loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 155 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

باز هم یک دغدغه تلگرامی دیگر برای کاربران ایرانی که چند روزی است در فضای نت از آن صحبت می‌شود.

چند وقتی است که مسئولان ایرانی، شبکه پیام رسان تلگرام را تحت فشار قرار داده‌اند که محتوا و البته کانال‌های غیر اخلاقی موجود در این شبکه را مسدود کند. پس از اینکه مدتی از این در خواست‌ها گذشت و تلگرام پاسخگو نبود، زمزمه‌هایی شنیده شد که قرار است این برنامه پیام رسان که شدیدا بین ایرانی‌ها محبوب است فیلتر شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 دوشنبه 13 مهر 1394 نظرات (0)

LinkedIn یکی از محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی است که کاربران آن می توانند عکس‌ها و ویدئوهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. LinkedIn Pulse نیز اپلیکیشنی برای مدیریت هرچه بهتر این شبکه در گوشی‌های موبایل است. با اورژانـــس آی تی همراه باشید.
LinkedIn یکی از شبکه‌های اجتماعی مهم در سال‌های اخیر به حساب می آید که مانند دیگر شبکه‌های بزرگ اجتماعی همچون توئیتر، فیسبوک و ... شامل افراد مختلفی از جمله هنرمندان و شخصیت‌های شناخته شده است. شما در این شبکه‌ی اجتماعی نیز می توانید همانند اینستاگرام پروفایل افراد مورد نظرتان را دنبال کنید و از آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به آن‌ها با خبر شوید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 140 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)

با پیشرفت فناوری و علم رباتیک در دنیا، پای این ماشین ها به بخشهای عظیمی از زندگی انسان باز می شود و در آینده نهچندان دور شاهد فعالیت آنها در نقاط حساس و بحرانی خواهیم بود.

علم پزشکی یکی از علومی است که در سال های اخیر به استفاده از این ماشین ها روی آورده. سال‌هاست که دستگاههای مختلفی برای کمک به دندانپزشکان، متخصصان چشم، جراحان قلب، فیزیوتراپ ها و دیگر بخشهای این حوزه، تولیدشده تا فرایند درمان را برای آنها ساده تر نمایند.

اما ربات ها پا را از این نیز فرا گذاشته اند و امروزه در اتاقهای عمل نیز بهعنوان کمک جراح به متخصصان شاخههای مختلف پزشکی خدمت می‌ کنند و چه بسا در سالهای آینده شاهد استفاده از رباتهای انساننما در بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم.

حال متخصصان و کارشناسان کشورمان، به توانایی خوبی در این حوزه دستیافته اند. رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی از اجرای پروژه طراحی و ساخت رباتهای آموزشدهنده و کمک جراح چشم در این دانشگاه خبر داد.

حمید رضا تقی راد اظهار کرد: طرح ساخت ربات جراحی چشم از راه دور حدودا ۴ سال قبل در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با کمک دانشجویان دکترا آغاز شد و امروز به پیشرفت های خوبی در این زمینه دست یافته ایم.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)

امروز شیائومی نشان مخصوص رکورد گینس خود را دریافت کرد. این شرکت در روز قبل فروش بسیار بزرگی داشت و موفق شد طی تنها ۱۲ ساعت ۲٫۱۱ میلیون گوشی در کشور چین بفروشد.

فروش‌های حیرت انگیز شیائومی بالاخره تاریخ ساز شدند. فروش روز قبل این شرکت که برای ۲۴ ساعت ادامه داشت و محصولات این شرکت را با قیمت ارزان تری به کاربران عرضه می‌کرد، رکورد گینس را شکست و موسس این شرکت، «لی جون» نشان مخصوص “فروش بیشترین اسمارت‌فون در ۲۴ ساعت با یک پلتفرم” را دریافت کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 76 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)

شبکه اجتماعی لینکدین شرکت آموزشی مشهور Lynda را به قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

لینکدین، شبکه اجتماعی افراد شاغل و متخصص اعلام کرد که شرکت مشهور آموزشی «لیندا» (Lynda) را به قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

این خرید شامل ۵۲ درصد پول نقد و ۴۸ درصد سهام خواهد بود و انتظار می‌رود که فرایند آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ تکمیل شود. در اطلاعیه‌ی مشترک این دو شرکت گفته شده که از این پس بیشتر کارمندان لیندا در بخش‌های مختلف لینکدین به فعالیت مشغول خواهند شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 93 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

مقامات اطلاعاتی اعلام کردند ادوارد اسنودن برای دستیابی به مدارک و اسناد فوق‌محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از نرم‌افزار بسیار معمولی و رایجی استفاده کرده‌است.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، این افشاگری جدید درباره ابزار‌های مورد استفاده اسنودن پرسش‌های جدیدی را درباره کارامدی سیستم امنیتی درونی آژانس امنیت ملی آمریکا مطرح کرده‌است.

مقامات آمریکایی نام نرم‌افزار مورد استفاده اسنودن در سرقت این اسناد را فاش نکردند اما احتمال می‌رود این نرم‌افزار چیزی شبیه به برنامه Googlebot،‌برنامه‌ای که شرکت گوگل از آن برای ایجاد لیست از صفحات جدید وب استفاده می‌کند و یا Wget،‌نرم‌افزار مورد استفاده بردلی منینگ برای دانلود فایل‌های محرمانه‌ منتشرشده در ویکی‌لیکس باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)

فیس‌بوک برای تحقق رویای بزرگ مارک زاکربرگ که متصل کردن همه ساکنان زمین به اینترنت است٬ هواپیماهای بدون سرنشینی طراحی کرده که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و می‌تواند اینترنت را به دوردست‌ترین نقاط زمین برسانند.

“مارک زاکربر”٬ بنیان‌گذار فیس‌بوک٬ روز پنج‌شنبه (۶ فروردین٬ ۲۶ مارس) در آستانه برگزاری کنفرانس بزرگ f8 از برداشتن گامی بلند در مسیر تحقق رویای بلندپروازانه‌اش برای رساندن اینترنت به همه ساکنان کره زمین خبر داده است: تامین اینترنت از طریق هواپیماهای بدون سرنشین٬ برای ساکنان مناطق دوردستی که زیرساخت اینترنت ندارند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 78 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

همانطور که گفتیم در ساخت این خودروها باید امنیت را بسیار جدی گرفت، چراکه در سرعت‌های بالا کوچک‌ترین برخوردی می‌توان فاجعه آفرین باشد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخورد یک سنگریزه نیز به یک خودرو که با سرعت ۱٫۶۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، می‌تواند فاجعه بیافریند.سازندگان خودروی مافوق صوت Bloodhound بریتانیایی برای اینکه چنین مشکلی برای راننده ایجاد نشود، از پنل‌های ضد گلوله برای این خودرو استفاده کرده‌اند. اندی گرین، رانندگی این خودرو را در انتهای سال جاری میلادی برعهده خواهد گرفت و هدف از این کار بالا بردن رکورد سرعت پیشین است.پنل‌های شیشه‌ای مورد نظر از ترکیب میلیون‌های فیبر شیشه‌ای به هم بافته شده ساخته شده که قادرند در صورت برخورد یک شی خارجی که سرعت بالایی دارد، انرژی آن را گرفته و سرنشین را از آسیب باز دارند. مهندسان این پنل‌های شیشه‌ای مورد آزمایش قرار می‌دهند.مهندسان در نظر دارند تا در آخرین تلاش خود رکورد ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت آخرین آزمایش انجام شده در آفریقای جنوبی را بهبود بخشند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 75 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

آنهایی که بررسی گلکسی اس 6 را خوانده‌اند، حتما می‌دانند که این اسمارت فون ارزش توجه دارد. این هوشمند نه تنها با پیشرفته‌ترین فناوری ساخته شده، بلکه پر از ویژگی‌های متنوع نیز است. دوربین عالی با کنترل‌های دستی، سخت‌افزار کم مصرف، شارژ سریع و بی‌سیم و خیلی ویژگی‌های دوست داشتنی دیگر.

اما برخی از این قابلیت‌ها فقط مختص این هوشمند نیستند و می‌توانید در دستگاه‌های دیگر اندرویدی هم آنها را ببینید، مثلا در ادامه به برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانید در دستگاه‌هایی غیر از گلکسی S6 و S6 اج ببینید اشاره خواهیم کرد.

1. کنترل دستی، سلفی پانورامایی

دوربین پرچمدار سامسونگ فقط از نظر سخت‌افزاری ارتقا نداشته است و  در بحث نرم‌افزار هم دچار تحول شده است. اما کنترل دستی و قابلیت سلفی پانورامایی، چیزهایی هستند که می‌توان آنها را از طریق برنامه‌های مختلفی در دستگاه‌های اندرویدی و آیفون داشت.

مثلا دو برنامه PanoSelfie برای iOS و Pano360 برای اندروید این کار را انجام می‌دهند.

2. مانیتور ضربان قلب

برای اندازه گیری ضربان قلب حتما نیازی به مانیتور تعیبیه شده در دوربین نیست و می‌توان این کار را از طریق برنامه‌های مختلفی انجام داد. این برنامه‌ها از دوربین و فلش دستگاه برای انجام اینکار استفاده می‌کنند. یکی از بهترین‌های آنها که برای هر دو سیستم عامل وجود دارد Runtastic است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 81 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

تبلت Cintiq Companion 2 دارای سیستم‌عامل ویندوز بوده و به راحتی فتوشاپ و دیگر برنامه‌های مخصوص دسکتاپ ویندوز را اجرا می‌کند. نمایشگر این محصول ۱۳.۳ اینچی است و از رزولوشن بالای QHD برابر با ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار است. این تبلت نیز همچون نسل پیشین خود ویژگی‌های مفید ExpressKeys، قابلیت‌های اختصاصی قلم و ژست‌های حرکتی لمسی بهره می‌برد. این تبلت در مدل‌هایی با جزییات سخت‌افزاری بیشتر هیبریدی عرضه شده که در پیشرفته‌ترین مدل این تبلت، یعنی نسخه Premium، مشخصاتی همچون ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، پردازنده Core i 7 اینتل با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Intel Iris 6100 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم به کار رفته است.این تبلت همانند دیگر تبلت های Wacom دارای قلم دیجیتالی است و این قلم قابلیت شناسایی ۲۰۴۸ سطح فشار را برروی صفحه نمایش دارد که آن برای طراحی گرافیکی و روتوش تصاویر منحصر به فرد می‌سازد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

روز گذشته کمپانی بوئینگ به خبرگزاری رویترز اطلاع داده که ممکن است طی سال جاری قرار دادی را با شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل به امضا برساند و بر اساس آن برای کمپانی های یاد شده، اقدام به تولید ماهواره های توانمند ارتباطی نماید.

جیم سیمپسون، معاون ارشد توسعه و استراتژی های تجاری بوئینگ، در همین رابطه ذکر نموده که کمپانی های بزرگ فعال در حوزه ی تکنولوژی، بر این باور هستند که دسترسی قشر بیشتری از مردم زمین به اینترنت می تواند، سبب رشد قابل توجه تر و سریعتر آنها گردد.

سیمپسون که در جریان “کنفرانس ماهواره ۲۰۱۵” حضور داشت می افزاید: “کلید واقعی برای محقق ساختن چنین مسائلی، در ماهواره ها و ابزارهایی با توان عملیاتی بالا خلاصه می شود که قادر باشند نیازهایی گیگابایتی، ترابایتی و یا حتی پتابایتی از پهنای باند را پاسخ دهند.”، ناگفته نماند که وی حاضر نشد در مورد جزئیات مذاکرات صورت گرفته با شرکت های مورد اشاره توضیحی ارائه نماید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 85 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

مایکروسافت با معرفی ویندوز 10 توانست تمامی کاربران خود را دوباره شیفته محصول خود سازد و قدرتش را به رخ سایر سیستم عامل‌ها بکشد. در این نسخه پلتفرم با سخت افزار به بهترین شکل ممکن بهینه شده است و در واقع در ویندوز 10 می‌توان با سخت افزار نه چندان قدرتمند کار‌های زیادی را انجام داد که در ویندوز فون 8 چنین امکانی میسر نبود.

اکنون مایکروسافت اطلاعاتی از یک اسمارت فون ویندوزی منتشر کرده است که از ویندوز 10 استفاده می‌کند و در واقع حداقل مشخصات مورد نیاز برای یک اسمارت فون است اما بر اساس همین بهینه سازی مناسب، از سخت افزار ضعیفی استفاده می‌کند ولی با همین مشخصات می‌تواند تا یک صفحه نمایش 7.99 اینچی را پوشش دهد. در مشخصات جدید، دستگاه از حافظه رم 512 مگابایتی بهره می‌برد و 4 گیگابایت نیز حافظه رم برای آن اختصاص یافته و از دکمه‌های افزایش و کاهش صدا نیز استفاده می‌کند.

مایکروسافت توانسته با ایجاد رابطه بین وضوح تصویر صفحه نمایش و حافظه رم رابطه خوبی را به‌وجود آورد. به این معنی که اگر دستگاه شما 2 گیگابایت حافظه رم داشته باشد، گوشی می‌تواند تصاویر را با وضوح فول اچ‌دی نمایش دهد و برای رزلوشن QHD نیز دستگاه می‌بایست 3 گیگابایت حافظه رم داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق تصویر بالا وارد عمل شوید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

درحالیکه حفظ جنبه‌های امنیتی مخصوصا درباره ایمیل‌ و شبکه‌های اجتماعی برای تمامی کاربران امری مهمی محسوب می‌شود، حفظ کردن پسوردهای مختلف برای بسیاری دشوارترین جنبه این حفظ امنیت به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، اگر از یک محل یا رایانه‌ای ناآشنا برای ورود به حساب خود در یاهو یا گوگل تلاش کنید، ایمیل برای آنکه مطمئن شود، کاربر اصلی قصد ورود به حساب کاربری‌اش را دارد، این بار در کنار آنکه کلمه عبور را از کاربر می پرسد، کدی را نیز برای تلفن همراه وی می‌فرستد تا مطمئن شود که شخص دیگری قصد دست درازی به اطلاعات کاربر اصلی را نداشته باشد.

بنابراین معمولا برای ورود به ایمیل از یک سیستم ناآشنا هم کلمه عبور و هم کدی که به تلفن همراه کاربر ارسال می شود، مورد نیاز است و کسی که بدون اجازه کاربر اصلی قصد ورود به ایمیل او را داشته باشد، باید به تلفن همراه وی نیز دسترسی پیدا کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

به نظر برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت برای سرمایه گذاری در «سیانوژن» (Cyanogen) چندان با واقعیت سازگار نبوده و یا حداقل ردموندی ها از این سرمایه گذاری پشیمان شده‌اند.

 مایکروسافت قصد ندارد در دور جدید جذب سرمایه گذاری‌های مالی سیانوژن که گفته می‌شود ۱۱۰ میلیون دلار خواهد بود، سهمی داشته باشد. بلومبرگ اضافه کرده که البته ممکن است در آینده ای نه چندان دور مایکروسافت در راستای سیاست گذاری‌های جدید خود و حضور در پلتفرم‌های دیگر، در سیانوژن نیز سرمایه گذاری کند.

در ماه ژانویه «وال استریت ژورنال» خبر داده بود که مایکروسافت قصد دارد با یک سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری، سهمی هر چند کوچک در سیانوژن داشته باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 105 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

اپل شب گذشته مک بوک جدید را رونمایی کرد. این محصول ۱۲ اینچی بسیار باریک‌تر و ظریف‌تر شده است.

شرکت اپل مدل تازه ای از مک بوک را عرضه کرده که از طراحی فوق باریک، پردازنده های سریع تر، عمر باتری بیشتر و نمایشگر رتینا برخوردار است.اپل مدعی است با تغییرات بنیادینی که در مک بوک به وجود آورده، در واقع آن را از نو اختراع کرده است. وزن این لپ تاپ کمتر از یک کیلوگرم بوده و به دو پوند(معادل ۹۰۰ گرم) می رسد. همچنین ضخامت آن نیز ۱۳٫۱ میلیمتر است که در مقایسه با مک بوک ایر ۲۴ درصد باریک تر است. در این مدل از مک بوک تغییرات اساسی در صفحه کلید نیز ایجاد شده و با استفاده از سازوکاری موسوم به قیچی هم ضخامت و فضای اشغال شده توسط انها کاهش یافته و هم درک میزان فشار وارد شده توسط سر انگشتان به کلیدها ممکن شده است. این قابلیت هم دقت تایپ را بالاتر می برد و هم عمر صفحه کلید را بیشتر می کند. هر کلید صفحه کلید تازه مک بوک چهار برابر باثبات تر بوده و ۴۰ درصد باریک تر از مدل قبلی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

گوگل سابق بر این گفته بود که encryption یا رمزگذاری کل حافظه ی تلفن همراه را در اندروید ۵، به شکل پیش فرض، فعال خواهد کرد؛ اما گویا به تازگی نظر مدیران مانتین ویو در این خصوص تغییر نموده است.

کاربران اندروید اگرچه همچنان می توانند این قابلیت را در منوی Setting فعال نمایند اما این کار، بر خلاف گفته ی سابق گوگل، در اندروید ۵ به شکل پیش فرض انجام نخواهد گرفت. 

 

گوگل در این خصوص گفته است: «به دلیل ضعف بسیاری از دستگاه های ساخته شده توسط همکاران سخت افزاری ما، هنوز نمی توانیم این امکان را به شکل پیش فرض در بسیاری از موبایل ها به انجام رسانیم. اگرچه، ما به امنیت کاربران خود اهمیت بسیاری می دهیم و سیستم رمزگذاری ما، قادر است تا این امنیت را برای آنها به شکل کامل به ارمغال بیاورد.»

گوگل برنامه هایی عالی و بلندپروازانه برای اندروید دارد اما طبق معمول، همکاران این شرکت که کار ساخت موبایل و سخت افزارها را بر عهده دارد، با ارائه ی محصولات میان رده و اقتصادی، از این برنامه های بلند پروازانه جلوگیری به عمل می آورند.

اگرچه از نسخه ی ۴.۱ به بعد اندروید، قابلیت disk encryption به این پلتفرم اضافه گشته اما همچنان، کاربر خود باید در بخش تنظیمان، آن را به شکل دستی فعال نماید. موبایل هایی که از سخت افزاری به روز استفاده نمی کنند، توسط فعال کردن رمز گذاری، سرعتی بسیار پایین به خود خواهند دید و همین امر باعث گشته تا شرکت گوگل نتواند به گفته هایش عمل کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 121 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

سامسونگ با رونمایی از دو پرچمدار Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge در مرکز توجه شرکت کنندگان و البته بازدیدکنندگان کنگره جهانی موبایل امسال قرارگرفت و سر خط مهم ترین خبرهای حوزه موبایل را به خود اختصاص داد.

این کمپانی کره ای پس از پشت سر گذاشتن روزهای دشوارش در سال ۲۰۱۴، با رونمایی از اسمارت فون های یاد شده بار دیگر دوران خوش گذشته را تجربه کرد.

اپل اما، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۴، با رونمایی از iPhone 6 و iPhone 6 Plus بازار تلفن های همراه دنیا را دچار شور و هیجانی وصف ناشدنی کرد و از آن سو، رقبای چینی سامسونگ نیز بیکار ننشستند و به سرعت خود را به آن رساندند.

حالا، جی کی شین یکی از مدیر عاملان سامسونگ و رئیس بخش موبایل آن و همچنین یانگ هی لی، رئیس بخش بازاریابی این کمپانی پس از برگزاری موفقیت آمیز مراسم رونمایی از پرچمدارانش، جمعی از خبرنگاران را به یک کنفرانس مطبوعاتی دعوت کردند تا به سوالات آنها پاسخ دهند.....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 94 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

رانندگان ماشین های مسابقه ای باید برای قرار گرفتن در صدر جدول و به دست گرفتن کنترل ماشین خود در سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت مهارت های ویژه ای داشته باشند، اما با آغاز عصر ماشین های خودران، احتمالا نسل چنین راننده هایی نیز منقرض خواهد شد.

شرکت ایتالیایی ED ماشین بدون راننده خود به نام Torque را به ژنو آورده تا باعث ناامیدی بسیاری از هوادارن مسابقات فرمول یک شود.

این ماشین به گونه ای طراحی شده که بدنه آن فاقد هر گونه منفذ یا بخش شیشه ای است و به خاطر وزن سبک و نبود شیشه جلو، از نظر ایرودینامیکی کمتر رقیبی برای آن پیدا می شود.....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 205 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

هوآوی را در ایران، بیشتر با نام یک تولید کننده ی تلفن همراه می شناسیم اما در اصل شرکتیست عظیم الجثه که بیشتر درآمد خود را از فروش تجهیزات مربوط به شبکه و زیرساخت ها بدست می آورد؛ تصور کنید یک کمپانی که با چنین محصولات زمختی سرو کار داشته، حالا آمده و در کنگره جهانی موبایل ساعتی پوشیدنی معرفی می کند که بیشتر سازندگان را انگشت به دهان گذاشته است.

«ساعت هوآوی»، محصولی با صفحه نمایش گرد است که در نگاه اول، به جای یک ساعت هوشمند جدید نظیر Moto 360 و یا LG G Watch R، شما را به یاد یک ساعت معمولی و کلاسیک می اندازد. یک هفته قبل از رویداد اپل و آخرین جزییات مربوط به ساعت این شرکت، این کمپانی چینی آمده و محصولی را ارائه کرده که بیش از هر ساعت دیگری شما را به یاد «ساعت» می اندازد.....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 74 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

تا پنچ سال آینده، اینترنت، تاثیرات شگرفی بر زندگی انسان خواهد داشت. به تازگی شبکه های ۳G و ۴G میهمان اسمارت فون های ما شده اند اما آنگونه که از کنگره جهانی موبایل خبر می آید، تا سال ۲۰۲۰، اینترنت نسل پنجم یا همان ۵G به بهره برداری خواهد رسید. ۳G سرعتی تقریبا قابل قبول دارد و ۴G را می توان برای مقطع فعلی ایده آل دانست. اما ۵G برای ما، به جز سرعت بالاتر چه به ارمغال خواهد آورد؟ بسیاری معتقدند این فناوری به انسان یاری خواهد رساند تا به تجربه های جدیدی دست یابد.

از فناوری ۵G، به عنوان کلید «اینترنت اشیاء» یاد می کنند؛ با سرعتی بی نظیر، همه ی اشیا الکتریکی پیرامون ما می توانند به اینترنت متصل گشته و ارتباطی پایدار داشته باشند. روزی خواهد رسید که میلیاردها سنسور در لوازم برقی خانگی، سیستم های امنیتی، قفل های درب خانه ها، خودروها و پوشیدنی ها تعبیه شوند. موسسه تحقیقاتی Gartner معتقد است تا سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۵ میلیارد محصول متصل به اینترنت ساخته خواهد شد؛ این آمار برای سال ۲۰۱۵، به مقدار ۵ میلیارد دستگاه پیشبینی گشته است......

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

همه ما در طول یک روز ممکن است بارها و بارها از پیام کوتاه یا همان SMS استفاده کنیم ؛ اما آیا می دانید دلیل محدودیت ۱۶۰ کارکتری در ارسال اس ام اس چیست ؟؟

در اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی، گروهی از محققان علوم ارتباطات در اروپا تلاش کردندتا برای ارسال پیام های متنی از طریق فناوری تازه ای موسوم به تلفن همراه استانداردی تدوین کنند. بهترین چشم انداز آنها این بود که بتوانند از کانال رادیویی ثانویه ای روی شبکه موبایل استفاده کنند که برای انتقال بسته های اطلاعاتی با قدرت دریافت مناسب اختصاص داده شده بود اما کانال داده باریکی که برای این کار اختصاص داده شد، تنها اجازه انتقال تعداد کاراکترهای محدودی را فراهم می آورد.


برای حل این مشکل، رئیس این گروه تحقیقاتی، فرید هلم هیلبراند مطالعه ای شهودی روی کارت پستال ها، خروجی تلکس های خبری و فهرست شخصی خود در زمینه سوالات متداول انجام داد. بر این اساس، وی به این نتیجه رسید که ۱۶۰ کاراکتر برای ریشتر ارتباطات کافی خواهد بود و در نتیجه، سامانه پیام کوتاه (پیامک) متولد شد. بناراین اگر از دست محدودیت تعداد کاراکترهای پیامک های خود به ستوه آمده اید، باید آقای هیلبراند را سرزنش کنید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)
شاید مدتی پیش بیشترین دغدغه در سوشیال مدیا, میزان افرادی بود که ما را Follow یا لایک می کردند بود و اینکه چه پستی باعث می شد که با کاربرها ارتباط برقرار کند اما امروز هشتگ ها گامی فراتر رفته و قسمتی از زندگی روزانه ما شدند و بدون آنها دیگر شبکه های اجتماعی بی معنی هستند. استفاده از آنها باعث محبوب شدن و دیده شدن پست های ما در شبکه های اجتماعی گوناگون می شوند.
به صورت ساده تر, هشتگ ها باعث ایجاد ارتباط بین پست های ما در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو شده اند. برای یوزر ها هشتگ ها وسیله ای برای نشان دادن واکنش و جواب آنها و حتی شروع یک گفتگو و یا ترند می باشد. آنها می توانند شوخی و یا جدی باشند ولی چیزی که مهمه اینه که حالا حالا تو زندگی ما خواهند بود.
اولین سوشیال مدیایی که از هشتگ استفاده کرد توییتر بود که در تابستان ۲۰۰۹ این تکنولوژی را به دنیا معرفی کرد و در ادامه اینستاگرام Tumblr, فیس بوک و … از هشتگ استفاده کردند.
ادامه مطلب....
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

در حال حاضر محققان ETH Zurich در حال همکاری با آی بی ام برای ساخت اولین رایانه مبتنی بر ممریستور هستند؛ رایانه‌ای شبیه به مغز با توان تصمیم گیری و یادگیری.

در سال ۱۹۷۱ یک فیزیکدان به نام لئون چوآ از وجود مولفه چهارمی در مدارهای الکترونیک خبر داد. این در حالی بود که در آن زمان سه مولفه به کار گرفته شده بودند.

او معتقد بود این مولفه روزی به سه مولفه دیگر یعنی resistor یا مقاومت، خازن و واسطه القای مغناطیسی می پیوندد و نام memristor‌را برای آن انتخاب کرد که ترکیبی از دو کلمه حافظه و مقاومت (capacitor و inductor ) محسوب می شود.

اما ۳۷ سال طول کشید تا مهندسان شرکت اچ پی بتوانند این ایده را عملی کرده و اولین memristor را در سال ۲۰۰۸ بسازند. بعد از گذشت چند سال محققان بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این کار انقلابی در حوزه رایانه محسوب می شود.

با همه گیرشدن memristor عصر الکترونیک به شکل فعلی به اتمام می رسد و عصر جدیدی آغاز می شود که ionics نام دارد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت XL Axiata که یکی از بزرگترین اپراتور های تلفن همراه کشور اندونزی می باشد برای بهبود و بهینه سازی شبکه خود از فناوری Cisco VPC استفاده خواهد کرد. این اولین باری خواهد بود که فناوری VPC در ناحیه آسیا و ژاپن پیاده سازی می شود.

تحقیقات Cisco Mobile Visual Network Index (2014-2019) پیش بینی کرده است که حجم ترافیک موبایل کشور اندونزی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ده برابر خواهد شد و در سال ۲۰۱۹ به ۶۰۹٫۵ Petabyte در ماه خواهد رسید. شرکت XL Axiata با توجه به این رشد عظیم تصمیم گرفته است از فناوری VPC استفاده نماید تا شبکه خود را انعطاف پذیر تر نماید و سرویس های M2M بهتری به مشتریان خود ارائه دهد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

بالاخره دوربین جدید پنتاکس به نام ۶۴۵Z رونمایی شد. این دوربین مجهز به یک سنسور CMOS با رزولوشن ۵۱٫۴ مگاپیکسل، یک صفحه‌ی نمایش بزرگ از نوع LCD و ۲۰۴,۸۰۰ ISO است.

این دوربین گران قیمت از نظر در کلاس دوربین‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد، در اصل بر اساس دوربین‌های فیلم‌برداری پیشین پنتاکس یعنی ۶۴۵D و ۶۴۵ تولید شده است و به عقیده کارشناسان روند فعلی بازار دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری را تغییر خواهد داد. این دوربین می‌تواند در هر ثانیه ۳ فریم را ضبط کند که برای دوربینی با چنین اندازه‌‌ای یک امتیاز محسوب می‌گردد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

آمازون اخیرا متودی جدید برای رساندن بار به مشتریان اش را امتحان می کند که به زودی فاز عملی آن را شاهد خواهیم بود. کامیون های حمل بار آمازون به دستگاه های پرینتر ۳ بعدی مجهز خواهند شد تا درست دقایقی قبل از تحویل گرفتن کالا، شاهد تولید آن باشید.

این غول تجارت الکترونیک اخیرا چندین پتنت را به ثبت رسانده که نشان می دهد نقشه اش برای تولید محصول در حین تحویل چگونه است. تصور کنید کامیونی بدون داشتن محصول مورد نظر به سوی مقصد حرکت کند و زمانی که به محل مورد نظر مشتری رسید، جنس را آماده (یا شاید تازه و داغ!) تحویل دهد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 99 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

تحقیقات شرکت های آمازون و هریس اینتراکتیو نشان می دهد، رفتارهای زنان و مردان هنگام بازی های موبایلی یکسان نیست.

به گزارش CNET،در دنیای بازی های موبایل، زن ها و مردها به یک نسبت درگیر بازی های موبایل می شوند. آمارها نشان می دهند که ۵۰ درصد از اشخاصی که به انجام بازی های موبایل می پردازند خانم هستند و نیم دیگر آن ها نیز مرد هستند. ولی نحوه رویکرد آنها به بازی ها با یکدیگر یکسان نیست.

این پژوهش نگاه دقیق تری به بازی های موبایل و جنسیت اشخاصی که مشغول آنها هستند داشته است.
ادامه مطلب....
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 108 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت خودروسازی نیسان، استفاده از نوعی رنگ را توسعه داده است که آب و مواد چرب را به خود جذب نمی کند و به این ترتیب می توان گفت اولین خودرو با قابلیت تمیز کردن خودکار تولید شد.

این رنگ؛ توسط مهندسان شاغل در مرکز فنی نیسان بریتانیا توسعه داده شده و دارای ویژگی آب گریزی و همچنین چربی گریزی می باشد که به موجب آن، آب و مواد چرب، خود به خود دفع می شوند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 74 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

کوله پشتی هوشمند Seil bag؛ که مخصوص دوچرخه سواران است، توسط محققین لابراتوار لیمیانگسو در کشور کره طراحی شده است .
با روشن شدن لامپهای LEDبر روی سطح بیرونی این کوله پشتی، علایم ایمنی و ترافیکی به صورت هوشمند برای رانندگان، در پشت سر فرد رکاب زن به نمایش گذاشته می شود، علایمی چون فلش های حرکت به سمت چپ و راست، ایست، علایم اضطراری و یا حتی یک پیام شخصی.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 76 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

به نقل از firstpost قابلیت آگاه شدن از نحوه انتقال و جابجایی و مسیرهای انتقال هم از جمله امکانات جدید نقشه گوگل است. در نقشه‌های به روزشده به جای آنکه صرفا مسیر رسیدن به نقطه ای بر روی نقشه نمایش داده شود، این کار به صورت مرحله به مرحله صورت می گیرد .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 44 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

CNN به اولین رسانه خبری مشهور جهان مبدل شده که قصد دارد با استفاده از امکانات عینک دیجیتال گوگل، عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده توسط مردم را جمع آوری کند.

در حالی که هم اکنون تنها سی هزار آمریکایی این عینک را خریداری کرده اند، سی ان ان به سرعت دست به کار شده و از این افراد خواسته تا به عنوان شهروند خبرنگار عمل کنند و تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از رویدادهای مختلف را برای این شبکه خبری ارسال کنند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 72 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

با استفاده از این ترفند میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و از طریقی ترفندی ساده فایلهای خود را مخفی سازید.

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و از طریقی ترفندی ساده فایلهای خود را مخفی سازید. جالبی این ترفند اینجاست که همگی افراد میتوانند آیکون این فایل را مشاهده کنند اما فقط فقط خود شما قادر خواهید بود که آن را اجرا یا نمایش دهید. همچنین با این کار دیگر فایل مورد نظر در Search ویندوز نیز نمایان نخواهد شد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

ارسال پیام‌های توییتری از سوی راجش آگراول مدیر واحد استراتژی شرکت پی پال در مورد یکی از همکارانش که محتوایی توهین آمیز داشت، موجب اخراج وی از این شرکت شد.

وی در یکی از این پیام‌ها که در حساب توییتر خود منتشر کرده به طور ضمنی یکی از همکارانش را به مصرف مشروبات الکلی و اخراج از یک مکان عمومی به همین علت متهم نموده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

دو شرکت با صدور بیانیه مشترکی اعلام کرده اند که علاوه بر تحقیقات مشترک در این زمینه برای استاندارد کردن فناوری های نسل پنجم و طراحی سیستم ها و شبکه های سازگار با آن تلاش خواهند کرد.

سرعت تبادل داده در شبکه های نسل پنجم تلفن همراه بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود و برای رسیدن به این سرعت محدودیت های فنی زیادی باید برطرف شود. علاوه بر این باید موارد نیازمند نوسازی در شبکه های تلفن همراه نیز دقیقا مشخص شوند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 81 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

دانشمندان توانستند سیستمی در خودروها نصب کنند که با استفاده از یک حسگر مادون قرمز و یک الگوریتم می تواند عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران را در دید کم تجزیه و تحلیل کند.

بیشتر وسایل نقلیه برای شناسایی عابران پیاده، به فن آوری های تشخیص موانع و سیستم ترمز اضطراری مجهز می باشند تا خطر برخورد با خودروهای دیگر و یا عابران پیاده کاهش یابد. این فن آوری از یک دوربین و نرم افزار تشخیص اشکال استفاده می کند که در روز روشن، موثر ولی در شب محدود تر است.

محققان دانشگاه کارلوس سوم مادرید سیستم جدیدی را برای این منظور توسعه داده اند که حتی در شب نیز موانع را کاملا شناسایی می کند.آنها توانستند با استفاده از دوربین های مادون قرمز یک راه حل موثر برای رانندگی در دید کم بوجود آورند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 108 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

دنبال ابزاری برای یادگیری زبان خارجی هستید ؟ آن هم بصورت رایگان ؟
فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی ، انگلیسی ؟ به کدام زبان علاقه بیشتری دارید ؟
دلینگو یا Duolingo نام وب سایت و اپلیکیشنی است که به کاربران بصورت رایگان دوره های آموزشی و یادگیری زبان های خارجی را ارائه میدهد.
آموزش زبان های مختلف از جمله فرانسه ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، پرتغالی ، آلمانی و انگلیسی با روشی کاملا سرگرم کننده ، پویا و تعاملی از ویژگی های این سرویس کاملا رایگان است .
نه تنها عضویت در دلینگو رایگان است بلکه کاربری آن نیز آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید !

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)
ایده راه اندازی هایپرلوپ که تا چندی قبل تنها در ذهن الون ماسک سرمایه گذار مشهور دنیای فناوری بود، این روزها یک گام به واقعیت نزدیک شده است.

وی برای عملی کردن فناوری حمل و نقل هایپرلوپ قراردادی را با یک توسعه دهنده سیستم های حمل ونقل در مرکز کالیفرنیا منعقد کرده تا یک خط هایپرلوپ به طول ۵ مایل در یکی از بخش های این ایالت تاسیس شود.

قرار است با راه اندازی این خط توسط مدیر شرکت‌های ‌Space X و تسلا موتورز جنبه های مختلف فناوری هایپرلوپ مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود آیا استفاده از این روش برای حمل  و نقل سریع مسافران امنیت آنها را به خطر می اندازد یا خیر.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 36 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

پروژه عظیم امریکا روی اینترنت شروع شد وامریکا با هدف مبارزه با کلاهبرداری پروژه شناسنامه دار کردن کاربران اینترنت را به طور آزمایشی راه انداخت.

در سال ۲۰۱۱ حکومت در یک پروژه ملی، شناسنامه دار کردن امریکایی های آنلاین از طریق سایتهای مختلف بر اساس آنچه OpenID نامیده شد را تعریف کرد.

آنچه امریکا به آن Universal Internet ID می گوید در واقع صدور کد شناسایی منحصربفرد برای هر کاربر عضو اینترنت است که بوسیله آن کاربر روی شبکه جهانی تردد می کند و از ماه می (با در نظر گرفتن جایزه ۲٫۴ میلیون دلاری برای مقامات دو ایالت) در پنسیلوانیا و میشیگان شروع شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)

هنگام شنیدن موسیقی در خانه یا محیط کار یا بیرون از خانه دنبال هدفونی هستیم که بهترین کیفیت را برای ما به ارمغان آورد و سه ویژگی حساسیت، فرکانس و امپدانس صوتی در آن لحاظ شده باشد.

در اینجا ۱۰ هدفون برتر موجود در بازار به شما معرفی می شود :

شماره ۱۰ – NuForce NE-600M/X به قیمت ۱۵ دلار

حساسیت تعریف شده ۱۰۰ دسیبل بوده و امپدانس ۳۲ دارد که به طور طبیعی از سایر هدفون های معمولی یک سر و گردن بالاتر است. صدای با کیفیت بالا و قیمت پایین آن این هدفون را ارزشمند کرده است. سبک بوده و حمل و نقل آسان دارد.

معرفی ۱۰ هدفون برتر بازار برای علاقمندان موسیقی

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری شین‏هُوا، دولت چین استفاده از سیستم عامل ویندوز ۸ مایکروسافت بر روی رایانه‌‏های نهادهای دولتی را ممنوع کرده است.

مرکز تدارکات دولت مرکزی چین دستور داده‌‏اند هر لپ‏‌تاپ، تبلت و رایانه دسکتاپی که توسط نهادهای دولتی خریداری می‌‏شود باید مجهز به سیستم‌‏عاملی غیر از ویندوز ۸ مجهز باشد.

خبرگزاری شین‏هوا این اقدام را حرکتی در جهت تضمین امنیت رایانه‏‌ها پس از اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس پی دانسته است.

بر اساس این گزارش، این تصمیم فقط شامل رایانه‏‌های مورد استفاده در مراکز و ادارات دولتی است و رایانه‏‌های شخصی افراد مشمول این قانون قرار نمی‌‏گیرد.

 

 

ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 5,714
  • بازدید سال : 21,530
  • بازدید کلی : 595,843
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی