loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

به تازگی تصویری منتشر شده که به سرعت در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. این عکس در برزیل گرفته شده و در حاشیه عکس شخصی دیده می‌شود که کاربران عنوان می‌کنند استیو جابز صاحب کارخانه اپل است.

آیا استیوجابز هنوز زنده است؟

علاقه‌مندان پر و پا قرص اپل از چند روز پیش مطمئن شده‌اند که سر جابز در یک جراحی فوق پیشرفته به بدن شخص دیگری پیوند زده شده و او منتظر است که بعد از بهتر شدن حالش از روی ویلچر بلند شده و وجود خود را علنی کند. برخی نیز گفته‌اند او همراه مایکل جکسون و چند نفر دیگر در جزیره‌ای باهم زندگی می‌کنند.

بله، یک کاربر صفحات اجتماعی در صفحه شخصی خود با انتشار عکس فوق مدعی شد که استیو جابز هنوز زنده است و در برزیل تحت مراقبت‌های شدید پزشکی است. این عکس از آن جهت اهمیت یافت که می‌دانیم جابز هرگز تا آخر عمر روی ویلچر ننشست، به همین دلیل این عکس نمی‌تواند مربوط به زمان حیات او باشد. این خبر که تا کنون ده‌ها هزار بار دیده شده است موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته بود.

این کاربر که با نام “TheHorseSizedDuck” در Reddit فعالیت می‌کند مطلب را دقیق‌تر کرده است و گفته که این عکس در ریودوژانیرو گرفته شده است مطلبی که هنوز همه را در سوال و ابهام نگه داشته که اگر او جابز نیست پس چه کسی است؟!

البته این که آیا این عکس با نرم افزارهای ویرایش عکس درست شده است یا نه سوالی است که شاید پاسخ آن را باید از کارشناسان این حوزه پرسید!
نظر شما چیست ؟!

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 115 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

رمز گشایی تیزر تبلیغاتی پرچم دار جدید هوواوی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، Huawei عکسی را منتشر کرده که در آن گاوصندوق با اثر انگشت، تغییر دنده به ۸، ماشین حسابی که ۸۳ را به ۱۰۰ تقسیم می کند و چندین گربه به چشم می خورند. سر نخ اثر انگشت به بهبود امنیت سیستم اشاره می کند که احتمالا به اسکنر اثر انگشت مجهز خواهد بود. دنده باعث این گمانه زنی شده که از پردازنده هشت هسته ای استفاده خواهد شد البته می تواند به ادغام و یکپارچه سازی با اتومبیل نیز اشاره کند.
ماشین حساب نیز به حالت واقعی صفحه نمایش و فریم و طراحی بسیار باریک اشاره دارد. البته این موضوع می تواند به عنوان ۸۳ درصد افزایش کارایی با پردازنده هشت هسته ای تفسیر شود. احتمال می رود ۶ گربه نیز به اتصال LTE Cat6 اشاره داشته باشد که سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می کند.

به هر حال تمامی این احتمالات در ۴ سپتامبر و رویداد IFA شرکت Huawei آشکار خواهند شد. در صورتی که حدس بهتری دارید می توانید در نظرات ما را آگاه کنید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 88 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت ای ام دی پس از سی سال عرضه کارت‌های گرافیک قصد دارد نسل جدیدی از این محصولات را هفته آینده روانه بازار کند.

محصول تازه که  Radeon R9 285 نام دارد جایگزین نمونه قبلی این محصول موسوم به Radeon R9 280 می‌شود.

ای ام دی مدعی است که این کارت گرافیک عملکرد بهتری در مقایسه با همتایانش و از جمله Nvidia GTX 760 دارد و به کاربران امکان می‌دهد تازه ترین بازی های رایانه ای را با بهترین جزییات بر روی سیستم شخصیشان اجرا کنند.

کارت مذکور از نظر توانمندی و امکانات ما بین سری دوگیگابایتی R9 270 / 270X و کارت سه گیگابایتی R9 280X قرار می گیرد. سرعت محاسباتی این کارت ۳٫۲۹ ترافلاپ بوده و clock speed آن ۹۱۸ مگاهرتز است. توان بهره گیری از دوگیگابایت حافظه GDDR5 از جمله دیگر ویژگی های آن است.

مصرف انرژی این کارت حافظه هم ۱۹۰ وات است که در مقایسه با نمونه های ۲۵۰ واتی مشابه مناسب تر است. دو خروجی DVI و یک پرت HDMI هم برای این کارت گرافیک ۲۴۹ دلاری در نظر گرفته شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

چینی‌ها قصد دارند سیستم عامل کاملا بومی خود را که با حمایت دولت این کشور تولید شده ظرف چند ماه آینده در دسترس علاقمندان قرار دهند.

 هدف از این کار کاهش وابستگی به سیستم عامل‌های غربی و به خصوص سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و دیگر برنامه های مشابه عرضه شده از سوی گوگل و …عنوان شده است.

نسخه اولیه این سیستم عامل در ماه اکتبر برای رایانه های رومیزی عرضه می شود و نسخه سازگار با گوشی و تبلت آن هم بعد از مدتی در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. نسخه همراه این سیستم عامل با فروشگاه های برنامه های همراه نیز سازگاری خواهد داشت.

طراحی این سیستم عامل بر مبنای سیستم عامل لینوکس صورت گرفته و نصب آن بر روی ست تاپ باکس ها هم ممکن است. مقامات چینی امیدوارند این سیستم عامل توان رقابت با محصولات مشابه اپل، گوگل و مایکروسافت را داشته باشد.

پس از افشای جاسوسی‌های گسترده دولت آمریکا از کاربران اینترنت و سرویس های گوگل، فیس بوک، مایکروسافت، اپل و … دولت چین به محدودسازی دامنه فعالیت شرکت های فناوری غربی روی آورده و از حضور بسیاری از آنها در این کشور جلوگیری کرده است. در مقابل برخی شرکت‌های آمریکایی تلاش کرده‌اند از طریق همکاری با همتایان چینی خود به بازار این کشور بازگردند و برخی نیز حوزه اصلی فعالیت و استقرار خود را به هنگ کنگ منتقل کرده اند.

دولت چین علاوه بر نگرانی در مورد محصولات رایانه های رومیزی در مورد تسلط سیستم عامل آندروید بر بازار محلی تلفن همراه این کشور نیز نگران است. در حال حاضر ۸۲ درصد از کاربران تلفن همراه در چین از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند و مقامات این کشور به دنبال تغییر این وضعیت هستند. دولت چین چندی قبل استفاده از ویندوز ۸ را هم در این کشور ممنوع کرد

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

محققان بنگلادشی موفق به طراحی یک برنامه رایانه‌ای شده‌اند که می‌تواند حالات احساسی کاربران را در ۸۷ درصد موارد به درستی تشخیص دهد.

این پژوهش برای اولین بار دو روش موجود برای شناسایی احساسات کاربر شامل دینامیک ضربه زدن به کلید و تحلیل متن-الگو را با هم ترکیب کرده است.

از داوطلبان خواسته شد تا حالت احساسی خود را پس از تایپ یک متن خاص و همچنین در فواصل زمانی منظم بین استفاده از رایانه (متن آزاد) یادداشت کنند.

این کار به محققان دانشگاه فناوری اسلامی بنگلادش اطلاعاتی در مورد ویژگیهای ضربه زدن به کلید مرتبط با هفت حالت عاطفی لذت، ترس، عصبانیت، ناراحتی، نفرت، شرم و گناه ارائه کرد. آنها برای کمک به تجزیه و تحلیل متون نمونه، از پایگاه داده متنی استاندارد مرتبط با همان حالات عاطفی استفاده کردند.

پژوهشگران پس از انجام آزمایشات مختلف دریافتند که نتایج جدید ترکیبی آنها بهتر از نتایج جداگانه است. رویکرد ترکیبی منجر به ارتقاء اجرای پنج مورد از هفت حالت عاطفی شد که در این میان لذت با ۸۷ درصد و خشم با ۸۱ درصد از بالاتری میزان دقت برخوردار بودند.

به گفته محققان، سیستمهای رایانه‌ای که قادر به شناسایی احساسات کاربر هستند، می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به سیستمهای کنونی مورد استفاده در بازی، آموزش آنلاین و احراز هویت کاربر داشته باشند که حالات عاطفی در آنها از اهمیت بسیاری برخوردارند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 89 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

از طریق Bluetooth می توانید دستگاه Android خود را به رایانه خود متصل کنید تا امکان اشتراک گذاری اتصال اینترنتی آن با رایانه شما وجود داشته باشد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 87 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

شاید Kindle هم اکنون در میان e-Reader ها از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، ولی محصول تازه Kobo به نام Aura H20 یک صفت ویژه را به دنبال خود یدک می‌کشد؛ عدم امکان ورود آب!

شرکت Kobo امروز از کتاب‌خوانی پرده برداری کرد که نه تنها در مقابل گرد و خاک و آب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد که دارای بالاترین میزان DPI نیز در محصولات بازار است. این ای-ریدر قادر است تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد تا گزینه ای بسیار قابل قبول برای حضور در مکان‌های آبی مانند استخر، حمام و همچنین ساحل دریا باشد.

Auro H20 دارای صفحه نمایشی ۶.۸ اینچی و لمسی مجهز به تکنولوژی Carta E Ink می‌باشد که رزولوشنی ۱۴۳۰×۱۰۸۰ پیکسل (اندازه ۲۶۵ dpi) را برای کاربر عرضه می‌کند. این صفحه نمایش همچنین تکنولوژی ComfortLight را در کنار خود دارد که در مکان‌های تاریک بهترین شرایط را برای مطالعه فراهم می‌کند.

یک پردازنده یک گیگاهرتزی قلب این کتاب‌خوان را تشکیل داده و ۴ گیگابایت حافظه داخلی که با یک اسلات کارت میکرو اس‌دی تا ۳۲ گیگابایت دیگر قابل افزایش است، حافظ و نگه‌دارنده کتاب‌های پر ارزش شما خواهد بود. Kobo اظهار داشته که این محصول می‌تواند تا ۳۰۰۰ کتاب را در درون خود جا دهد که به همراه ۳۲ گیگابایت این رقم تا ۳۰ هزار کتاب خواهد رسید.

Aura H20 از اول سپتامبر و با قیمت ۱۷۹.۹۹ دلار مرحله پیش‌فروش خود را آغاز خواهد کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

هر ساله با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و آغاز سال میلادی جدید، برترین های هر حوزه معرفی می شوند تا از تلاش و کوشش های آنها تقدیر شود. امسال نیز همانند سال های گذشته، برترین زنان رشته آی.تی اعلام شدند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند از خودشان عکس های سلفی تهیه کنند، می توانید دوربین سایبر شات تازه سونی موسوم به DSC-KW11 را خریداری کنید .

ظاهر این دوربین شبیه شیشه های عطر است و در رنگ های متنوعی طراحی شده تا به ویژه خانم ها از آن استقبال کنند. سونی خود رسما اعلام کرده که این دوربین را برای جلب نظر دختران جوان طراحی کرده است.

دوربین یاد شده فعلا تنها در شرق آسیا عرضه شده و مشخص نیست آیا قرار است سونی آن را در دیگر نقاط جهان هم روانه بازار کند یا خیر.

این دوربین مجهز به یک نمایشگر OLED در ابعاد ۳٫۳ اینچ است و لنز دوربین هم در بالای آن قرار گرفته و از نظر ظاهری مشابه با بخش اسپری کننده عطر می باشد. این لنز را می توان ۱۸۰ درجه چرخاند تا علاوه بر خود از محیط اطراف هم عکاسی کرد .

این لنز ۲۱ میلیمتری عکاسی مجهز به حسگر ۱۹٫۲ مگاپیکسلی Exmor RS  است. سونی می‌گوید این دوربین به خصوص برای عکاسی در نور کم ایده آل بوده و با توجه به بهره مندی آن از فناوری وای – فای و near field communication (NFC) می توان عکس های تهیه شده را به سرعت بر روی شبکه های اجتماعی و اینترنت هم ارسال کرد.

دوربین مذکور دارای حالت های عکاسی مختلف برای افزایش زیبایی تصویر بوده و از امکاناتی مانند تشخیص لبخند یا اصلاح وضعیت چشم هم برخوردار است. قیمت این دوربین که در رنگ های صورتی، سفید، سبز و بنفش عرضه شده حدود ۸۰۰ دلار است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 70 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت قیمت تبلت سرفیس ۲ خود را صد دلار کاهش داده تا در بازار به شدت رقابتی رایانه های لوحی توجه مشتریان را به خود جلب کند .

از این پس علاقمندان می‌توانند با پرداخت ۳۴۹ دلار تبلت یاد شده را که به علت طراحی خاصش به سادگی قابل تبدیل به نوت بوک هم هست خریداری کنند.

البته باید توجه داشت که این قیمت شامل صفحه کلید این تبلت‌ها نیست و باید آن را به طور جداگانه خریداری کرد. دیگر مدل‌های این تبلت از جمله مدل‌های سازگار با شبکه‌های نسل چهارم موسوم به ال تی ای هم مشمول کاهش قیمت شده اند.

مایکروسافت سال گذشته هم در همین ایام قیمت تبلت‌های سرفیس خود را کاهش داده بود. سرفیس ۲ اولین بار سال قبل همراه با سرفیس پرو ۲ عرضه شده بود و البته این شرکت قصد داشت در اوایل تابستان مدلی از این تبلت با نمایشگرهای کوچکتر موسوم به سرفیس مینی را هم عرضه کند.

قرار بود سرفیس مینی هم مانند دیگر تبلت‌های تولیدی مایکروسافت مجهز به ویندوز آر تی باشد ولی این شرکت در آخرین لحظه تصمیم خود را تغییر داد. ویندوز آر تی از نظر کدنویسی شباهت های زیادی به ویندوز فون دارد. باید منتظر ماند و دید این اقدام مایکروسافت تا چه حد بر شرایط بازار اثرگذار است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 5,696
  • بازدید سال : 21,512
  • بازدید کلی : 595,825
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی