loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت چینی Gionee نازک ترین تلفن هوشمند جهان را عرضه کرده است.این شرکت گوشی جدید به نام Elife S5.5 را با قاب نازک فلزی ۵٫۵ میلی متری عرضه کرده است.

در حالی که سامسونگ به عنوان پرچم دار عرضه تلفن های هوشمند در جهان، در سال جاری نتوانست پیشرفت قابل توجهی را در زمینه طراحی گوشی تلفن داشته باشد و مردم را شگفت زده کند، شرکت های چینی توانسته اند گام های مهمی را در زمینه طراحی بردارند.

این گوشی دارای پردازشگر هشت هسته ای ۱٫۷GHz ، باتری ۲,۳۰۰mAh و یک نمایشگر فوق LED آلی هزار و ۹۲۰ در هزار و ۸۰ پیکسلی است.

در حالی که بازدید کنندگان این گوشی ، از چگونگی تعبیه این ویژگی ها در این دستگاه تلفن باریک شگفت زده شده اند اما شرکت Gionee توانست رقیب هم وطن خود یعنی مدل Ascend P6 شرکت هواوی را که ۶٫۱۴ میلی متر ضخامت دارد از نظر باریکی شکست دهد.

این تلفن هوشمند باریک و بسیار سبک وزن دارای سیستم عامل اندروید ۴٫۲ است.تلفن هوشمند مدل Elife S5.5 به زودی در تایوان، آسیای جنوبی شرقی و هند عرضه می شود.

اگرچه هنوز قیمت این تلفن هوشمند اعلام نشده اما قیمت خرده فروشی آن در چین ۳۷۵ دلار اعلام شده است از این رو انتظار می رود با همین قیمت در این کشورها به فروش برسد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

علیرغم نگرانی‌های گسترده، ابزار و برنامه‌های مختلفی که به طور مخفیانه برای بررسی عادات کاربری کاربران وب مورد استفاده قرار می‌گیرند در حال رشد هستند.

این برنامه‌ها که به سختی قابل شناسایی و بلوکه کردن هستند در زمان استفاده افراد از امکانات فضای مجازی به دقت تمامی فعالیت‌های انجام شده را ثبت می‌کنند و این اطلاعات گرانبها را در اختیار طراحان خود می‌گذارند.

گزارشی که توسط موسسه Pro Publica منتشر شده، نشان می‌دهد که شرکت‌های تبلیغاتی و آگهی دهندگان جدی ترین حامیان استفاده از چنین ابزاری هستند و از این طریق دست به ارسال آگهی‌های هدفمند برای کاربران مختلف می زنند. این شرکت ها علیرغم همه ادعاهایشان اهمیتی به حفظ حریم شخصی کاربران خود نمی‌دهند.

این ابزار صرفا از کوکی‌های ذخیره شده بر روی رایانه های کاربران استفاده نمی‌کنند، چون این کوکی‌ها به سادگی قابل پاک شدن یا بلوکه شدن هستند. در نتیجه به کارگیری همین روش‌های پیچیده بلوکه کردن یا پاک کردن ابزار کنترل کاربران دشوار است. به عنوان مثال در یکی از این روش ها که canvas fingerprinting نامیده می‌شود از رابط کاربری مرورگرهای وب برای به دست آوردن تصویری کلی از فعالیت های کاربر استفاده می‌شود.

علاوه بر این از ضعف‌های برنامه فلاش شرکت ادوب هم برای نفوذ به رایانه‌های کاربران و سرقت اطلاعات شخصی آنان سوءاستفاده شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

حساسیت رقابت در بازار سیستم عامل‌های همراه تا بدان حد بالاست که لاری پیج مدیر عامل گوگل را مجبور به اعتراض به سامسونگ کرده است.

پس از آنکه مشخص شد سامسونگ قصد ندارد در ساعت های هوشمند خود از سیستم عامل آندروید ویر گوگل استفاده کند، لاری پیج به شدت به این شرکت اعتراض کرد.

ظاهرا سامسونگ در ساعت‌های هوشمند خود به جای اندروید از نرم افزار دیگری موسوم به Tizen استفاده خواهد کرد و همین مساله موجب درگیری لفظی شدید لاری پیج و جی وای لی مدیر عامل سامسونگ در هفته گذشته در جریان یک نشست خصوصی شده است.

لاری پیج به علت عدم سرمایه گذاری سامسونگ بر روی تولیدات نرم افزاری گوگل اظهار نارضایتی کرده و از این شرکت خواسته به علت سازگاری بالا بر روی استفاده از نرم افزار اندروید ویر متمرکز شود. پیشتر برخی شرکت های سازنده ساعت های هوشمند مانند ال جی از استفاده از اندروید ویر به عنوان نرم افزار اصلی تولیدات خود خبر داده بودند.

کارشناسان معتقدند سامسونگ با طراحی سیستم عامل ها و برنامه های جایگزین اندروید قصد دارد از اتکای خود به گوگل بکاهد و این مساله ای است که چندان به مذاق این شرکت خوش نیامده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت سونی بعد از گذشت ۳۵ سال از عرضه واکمن های خود که تنها برای پخش نوار کاست کاربرد داشتند، این بار نسخه‌ای دیجیتال از این محصول پرطرفدار را روانه بازار کرده است.

این واکمن دیجیتال ۷۰۰ دلاری که ZX1 نام دارد بعد از عرضه موفقیت آمیز در ژاپن روانه بازارهای دیگر نقاط جهان شده است.

این واکمن قادر به پخش فایل‌های صوتی با فرمت‌ها و کیفیت‌های مختلف و از جمله با کدک FLAC (Free Lossless Audio Codec) است. این کدک تازه وارد می‌تواند حجم بسیاری بیشتری از داده های موسیقی را در خود جای دهد و داده‌های ذخیره شده در آن ۳۰ برابر بیشتر از یک فایل صوتی با فرمت mp3 است.

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از جمله ویژگی های این واکمن است، اما کاربران قادر به افزودن کارت حافظه اضافی به آن نخواهند بود. این محصول که می تواند فایل های صوتی متنوعی را پخش کند دارای سیستم عامل آندروید ۴٫۱ است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 96 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت آمازون که با عرضه فایرفون به جمع فعالان دنیای گوشی های هوشمند پیوسته قصد دارد برای جلب نظر علاقمندان بازی های همراه اختصاصی این گوشی را هم تولید کند.

این روش بازاریابی بی‌سابقه قلمداد شده، چون تا به حال هیچ شرکت گوشی سازی برای جلب نظر مشتریان بازی ‌ای ویدیویی اختصاصی طراحی و عرضه نکرده است.

تا به حال دو بازی از این دست عرضه شده ‌ند. یکی از آنها Saber’s Edge  و دیگری  To-Fu Fury نام دارد و هر دو مختص گوشی فایرفون هستند. طراحی این دو بازی با همکاری دو استودیویHibernum  و  HotGen صورت گرفته است.

این بازی ها با قابلیت منحصر به فرد گوشی آمازون موسوم به Dynamic Perspective  سازگاری دارند و از جمله برای کنترل و هدایت جریان بازی باید از حرکات سر یا کج و راست کردن خود گوشی استفاده کرد. این در حالی است که بازی های فعلی گوشی های هوشمند معمولا با لمس صفحه نمایشگر کنترل می شوند.

آمازون وعده داده که در آینده بازی های جذاب دیگری را نیز برای جلب نظر کاربران عرضه خواهد کرد. گفتنی است Saber’s Edge یک بازی استراتژیک از نوع پازل و To-Fu Fury یک بازی اکشن کمدی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیران ارشد مایکروسافت می‌گویند قصد دارند فلسفه طراحی رایانه‌های مختلف و به خصوص تبلت‌ها را متحول کنند و از هنجارهای فعلی این کار فاصله بگیرند.

یکی از محصولات مایکروسافت که قرار است از نظر طراحی تغییر کند، تبلت سرفیس پرو ۳ این شرکت است. البته ایده‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده هنوز عملیاتی نشده‌اند، اما این شرکت وعده داده که پس از اعمال تغییرات سخت افزاری، تمامی نرم افزارها و وسایل مرتبط با آنها را نیز بر همین اساس تغییر خواهد داد.

مایکروسافت به همین منظور آزمایشگاهی به نام سرفیس لب را نیز راه اندازی کرده و گروهی متخصص در آن مشغول کار بر روی ایده‌های مختلفی هستند. اصل اساسی در این زمینه آن است که طراحی تبلت‌ها به گونه‌ای باشد که در همه جا بتوانند همراه کاربر باشند. از سر میز غذا گرفته تا وسایل نقلیه و محیط کار.

همچنین تبلت ها باید برای هر کاری اعم از تماشای فیلم، پیشبرد امور تجاری و مطالعه به سادگی قابل استفاده باشند و افزوده شدن یک قلم دیجیتال به تبلت ها با همین هدف از سوی مایکروسافت صورت گرفته است.

مایکروسافت در حال حاضر جایگاه قابل توجهی در بازار تبلت ندارد و از همین رو قصد دارد با چنین تغییراتی اپل، گوگل، آمازون، سامسونگ و دیگر رقبا را پشت سر بگذارد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 126 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

قصد داریم تا نحوه ویرایش یک قطعه فیلم ویدیویی ساده را با استفاده از فتوشاپ CC و یا CS6 برای شما عزیزان آموزش دهیم.

آیا تاکنون می دانستید که شما می توانید ویدئویی در برنامه ویرایش تصویر ادوبی ویرایش کنید؟ بدون نیاز به دانستن کاربا برنامه های ویرایش فیلم همانندPremiere یا Final Cut شما می توانید براحتی ویدیو خود را با روش های ساده ویرایش کرده و تحولات جالب و جذابی را فیلم خود بوجود آورید.

ویرایش فیلم در برنامه فتوشاپ در نسخه C3 به بعد نمایان گردید و در CS5 توسعه بیشتری یافت، حال ما قصد داریم این آموزش را طبق نسخه CS6 به شما بیاموزیم.

در فتوشاپ CC یا CS6 عمدتا فرمت های ویدیویی که می تواند آنها را پشتیبانی و فراخوانی کند فرمت هایی هستند که در زیر نام برده شده اند:

     ۰٫۲۶۴    –     AVI   –   MPEG-4    –   MOV (QuickTime)   –    MTS

لیست کامل از فرمت های فایل پشتیبانی شده در صفحه پشتیبانی از ادوبی در دسترس است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

اجرای رومینگ ملی و استفاده اپراتورهای تلفن ‌همراه از آنتن‌های یکدیگر، باعث طرح برخی مسائل شده است. یکی از این ابهامات تعداد واقعی مشترکان فعال رایتل است؛ در حالی که گفته می‌شود این اپراتور یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک فعال دارد؛ اما در عملکرد یک ماهه ردپای حداکثر ۲۰۰ هزار مشترک دیده می‌شود.

یکی از اتفاقات تازه در بازار موبایل ایران اجرای رومینگ ملی و استفاده اپراتورهای موبایل از شبکه‌های یکدیگر است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

اپل در سال ۲۰۱۱ اختراع منحصر به فردی را در زمینه طراحی ساعت‌های هوشمند در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسانده است.

ساعت هوشمند خاص اپل بیشتر شبیه به یک مچ بند است و دارای نمایشگر لمسی و قابلیت برقراری ارتباط با گوشی‌های همراه، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و دیگر ساعت‌های هوشمند است.

جالب اینکه اپل این اختراع را در جولای سال ۲۰۱۱ به ثبت رسانده بود و به تازگی در مورد جزییات آن اطلاع‌رسانی کرده است. این امر نشان می‌‌دهد در زمانی که بسیاری از شرکت‌‌های فناوری هیچ ایده‌ای در مورد عرضه چنین محصولی نداشته اند، اپل کار طراحی آن را به اتمام رسانده بود.

تفاوت ساعت هوشند اپل با نمونه‌های رقیب آن طور که در برگه ثبت اختراع آن آمده قابلیت کنترل این ساعت با حرکات بدن مانند حرکت مچ دست یا حتی بازو  است. به عنوان مثال می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که با حرکت افقی بازوی دست تماس تلفنی رد شده و بی‌پاسخ بماند یا در صورت تکان تکان دادن دست به تماس پاسخ داده شود.

اگر چه در مواردی از عنوان  iTime برای این ساعت استفاده شده، اما اپل عنوان تجاری یاد شده را به طور انحصاری برای خود به ثبت نرسانده است. این خبر در حالی منتشر شده که هنوز مشخص نیست اپل چه برنامه‌ای برای عرضه ساعت های هوشمند دارد و رقبای این شرکت زودتر از اپل از محصولات خود در این حوزه رونمایی کرده‌اند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت قصد دارد برای دومین بار سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ خود را به روز کند و بسته‌ای نرم افزاری را هم به همین منظور تدارک دیده است.

منابع نزدیک به این شرکت اعلام کرده اند که این بسته در تاریخ ۱۲ آگوست در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت، البته خود این شرکت هنوز در این زمینه موضع گیری نکرده است.

با توجه به اینکه مایکروسافت معمولا در دومین سه شنبه هر ماه وصله‌های امنیتی و بسته‌های نرم افزاری تازه خود را برای محصولات متنوعش عرضه می‌کند، احتمال صحیح بودن تاریخ اعلام شده بسیار زیاد است.

هنوز دقیقا مشخص نیست این به روزرسانی چه تحولاتی در ویندوز ۸٫۱ ایجاد می کند، اما ارتقای عملکرد، برطرف کردن برخی آسیب پذیری های امنیتی و جلوگیری از برخی مشکلات در زمان اجرای همزمان برخی برنامه ها از جمله پیش بینی هاییست که در این زمینه به عمل آمده است.

در عین حال برخی منابع این به روزرسانی را حداقلی دانسته اند، زیرا معتقدند مایکروسافت این روزها بر روی طراحی ویندوز جدید خود یعنی ویندوز ۹ متمرکز شده است. ویندوز ۹ به احتمال زیاد در آوریل سال ۲۰۱۵ در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 187
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 187
  • بازدید ماه : 5,804
  • بازدید سال : 21,620
  • بازدید کلی : 595,933
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی