loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

 طراحی یک خودروی الکتریکی توسط اپل به واسطه گزارش‌های متعددی که در ماه‌های اخیر منتشر شده، دیگر یک راز نیست. این پروژه که با نام رمز «تیتان» معرفی شده، بیش از هزار کارمند اپل را در یکی از ساختمان‌های نزدیک مقر اصلی اپل در «کوپرتینو» به خود مشغول کرده است.

روز وبسایت معتبر «اپل اینسایدر» (Apple Insidet) جزئیات جدیدی از این پروژه را منتشر کرده است. نکات مهم گزارش اپل اینسایدر را در زیر می‌بینید:

خودروی الکتریکی اپل با نام رمز SG5 شناخته می‌شود.

این خودرو از مراحل کانسپت (Concept) کاملا عبور کرده است.

گفته می‌شود که محل دریافت محموله‌های خودروی اپل در «سانی‌ویل» کالیفرنیا قرار دارد. اما شنیده شده که محل اصلی تولید این خودرو در ساختمانی مخفی به نام ۱۷۵ قرار دارد که متعلق به یک شرکت تحقیقات بازار به نام SixtyEight است. ممکن است شرکت مذکور توسط خود اپل و برای ردگم کردن و مخفی ماندن تولید این خودرو ثبت شده باشد (این اطلاعات را اپل اینسایدر شخصا تأیید نمی‌کند.)

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مجموعه‌هایی که در حال پیاده‌سازی فیلترینگ هوشمند هستند با جدیت کار را دنبال و تکمیل می‌کنند. هر پروژه در ابتدا با ضعف‌هایی همراه است که با تدریج با تکمیل پروژه نواقص اصلاح می‌شوند.
در پاسخ به این سوال که مدتی از اجرای فیلترینگ هوشمند روی شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌گذرد آیا این روش از نظر رضایت‌مندی و موفقیت قابل تسری به دیگر برنامه‌ها و فضای اینترنت است، اظهار داشت: پروژه فیلترینگ هوشمند طرحی مناسب برای پالایش هدفمند محتوا در کشور است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است و وزارت ارتباطات توضیحاتی را درباره اجرای این پروژه به شورای عالی فضای مجازی ارائه کرده است. عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی افزود: هر پروژه در ابتدا با ضعف‌ها و نقص‌هایی همراه است که با تدریج با تکمیل پروژه نواقص اصلاح می‌شوند. هم اکنون مجموعه‌هایی که در حال پیاده‌سازی فیلترینگ هوشمند هستند با جدیت این کار را دنبال می‌کنند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا روش فعلی فیلترینگ هوشمند برگرفته از مدلی در کشورهای دیگر است و آیا کشور دیگری نیز استفاده شده است، گفت: هر کشور درباره فیلترینگ رویکرد خاص خود را دارد و در این باره حتما نباید نمونه و مشابه خارجی وجود داشته باشد.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

خودروی Mercedes-Benz F 015 که برای هدایت نیازی به راننده ندارد برای اولین بار در سان فرانسیسکو در معرض دید عموم قرار گرفت.

البته این خودرو یک بار در ابتدای سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه سی ای اس در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود. این خودرو مجهز به موتور دوگانه سوزی است که هم با برق شارژ می شود و هم با سوخت های عادی توان حرکت دارد. این مدل از بنز با یک بار سوخت گیری می تواند تا ۹۰۰ کیلومتر را طی کند و با شارژ کامل باتری سرنشینان خود را تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر به پیش می برد. این خودرو به انبوهی از حسگرها، دوربین ها و نمایشگرهایی که وضعیت جاده را نمایش می دهند مجهز است.

 

خودروی مذکور به صندلی های راحت مجهز بوده و امکانات اسپورت مناسبی دارد و عدم نیاز آن به راننده به همه سرنشینان اجازه می دهد به راحتی با هم صحبت کنند. نمایشگرهای ال ای دی این خودرو مشاهده سیستم تابش لیزر آن را هم ممکن می کند و همین طور سیستم آکوستیک انتقال فرامین صوتی را ممکن می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت موتورولا گوشی هوشمند تازه‌ای به نام Moto E عرضه کرده که اگر چه قیمت مناسبی دارد، اما مانند بسیاری از گوشی‌های موتورولا دوربین قدرتمندی بر رویش نصب نشده است.

قیمت این گوشی حدود ۱۱۱ دلار است و مدل‌های سازگار با نسل سوم و چهارم آن توسط شرکت سازنده در دسترس خواهد بود. پشت این گوشی تا حدی خمیده و طراحی کلی آن مشابه با نسل دوم گوشی‌های Moto X است. در این گوشی از نمایشگر ۴٫۵ اینچی qHD استفاده شده که البته دقت آن تنها ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل است و از این لحاظ کیفیت بالایی ندارد.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

سامسونگ Galaxy S6 Edge نشان افتخار “بهترین گوشی جدید” را از جی.اس.ام.ای (GSMA) در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ دریافت کرد. این جایزه هر سال به بهترین دستگاه جدید تعلق می‌گیرد. امسال دومین سال متوالی است که سامسونگ این جایزه را از آن خود کرده است. سامسونگ این نشان را نخستین بار در سال ۲۰۱۴ برای معرفی‌ Gear Fit به خود اختصاص داد.

گوشی هوشمند جدید سامسونگ، Galaxy S6 Edge، استاندارد جدیدی در طراحی، ساخت و عملکرد با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری سامسونگ خلق کرده است. این دستگاه نه تنها به زیبایی طراحی شده، بلکه نسبت به دستگاه‌های قبلی سری گلکسی، از قدرت و قابلیت بیشتری برخوردار است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

سهامداران یک نقشه بزرگ برای اپل دارند: آن‌ها می‌خواهند که اپل شرکت تسلا را بخرد. در جلسه گردهمایی سهامداران اپل که اخیرا برگزار شد، یکی از سرمایه‌گذاران به تیم کوک، مدیر اپل گفت: “من دوست دارم که شما تسلا را بخرید.”

کوک در پاسخ گفت: “ما در واقع رابطه ای با تسلا نداریم. من بسیار علاقمندم که تسلا سرویس CarPlay ما را به خدمت بگیرد. آیا پاسخ خوبی برای نادیده گرفتن این سؤال دادم؟!” جمله آخر تیم کوک باعث خنده حضار شد اما کمی بعد یکی دیگر سهامداران به تیم کوک گفت: “فکر می‌کنم که ویژگی‌هایی مشترک بین تسلا و اپل باشد.” تیم کوک نیز در پاسخ گفت: “بگذارید فکر کنم راه دیگری برای نادیده گرفتن این سؤال وجود دارد!”

به نظر می‌رسد این گفتگو تنها انتقال نظریات میان دو سهامدار اپل باشد، اما مطرح شدن دیدگاه‌های سهامداران به این صراحت جالب توجه است.

طبق گزارش‌ها، اپل در مراحل اولیه تولید یک خودروی الکتریکی قرار دارد. این شرکت تعداد قابل‌توجهی از مهندسین تسلا را برای کار بر روی این خودرو به خدمت گرفته است. هر چند هنوز مشخص نیست که آیا تلاش‌های اپل به تولید یک محصول نهایی منجر خواهد شد یا خیر.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 105 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

اپل شب گذشته مک بوک جدید را رونمایی کرد. این محصول ۱۲ اینچی بسیار باریک‌تر و ظریف‌تر شده است.

شرکت اپل مدل تازه ای از مک بوک را عرضه کرده که از طراحی فوق باریک، پردازنده های سریع تر، عمر باتری بیشتر و نمایشگر رتینا برخوردار است.اپل مدعی است با تغییرات بنیادینی که در مک بوک به وجود آورده، در واقع آن را از نو اختراع کرده است. وزن این لپ تاپ کمتر از یک کیلوگرم بوده و به دو پوند(معادل ۹۰۰ گرم) می رسد. همچنین ضخامت آن نیز ۱۳٫۱ میلیمتر است که در مقایسه با مک بوک ایر ۲۴ درصد باریک تر است. در این مدل از مک بوک تغییرات اساسی در صفحه کلید نیز ایجاد شده و با استفاده از سازوکاری موسوم به قیچی هم ضخامت و فضای اشغال شده توسط انها کاهش یافته و هم درک میزان فشار وارد شده توسط سر انگشتان به کلیدها ممکن شده است. این قابلیت هم دقت تایپ را بالاتر می برد و هم عمر صفحه کلید را بیشتر می کند. هر کلید صفحه کلید تازه مک بوک چهار برابر باثبات تر بوده و ۴۰ درصد باریک تر از مدل قبلی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 96 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

وزارت ارتباطات تا اواخر اسفند‌ماه به همراه اول فرصت داد اختلالاتی را که در اثر ایجاد شبکه 3G و 4G در ارائه خدمات به مشترکان بوجود آمده بود، حل کند. در این زمینه، مدیرعامل همراه اول معتقد است که اختلالات بوجود آمده نه به دلیل ایجاد این شبکه‌ها بلکه به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف بوده است.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر این‌که با کاهش توسعه ساخت شبکه‌های 3G اختلالات در این زمینه به‌طور کامل برطرف شده است، گفت: در حال حاضر اختلالات موجود در مورد آنتن‌دهی تلفن‌های همراه به خاطر جمع‌آوری آنتن‌هاست.

صدوقی ادامه داد: این‌که شهرداری سایت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند، بزرگترین خیانت را به مردم کرده است، زیرا بررسی‌های همراه اول و سازمان انرژی‌های اتمی نشان می‌دهد در صورت بالا‌ بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می‌کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 141 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

امروز قصد داریم با ترفندی بسیار ساده چگونگی پیدا کردن پسورد های شبکه بیسیم (WiFi) ذخیره شده در گوشی اندرویدی را برای شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

 شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که گاهی به یک شبکه وایرلس متصل میشوید اما بعد از مدتی پسورد آن را فراموش میکنید یا یک فرد دیگر برای برای اینکه رمز وایرلس خود را از شما پنهان کند رمز را در گوشی شما وارد میکند ولی به شما نمیگوید، برای این کار کافی است ابزار های زیر رو داشته باشید .

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 93 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

در این چند سال گذشته ظرفیت هارد دیسک ها به شدت افزایش پیدا کرده است ، امروزه ما در خانه خود هارد دیسک هایی را استفاده می کنیم که ظرفیت های ۲ ترابایت ، ۳ ترابایت حتی ۴ ترابایت را دارند. طبیعی است که طی مدت زمان کمی شاهد عرضه هارد دیسک هایی با ظرفیت های بیشتر از ۵ ترابایت برای مصارف خانگی خواهیم بود. خوب تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست ، هیچکس از وجود ظرفیت اضافه روی هارد دیسک مشکلی احساس نمی کند ، اما چه نکته مهمی در خصوص استفاده از این هارد دیسک های ظرفیت بالا وجود دارد ؟ در واقع مهمترین نکته ای که در خصوص هارد دیسک های ظرفیت بالا بایستی در نظر گرفته شود و بیشتر باعث نگرانی است ، روش Format کردن آن است ، همانطور که می دانید و اگر نمی دانستید ما به شما می گوییم تا بدانید ، روش استانداردی که برای Format کردن هارد دیسک ها بصورت سنتی مورد استفاده قرار می گیرد به نام MBR معروف است.

درایوی که بصورت MBR فرمت شود از Master Boot Record استفاده می کند. MBR در واقع یک سکتور کوچک از هارد دیسک شما است که در ابتدای هر هارد دیسک قرار می گیرد و اطلاعاتی در خصوص ساختار پارتیشن های هارد دیسک ، پارتیشن بوت سیستم عامل و … را در اختیار سیستم قرار می دهد. نکته بسیار مهم در خصوص MBR این است که این سیستم توانایی شناسایی پارتیشن هایی با ظرفیت بیشتر از ۲ ترابایت یا ۲۰۰۰ گیگابایت را ندارد. GPT تا حدود زیادی مشابه MBR است با این تفاوت که قادر به شناسایی هرگونه پارتیشن با هر ظرفیتی را دارد و به همین دلیل محدودیت های MBR را در خود ندارد. به کلام دیگر اگر شما قصد استفاده از هارد دیسک ها یا پارتیشن هایی با ظرفیت بیش از ۲ ترابایت را دارید حتما از GPT استفاده کنید.در ادامه با اورژانس آی تی همراه باشید.....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 5,731
  • بازدید سال : 21,547
  • بازدید کلی : 595,860
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی