loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 87 یکشنبه 12 مهر 1394 نظرات (0)

جدیدترین کارت گرافیک معرفی شده گیگابایت، مدل GTX980 WAOC است که از یک برد و چیپ گرافیکی GTX980 و یک خنک کننده  مایع که پیش از این در مجموعه GIGABYTE WaterForce به کار رفته بود، تشکیل شده است.

همانند دیگر کارت‌های GTX980، این کارت نیز بر پایه معماری 28 نانومتری، 4 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5، پشتیبانی DirectX12 و پهنای باند 256 بیتی ساخته شده است که با بهره‌مندی از خروجی‌های متعدد، توانایی پردازش 4 تصویر هم‌زمان را داراست.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 80 پنجشنبه 02 مهر 1394 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که برخی ساعت‌های هوشمند امروزی دارند این است که چندان شبیه به ساعت‌های عادی نیستند. این ساعت‌ها یا خیلی کلفت هستند یا خیلی سنگین هستند یا خیلی مربعی هستند؛ به نحوی که از نظر شکل ظاهری یا ابعادی با ساعت‌های عادی بازار متفاوت به نظر می‌آیند. ولی شرکت پبل مدل Time Round را برای برطرف ساختن این نقیصه معرفی کرده است.

پبل Time Round قرار است لقب سبک‌ترین و نازک‌ترین ساعت هوشمند دنیا را یدک بکشد. اریک میجیکوفسکی- مدیر عامل شرکت Pebble در این مورد می‌گوید:

( ساعت Time Round‌ که از امروز به قیمت ۲۵۰ دلار برای پیش خرید در دسترس است، سبک‌ترین و نازک‌ترین ساعت هوشمند بازار بوده و از نظر وزن و ابعاد شبیه ساعت های عادی بازار است. )

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 90 شنبه 21 شهریور 1394 نظرات (0)

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و شنیدن شایعات مختلف، کمپانی اپل در یک کنفرانس، از دو گوشی هوشمند جدید خود پرده برداشت. این گوشی‌ها طبق روال چندین ساله اپل، آی‌فون 6s و آی‌فون 6s پلاس نام دارند. آی‌فون‌های جدید اپل دارای صفحات نمایشی با سایز مشابه آی‌فون‌های سال قبل یعنی 4.7 و 5.5 اینچ هستند. این دو گجت، به جز اندکی افزایش ضخامت و مقدار زیادی افزایش وزن، تغییرات دیگری در فیزیک خود ندیده‌اند.

در سوی دیگر قضیه، این دو گوشی در درون خود تحولات زیادی را تجربه کرده‌اند. برخی از این پیشرفت‌ها عبارتند از: اضافه شدن قابلیت لمس سه‌ بعدی به صفحه نمایش، استفاده از آلومینیم محکم و باکیفیت سری 7000 و در نتیجه افزایش استحکام این گجت‌ها (افزایش وزن و قطر هم به خاطر استحکام بیشتر بوده است)، ارتقاء دوربین پس از 4 سال از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل، دو برابر شدن حافظه از 1 گیگابایت به 2 گیگابایت. اصلی‌ترین رقیب فبلت اپل، بدون شک غول زیبا و بسیار قدرتمند سامسونگ یعنی گلکسی نوت 5 است.

حال امروز قرار است سوالی بپرسیم و به دنبال یافتن جواب آن برویم. “برتری‌های نوت 5 در برابر آی‌فون 6s پلاس که ممکن است بتوانند کاربر را به سمت خرید آن بکشانند کدام است؟”

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 92 پنجشنبه 19 شهریور 1394 نظرات (0)

بسیاری برای معرفی تراشه A9 اپل در کنفرانس خبری این کمپانی، منتظر بودند که ساعاتی پیش این تراشه معرفی شد. اپل مدعی است که این تراشه چندین‌بار نسبت به تراشه اولین آی‌فون سریع‌تر بوده و از این بابت، به‌خود می‌بالد!

این کمپانی، چیپ روی سیستم جدید (SOC) اپل A9X را در تبلت آی‌پد پرو معرفی کرده است و این‌طور که اعلام شده، A9X براساس معماری پردازش 14 نانومتری سامسونگ طراحی شده است. سپس اپل، اطلاعات بیشتری را درباره این تراشه اعلام کرد. اعداد اعلام‌شده، بسیار جالب‌توجه هستند و اپل گفته است که تراشه گرافیکی  A9X نسبت به تراشه نسل اول آی‌پد، 360 برابر سریع‌تر خواهد بود. هم‌چنین نسبت به تراشه A8X تبلت آی‌پد Air 2، تا 1.8 برابر سریع‌تر بوده و تراشه گرافیکی نیز، دوبرابر قدرت‌مندتر است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 110 چهارشنبه 18 شهریور 1394 نظرات (0)

همان طور که می‌دانید کمپانی سامسونگ دو محصول جدید خود را با نام‌های گلکسی Note 5 و گلکسی S6 Edge Plus معرفی کرد که هر دو اسمارت فون‌های بسیار خوب و قدرتمندی هستند اما دقایقی بعد از این معرفی جنجالی بود که جنجال دیگری به پا شد. این غول کره‌ای در اقدامی عجیب یک کیبورد بی‌سیم را برای این دو محصول معرفی کرد که اتصال این قطعه به گوشی می‌تواند خیلی سریع گوشی شما را زشت‌ترین محصول در کره خاکی کند. (البته با کمی اغراق) این کیبورد QWERTY که نگاه کردن به آن محصولات بلک‌بری را یادمان می‌آورد از طریق بلوتوث به این دو اسمارت فون متصل می‌شود و البته رابط کاربری دستگاه نیز در حین اتصال آن کوچک می‌شود تا کاربر بتواند صفحه را به صورت کامل مشاهده کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 81 سه شنبه 17 شهریور 1394 نظرات (0)

بین کاربران تلفن های همراه همیشه درگیری لفظی درباره دوربین ها به راه است. گروهی از دوربین های 16 مگاپیکسلی خود تعریف می کنند، گروهی تکنولوژی اولتراپیکسلی را به رخ دیگران می کشند و عده ای هم سنسورهای بزرگتر 8 مگاپیکسلی را بهترین مورد به کار رفته در بین تلفن های همراه می دانند. البته نباید فکر کنید این درگیری ها فقط در بین طرفداران تلفن های همراه وجود دارد و کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای دوربین های عکاسی هم با چنین دو قطبی هایی مواجه هستند. البته آنجا در عوض اپل و سامسونگ، جنگ بین طرفداران نیکون و کانن به راه است. خوب با این تفاسیر فکر می کنید چه عددی کافی است؟ 50 مگاپیکسل؟ 100 مگاپیکسل؟ اگر جوابتان در همین حدود است باید بگوییم در اشتباهید، چون کانن دیروز از سنسور 250 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد!

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 141 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (2)

سان‌دیسک روز گذشته از یک فلش درایو جدید ۱۲۸ گیگابایتی رونمایی کرده و اعلام داشت که این محصول کوچک‌ترین حافظه فلش از نوع USB 3.0 است. این محصول قرار است تا در طی سه ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه گردد و طول فلش درایو مورد بحث 25 میلی‌متر و ارتفاعش تنها 16 میلی‌متر است و عرضی 9 میلی‌متری دارد. سان‌دیسک می‌گوید که این محصول حتی از یک سکه ده سنتی هم کوچک‌تر است، بنابراین کاربران می‌توانند آن‌ را به طور دائمی در یک پورت USB قرار دهند و اصلا نگرانی بابت اینکه مشکلی پیش بیاید، نداشته باشند.

بر اساس اعلام شرکت یاد شده، این فلش درایو جدید برای علاقه‌مندان به مالتی‌مدیا که قصد افزایش ظرفیت حافظه نوت‌بوک، تبلت، تلویزیون، سیستم صوتی خودرو، کنسول‌های گیمینگ و غیره را دارند، طراحی شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 184 پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

کمپانی ال‌جی از دیرباز مشغول به تولید لوازم خانگی و تلویزیون بوده است و در این زمینه نیز شهرت خوبی دارد و اکنون با معرفی محصول فوق باریک خود توانایی‌اش را دوباره ثابت کرد. در کنفرانس خبری روز سه شنبه که کمپانی ال‌جی در کره برگزار کرده بود از تلویزیون فوق باریک خود که در واقع به دلیل باریک بودنش کاغذ دیواری نامیده می‌شود، رونمایی کرد. Wallpaper صفحه نمایشی 55 اینچی با پنل OLED دارد و وزن آن نیز حدود 1.9 کیلوگرم است که نکته جالب به ضخامت دستگاه باز می‌گردد. زیرا این محصول ضخامتی کمتر از یک میلی متر دارد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 86 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

پروازهای خطوط هوایی در کشورهای مختلف در کنار امکاناتی که برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، استفاده از سرویس اینترنت پر سرعت را نیز برای مسافران ایجاد کرده‌اند. اما ارائه‌ی این سرویس مهم با چالش‌های مختلفی مواجه است. شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات در حال ارائه‌ی راه‌حل‌های گوناگون برای حل این چالش‌ها هستند. در این میان یک شرکت به نام کی‌متا (Kymeta) آنتن مخصوصی را طراحی کرده‌ است تا کیفیت سرویس اینترنت پر سرعت را در داخل پروازهای هواپیمایی بهبود بخشد.

آنتن‌دهی ضعیف و کیفیت پایین اینترنت وای‌فای یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات پرواز در هواپیما به شمار می‌رود که حتی بدتر از نبود اینترنت در هواپیما است. شما با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید امیدوار هستید تا با پیام "صفحه‌ی مورد نظر در دسترس نیست" در مرورگر اینترنت خود مواجه نشوید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 101 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)

چندی پیش، هارد پر سرعت سیلیکون پاور، مدل V80 را برایتان بررسی کردیم و این بار قصد داریم تا مدل جدیدتر یعنی V85 را برای شما معرفی نماییم. سیستم‌های کامپیوتری تنها به استفاده‌های شخصی یا بازی محدود نمی‌شوند. برخی از سیستم‌ها با هدف خاص ساخته شده که یکی از آن‌ها ذخیره سازی صحیح و بدون اشکال اطلاعات و رسیدن به حداکثر اطمینان خاطر از کارایی سیستم ذخیره سازی در کنار انتقال اطلاعات با سرعت بالا است (این کاربرد می‌تواند شخصی بوده یا به یک مرکز ذخیره داده‌ها مربوط باشد).

در ادامه با اورژانـــس آی تـــی همراه باشید ....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 92 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

در زمان های دورتر، برای کارکرد صحیح کامپیوترها نیاز به استفاده و اشغال چند اتاق بود. مدتی بعد اما این محصولات، به خانه ها نیز رسیدند و در گوشه ای از اتاق می شد جایشان داد؛ حال ولی پیشرفت در ساخت کامپیوترها تا جایی بوده است که کوچکترین آنها، می تواند بر روی لبه یک سکه جای گیرد؛ Michigan Micro Mote یا (M^3) کوچکترین کامپیوتر یا بهتر است بگوییم میکروکامپیوتر مستقل جهان به شمار می رود.

از یک دهه پیش تا کنون اساتید و دانشجویان دانشگاه میشیگان در بخش علوم کامپیوتری، تلاش خود را برای توسعه ی M^3 معطوف ساخته اند؛ گسترش اینترنت اشیا روز به روز بیشتر شده و تیم دانشگاه میشیگان نیز به همین دلیل می کوشد تا کامپیوترهایی به مراتب کوچک تر بسازد؛ میکرو کامپیوترهایی که بتوان آنها را در همه ی لوازم خانگی جای داد. 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 92 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)

دل از تبلت جدید بیزینسی خود با نام Venue 10 7000 رونمایی کرد. این تبلت بر خلاف نسل قبلی خود، دارای رزولوشنی بسیار بالاتر است و ابزارهایی برای استفاده بیزینسی در خود دارد.

امروز «دل» (Dell) تبلت جدیدی به خط Venue مشهورش اضافه کرد. این تبلت با نام Venue 10 7000 بر خلاف Venue 8 7000 که نسخه‌ی مصرف کنندگان است، به عنوان یک مدل بیزینسی معرفی شده است.
این تبلت به اندروید ۵٫۰ مجهز است و سرویس‌های Android for Work جدید گوگل را هم در خود دارد. دستگاه‌های اندرویدی دارای این سرویس می‌توانند پروفایل‌هایی برای جداسازی فعالیت‌های کاری و زندگی شخصی ایجاد کنند. این قابلیت امکان تغییر پروفایل‌های کاری بدون دخالت در بخش اطلاعات شخصی را فراهم می‌کند.نسل جدید نسبت به نسل پیشین خود (Venue 10 5000) سخت افزارهای قوی تری دارد. دل پردازنده‌ی اینتل Atom Z3580 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز را جایگزین Atom Z3735F کرده است.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 138 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)

پرچم‌داران بعدی شرکت سامسونگ یعنی گلکسی‌اس‌۶ و گلکسی‌اس‌۶ اج تا چند روز آینده به بازار جهانی عرضه خواهند شد. این دو محصول در کنگره‌ی جهانی موبایل که در شهر بارسلون برگزار شد، نمایش خوبی را داشتند و توجه بسیاری از منتقدان و منابع خبری را به خود جلب کردند.

یکی از ویژگی‌های گلکسی‌اس‌۶ استفاده از لایه‌ی محافظ «گوریلا گلس‌۴» (Gorilla Glass 4) روی صفحه‌ی نمایش این محصول است. گوریلا گلس‌۴ جدیدترین فن‌آوری لایه‌ی محافظ برای صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند است که ضد خش بوده و با ضربات سنگین هم نمی‌شکند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 84 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

افرادی که در مناطق دور افتاده دنیا خصوصا در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند می توانند با هزینه بسیار پایین تست تشخیصی بیماری های مختلف را انجام دهند و این کار حتی به صورت از راه دور نیز برایشان امکان پذیر شده.

به تازگی نوعی پلتتفرم دو بخشی حسگر زیستی (two-part biosensing platform) توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا ساخته شده است که می تواند ویروس ها و باکتری هایی نظیر اشریشیا کلی، استاف و حتی HIV را با استفاده از یک قطره خود بیمار تشخیص دهد.

علت اینکه از عبارت دو بخشی در نام این پلتفرم استفاده شده این است که دستگاه شامل یک تکه فیلم ارزان قیمت، باریک و منعطف و یک اپلیکیشن موبایل می شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 137 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

سونی اخیراً دست به یک ابتکار جالب زده است. این شرکت برای تأکید و تبلیغ قابلیت ضدآب بودن MP3 Player واکمن جدیدش آن را درون بطری آب عرضه می‌کند!

سونی MP3 Player سری W واکمن خود را در کشور نیوزیلند در بطری‌های آب ورزشکاران عرضه می‌کند. نقطه قوت MP3 Playerهای سونی در برابر رقبایی مانند آی‌پاد شافل اپل ضدآب بودن آن است به طوری که شناگران هم می‌توانند بدون نگرانی از آن در طول شنا استفاده کنند. این مدل جدید که ترکیب خوبی از هدفون و موزیک پلیر محسوب می‌شود بدون نیاز به هیچ وسیله دیگری قابل استفاده بوده و در سه رنگ مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 72 پنجشنبه 13 فروردین 1394 نظرات (0)

سامسونگ پیش از این نیز دوربین‌های بدون آیینه زیادی را روانه بازار کرده بود اما از آنجایی که این دوربین‌ها از سنسور مشابه DSLRها بهره می‌بردند، ابعاد بزرگی داشتند. حال گویا این کمپانی کره‌‌ای در نظر دارد تا بار دیگر شانس خود در بازار را با چنین ویژگی‌هایی اما این بار در سایز کوچک، بسیار کوچک امتحان کند.

وب سایت NXRumors مدعی شده که تصویر مورد نظر متعلق به دوربین کوچک NX mini سامسونگ است. این دوربین همچون RX 100 Mark II سونی از یک سنسور یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دستیابی به فناوری‌های نوین منجر به ایجاد بدنه‌ای باریک در این دوربین شده است که نتیجه‌ی آن توسعه‌ی دوربینی با ضخامت ۱٫۴ اینچ است. ضمنا می‌توان لنز این دوربین را نیز از روی آن برداشت که منجر به حمل سهل‌تر آن می‌گردد. این دوربین از دو لنز ۹ میلی‌متری ثابت و همچنین ۹-۲۷ میلی‌متری زوم بهره می‌برد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 84 پنجشنبه 13 فروردین 1394 نظرات (0)

زندگی امروزه ما روز به روز به‌سوی هوشمندتر شدن پیش می‌رود و در این مسیر نیز تمامی قطعات تصمیم دارند تا از این قافله عقب نمانند. بعد از تلویزیون و لامپ‌های هوشمند اکنون نوبت به چاقوی هوشمند رسیده است. این ابداع جدید نیز از سوی غول کره‌ای سامسونگ ساخته شده که گلکسی BLADE edge نام دارد و چاقویی است بسیار هوشمند و ماهر.

سامسونگ مدعی شده است که این چاقو به کمک سنسور‌های مختلفی که دارد می‌تواند برش‌ها را 50 درصد سریع‌تر از سایر چاقو‌ها ایجاد کند و امکانات زیادی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما در پشت پرده چه خبر است؟

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 86 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)

شرکت «نووو» دست به تولید دو دستگاه پوشیدنی برای مادران باردار زده است که اطلاعات مختلفی را از وضعیت چنین ارائه می‌کند.

دوران حاملگی شاید یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی یک مادر باشد، اما قطعا دشواری‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت. یکی از این دشواری‌ها اطمینان دائمی از سلامت جنین است. کنترل سلامت جنین نیاز به حضور مداوم در مطب پزشک و کنترل خود مادر دارد. اما شاید دستگاه‌های جدیدی که توسط شرکت «نووو» (Nuvo) معرفی شده بتواند نگرانی‌های مادر و نیاز به رجوع پشت سر هم به مطب پزشک را مرتفع کند.نووو دو دستگاه جدید پوشیدنی با نام‌های «ریتمو بیتس» (Ritmo Beats) و «پرگ‌سنس» (PregSense) معرفی کرده که جزئیات متنوعی از وضعیت جنین را در اختیار مادر و پزشک قرار می‌دهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 140 دوشنبه 03 فروردین 1394 نظرات (0)
گوگل قصد دارد با همکاری شرکت ساعت سازی سوییسی Tag Heuer و همین طور اینتل ساعت های هوشمند تازه ای بسازد که مجهز به سیستم عامل آندروید ویر خواهند بود.

سه شرکت وعده داده اند محصولی که تولید می کنند هم لوکس و زیبا خواهد بود و هم برای انجام امور روزمره به خوبی به افراد کمک خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند فناوری های پوشیدنی در آینده رشد حیرت انگیزی خواهند داشت و همین مساله موجب شده تا شرکت های فناوری به سرمایه گذاری گسترده در این زمینه روی آورند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 78 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

همانطور که گفتیم در ساخت این خودروها باید امنیت را بسیار جدی گرفت، چراکه در سرعت‌های بالا کوچک‌ترین برخوردی می‌توان فاجعه آفرین باشد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخورد یک سنگریزه نیز به یک خودرو که با سرعت ۱٫۶۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، می‌تواند فاجعه بیافریند.سازندگان خودروی مافوق صوت Bloodhound بریتانیایی برای اینکه چنین مشکلی برای راننده ایجاد نشود، از پنل‌های ضد گلوله برای این خودرو استفاده کرده‌اند. اندی گرین، رانندگی این خودرو را در انتهای سال جاری میلادی برعهده خواهد گرفت و هدف از این کار بالا بردن رکورد سرعت پیشین است.پنل‌های شیشه‌ای مورد نظر از ترکیب میلیون‌های فیبر شیشه‌ای به هم بافته شده ساخته شده که قادرند در صورت برخورد یک شی خارجی که سرعت بالایی دارد، انرژی آن را گرفته و سرنشین را از آسیب باز دارند. مهندسان این پنل‌های شیشه‌ای مورد آزمایش قرار می‌دهند.مهندسان در نظر دارند تا در آخرین تلاش خود رکورد ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت آخرین آزمایش انجام شده در آفریقای جنوبی را بهبود بخشند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

از زماني كه گوشي ها و تبلت های همراه عرضه شده هميشه تمام شدن شارژ اين وسيله ها يك دغدغه بوده، شما تصور كنيد در مسافرت هستيد و يك تماس بسيار مهم داريد ولي شار‍ژ گوشي شما در حال تمام شدن است و شما دسترسي به پريز برق نداريد بايد چه كنيد؟ يا مجبوريد بي خيال تماس شويد يا بايد بگرديد دنبال مكاني كه امكان شارژ كردن گوشي خود را داشته باشيد.
ما ميخواهيم به شما پاور بانك ها را معرفي كنيم كه چند سالي هست وارد بازار شده اند و مشكلات مردم را در اين زمينه حل كرده اند. پاوربانک‌ها دارای یک کابل USB هستند و از این طریق به منبع برقی نظیر لپ‌تاپ متصل شده و شارژ می‌شوند. برخی دیگر هم دارای دو شاخه هستند و مستقیما به پریز متصل می‌شوند. در هر دو صورت پس از شارژ پاوربانک کاربر می‌تواند آن را در داخل جیب یا کیف خود حمل کند و در هر زمان که لازم داشت با استفاده از همان کابل USB گوشی یا تبلت خود را شارژ کند.
توان پاور بانك ها بر حسب واحد میلی آمپر ساعت سنجیده می‌شود (درست مانند باتري موجود در گوشی شما). این باتری‌ها معمولا 70 الی 80 درصد کارایی دارند و مابقی انرژی آنها به گرما تبدیل می‌شود: به بیان دیگر یک پاوربانک 3600 میلی آمپر ساعتی (3600 mAh) نمی‌تواند به طور کامل یک باتری 3600 میلی آمپری موجود در گوشی یا تبلت شما را شارژ کند. اما این مسأله هم ایرادی ندارد زیرا معمولا زمانی که کاربر پاوربانک را به گوشی خود متصل می‌کند اندکی شارژ در داخل باتری گوشی باقی مانده است.
حال شما مي توانيد بدون دغدغه به هركجا كه مي خواهيد حتي دور افتاده ترين جاها نگران شارژ گوشي خود نباشيد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

چند ماه پیش، تصاویری در سایت‌های خبری درز کرد که نشان می‌داد هوآوی نیز به مثابه رقبایش، قصد دارد تا برای یکی از محصولات خود نسخه مینی یا Compact را عرضه کند؛ اما به زودی مشخص شد که آن محصول قرار است از سوی یکی از کمپانی‌های چینی وارد بازار شود!

این موضوع مسکوت مانده بود تا اینکه شب گذشته اخباری از تولید محصول جدید هوآوی با نام Mate7 Compact بر روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت. این تصاویر که در کشور چین ثبت شده است، نشان می‌دهد ما با نسخه کوچک شده Mate 7 روبرو هستیم و نام آن Mate7 Mini خواهد بود.

در تصویر زیر، محصول کوچک شده هوآوی را در سمت چپ می‌بینید که از طراحی شبیه جد خود بهره می‌برد؛ اما تصویر دوم نشان از یک حسگر نامرئی در پشت دستگاه دارد که به احتمال بسیار قوی سنسور اثر انگشت است. هیچ محدوده خاصی برای لمس این حسگر توسط هوآوی مشخص نشده است و کافی‌ست تا انگشت خود را زیر فلش LED قرار دهید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 108 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)
اپل تنها شرکتی نیست که ساعت‌های گران قیمت و لوکس با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند آیفون را تولید و به بازار جهانی عرضه می‌کند.
برند ساعت سازی لوکس و گران قیمت «بریتلینگ» (Breitling)، به تازگی ساعت هوشمندی را طراحی کرده که از طریق رابط بلوتوث می‌تواند به گوشی هوشمند شما متصل شود. این محصول که B55 نام دارد، در عین لوکس بودن، از یک صفحه نمایش دیجیتالی با قابلیت Night Mode بهره می‌برد و قابلیت نمایش چند زمان مختلف را دارد. همچنین B55 برای خلبانان هم گزینه‌ی مناسبی است چرا که از قابلیت‌های ویژه‌ای برای خطوط هوایی از جمله Chrono Flight بهره می‌برد. در حال حاضر قیمت نهایی ساعت هوشمند B55 اعلام نشده است.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

پس از عرضه خودروهای زمینی بدون نیاز به راننده، نوبت به ساخت خودروهای پرنده‌ای رسیده که سرنشینان خود را به طور هوایی به مقصد می‌رسانند.

Juraj Vaculik مدیر عامل شرکت AeroMobil  اعلام کرده که نمونه اولیه خودروی پرنده ساخت این شرکت آماده شده و خرید آن برای علاقمندان از سال ۲۰۱۷ ممکن می شود. این خودروهای هوشمند برای پرواز، جهت یابی و رسیدن به مقصد نیازی به راننده ندارند.

Juraj Vaculik این محصول را انقلابی در حمل و نقل شخصی توصیف کرد که مشکلاتی همچون ترافیک، ضرورت استفاده از فرودگاه و زیرساخت های بد و ضعیف حمل و نقل را برطرف می کند. به گفته وی ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده که بر روی زمین حرکت می کنند تاحدی این مشکل را حل می کند. اما راه حل اصلی پرواز در آسمان است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 83 دوشنبه 25 اسفند 1393 نظرات (0)

به تازگی دستگاهی توسط محققین عصب‌شناسی طراحی شده که قول کاهش شدید این دردها را داده است.

شاید شما هم یکی از میلیون‌ها میلیون افرادی باشید که از درد مزمن (Chronic Pain) رنج می‌برید. این درد می‌تواند فعالیت روزانه‌ی شما را با مشکل مواجه کند، در خواب شما اختلال ایجاد کند و لذت زندگی را همزمان با افزایش سن از بین ببرد.

اما به تازگی دستگاهی توسط محققین عصب‌شناسی طراحی شده که قول کاهش شدید این دردها را داده است. این دستگاه با نام «کوئل» () به مدت ۶۰ دقیقه اعصاب بدن شما را تحریک می‌کند و به شکل کاملا طبیعی و بدون دارو، سیگنال‌های درد را متوقف می‌کند.

کسانی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند خواب راحت‌تر و درد کمتری را تجربه کرده‌اند. هدف از تولید این دستگاه پوشیدنی علاوه بر کاهش درد، افزایش توانایی بیمار در انجام کارهای روزمره خود است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

ایسوس از جدیدترین لپ‌تاپ گیمینگ خود با نام G501 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایشی ۱۵ اینچی است و با ۲۰٫۳ میلی‌متر ضخامت و وزنی ۲٫۰۴ کیلوگرمی از باریکترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ های رده خود محسوب می‌شود.
ایسوس اعلام کرده که این لپ‌تاپ برای بازی‌های کامپیوتری بسیار مناسب است و به دلیل وزن کم و ضخامت پایین، کاربران برای حمل آن مشکل کمتری خواهند داشت. علاوه بر این، ایسوس ادعا می‌کند که به لطف تکنولوژی «هایپر کول» (Hyper Cool) به کار رفته در آن یکی از بی‌صداترین گیمینگ های بازار را ارائه کرده است.

در تکنولوژی هایپر کول، از دو فن و یک لوله انتقال گرمای مسی برای حذف گرمای اضافی بدون تولید صدای زیاد استفاده می‌شود. پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی نیز به شکل جدا خنک می‌شوند تا بازده همچنان افزایش پیدا کند. این قابلیت در گذشته در G751 نیز به کار برده شده بود و نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

 طراحی یک خودروی الکتریکی توسط اپل به واسطه گزارش‌های متعددی که در ماه‌های اخیر منتشر شده، دیگر یک راز نیست. این پروژه که با نام رمز «تیتان» معرفی شده، بیش از هزار کارمند اپل را در یکی از ساختمان‌های نزدیک مقر اصلی اپل در «کوپرتینو» به خود مشغول کرده است.

روز وبسایت معتبر «اپل اینسایدر» (Apple Insidet) جزئیات جدیدی از این پروژه را منتشر کرده است. نکات مهم گزارش اپل اینسایدر را در زیر می‌بینید:

خودروی الکتریکی اپل با نام رمز SG5 شناخته می‌شود.

این خودرو از مراحل کانسپت (Concept) کاملا عبور کرده است.

گفته می‌شود که محل دریافت محموله‌های خودروی اپل در «سانی‌ویل» کالیفرنیا قرار دارد. اما شنیده شده که محل اصلی تولید این خودرو در ساختمانی مخفی به نام ۱۷۵ قرار دارد که متعلق به یک شرکت تحقیقات بازار به نام SixtyEight است. ممکن است شرکت مذکور توسط خود اپل و برای ردگم کردن و مخفی ماندن تولید این خودرو ثبت شده باشد (این اطلاعات را اپل اینسایدر شخصا تأیید نمی‌کند.)

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

خودروی Mercedes-Benz F 015 که برای هدایت نیازی به راننده ندارد برای اولین بار در سان فرانسیسکو در معرض دید عموم قرار گرفت.

البته این خودرو یک بار در ابتدای سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه سی ای اس در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود. این خودرو مجهز به موتور دوگانه سوزی است که هم با برق شارژ می شود و هم با سوخت های عادی توان حرکت دارد. این مدل از بنز با یک بار سوخت گیری می تواند تا ۹۰۰ کیلومتر را طی کند و با شارژ کامل باتری سرنشینان خود را تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر به پیش می برد. این خودرو به انبوهی از حسگرها، دوربین ها و نمایشگرهایی که وضعیت جاده را نمایش می دهند مجهز است.

 

خودروی مذکور به صندلی های راحت مجهز بوده و امکانات اسپورت مناسبی دارد و عدم نیاز آن به راننده به همه سرنشینان اجازه می دهد به راحتی با هم صحبت کنند. نمایشگرهای ال ای دی این خودرو مشاهده سیستم تابش لیزر آن را هم ممکن می کند و همین طور سیستم آکوستیک انتقال فرامین صوتی را ممکن می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

در مراسم امروز تیم کوک اعلام کرد که CarPlay در ۴۰ خودروی جدید امسال ارائه خواهد شد و جالب توجه ترین نکته این خبر در استفاده از عبارت “تمامی کمپانی‌های بزرگ به استفاده از آن علاقمند هستند” بود.

این گفته شاید اندکی باورپذیر نباشد، چون به عنوان مثال تویوتا خبر داده که به پلتفرم نرم افزاری خود متکی خواهد بود. اما به هر حال ظاهرا اپل در مذاکرات با شرکت‌های بزرگ چنان موفق بوده که از چنین عبارتی در تبلیغ این پلتفرم نرم افزاری خودرو استفاده کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 94 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

رانندگان ماشین های مسابقه ای باید برای قرار گرفتن در صدر جدول و به دست گرفتن کنترل ماشین خود در سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت مهارت های ویژه ای داشته باشند، اما با آغاز عصر ماشین های خودران، احتمالا نسل چنین راننده هایی نیز منقرض خواهد شد.

شرکت ایتالیایی ED ماشین بدون راننده خود به نام Torque را به ژنو آورده تا باعث ناامیدی بسیاری از هوادارن مسابقات فرمول یک شود.

این ماشین به گونه ای طراحی شده که بدنه آن فاقد هر گونه منفذ یا بخش شیشه ای است و به خاطر وزن سبک و نبود شیشه جلو، از نظر ایرودینامیکی کمتر رقیبی برای آن پیدا می شود.....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

جدیدترین محصول این گوشی یک اکشن کم حرفه‌ای است که رقیبی جدی برای دوربین‌های مشهور GoPro محسوب می‌شود. طبیعتا بزرگ‌ترین برتری این دوربین، قیمت بسیار پایین آن است. این دوربین قیمتی ۶۴ دلاری دارد و فعلا تنها در چین به فروش می‌رسد.

اما علاوه بر قیمت پایین، دوربین Yi Action Camera شیائومی دارای قابلیت‌های سخت افزاری بسیار خوبی هم هست. Yi به یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تولیدی سونی از نوع Exmor R CMOS مجهز است که قابلیت ضبط ویدیوی ۱۰۸۰p در ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. با توجه به این مشخصات محصول جدید شیائومی بر روی کاغذ بهتر از دوربین ۱۳۰ دلاری «گوپرو هیرو» است که در رزولوشن ۱۰۸۰p تنها با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو می‌پردازد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

بالاخره دوربین جدید پنتاکس به نام ۶۴۵Z رونمایی شد. این دوربین مجهز به یک سنسور CMOS با رزولوشن ۵۱٫۴ مگاپیکسل، یک صفحه‌ی نمایش بزرگ از نوع LCD و ۲۰۴,۸۰۰ ISO است.

این دوربین گران قیمت از نظر در کلاس دوربین‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد، در اصل بر اساس دوربین‌های فیلم‌برداری پیشین پنتاکس یعنی ۶۴۵D و ۶۴۵ تولید شده است و به عقیده کارشناسان روند فعلی بازار دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری را تغییر خواهد داد. این دوربین می‌تواند در هر ثانیه ۳ فریم را ضبط کند که برای دوربینی با چنین اندازه‌‌ای یک امتیاز محسوب می‌گردد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 108 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت خودروسازی نیسان، استفاده از نوعی رنگ را توسعه داده است که آب و مواد چرب را به خود جذب نمی کند و به این ترتیب می توان گفت اولین خودرو با قابلیت تمیز کردن خودکار تولید شد.

این رنگ؛ توسط مهندسان شاغل در مرکز فنی نیسان بریتانیا توسعه داده شده و دارای ویژگی آب گریزی و همچنین چربی گریزی می باشد که به موجب آن، آب و مواد چرب، خود به خود دفع می شوند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 74 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

کوله پشتی هوشمند Seil bag؛ که مخصوص دوچرخه سواران است، توسط محققین لابراتوار لیمیانگسو در کشور کره طراحی شده است .
با روشن شدن لامپهای LEDبر روی سطح بیرونی این کوله پشتی، علایم ایمنی و ترافیکی به صورت هوشمند برای رانندگان، در پشت سر فرد رکاب زن به نمایش گذاشته می شود، علایمی چون فلش های حرکت به سمت چپ و راست، ایست، علایم اضطراری و یا حتی یک پیام شخصی.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 81 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

دانشمندان توانستند سیستمی در خودروها نصب کنند که با استفاده از یک حسگر مادون قرمز و یک الگوریتم می تواند عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران را در دید کم تجزیه و تحلیل کند.

بیشتر وسایل نقلیه برای شناسایی عابران پیاده، به فن آوری های تشخیص موانع و سیستم ترمز اضطراری مجهز می باشند تا خطر برخورد با خودروهای دیگر و یا عابران پیاده کاهش یابد. این فن آوری از یک دوربین و نرم افزار تشخیص اشکال استفاده می کند که در روز روشن، موثر ولی در شب محدود تر است.

محققان دانشگاه کارلوس سوم مادرید سیستم جدیدی را برای این منظور توسعه داده اند که حتی در شب نیز موانع را کاملا شناسایی می کند.آنها توانستند با استفاده از دوربین های مادون قرمز یک راه حل موثر برای رانندگی در دید کم بوجود آورند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)

ظاهر گوشی‌های لمسی از زمان عرضه اولین گونه از آن‌ها تاکنون دستخوش تغییرات عدیده‌ای بوده است. اما برای اولین کمپانی OwnFone دست به اقدامی جالب در این زمینه زده و به ساخت گوشی‌هایی ارزان قیمت مخصوص افراد نابینا روی آورده است.

این کمپانی که پیش‌تر در سال ۲۰۱۲ با عرضه تلفن‌های همراه مخصوص افراد پیر و کودکان وارد عرصه رقابت گوشی‌های هوشمند شد، حال با عرضه گوشی‌هایی با کلید های برجسته که در پشت قاب گوشی تعبیه شده‌اند دست به اقدام جالبی زده. کلیدهای برجسته پشت گوشی اجازه‌ی اضافه کردن ۴ نفر از لیست مخاطبان را برای زمان‌های اضطراری به شما می‌دهند تا فرد نابینا به سادگی قادر به تماس با مخاطبان نزدیک خود در شرایط غیر متعادل باشد.

این گوشی‌ها با قیمت پایه ۶۰ پوند هم‌اکنون در بریتانیا آماده فروش هستند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

شما هم اکنون می توانید یک فایل به طور مستقیم از حساب Google Drive خود را با استفاده از اپلیکیشن های Gmailبر روی دستگاه های آندروید به اشتراک بگذارید.

روز چهارشنبه، گوگل اعلام کرد که به روز رسانی هایی برای برنامه های Gmail در دستگاه های آندروید منتشر گردیده. این بروز رسانی شامل راه حل قوی تر برای آدرس دهی خودکار برای تکمیل دانلود در ایجاد یک پیام جدید است.علاوه بر این به کمک آن می توان با مخاطبین خود به اشتراک گذاشت، این به روز رسانی همچنین شامل کارایی همچون میانبری برای ضمیمه فایل های گوگل درایو را بر روی صفحه نمایش ایجاد می کند.

 

 

ادامه مطلب

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 82 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

یک شرکت تجاری پهپاد کوچکی را در ابعاد پرندگان خانگی طراحی کرده که با استفاده از تلفن همراه قابل کنترل بوده و می‌تواند در حین پرواز عکس و فیلم تهیه کند .

این پهپاد ۴۹۹ دلار قیمت دارد و لذا انتظار می رود مردم عادی از خرید آن استقبال کنند.

پهپاد مذکور که Bebop drone  نام دارد ابتدا در آمریکا و از سال آینده در دیگر کشورهای جهان به فروش می رسد. امکان تهیه تصاویر با زاویه دید ۱۸۰ درجه، حسگر ۱۴ مگاپیکسلی، قابلیت تهیه ویدیو با دقت ۱۰۸۰p full-HD و ۸ گیگابایت حافظه از جمله امکانات پهباد یاد شده است. البته امکان نصب کارت حافظه اضافی بر روی این پهباد وجود ندارد.

عکس هایی که این پهپاد می گیرد با فرمت های JPEG  یا  Adobe DNG ذخیره می شوند. وزن این پهپاد ۴۰۰ گرم بوده و ارتفاع آن به ۳٫۶ سانتیمتر می رسد.

افرادی که بخواهند این پهپاد را به جای گوشی یا تبلت با دست کنترل کنند، می توانند از ابزار خاصی که از قابلیت ارتباطی بی سیم خوبی برخوردار است نیز استفاده کنند. ابزار مذکور که Skycontroller نام دارد مجهز به چهار آنتن بوده و در صورت خرید آن همراه با این پهپاد کاربر باید ۸۹۹ دلار بپردازد. شرکت سازنده می گوید موتور پهپاد یادشده را تقویت کرده تا در برابر باد و دیگر عوارض طبیعی مقاوم تر باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

ترافیک‌های شهری باعث شده که افراد و گروه‌ها به دنبال راه حل‌هایی باشند و یا گاها محصولاتی را تولید کنند که باعث کمک به گشت و گذار شهری کاربران باشد .

کمپانی مینی یک شرکت بی سر و صدا است که کمتر اسمی از آن می‌شنویم (ماشین مستربین یکی از تولیدات این کمپانی است). کمپانی مینی بعد از خریده شدن توسط بی‌ام‌و، محصولات زیاد و متنوعی را تولید و روانه بازار کرد که در اغلب موارد موفق بوده‌اند و فروش خوبی داشتند. اما این کمپانی با تولید یک اسکوتر جالب، دایره محصولات خود را وسیع‌تر کرده است. برای آشنایی با این محصول همراه ما باشید.

اسکوتر مینی یک وسیله با همان شکل و شمایل اسکوتر‌های امروزی است که از یک موتور برقی بهره می‌برد و طبق ادعای کمپانی تولید کننده سرعت آن می‌تواند تا ۲۴ کیلومتر در ساعت نیز برسد. البته امکان افزایش این سرعت توسط پا زدن یا نوع مسیر نیز وجود دارد.

اما گفتیم که این اسکوتر موتور برقی دارد، این موتور چگونه فعال می‌شود و چقدر دوام می‌آورد؟ برای شروع، کاربر می‌بایست همانند اسکوتر‌های معمولی پا بزند تا موتور الکتریکی روشن شود، میزان نگهداری باتری نیز بر اساس نوع مسیر، وزن کاربر و… متغیر است. ناگفته نماند که بعد از اتمام باتری نیز امکان استفاده از اسکوتر وجود دارد اما می‌بایست همانند اسکوتر‌های معمولی پا بزنید.

نکته جالب در خصوص اسکوتر مینی این است که وسیله مذکور امکان جمع شدن دارد و وزن آن نیز بسیار سبک است که به راحتی می‌تواند در صندوق عقب یکی از خودرو‌های مینی جای شود (خودرو‌های مینی صندوق کوچکی دارند).

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 117
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 5,734
  • بازدید سال : 21,550
  • بازدید کلی : 595,863
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی