loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

 مایکروسافت زنگ هشداری برای پایان دادن به پشتیبانی از محصولاتی همچون ویندوز۷،ویندوز سرور۲۰۰۸،و ویندوز سرور۲۰۰۳ را به صدا درآورد.

 هنگامی که یک محصول تولید می گردد بطور معمول و پیش فرض ۵سال طول می کشد تا نسخه های مختلف آن عرضه و خطاهای نرم افزاری و امنیتی آن برطرف گردد. حال محصولی که از فاز پشتیبانی خارج می گردد که یک دوره ۵ساله را سپری کرده به معنی این است که دیگر آپدیت هایی برای آن محصول عرضه نخواهد شد و مجوزهای استفاده از آن باطل می گردد.

پایان پشتیبانی به معنای آن است که هیچ راه حلی برای اصلاح و یا مجوز قانونی برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت و ممکن است در صورت استفاده به مرور زمان با مشکلات امنیتی جدی غیرقابل جبران ناپذیر روبرو شد ، که اکنون میتوان این مشکلات را در ویندوز XP مشاهده نمود.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 96 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

بررسی های یک موسسه امنیتی ثابت کرده حتی با اعمال تنظیمات کارخانه بر روی گوشی‌های اندروید هم داده‌های شخصی کاربران از این گوشی‌ها حذف نمی‌ شود .

سیستم عامل اندروید در بخش تنظیمات خود دارای گزینه‌ای موسوم به بازگشت به تنظیمات کارخانه است که در صورت اعمال آن ظاهرا تمامی داده‌های شخصی و تنظیمات تغییر یافته کاربر حذف شده و گوشی به وضعیت اولیه تولید شده باز می‌گردد.

اما تحقیقات شرکت Avast ثابت می‌کند که این قابلیت کارآیی چندانی ندارد و حتی با استفاده از آن هم داده‌های شخصی افراد قابل بازیابی خواهند بود. لذا اگر فردی تصور کند از این طریق گوشی خود را به طور کامل پاکسازی کرده و سپس آن را در اختیار دیگر افراد قرار دهد، کاملا در اشتباه خواهد بود.

کارشناسان Avast با خرید ۲۰ گوشی دست دوم اندروید از سایت ای – بی و بررسی آنها توانستند چهل هزار عکس را بازیابی کنند که در میان آنها عکس‌های بسیار شخصی افراد نیز وجود داشتند. همچنین ۷۵۰ ایمیل و پیامک، ۲۵۰ شماره تماس و هویت چهار مالک قبلی این گوشی‌ها نیز در دسترس قرار گرفت. جالب آنکه در یک مورد فرم کامل و پرشده تقاضای دریافت وام یک کاربر سابق این گوشی ها نیز علیرغم اعمال تنظیمات کارخانه در گوشی دست دوم وجود داشت.

به گفته صاحب نظران اعمال تنظیمات کارخانه تنها باعث حذف اطلاعات در لایه خود برنامه‌های همراه و نه بر روی حافظه یا RAM گوشی می شود و لذا این اطلاعات به سادگی با جستجویی مختصر قابل دسترسی خواهند بود. این شرکت به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار داده قبل از فروش آنها حتما با مشاوره با افراد متخصص از پاک شدن کامل داده‌های شخصی خود مطمئن شوند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 44 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت ال جی از عرضه جهانی ساعت‌های هوشمند خود که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، خبر داد. این اولین بار است که این ساعت‌ها در دسترس عموم مردم قرار می گیرند.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی یا فروشگاه‌های خرده فروشی در سراسر جهان این ساعت‌ها را خریداری کنند. کارشناسان معتقدند با عرضه این ساعت به زودی شاهد عرضه محصولات مشابهی از سوی شرکت‌های رقیب نیز خواهیم بود.

بهره‌مندی از سیستم عامل اندروید ۴٫۳ یا بالاتر، رابط کاربری ساده برای مشاهده سریع اطلاعات حیاتی بر روی ساعت اعم از پیامک‌های دریافتی، پیام‌های شبکه‌های اجتماعی و همین طور یادآوری امور حیاتی و ضروری به کاربر از جمله ویژگی های این نوع ساعت‌هاست.

پردازنده این ساعت از نوع ۱٫۲GHz Qualcomm Snapdragon 400 و دقت نمایشگر ال سی دی ۱٫۶۵ اینچی آن ۲۸۰ در ۲۸۰ است. ۵۱۲ مگابایت RAM، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۶۳ گرم وزن و  سازگاری با فناوری بلوتوث ۴ از جمله دیگر امکانات این ساعت ضد آب و ضدگرد و غبار است.

شاید جالب ترین ویژگی این ساعت‌ها امکان دریافت فرامین صوتی از طریق فناوری تشخیص صدای آن باشد. باتری ۴۰۰ میلی آمپری هم از دیگر امکانات این ساعت است که ۲۲ میلیمتر ضخامت دارد. فعلا این ساعت در ۱۲ کشور آمریکا، کانادا، فرانسه، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، استرالیا، هند، ژاپن و کره جنوبی عرضه شده و قرار است به زودی در ۱۵ کشور جهان از جمله برزیل، مکزیک، روسیه، سنگاپور ونیوزلند هم عرضه شود. قیمت این ساعت در بازارهای محلی مختلف متفاوت خواهد بود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 60 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در مقاله‌ای  در روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: همانطور که دسترسی به پلیس یا اورژانس از طریق یک تلفن ضرورت و اهمیت انکارناپذیری دارد، امکان متصل شدن به اینترنت هم به همین اندازه حیاتی است.

وی دیدگاه‌های خود در مورد آینده اینترنت را شرح داده و گام هایی که باید در این راستا برداشته شود را نیز برشمرده است. به گفته وی هم اکنون تنها یک سوم مردم زمین به اینترنت دسترسی دارند و بقیه به علت هزینه‌های بالا یا ضعف زیرساخت ها از چنین قابلیتی بهره مند نیستند.

وی افزوده که فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند. پهباد، ماهواره و اشعه لیزر از جمله ابزاری هستند که فیس بوک از آنها برای ارائه خدمات خود در آینده استفاده خواهد کرد.

به گفته زاکربرگ مشکل ۹۰ درصد مردم کره زمین عدم دسترسی به شبکه اینترنت نیست، بلکه آنها قادر به تامین هزینه‌های دسترسی به انواع داده نیستند. بخشی از راه حل در صورت تامین اینترنت رایگان در دسترس خواهد بود.

وی اضافه کرد: همان طور که تلفن زدن به پلیس یا اورژانس در اکثر کشورهای جهان برای دریافت کمک‌های ضروری رایگان است و از این بابت هزینه‌ای در قبض تلفن منظور نمی‌شود، باید در آینده استفاده از سرویس های اساسی و مهم اینترنتی هم برای همه کاربران رایگان شود.

زاکربرگ منظور خود را از این سرویس‌ها مشخص نکرد، اما این تحول را عامل ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی، فرصت‌های تجاری گسترده‌تر و در نهایت پیشرفت انسانی دانست.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

با وجود مشکلاتی در طراحی ساعت های مچی هوشمند اپل قطعاً یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه فناوری های شخصی است چرا که در چند سال اخیر ابزارهایی برای راحتی کاربران طراحی کرده که همه چیز را فقط با لمس کردن نوک انگشت کنترل می کنند.

شایعاتی در مورد iWatch اپل نیز وجود دارد که شاید برای این کمپانی ناخوشایند و یا خوشایند باشد در مورد ساعت مچی هوشمند اپل بنظر می رسد که استفاده از صفحه نمایش منحنی،باتری اضافی،یک Screen Sever خوب و یا اضاقه شدن هر سه این موارد ، شایعاتی است که شدیداً در مورد این دستگاه تک شاخ وجود دارد.

گمانه زنی هایی نیز در مورد تغییر نام ساعت مچی هوشمند اپل وجود دارد اما باید دید که چه تمهیدادتی را بر می انگیزد.

 

 

1

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

جالب اینجاست که طی سالهای متمادی که گذشته است ، هنوز هم باطری‌های تلفن های  همراه هوشمند نهایتا برای مدت 72 ساعت قابل استفاده هستند و نه بیشتر !

در واقع این موضوع مربوط به این میشود که با وجود پیشرفت تکنولوژی در ساخت باطری های تلفن های همراه ، به همان نسبت سخت افزارهای قدرتمندتر و بالطبع پرمصرف تری در تلفن های همراه استفاده شده است . (البته به نظر شخصی من تکنولوژی باطری های موبایل و لپ تاپ طی دهه گذشته تغییر شگرفی نکرده است)

یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران گوشی های هوشمند هم مشکل تخلیه زودهنگام باطری های تلفن هایشان است .

در این مطلب 10 نکته ساده و کاربردی معرفی خواهد شد که از طریق آن میتوانید زمان استفاده از باطری های تلفن های هوشمند را افزایش دهید .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 38 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

نکاتی ساده و سریع برای شارژ کردن دستگاه آندروید،بلک بری ، iOS و ویندوزفون را برای شما آماده کردیم با ما همراه باشید.

تصور کنید ساعت ۰۹:۰۰ صبح است و شما تا نیم ساعت دیگر باید به ملاقات یکی از دوستانتان بروید اما مشکل اینجاست که باتری گوشی شما در حالت قرمز و کمی است. مطمئناً زمان لازم برای شارژدهی آن برای شما وجود ندارد.

قبل از اینکه گوشی خود را به شارژر متصل کنید تمامی برنامه های باز و فعال را بسته و گوشی را در حالت AirPlane یا پرواز قرار دهید. در این حالت دسترسی شما به برقراری تماس ، وب، رادیو ، Wi-Fi ، GPS قطع می گردد و دستگاه شما قادر است شارژدهی بیشتری انجام دهد اما آیا این روش برای گوشی شما بهینه و عمر باتری را کاهش نمی دهد؟

اما در روش گفته شده نیز می توان تا حدودی برای کاربران ایده آل بنظر بیاید ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم یک زمانبندی و خط مشی مناسبی تعیین کنید تا در هنگام کاهش باتری به شما هشدار دهد تا بتوانید در زمان کافی و ذخیره بهینه باتری را شارژ کنید. طراحی یک زمانبندی بستگی زیادی به نوع باتری و مصرف آن دارد.

بیاد داشته باشید نورپس زمینه و صفحه نمایش نیاز قابل توجهی به شارژ و باتری دارد. با تنظیم درست و به موقع آن می توان گوشی تلفن همراه، ساعت مچی هوشمند ،تبلت و حتی رایانه همراه خود را در هر زمان که به آنها احتیاج داشتید در دسترس شما خواهند بود.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

 

 


در سال 2004 میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرحکرد، سرویس پست‌الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنیداشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا دادهبود. حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر ازسراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفادهمی‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهایاستفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادرخواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید؛ پس با اورژانس آي تي همراه باشید .

 

 

دانلود 10 ترفند جیمیل برای حرفه‌ای‌ها

فايل پيوست شده بصورت PDF مي باشد .

رمز فايل : orzhansit

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

شما هم اکنون می توانید یک فایل به طور مستقیم از حساب Google Drive خود را با استفاده از اپلیکیشن های Gmailبر روی دستگاه های آندروید به اشتراک بگذارید.

روز چهارشنبه، گوگل اعلام کرد که به روز رسانی هایی برای برنامه های Gmail در دستگاه های آندروید منتشر گردیده. این بروز رسانی شامل راه حل قوی تر برای آدرس دهی خودکار برای تکمیل دانلود در ایجاد یک پیام جدید است.علاوه بر این به کمک آن می توان با مخاطبین خود به اشتراک گذاشت، این به روز رسانی همچنین شامل کارایی همچون میانبری برای ضمیمه فایل های گوگل درایو را بر روی صفحه نمایش ایجاد می کند.

 

 

ادامه مطلب

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 117 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر شما قصد دارید محیطی مناسب برای ذخیره فایل ها ، تصاویر ، ویدیوها و غیره را در فضای ابری بر روی اینترنت قرار دهید نیازمند به یک تصمیم گیری مناسب است تا از خدمات مناسبی به لحاظ نیازمندی ،کیفیت،هزینه بهره برد.که ما در اینجا به بررسی چندین نمونه مهم و محبوب از فضاهای سرویس دهنده ابری پرداختیم.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ فضای ذخیره سازی خود با عنوان Sky Drive را که به مشکلات قانونی و مالیاتی بر میخورد به One Drive تغییر نام داد که این فرصتی بود برای اضافه کردن چندین ویژگی و قابلیت جدید در آن شد.

در جدول زیر ما به بررسی فضای ابری مختلفی پرداختیم که حتی ممکن است کاربران ویژه آنها نیز از برخی از این صفات بی خبر باشند.

 

 

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 5,808
  • بازدید سال : 21,624
  • بازدید کلی : 595,937
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی