامل Mac هم اجرا کند.

به گزارش دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شرکت Apple اختراع جدیدی برای به کارگیری دستیار هوشمند در کامپیوترهای شخصی را  در ماه فوریه سال جاری ارائه کرده است.

بر این اساس قرار است دستیار هوشمند همچون برنامه‌ای در قسمت Dock در سیستم عامل Mac منتظر فعال شدن توسط فرمانی عادی یا دستور صوتی صادر شده از طرف کاربر ‌باشد و کارهای عادی کامپیوتر را بدون دخالت دست انجام دهد.

هنوز درباره زمان رونمایی و نام این دستیار هوشمند و  جزئیات مرتبط به آن هیچ خبر رسمی هنوز منتشر نشده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

OpenSSl کتابخانه رمزنگاری متن که نرم افزار پایه بسیاری از سایت های اینترنتی است، به تازگی برای ۹ آسیب پذیری موجود در source code خود وصله های امنیتی منتشر کرده است.

برخی از این آسیب پذیری ها جهت انجام حمله منع سرویس(DoS) در برابر پروتکل امنیت لایه انتقال دیتاگرام(DTLS) استفاده می شوند.

 سوء استفاده از یکی از این آسیب پذیری ها به مهاجم این امکان را می‌دهد تا از طریق حمله man-in-the-middle و ارسال  پیغام “ClientHello” به سرور، سبب شود تا سرور OpenSSL  به جای نسخه جدیدتر و امن‌ترTLS ، سطح پایین تری از امنیت را  به کار گیرد. این موضوع موجب می شود تا OpenSSL به نسخه ۱٫۰ تنزل پیدا کند.

توصیه می‌شود تا کاربران OpenSSL نرم افزارهای خود را در کوتاهترین زمان ممکن به روز رسانی کنند.

 کاربران OpenSSL نسخه ۰٫۹٫۸ باید نرم افزار خود را به نسخه zb0.9.8 ، نسخه ۱٫۰٫۰ باید به n1.0.0 و نسخه ۱٫۰٫۱ به i1.0.1 ارتقاء دهند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 103 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

 مایکروسافت در حال حاضر بر روی اسمارت فون سلفی خود یعنی نوکیا لومیا ۷۳۰ تمرکز کرده است امروز تصویری از این اسمارت فون توسط وب سایت ویندوز فون فاش شد.

به تازگی تصاویری از گوشی هوشمند نوکیا و مایکروسافت با عنوان لومیا ۷۳۰ منتشر شده که نشان از تمرکز  بر دورین جلو و عکس از خود (سلفی) دارد

گوشی هوشمند نوکیا لومیا ۷۳۰ مایکروسافت دارای صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی است و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسل بوده که برای تصویر برداری سلفی مناسب است. انتظار می رود که این گوشی همزمان با به روزرسانی ۱ یا ۲ ویندوز فون ۸٫۱ به بازار عرضه شود که اگر این گونه باشد این اتفاق در ماه نوامبر سال جاری اتفاق خواهد افتاد .

یک روز پس از لو رفتن دو تصویر از این گوشی هوشمند، تصویر تازه‌ای منتشر شد که نشان می‌دهد این گوشی در رنگ دیگری نیز عرضه خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

از هفته گذشته شبکه نسل ۳ ایرانسل به صورت آزمایشی برای مشترکان این اپراتور قابل استفاده شده است. استفاده از ۳G نیازمند اعمال تنظیماتی روی گوشی است که در غیر این صورت اتصال به ۳G ممکن نخواهد شد .

مجوز ارتقا به نسل ۳ و بالاتر در روز سیزدهم مردادماه از سوی وزارت ارتباطات به اپراتور ایرانسل اعطا شد.

بر این اساس ایرانسل مجوز گرفت که نسل ۳ را به صورت آزمایشی در برخی مناطق تهران اجرا کند تا در صورت موفقیت آمیز بودن مرحله پایلوت مجوز رسمی نسل ۳ در هفته دولت به این اپراتور اعطا شود.

از هفته گذشته تاکنون بسیاری از مشترکان تهرانی در جست وجوی دستی شبکه تلفن همراه خود به شبکه نسل سوم ایرانسل برخورد کرده اند که از هفته پیش برای مشترکان این اپراتور قابل استفاده شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

با پرتاب ماهواره ورلد ویو ۳ به مدار زمین توسط شرکت خصوصی دیجیتال گلوب از پایگاه هوایی وندربرگ دقت نقشه‌های گوگل چهار برابر خواهد شد.

این ماهواره همراه با راکت اطلس ۵ روانه فضا شده و دقت تصاویر آن از کره زمین دو برابر استانداردهای فعلی خواهد بود. در سال‌های اخیر گوگل، مایکروسافت و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری در زمره مشتریان تصاویر ماهواره‌های دیجیتال گلوب از زمین بوده اند و انتظار می‌رود با استفاده از تصاویر جدید سرویس های نقشه خود را به روز کنند.

دقت تصاویر ماهواره جدید این شرکت ۳۰ سانتیمتر است که از رقم ۵۰ سانتیمتر قبلی برای ماهواره ورلدویو ۲ فراتر رفته است. البته دیجیتال گلوب برای فروش تصاویر باکیفیت تر خود به غیرنظامیان و شرکت های تجاری باید از دولت فدرال آمریکا مجوز بگیرد.

البته این تصاویر هنوز آنچنان دقیق نشده اند که با استفاده از آنها بتوان پلاک یک خودرو را تشخیص داد، اما برای تشخیص دادن یک کامیون از خودروی عادی به اندازه کافی دقیق هستند. تصاویر یاد شده همچنین برای برنامه ریزی در حوزه های شهری، کشاورزی و … قابل استفاده هستند.

گوگل اظهار امیدواری کرده از این طریق کیفیت تصاویر سرویس نقشه خود را تا چهار برابر افزایش دهد و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۵ شاهد استفاده از تصاویر مذکور در سرویس های اینترنتی باشیم.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت پس از خرید نوکیا برای اولین بار گوشی بسیار ارزان قیمتی را عرضه کرده که پس از یک بار شارژ باتری برای مدت ۳۶ روز روشن می ماند.

 

۱۹یورو بابت این بپردازید تا بیش ۳۶روز بتوانید از گوشی موبایل استفاده کنید و با دنیای بیرون در ارتباط باشید. این شعار نوکیا برای عرضه محصول جدید خود است با اینکه نوکیا سهام خود را به مایکروسافت فروخته است و اخیرا محصولات ویندوزی عرضه می کند اما این یک محصول متقاعد کننده برای کسانی است که فرصت آن را ندارند تا گوشی خود را روزانه به پریز برق متصل کنند.

 این گوشی که نوکیا ۱۳۰ نام دارد تنها ۱۹ یورو قیمت دارد و در دو مدل عرضه شده که برای نصب یک یا دو سیم کارت مناسب هستند. طراحی و عرضه این گوشی با هدف بازاریابی در چین، هند و آفریقا صورت گرفته است.

کارشناسان معتقدند هدف مایکروسافت از طراحی و عرضه این گوشی استفاده از شهرت نوکیا برای بازاریابی و درآمدزایی در کشورهای در حال توسعه است که در آنها هنوز هم می توان به استقبال از گوشی های ارزان قیمت امیدوار بود. از جمله دیگر کشورهایی که این گوشی قرار است در آنها عرضه شود می توان به مصر، اندونزی، کنیا، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و ویتنام اشاره کرد.

قرار است این گوشی تا اخر تابستان در بازارهای هدف عرضه گردد. قیمت هر دو مدل این گوشی که دارای یک یا دو سیم کارت هستند ۱۹ یورو خواهد بود. نمایشگر رنگی ۱٫۸ اینچی، صفحه کلید دارای ۹ دکمه به سبک گوشی های قدیمی، کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی و امکان پخش انواع موسیقی و ویدیو و همین طور رادیوی اف ام از جمله امکانات این گوشی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت اینتل امروز جزییات تازه‌ای را در مورد تراشه های ۱۴ نانومتری خود که به طور اختصاصی برای تبلت ها طراحی شده اند، اعلام کرد.

قرار بود تراشه ‌ای یاد شد شش ماه قبل عرضه شوند، اما به علت مسائل و مشکلات فنی این امر به تاخیر افتاد.

این تراشه‌ها موسوم به Broadwell از نظر عملکرد گرافیکی تا هفت برابر بهتر از مدل های قبلی عمل می‌کنند و از نظر توان و قدرت محاسباتی نیز تا دو برابر قدرتمندتر هستند. عمر باتری تراشه های یاد شده هم در مقایسه با سری Haswell تا دو برابر بیشتر است.

همانطور که گفته شد این تراشه‌ها به طور خاص برای رایانه های شخصی ضعیف و همین طور تبلت هایی طراحی شده اند که معمولا فاقد پنکه و دیگر انواع ابزار خنک کننده هستند. در تراشه های یاد شده از نسل دوم ترانزیستورهای Tri-gate (FinFET) استفاده شده است. این ترانزیستورها قبلا در سال ۲۰۱۱ از سوی اینتل در پردازنده های ۲۲ نانومتری این شرکت مورد استفاده قرار گرفته بودند.

انتظار می رود این تراشه ها با نام کامل Broadwell Core M از زمستان امسال مورد استفاده قرار بگیرند و عرضه انبوه آنها هم از اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز  شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 70 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

یک فعال بازار اینترنت گفت: تاکنون برای سرعت‌های بالاتر از ۲ مگ اینترنت تعرفه مشخصی وجود نداشت که اکنون این تعرفه رسماً تعیین شده است.

از تصویب قیمت سرویس‌های اینترنت با سرعت بالاتر از ۲ مگ از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.

این فعال بازار اینترنت گفت: تا پیش از این قیمت سرویس‌های اینترنت شامل یک هزینه راه‌اندازی اولیه و یک قیمت خرید ترافیک بود که هزینه راه‌اندازی اولیه تا سرعت‌های حداکثر ۲ مگ تصویب و تعیین شده بود.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای سرعت‌های بالاتر از ۲ مگ اینترنت تعرفه‌ای مشخص نشده بود و شرکت‌های اینترنتی تعرفه این سرویس را به تناسب افزایش تعرفه از سرویس‌های ۱۲۸ تا ۲۵۶ و ۵۱۲ تعیین کرده بودند و سرویس ارائه می‌دادند.

نخجوانی گفت: چندی پیش ارائه سرویس‌های با سرعت بالاتر از ۲ مگ با قیمت بیشتر از سرویس ۲ مگ غیرمجاز اعلام شد و بسیاری از شرکت‌ها تا تعیین تعرفه سرعت‌های بالاتر ارائه این سرویس‌ها را متوقف کردند.

مدیرعامل شاتل اضافه کرد: اکنون تعرفه سرعت‌های بالاتر از ۲ مگ در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده که بر اساس آن هر سرعت پایه که دو برابر می‌شود، هزینه راه‌اندازی آن ۴۰ درصد افزایش می‌یابد برای مثال هزینه راه‌اندازی سرعت ۴ مگ ۴۰ درصد بیشتر از هزینه راه‌اندازی سرویس ۲ مگ است.

نخجوانی گفت: برای سرعت‌های میانی مانند ۶ مگ نیز طبق فرمول درون‌یابی قیمت تعیین می‌شود که متشکل از تقسیم تفاوت دو سرعت بر متوسط آنها است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 5,770
  • بازدید سال : 21,586
  • بازدید کلی : 595,899
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی