loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 45 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت آمازون هم به جمع غول‌های دنیای فناوری که خدمات نمایش ویدیوی تحت وب ارائه می‌کنند، پیوست؛ این خدمات بدون تبلیغات جانبی بوده و به رایگان در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد .

آمازون پیش از این خدمات ویدیویی ارائه می‌کرد که کاربران بابت استفاده از آن باید ۹۹ دلار پرداخت می کردند.

آمازون از هم اکنون تبلیغات در این زمینه  را آغاز کرده است. به نظر می‌رسد موفقیت سایت‌ها و سرویس‌های پخش فیلم و برنامه های تلویزیونی از طریق وب آمازون را به سرمایه گذاری در این حوزه علاقمند کرده است.

از ماه مارس گذشته شایعاتی در مورد راه اندازی سرویس ویدیویی توسط آمازون در جریان بود که این شرکت بارها آن را رد کرده بود. اما عدم رد اخبار جدید از سوی آمازون بر گمانه زنی ها در این زمینه افزوده است. گفته می شود آمازون در حال مذاکره با تعدادی از شبکه های تلویزیونی آمریکا و از جمله HBO به منظور پخش برنامه های محبوب آنان از طریق خدمات ویدیویی خود است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

ترافیک‌های شهری باعث شده که افراد و گروه‌ها به دنبال راه حل‌هایی باشند و یا گاها محصولاتی را تولید کنند که باعث کمک به گشت و گذار شهری کاربران باشد .

کمپانی مینی یک شرکت بی سر و صدا است که کمتر اسمی از آن می‌شنویم (ماشین مستربین یکی از تولیدات این کمپانی است). کمپانی مینی بعد از خریده شدن توسط بی‌ام‌و، محصولات زیاد و متنوعی را تولید و روانه بازار کرد که در اغلب موارد موفق بوده‌اند و فروش خوبی داشتند. اما این کمپانی با تولید یک اسکوتر جالب، دایره محصولات خود را وسیع‌تر کرده است. برای آشنایی با این محصول همراه ما باشید.

اسکوتر مینی یک وسیله با همان شکل و شمایل اسکوتر‌های امروزی است که از یک موتور برقی بهره می‌برد و طبق ادعای کمپانی تولید کننده سرعت آن می‌تواند تا ۲۴ کیلومتر در ساعت نیز برسد. البته امکان افزایش این سرعت توسط پا زدن یا نوع مسیر نیز وجود دارد.

اما گفتیم که این اسکوتر موتور برقی دارد، این موتور چگونه فعال می‌شود و چقدر دوام می‌آورد؟ برای شروع، کاربر می‌بایست همانند اسکوتر‌های معمولی پا بزند تا موتور الکتریکی روشن شود، میزان نگهداری باتری نیز بر اساس نوع مسیر، وزن کاربر و… متغیر است. ناگفته نماند که بعد از اتمام باتری نیز امکان استفاده از اسکوتر وجود دارد اما می‌بایست همانند اسکوتر‌های معمولی پا بزنید.

نکته جالب در خصوص اسکوتر مینی این است که وسیله مذکور امکان جمع شدن دارد و وزن آن نیز بسیار سبک است که به راحتی می‌تواند در صندوق عقب یکی از خودرو‌های مینی جای شود (خودرو‌های مینی صندوق کوچکی دارند).

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 70 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

به تازگی وصله به روزرسانی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس و یکی از پلاگین های محبوب آن عرضه شده تا آسیب پذیری موسوم به cross-site scripting (XSS) برطرف شود .

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ، مهاجمان با سوءاستفاده از مشکل یاد شده می توانند از راه دور کنترل وب سایت های مورد نظرشان را در دست گرفته و فعالیتشان را مختل نمایند.

وصله های یاد شده برای نسخه های ۴٫۰٫۱، ۳٫۹٫۳، ۳٫۸٫۵ و ۳٫۷٫۵ وردپرس عرضه شده و درجه بندی بسیار مهم دریافت کرده اند. هکرها با سوءاستفاده از مشکل یاد شده کدهای معیوب جاوااسکریپت ایجاد کرده و با استفاده از آنها از مرورگرها نیز سوءاستفاده می کنند.

از این طریق حتی می توان حساب کاربری اصلی یا administrator دومی ایجاد کرد و از آن برای حمله به سایت‌ها بهره گرفت. طراحان وردپرس هشدار داده اند که کاربران باید برای حفظ امنیتشان هر چه سریع تر این وصله های به روزرسان را نصب کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 156 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل کیپ به آرامی در حال اضافه کردن چند ویژگی مفید به سرویس خود است تا کاربر را تشویق به انتخاب این برنامه برای یادداشت برداری کند. این هفته مهندسان Mountain View آپشنی به این برنامه اضافه کرده‌اند که امکان اشتراک گذاری یادداشت‌ها را فراهم می‌کند .

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 60 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

محققان دانشگاه هاروارد توانسته‌اند رباتی ۱۰ دلاری بسازند که AERobot نام دارد و به بچه‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌نویسی یاد گرفته و اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی کسب کنند .

این ربات برای استفاده در دبیرستان‌ها و یادگیری مهارت‌های مربوط به فناوری اطلاعات بسیار مناسب است. امید می‌رود که این ربات تعداد بیشتری از دانش آموزان مدارس را به علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات علاقه‌مند کند.

ساخت این ربات بخشی از یک طرح گسترده به منظور طراحی ربات‌های ارزان قیمت است که مصارف آموزشی داشته و در کشورهای در حال توسعه هم قابل استفاده باشند. علت اصلی ارزان قیمت بودن این ربات طراحی آن با استفاده از مواد ساده و کم هزینه است.

مایک روبن اشتیان و همکارانش که ربات مذکور را طراحی کرده‌اند می گویند ساخت آن را با استفاده از دستگاه ارزان قیمتی انجام داده‌اند که به طور خودکار مدارهای مورد نیاز ربات یاد شده را چاپ و سرهم می‌کند. هدایت این دستگاه با استفاده از رایانه‌های عادی هم قابل انجام است و با استفاده از پرت یو اس بی رایانه‌ها یا لپ تاپ‌ها صورت می‌گیرد.

برای استفاده از ربات مذکور، زبان برنامه نویسی موسوم به minibloqs ابداع شده که عمدتاً بر مبنای دریافت دستورات گرافیکی عمل می‌کند. لذا برای استفاده از آن باید از تصاویر و نه کدهای پیچیده بهره گرفت. تصاویر یاد شده بر روی یک نمایشگر آل ای دی که بر روی ربات نصب شده ظاهر می‌شوند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

یک گروه هکری مسئولیت حمله به سرورهای بازی وارکرافت را پذیرفت .

 یک گروه هکری مسئولیت حمله به سرورهای بازی World of Warcraf  که توسط شرکت World of Warcraf طراحی شده است را پذیرفت.

 این گروه که نام DerpTrolling را برای خود برگزیده مدعی است که حجم زیادی از اطلاعات کاربران بازی یاد شده را هم سرقت کرده است.

هکرهای یاد شده حملات DOS فراوانی را علیه کاربران آنلاین بازی یاد شده صورت دادند. آنها می‌گویند هدف از این کار وادار کردن شرکت یاد شده به ارتقای امنیت سرورهای خود بوده است.

DerpTrolling قبلا از هک کردن شبکه بازی آنلاین پلی استیشن شرکت سونی خبر داده و مدعی شده بود اطلاعات کارت های اعتباری، ایمیل ها، کلمات عبور، اطلاعات لاگین و … را به سرقت برده است. این هکرها از سرقت ۷ میلیون نام کاربری و کلمه عبور در جریان تهاجم خود خبر داده‌اند.

از جمله سرویس‌های آنلاینی که به همین علت مورد دستبرد قرار گرفته‌اند، می‌توان به فیس بوک، توییتر، کمکست اشاره کرد و جالب اینکه حتی اطلاعاتی از سازمان سیا هم به همین شکل به سرقت رفته است. این هکرها قبلا به سرورهای بازی های Runescape، EVE Online، League of Legends  و World of Tanks هم حمله کرده بودند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت اپل دومین نسخه بتای سیستم عامل مک Yosemite را برای استفاده برنامه نویسان و توسعه دهندگان طراحی و روانه بازار کرده است .

مشخص نیست که آیا این آخرین نسخه بتای مک Yosemite است یا قرار است نسخه های دیگر بتای آن هم عرضه شود.

مهم ترین مشکل نسخه بتای قبلی اشکالاتی در زمینه دسترسی به شبکه های وای – فای بود و هنوز مشخص نیست آیا در نسخه بتای جدید مشکل مذکور برطرف شده است یا خیر. اپل نسخه یاد شده را ۱۰٫۱۰٫۲ (۱۴C68k) نامیده و البته اعلام نکرده که آیا باید مشکل خاصی در این نسخه مورد توجه توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار بگیرد یا خیر.

اولین نسخه بتای سیستم عامل Yosemite دو هفته قبل عرضه شده بود و از جمله مشخصات آن می‌توان به طراحی جدید رابط کاربری و خلوت تر شدن صفحه Dock،طراحی جدید نرم افزارهای پیش فرض شامل مرورگر سافاری، Mail و Message،ارسال پیام از طرف آیفون و مک با وارد کردن یک شماره تلفن در سافاری، ارتباطات و یا تقویم، اضافه شدن ویجت‌ها و صفحه Today به Notification Center، کنترل کننده ها و منوهای کوچکتر، سیستم گسترده فونتهای جدید، طراحی جدیدسیستم جستجوی Spotlight برای جستجو در خود دستگاه و اینترنت اشاره کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 42 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر قصد خرید اینترنتی از یک فروشگاه الکترونیکی را دارید باید با چشمانی باز این کار را انجام دهید. ما نمی خواهیم خرید اینترنتی را یک کار عجیب و سخت جلوه دهیم اما وقتی شما به صورت فیزیکی هم خرید می کنید مطمئنا از یک مکان معتبر خرید خود را انجام می دهید .

خرید اینترنتی شاید ساده ترین و لذت بخش ترین کاری باشد که شما در اینترنت می توانید انجام دهید به شرطی که به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 40 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت سامسونگ می‌گوید به علت نقض حقوق مالکیت معنوی خود شکایتی را از شرکت سخت افزاری NVIDIA تقدیم دادگاه خواهد کرد .

در صورتی که این شکایت به نتیجه برسد سامسونگ می‌تواند جلوی فروش تولیدات NVIDIA را در آمریکا بگیرد.

شرکت کره‌ای در شکایت نامه خود از کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا خواسته تا از فروش تراشه های گرافیکی ساخت NVIDIA در خاک آمریکا ممانعت به عمل آورد. این شکایت سامسونگ واکنشی به شکایت متقابل NVIDIA در سپتامبر گذشته محسوب می شود. NVIDIA در جریان این شکایت سامسونگ و Qualcomm را به علت استفاده بدون اجازه از هفت حق اختراع ثبت شده خود تحت پیگرد قرار داد و خواستار دریافت خسارت و توقف فروش تولیدات آنها شد. حال سامسونگ دست به اقدام متقابل زده است.

 

Galaxy Note 4، Galaxy S5و  Galaxy Tab S از جمله تولیدات سامسونگ است که NVIDIA به دنبال متوقف کردن فروش انها بوده است. قرار است طی هفته های آینده به این منازعه حقوقی رسیدگی شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

هر ساله به مناسبت روز جهانی مقابله با بیماری ایدز در جهان کمپین های حمایتی از بیماران برپا میشود .

اپل نیز به همین مناسبت کمپین حمایتی ایجاد نمود.این کمپین به صورت بخشی در اپ استور است به نام“(Apps for (RED” است که در ان ۲۵ برنامه که به مناسبت همین روز نیز بروزرسانی شده است قرار دارد

همچنین شرکت اپل گفته است که بخشی از فروش روز های اتی چه در اپل استور ها و چه در فروشگاه های انلاین برای بیماران ایدز است ( از تاریخ ۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر)
در این سه روز دو روز مهم با نام های Black Friday’ and ‘Cyber Monday هستند و دو روزی هستند که بیشترین خرید ها در این دو روز صورت میگیرد

البته اپل همیشه به این بیماران اهمیت میداده و بخشی با نام (RED) در فروشگاه ها دارد که پول پرداختی برای این محصولات برای بیماران مصرف میشود

سال گذشته Jony Ive و Marc محصولات این بخش را طراحی نمودند.این محصولات از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۷۰ میلیون دلار فروش داشته اند .

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 181
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 5,798
  • بازدید سال : 21,614
  • بازدید کلی : 595,927
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی