loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 88 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

مایکروسافت به کاربران ویندوز XP در برابر هکرها هشدار می دهد.هکرها به کاربران XP پیشنهاد می دهند که با نصب بروزرسانی های امنیتی در امان هستند اما مایکروسافت به کاربران خود مشاوره می دهد که از XP استفاده نکنند.

شرکت مایکروسافت به کاربران خود هشدار می دهد که با وجود پایان دادن پشتیبانی از ویندوزXP روش هایی برای نفوذ به این سیستم عامل وجود دارد.

در گزارش زیر که در روز یکشنبه به ZDNet فرستاده شد، مایکروسافت توضیح داده است که چرا نصب بسته های نرم افزاری آپدیت شده خطرناک هستند :

مایکروسافت گفت: “ما به تازگی آگاه شدیم که یک هکر که ظاهرا با هدف ارائه به روز رسانی های امنیتی به کاربران ویندوز XP این بسته های نرم افزاری را به جای آپدیت های اصلی قرار می دهد که این روش هکر را به اهداف خود نزدیک می کند حتی کاربران ویندوزسرور۲۰۰۳ نیز در خطر می باشند. بهترین راه برای کاربران ویندوز XP برای حفاظت از ابزارها و ماشین های خود ارتقاء به یک سیستم عامل مدرن تر و قوی تر مانند Windows7 یا ۸٫۱ Windows است.

مایکروسافت که پشتیبانی خود را از ویندوز XP در اوایل آوریل به اتمام رسانید بدین معنا بود که یک سیستم عامل قوی تر عرضه خواهد نمود

Betanews توصیف می کند:این روش هک جاسازی کردن بروزرسانی امنیتی ویندوز به جای پک های اصلی است که از طریق رجیستری صورت می گیرد اما پوسته ویندوز همان است تا کاربر تغییری احساس نکند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

G3 در طراحی ظاهری قطعا یک قدم نسبت به  G2 پا را فراتر گذاشته و در قامت یک گوشی حرفه‌ای  ظاهر شده است. مهم‌ترین ویژگی ظاهری این گوشی در نسبت صفحه نمایش به اندازه گوشی آن نهفته و  توانسته این نسبت را تا ۷۶٫۴ درصد افزایش دهد که رقمی بسیار قابل توجه در دنیای اسمارت‌فون است.

صفحه نمایش این گوشی ۵٫۵ اینچ است که G3 را بیشتر شبیه به یک فبلت می‌کند. اندازه ای که در میان پرچمداران حال حاضر بازار تنها Oppo Find 7 به آن رسیده و البته این صفحه نمایش را در یک اندازه سوپر کامپکت ۱۴۶×۷۴٫۶×۸٫۹ میلیمتری جا داده است. وزن این گوشی با چنین وضعیتی تنها به ۱۴۹ گرم می‌رسد که تنها ۶ گرم بیشتر از G2 و ۴ گرم بیشتر GS5 وزن دارد.


بدنه این گوشی بر خلاف شایعات  فلزی نیست و در واقع پلی کربنات، متالیکی و بسیار سبک و البته با دوام ساخته شده است. G3 اما در قالب خود نیز حرکتی بسیار رو به جلو داشته است؛ در پایین این گوشی قوسی تندتر شاهد هستیم و در مجموع ظاهر و نمایی بهتر نسبت به G2 به خود گرفته است و در پشت گوشی نیز دکمه‌های همیشگی این گوشی به نسبت مدل قبل بهتر جا گرفته است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 76 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

بازی Watch Dogs یا سگ های نگهبان جدید ترین محصول شرکت معتبر و خوش نام Ubisoft است و انتظار می رود که انقلابی جدید را در عرصه بازی های کامپیوتری رقم بزند. این بازی بیش از نود عنوان جایزه را در قسمت های مختلف از نمایشگاه E3 کسب کرده است و منتقدان آن را به عنوان یک بازی شگفت انگیز و یک استاندارد جدید در ساخت بازی معرفی کرده اند.

شما معمولا با تلفن هوشمند یا Smart Phone خود چه می کنید؟ با دوستان و خانواده ارتباط بر قرار می کنید،  چرخی در اینترنت می زنید، پیام های خود را چک می کنید، اخبار روز دنیا را بررسی می کنید، خرید های خود را انجام می دهید، قبض هایتان را پرداخت می کنید، بازی می کنید و … برای انجام همه کارهای ذکر شده فقط کافی است که با انگشت یا انگشتان خود صفحه نمایش را لمس کنید. اما آیا با یک تلفن هوشمند فقط می توان چنین کارهایی را انجام داد؟! آیا نمی توان از این وسیله مفید به عنوان یک سلاح تمام عیار استفاده کرد؟

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 60 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

GoogleMap برای دومین بار در ماه اخیر امروز آپدیت جدیدی ارائه نموده که کاربران خود را از پیش خشنودتر می سازد.از جمله تغییر رابط کاربری ساده و منظم برای این برنامه را می توان از ویژگی های آپدیت جدید برشمرد.

در این بروزرسانی گوگل مشخصاتی از کره زمین را نشان می دهد که کاربر می تواند براحتی ارتفاعات را احساس کند که میتوان تپه های سانفرانسیسکو ایالات متحده را از جمله این تغییرات نام برد.به روز رسانیGoogleMap8.1برای کاربران آندروید است که بزودی برای تمامی کابران ارائه خواهد شد.

 

تغییرات اندک و ظریف دیگری نیز در Google map ایجاد شده که می توان طول مسیر از مبدا به مقصد ،زمان مسیر طی شده، نحوه حمل نقل عمومی یا وسیله شخصی ، اطلاعات بین مسیر ها مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و همچنین برنامه کاری حرکت قطار،مترو و حتی اتوبوس را به آسانی متوان مشاهده نمود.این بروزرسانی را تا دو روز آینده می توان از گوگل مپ دریافت نمود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

منابع خبری از تلاش اپل برای عرضه پلتفرم «خانه هوشمند» خبر می‌دهند تا کاربران به کمک آن بتوانند ابزارهای خانگی خود را از طریق گوشی آیفون‏‌شان کنترل کنند.

در حالی که چند روز دیگر به برگزاری کنفرانس سالانه نرم‏‌افزاری اپل (WWDC) باقی مانده است، شایعاتی درباره محصول جدیدی که قرار است اپل در این کنفرانس عرضه کند، شدت بیشتری به خود می‌‏گیرد.

 FineNationalTimes خبر داده که  اپل قصد دارد پلتفرمی به نام (خانه هوشمند)عرضه کند که به کاربران اجازه می‌‏دهد کارافزار‌ها و دستگاه‏‌های خانگی خود را از طریق گوشی آیفون کنترل کنند.

 

 این پلتفرم گوشی‏‌های آیفون را به ابزاری برای کنترل از راه دور ابزار‌ها و دستگاه‏‌های خانگی تبدیل خواهد کرد و کاربران مثلاً از طریق آن خواهند توانست چراغ‌‏های خانه را خاموش و روشن کنند، سیستم‌‏های امنیتی خانه خود را فعال کنند، قفل در‌ها را باز و بسته کنند و یا درجه ترموستات خود را تنظیم کنند.

 این شرکت در حال حاضر فناوری‏‌هایی دارد که امکان یکپارچه‏‌سازی ابزارهای مختلف با سیستم عامل iOS خود را ممکن می‌‏کند. از آن جمله می‌‏توان به سیستم کارپلی (CarPlay) اشاره کرد که کاربران از طریق آن می‌‏توانند به برخی از قابلیت‏‌های سیستم عامل آی‏اواس از طریق صفحه‌‏نمایش لمسی داشبورد خودرو خود دسترسی داشته باشند.

باوجود اینکه بازار ابزارهای هوشمند خانگی هنوز نوپا است، اما شرکت‏‌های بزرگ حوزه فناوری‏‌ برای تصاحب این بازار در حال تلاش هستند. یکی از نمونه‏‌های این تلاش، خرید شرکت نست (Nest) توسط گوگل است. نست ابزارهای خانگی هوشمندی مثل ترموستات تولید می‌‏کند که قابلیت اتصال به ابزار‌ها و دستگاه‏‌های دیگر را داراست.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

تعداد قابل توجهی از کاربران سیستم عامل iOS اپل در استرالیا از حملات هکری به گوشی‌های آیفون و تبلت آی‌پد خبر داده‌اند.

این حملات موجب قفل شدن آیفون و آی پد می‌شود. هکر یا هکرهای طراح این حملات پیام‌هایی را نیز برای کاربران ارسال کرده و از آنها می‌خواهند برای بازگشایی قفل گوشی و تبلتشان مبلغی را پرداخت کنند.

هکر یاد شده نام مستعار Oleg Pliss را برای خود انتخاب کرده و از آنها خواسته برای بازشدن قفل گوشی‌هایشان ۱۰۰ دلار پرداخت کنند. تنها Oleg Pliss مشهور در دنیای فناوری مهندسی در شرکت اوراکل است، اما این فرد ارتباطی با این حملات نداشته است.

خبرهای تکمیلی حاکی از آن است که دامنه این اقدام هکری گسترش یافته و به کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا رسیده است. در حالی که برخی کاربران تلاش کرده‌اند از طریق تماس با اپراتورهای خود این مشکل را حل کنند، برخی نیز با اپل تماس گرفته اند، اما هنوز موفقیتی به دست نیاورده اند.

راه حل ساده این مشکل قطع ارتباط با برنامه های آی کلود و آی تیونز و بازگرداندن گوشی یا تبلت به تنظیمات کارخانه است، اما در صورت استفاده از این راه تمامی داده های شخصی کاربران از دست می‌رود. هنوز راه حل قطعی برای برطرف کردن این مشکل به دست نیامده است.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)
اگر تا به حال از اندروید و iOS برای یافتن موقعیت جغرافیایی دوستانتان استفاده می‌کردید، از این پس می‌توانید این کار را با سیستم عامل ویندوز فون هم انجام دهید.

کاربران ویندوز فون تاکنون بدین منظور از برنامه‌های همراه ثالث استفاده می‌کردند، اما این وضعیت به زودی تغییر کرده و مایکروسافت با استفاده از خدمات یک سایت اسپانیایی سرویس People Sense را راه اندازی می کند.

People Sense به اشتراک گذاری موقعیت مکانی و ردگیری محل قرارگیری افراد را برای کاربران ویندوز فون ممکن می کند. اپل مدتهاست این خدمات را در قالب سرویس Find My Friends ارائه می کند. کاربران می توانند برای افراد مختلف از همین طریق پیام ارسال کنند، با آنها تماس بگیرند یا مسیر دسترسی به افراد مذکور را بیابند.

این خدمات هنوز در مرحله آزمایشی بوده و مشخص نیست چه زمانی به طور کامل فعال می شود. همچنین گفته می شود که ممکن است این خدمات بر روی ویندوز ۱۰ هم عرضه شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 36 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

از این پس در صورت استفاده از جستجوگر همراه گوگل برای بررسی منابع خبری محبوبتان یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات خبری داغ احتمالا متوجه برخی تغییرات در این بخش خواهید شد.

گوگل از این پس برای ارائه خدمات جستجوی همراه نه تنها لینک به منبع مورد نظر را ارائه می کند، بلکه تازه‌ترین اخبار و اطلاعات منتشر شده مرتبط توسط آن منبع را هم در دسترس قرار می دهد.

به عنوان مثال اگر به دنبال شرکت های نوپا بگردید، نه تنها لینک هایی به اخبار موجود در مورد این شرکت ها را خواهید یافت، بلکه بخشی شامل انبوه پست های مرتبط در سمت راست صفحه نتایج جستجو قرار می گیرد. اگر هم اخبار یونان را جستجو کنید، تازه ترین اخبار سایت های خبری معتبر در مورد بحران مالی این کشور در سمت راست صفحه ظاهر می شود.

گوگل می گوید هنوز در حال به روزرسانی این بخش است و البته هنوز تمامی منابع خبری را به آن نیفزوده، اما در آینده این کار را انجام خواهد داد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)
یک گروه خرابکار اینترنتی موسوم به Carbanak یا Anunak به سرقت بیش از یک میلیارد دلار از بانک‌های بیش از ۳۰ کشور جهان متهم شده است .

اولین بار موسسه امنیتی کاسپراسکای متوجه وقوع این کلاهبرداری بی سابقه در فضای مجازی شده است.

اسامی این بانک ها برای جلوگیری از ایجاد ترس و وحشت در میان میلیون ها مشتری خدمات بانکداری الکترونیکی در سراسر جهان اعلام نشده و لذا نمی توان با قاطعیت در این زمینه اظهارنظر کرد.

اولین بار وقوع این حملات در اواخر سال ۲۰۱۳ و پس از برداشت های مشکوک و مکرر پول نقد از یک خودپرداز بانکی در شهر کیف اوکراین شناسایی شد. بررسی های بعدی نشان داد که این تنها یکی از ساده ترین مشکلات بانک اوکراینی است و رایانه های داخلی آن نیز آلوده به بدافزاری هستند که مجرمان سایبری با استفاده از آن می توانند اطلاعات مربوط به تمامی نقل و انتقالات مالی را سرقت کنند.

 

این بدافزار قادر به ارسال اطلاعات مسروقه از طریق تصاویر و ویدیوهای ضبط شده، به گروه هکری بوده است. بررسی ها نشان می دهد اکثر حملات یاد شده در کشور روسیه صورت گرفته اند ولی موارد متعددی هم در کشور چین و برخی کشورهای اروپایی وجود داشته است. تعداد بانک های مورد حمله از ۱۰۰ بانک فراتر رفته است.

نفوذ به رایانه های بانک ها از طریق ارسال ایمیل های آلوده به بدافزار برای کارمندان آنها صورت گرفته است. هکرها از این طریق برای مدت های طولانی توانسته بودند در شبکه های رایانه ای بانک ها حضور یابند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 139 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نقش دولت در گسترش بازار برنامه‌های کاربردی، گفت: در ایران قوانین محدودکننده بسیاری وجود دارد که در تلاشیم با کاهش مقررات راه را برای فعالیت‌های جوانان به ویژه در حوزه کسب‌وکارهای نوین هموار کنیم.

نخستین گردهمایی توسعه‌دهندگان برنامه‌های بازار اندروید با عنوان پنج‌شنبه‌ بازار با حضور فعالان صنعت برنامه‌های موبایل در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد.

در این گردهمایی نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: متاسفانه ایران در گذر به تکنولوژی تاخیر زیادی داشته است. زیر ساخت ایجاد شبکه ملی اطلاعات، یک شبکه پر ظرفیت انتقال دیتا در داخل کشور است که محتوای داخلی روی این بستر تبدیل به ثروت شود. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات در قالب سه لایه ایجاد یک زیرساخت با کیفیت را دنبال می‌کند.

 

 

ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 179
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 5,796
  • بازدید سال : 21,612
  • بازدید کلی : 595,925
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی