loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

پورت USB یا Universal Serial Bus یک باس سریال استاندارد است که برای اتصال لوازم جانبی خارجی و حتی برخی از لوازم داخلی به رایانه مورد استفاده قرار می گیرد. این پورت در دهه ۱۹۹۰ توسط کارمند اینتل اختراع شد و قادر است حداکثر ۱۲۷ وسیله جانبی همچون درایورهای سی دی رام، چاپگرها، مودم ها، موس، صفحه کلیدها و … را به سیستم متصل نماید.

این باس در ابتدا با دیواره آتش رقابت می کرد، اما با بهره گیری از شیوه ی بسیار عالی مانند پشتیبانی از توانایی افزودن و پیکربندی خودکار وسائل جدید و توانایی افزودن این گونه وسائل بدون خاموش کردن سیستم از این پورت سبقت گرفت. با این حال هنوز هم تعدادی از دستگاه هایی که مبتنی بر دیواره آتش هستند، وجود دارد. اگرچه رقیب اصلی یو اس بی پورت eSATA است با این حال یو اس بی برترین پورت رایانه محسوب می شود.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل و مایکروسافت می گویند: نرم افزارهای ضدسرقت را به گوشی های هوشمند خود اضافه خواهند کرد. مایکروسافت و گوگل به توافق با دادستان کل نیویورک برای اضافه کردن یک (سوئیچ کشتن) به نسخه های بعدی ویندوز فون و آندروید را امضا کرده اند.

اریک اشنایدرمن، دادستان کل نیویورک، به عنوان بخشی از دفترکار خود ابتکار عمل (گوشی امن ما) یک گزارش در روز پنجشنبه انتشار کرد.در این گزارش آمده که برای حفاظت از گوشی های تلفن همراه دو شرکت بایستی یک قابلیت ضد سرقت که به اصطلاح سویچ کشتن نام گرفته را عرضه خواهند کرد.

 ضدسرقت که در چند ماه اخیر به یک موضوع داغ در رسانه های خبری تبدیل شده در بیشتر ایالات متحده طرفداران زیادی پیدا کرده است. لایحه سوئیچ کشتن که سوی دولت آمریکا به تصویب و بودجه خاص به آن اختصاص داده شده به سرعت در ماه می مورد پذیرش همگان قرار گرفت.

سال گذشته این موضوع را شرکت اپل دنبال گرفت و نزدیک به ۱۹درصد از محصولات سرقت شده خود را کاهش داد. این ویژگی به صاحبان آیفون اجازه می دهد تا تمامی داده های خود را حذف یا قفل کنند.

سامسونگ نیز از این ویژگی در محصولات خود بهره برد که در شهر نیویورک ۴۰درصد افزایش سرقت داشت اما این ویژگی در محصولات سامسونگ کمی آسیب پذیر بنظر می رسید.

در این گزارش آمده که زمانی آندروید و ویندوزفون باید از این قابلیت در محصولات عرضه شده خود استفاده کنند که تقریبا تمامی محصولات آنان این قابلیت را داشته باشند. اشنایدرمن از این ویژگی با عنوان (ایمنی مصرف کننده) یاد می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

آمازون چهارشنبه گذشته در سیاتل آمریکا گوشی هوشمند جدیدی با عنوان (تلفن آتشین) در یک رویداد مطبوعاتی به نمایش گذاشت.این گوشی بطور انحصاری از طریق AT & T در دسترس قرار خواهد گرفت. آمارزون فایر ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۱۹۹دلار و با گارانتی ۲ساله عرضه خواهد شد .

مدیرعامل آمازون افزود: اینجا یک سوال مطرح است که آیا نسخه بهتری از این گوشی عرضه خواهد شد؟درجواب بایستی گفت بله و این محصول اولیه ما است.

این گوشی با صفحه نمایش شیشه ای LCD 4.7اینچی که یک قاب لاستیکی و یک دکمه آلومینیومی آن را بصورت منحصربفردی زیبا و سبک ساخته است.در بخش صوت نیز ، فایرآمازون یک بلندگو دوگانه استریو با قابلیت Dolby Digital  که صدای مجازی در اطراف را تولید خواهد کرد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

آسیب پذیری بسیار مهمی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ – ۸ آوریل ۲۰۱۴ منتشر شده است که درجه تهدیدهای اینترنتی را در وضعیت قرمز قرار داده است و به “خونریزی قلبی” شهرت یافته است. با توجه به خطری که این مساله برای امنیت کاربران سایت ها ایجاد می کند، ابزارهایی برای تشخیص این آسیب پذیری بوجود آمده تا مدیران سایت ها بتوانند از وضعیت آسیب پذیری سایت خود مطلع شوند و در صورت وجود مشکل بتوانند فورا نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

به نقل از وال استریت ژورنال ، اپل امروز ادعا کرد که iWatch را با ۱۰ سنسور مختلف و نسخه های گوناگون طراحی کرده است.  اخیرا اپل ساعت های مچی هوشمند خود را با صفحه نمایش های بزرگ و کوچک برای سلیقه های مختلف عرضه کرده و برای هر کدام یک شاسی و فرم خاصی طراحی نموده است.

شرکت اپل ساعت مچی هوشمند جدید خود را در حال آزمایش قرار داده که صدای تیک تیک آن باعث خیره همگان گردیده شایعاتی در مورد iWatch 1.5 و iWatch 2.5 وجود دارد که ازین نوع تکنولوژی بهره خواهند برد.

اپل نشان میدهد که تولید iWatchهای خود را توقف نخواهد کرد و نسخه بتا هر یک از محصولات خود را عرضه می کند ویژگی های سلامت از جمله تناسب اندام برای اپل بسیار مهم است و ۱۰ سنسور جدید را به محصولات خود اضافه نموده است.

گفته می‌شود اپل تلاش می‌کند در سیستم‌عامل iOS 8 اپلیکیشن جدیدی را به نام Healthbook ارایه کند که در واقع دفترچه کلیه فعالیت‌های ورزشی و مرتبط با سلامت کاربر خواهد بود. این نرم‌افزار به ساعت هوشمند این کمپانی متصل می‌شود و اطلاعات بدست آمده توسط آن را گردآوری می‌کند. در واقع اپل سعی دارد امکاناتی که در ساعت‌های هوشمند فعلی وجود دارند به شکل بهتر و متمرکزتری در ساعت هوشمند خود بگنجاند.

نرم‌افزار Healthbook نه تنها قادر به محاسبه‌ گام‌های برداشته شده کاربر یا کالری سوزانده شده اوست، بلکه امکان محاسبه ضربان قلب، سنجش میزان قند خون، اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و موارد دیگر مرتبط با بهداشت و درمان را دارد.

براساس صحبت‌های مدیرعامل شرکت Masimo که یک استارتاپ برای توسعه لوازم جانبی آیفون برای سنجش میزان اکسیژن خون است، اپل طی یک سال گذشته کارشناسان و مهندسان بسیاری را که در این زمینه تخصص دارند، استخدام کرده است.

با اینحال  هرچند تیم کوک نتوانسته همچون دوران افسانه‌ای استیو جابز، درآمد و سود اپل را سال به سال بیشتر کند، اما با این حال اپل همچنان بسیار خوب عمل می‌کند و آیفون‌ها و آیپدهای این کمپانی فروش فوق‌العاده‌ای دارند. انتظار می‌رود ساعت هوشمند iWatch نیز امسال حداقل ۱۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. باید منتظر ماند و دید این ساعت چطور قادر به رقابت با ساعت‌های هوشمند مجهز به Android Wear یا ساعت‌های هوشمند تایزنی سامسونگ خواهد بود.

خبرها حاکی از آن را دارد که تاریخ عرضه iWatchهای جدید اپل اکتبر امسال خواهد بود.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت گوگل نیز با طراحی و تولید محصولات نظارت تصویری پا به عرصه هوشمندسازی خانه های تجاری گذاشت.خانه های هوشمندDropcam و Nest آزمایشگاه جدید گوگل است که با راه اندازی دوربین های امنیتی متصل به وب در یک معامله به ارزش۵۵۵ میلیون دلار در روز جمعه قرارداد آن امضا خواهد شد.

محصول Dropcam در حال حاضر تحت حریم خصوصی Nest خواهد بود.این محصولات شامل سیستم ضدحریق ،ضدسرقت و… خواهد بود.شرکت تجاری Nest برای گسترش نام خود در زمینه خانه های امنیت نظارت تصویری با گوگل به توافق رسیده است. که در ابتدا مبلغ قراردادآن۳۲۰میلیون دلار بود.پس از بدست آوردن این شرکت امنیتی توسط گوگل، تعداد کارمندان آن از ۱۳۰نفر در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۴۶۰ نفر در سال جاری افزایش یافت.پس از عقد این قرارداد نمایندگی این شرکت از سانفرانسیسکو به کالیفرنیا انتقال یافت.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 35 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (1)

فضای بیشتر برای آپلود رایگان با قیمت های پایین تر ! این هم از خبر خوب مایکروسافت که امروز اعلام کرده است.

این شرکت اعلام کرد برای کاربران خود ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی به کاربران One Drive که از قبل عضو بوده و فضای آن بیشتر از ۷ گیگابایت نبوده است را بهمراه داشت . این در حالی است که بزرگترین رقیب خود یعنی Google Drive نیز همین فضا را در اختیار کاربران خود قرار داده است اما سایر رقبا مانند DropboxوiCloud فضای ذخیره سازی برای آپلود فایل ها به این مقدار حجم را ارائه نداده اند. مایکروسافت نیز اعلام کرده که در ماه آینده به کاربران عضو Office 365 1 ترابایات فضای رایگان از ۲۰ گیگابایت قبلی اختصاص خواهد داد این بیش از حد یک تغییر خوشایند برای کاربران مایکروسافت است در حالیکه این مقدار فضا تا قبل از این رایگان نبوده و فقط کاربران تجاری می توانستند از این فضا بهره مند شوند.

در نهایت مایکروسافت ۱٫۹۹دلار برای ۱۰۰گیگابایت (یعنی ۷٫۴۹دلار کاهش) و همچنین ۳٫۹۹دلار برای ۲۰۰گیگابایت(یعنی ۱۱٫۴۹دلارکاهش) را بهمراه داشته است.درواقع این قیمت ها بسیار کاهش یافته است که مایکروسافت تصمیم به از بین بردن برنامه های ماهانه ۵۰گیگابایتی خود شده است. اما خبر خوب این بود که کاربران One Drive و Office 365 دیگر محدودیت آنچنانی نداشته و به راحتی می توانند تصاویر و فایل های خود را بدون دغدغه فضای مورداستفاده به آپلود بپردازند و به کاربران خود اطمینان می دهد که فضای کافی برای آپلود را دارا هستند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

هدفون بیسیم Power Beats 2 از سری هدفون های Wireless دار است که مناسب برای ورزشکاران و کسانی که تحرکات بدنی آنان در طول روز بسیار بالاست. این هدفون ضد آب(عرق) کارایی های گوناگونی و همچنین معایبی نیز بهمراه دارد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت گوگل در کنفرانس اخیر خود سعی کرد تا ساعت هوشمند شرکت موتورلا را به شکل کامل تری معرفی کند، این ساعت چند ماه پیش به صورت بسیار کوتاهی معرفی شد.اولین تفاوتی که این ساعت با سایر ساعت های تولید کنندگان دیگر دارد ظاهر آن است، این محصول به جای آن که ظاهری مربعی داشته باشد با بدنه ای گرد همانند ساعت های معمولی ساخته شده است.

همانگونه که در کنفرانس Google I/O روز چهارشنبه اعلام شد، ارائه‌ی ساعت هوشمند Moto 360 موتورلا به زودی انجام خواهد گرفت. تنها نکته‌ی قابل توجه در آن است که باید مدتی منتظر این ساعت صفحه گرد باشیم تا موتورلا آن را به پلتفرم Android Wear گوگل مجهز کند.

 

 

ادامه مطلب...

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

فیس بوک اگرچه یک شبکه اجتماعی است، اما مدیران آن این روزها با تلاش برای تولید نسل جدیدی از سخت‌افزارهای رایانه‌ای، غول‌هایی مانند سیسکو را نگران کرده‌اند.

پروژه فیس بوک در این زمینه موسوم به Wedge است و با اجرای آن فیس‌بوک هم وارد بازار ۲۳ میلیارد دلاری سویچ‌های شبکه‌ای و اینترنتی می‌شود. این بازار فعلا در کنترل سیسکو است، اما ممکن است با فعال شدن فیس‌بوک در بازار یاد شده وضعیت تغییر کند.

Wedge بخشی از یک طرح رایانه‌ای آزاد است که اجرای آن از سوی فیس بوک از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است. فیس بوک امیدوار است با اجرای این طرح راه جدیدی برای ساخت و فروش سخت‌افزارهای رایانه‌ای بیابد. طراحی‌های آزاد و متن باز این سخت افزارها به مشارکت همگانی در بهبود آنها کمک می کند. همچنین می‌توان این سخت افزارها را به رایگان مورد استفاده قرار داد. این فضا به طور کلی متفاوت از فضایی است که تاکنون از سوی شرکت‌های سخت افزاری برای ساخت و عرضه محصولات مختلف ترسیم و طراحی شده است.

فرار است در قالب این طرح نحوه طراحی و عرضه سرورها، هارد دیسک‌ها و حتی قفسه ها و راک‌های نگهدارنده تجهیزات سخت افزاری تغییر کند.

فیس بوک می‌گوید در سال ۲۰۱۳ از طریق پیشبرد این طرح توانسته بیش از یک میلیارد دلار در هزینه های سخت افزاری خود صرفه جویی کرده و محصولاتی را اختراع و عرضه کند که نیازهای این شرکت را به رایگان برطرف می‌کند.

از جمله محصولات طراحی شده در قالب این طرح سوییچ‌های  شبکه‌ای قابل برنامه‌ریزی نرم افزاری هستند که به اختصار SDN نامیده می‌شوند. ارتقای امنیت و تسهیل مدیریت سوییچ‌ها در همین قالب برنامه ریزی شده و موجب افزایش سازگاری آنها با عصر جدید اینترنت و فناوری های کلود می‌شود.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 5,713
  • بازدید سال : 21,529
  • بازدید کلی : 595,842
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی