loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 73 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اپراتور دوم ارتباطی در واکنش به انتقاداتی در زمینه اعلام نشدن زمان پایان بسته‌های اینترنتی، روش‌های اعلام پایان بسته‌های اینترنتی را معرفی کرد.

عدم اطلاع‌رسانی زمان پایان بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتور دوم تلفن‌ همراه باعث شد تا در یک ماه اخیر فشارهای زیادی بابت افزایسش هزینه مشترکان وارد شود.

استدلال نیز این بود که پیامکی مبنی بر اعلام اتمام بسته اینترنتی برای مشترک ارسال نمی‌شود و پس از پایان بسته، هزینه هر کیلوبایت اینترنت به صورت آزاد محاسبه می‌گردد؛ برای مشترکان اعتباری این موضوع به صورت اتمام شارژ و برای مشترکان دائمی به صورت رقم‌های گران در قبوض نمایان می‌شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 119 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و دفاتر پیشخوان دولت، از این پس دریافت تاییدیه تحصیلی در دفاتر ارائه می‌شود.

علی فلاح حقیقی دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت  و دبیر سومین  همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت که در ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار می شود با اعلام این خبر گفت : با توجه به ابلاغیه ریاست جمهور در رابطه با بحث درگاه الکترونیکی شبکه دفاتر پیشخوان دولت و وظایف محوله بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مقرر شده که دستگاه‌های مربوطه طبق ماده ۵ قانون کشور خدماتشان را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 139 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)

با پیشرفت فناوری و علم رباتیک در دنیا، پای این ماشین ها به بخشهای عظیمی از زندگی انسان باز می شود و در آینده نهچندان دور شاهد فعالیت آنها در نقاط حساس و بحرانی خواهیم بود.

علم پزشکی یکی از علومی است که در سال های اخیر به استفاده از این ماشین ها روی آورده. سال‌هاست که دستگاههای مختلفی برای کمک به دندانپزشکان، متخصصان چشم، جراحان قلب، فیزیوتراپ ها و دیگر بخشهای این حوزه، تولیدشده تا فرایند درمان را برای آنها ساده تر نمایند.

اما ربات ها پا را از این نیز فرا گذاشته اند و امروزه در اتاقهای عمل نیز بهعنوان کمک جراح به متخصصان شاخههای مختلف پزشکی خدمت می‌ کنند و چه بسا در سالهای آینده شاهد استفاده از رباتهای انساننما در بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم.

حال متخصصان و کارشناسان کشورمان، به توانایی خوبی در این حوزه دستیافته اند. رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی از اجرای پروژه طراحی و ساخت رباتهای آموزشدهنده و کمک جراح چشم در این دانشگاه خبر داد.

حمید رضا تقی راد اظهار کرد: طرح ساخت ربات جراحی چشم از راه دور حدودا ۴ سال قبل در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با کمک دانشجویان دکترا آغاز شد و امروز به پیشرفت های خوبی در این زمینه دست یافته ایم.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)

در حالی که سامسونگ قرار است فردا طی مراسمی به صورت رسمی گلکسی اس ۶ را در ایران عرضه نماید، بر اساس شنیده ها، سامسونگ طی قراردادی که با ایرانسل امضا نموده، قصد دارد تا پرچمدار جدیدش را به همراه یک عدد سیم کارت ایرانسل به بازار عرضه نماید.

به گفته منبع خبری دیجیاتو، با توجه به پشتیبانی سخت افزاری گلکسی اس ۶ از اتصال LTE، سیم کارت های ارائه شده از نوع Usim خواهند بود، تا بدین شکل کاربران قادر باشند از اینترنت نسل چهارم ایرانسل بر روی دستگاه های خود استفاده نمایند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 85 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اعلام کرد: درصدد ترسیم نقشه راه عملیات پژوهشی اعم از دانش بنیان، کاربردی و توسعه‌ای در حوزه نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) هستیم.

محمد خوانساری با بیان اینکه مطالعات اولیه در حوزه ۵G انجام شده ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوان با گام‌ها و برنامه‌های پژوهشی عملیاتی را در این حوزه تدوین و در اختیار علاقه مندان و مسئولان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: این رویداد مهم با استفاده از توان و ظرفیتهای متخصصان و پژوهشگران داخلی و بهره گیری از تجربیات و نقطه نظرات متخصصان خارجی صورت می‌گیرد.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در این حوزه براساس نقشه راه انجام خواهد شد تا شاهد دستاوردهای مناسبی در این زمینه باشیم و بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم.
وی به برگزاری همایش ۵G در خردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور متخصصان و مسوولان داخلی و افراد خبره خارجی در این زمینه برپا می‌شود تا از توان و تجربیان آنان در این زمینه استفاده شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

امروز یوتیوب اعلام کرد که از این پس ویدیوهای ۳۶۰ درجه را در سرویس اشتراک ویدیوی خود پشتیبانی خواهد کرد. پیشبینی می‌شود که این قابلیت بتواند دوستداران و صاحبان محتواهای واقعیت مجازی را به سمت این شبکه اجتماعی جذب کند.

این سرویس قرار بود ماه گذشته رونمایی شود، ولی امروز پس از گذشته تقریبا دو ماه این سرویس را به شکل محدود راه اندازی کرده است.

مدت زیادی از ورود دوربین‌های ۳۶۰ درجه در بازار نمی‌گذرد و ارائه چنین سرویس‌هایی سبب محبوبیت هر چه بیشتر چنین محتواهایی خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مجموعه‌هایی که در حال پیاده‌سازی فیلترینگ هوشمند هستند با جدیت کار را دنبال و تکمیل می‌کنند. هر پروژه در ابتدا با ضعف‌هایی همراه است که با تدریج با تکمیل پروژه نواقص اصلاح می‌شوند.
در پاسخ به این سوال که مدتی از اجرای فیلترینگ هوشمند روی شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌گذرد آیا این روش از نظر رضایت‌مندی و موفقیت قابل تسری به دیگر برنامه‌ها و فضای اینترنت است، اظهار داشت: پروژه فیلترینگ هوشمند طرحی مناسب برای پالایش هدفمند محتوا در کشور است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است و وزارت ارتباطات توضیحاتی را درباره اجرای این پروژه به شورای عالی فضای مجازی ارائه کرده است. عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی افزود: هر پروژه در ابتدا با ضعف‌ها و نقص‌هایی همراه است که با تدریج با تکمیل پروژه نواقص اصلاح می‌شوند. هم اکنون مجموعه‌هایی که در حال پیاده‌سازی فیلترینگ هوشمند هستند با جدیت این کار را دنبال می‌کنند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا روش فعلی فیلترینگ هوشمند برگرفته از مدلی در کشورهای دیگر است و آیا کشور دیگری نیز استفاده شده است، گفت: هر کشور درباره فیلترینگ رویکرد خاص خود را دارد و در این باره حتما نباید نمونه و مشابه خارجی وجود داشته باشد.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 95 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

وزارت ارتباطات تا اواخر اسفند‌ماه به همراه اول فرصت داد اختلالاتی را که در اثر ایجاد شبکه 3G و 4G در ارائه خدمات به مشترکان بوجود آمده بود، حل کند. در این زمینه، مدیرعامل همراه اول معتقد است که اختلالات بوجود آمده نه به دلیل ایجاد این شبکه‌ها بلکه به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف بوده است.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر این‌که با کاهش توسعه ساخت شبکه‌های 3G اختلالات در این زمینه به‌طور کامل برطرف شده است، گفت: در حال حاضر اختلالات موجود در مورد آنتن‌دهی تلفن‌های همراه به خاطر جمع‌آوری آنتن‌هاست.

صدوقی ادامه داد: این‌که شهرداری سایت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند، بزرگترین خیانت را به مردم کرده است، زیرا بررسی‌های همراه اول و سازمان انرژی‌های اتمی نشان می‌دهد در صورت بالا‌ بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می‌کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت بیمه ایران در یک همکاری بین بخشی با ایرانسل، اقدام به راه‌اندازی بستری برای انتخاب وفعال سازی پوشش بیمه‌ای تمامی اقشار جامعه از طریق تلفن همراه کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، براساس این طرح که برای اولین بار در ایران به مرحله اجرا گذاشته شده، تمامی مشترکان سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌توانند در نوروز امسال تنها با پرداخت 1820 تومان که شامل هزینه بیمه‌نامه و هزینه تراکنش است، بیمه‌نامه حوادث نوروزی را برای خود و هریک از مشترکان ایرانسلی و غیرایرانسلی فعال کنند.

بر اساس این گزارش، فعال‌سازی نخستین سرویس مشترک صنعت‌های بیمه و مخابرات کشور، تا 5 فروردین 1394 با شماره‌گیری کد دستوری ویژه #999* امکان‌پذیر است و بیمه‌شدگان در هنگام بروز هرگونه حادثه از 100 میلیون ریال پوشش بیمه‌ای برخوردار خواهند بود. پس از انجام تراکنش موفق توسط کارت‌های عضو شبکه شتاب، بیمه نامه صادر شده و این امر از طریق پیامک به اطلاع مشترک می‌رسد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 115 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

مدیر عامل اپراتور دوم تلفن‌همراه گفت: از بهمن‌ماه تعرفه بسته‌های اینترنتی این اپراتور به حالت قبل بازگشته است.

علیرضا قلمبر دزفولی در جمع خبرنگاران از بازگشت تعرفه برخی بسته‌های اینترنتی این اپراتور به حالت قبل در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: تعرفه اکثر بسته‌ها شامل بسته‌های پرمصرف ایرانسل به قیمت قبلی بازگشته است و قیمت برخی بسته‌‌ها که تغییر نکرده بود نصف شد.

*اعلام نظر مثبت شرکای ایرانسل برای بورسی شدن

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه درباره واگذاری سهام ایرانسل در بورس گفت: در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرکای ایرانسل ورود پیدا کردند و اعلام کردند که به دلیل فراهم نبودن شرایط عرضه سهام در سال ۹۳ برنامه در سال ۹۴ نسبت به انجام مقدمات بورسی شدن اقدام می‌کنند. آغاز مقدمات بورسی شدن اوایل تیر ماه قید شده، زیرا معمولا جلسات مجمع‌ها و سال مالی شرکت‌ها در تیر ماه است.

وی ادامه داد: بورسی شدن مقدماتی دارد از جمله تبدیل شدن از سهامی خاص به سهامی عام که شرکا اعلام کرده‌اند برنامه واگذاری از تیر و مرداد ماه خواهد بود.....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

اخیراً مشترکان برخی سرویس‌دهنده‌های اینترنتی در دسترسی به اینستاگرام با محدودیت مواجه شده‌اند. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید: اختلالی در دسترسی به این برنامه ایجاد نشده و مشکلات احتمالی مشترکان به دلیل مشکل IP کاربر است.

چند روزی است که مشترکان برخی سرویس‌دهنده‌های اینترنتی و کاربران برنامه کاربردی اینستاگرام اختلال‌هایی را در دسترسی به این برنامه مشاهده می‌کنند.

اینستاگرام نخستین برنامه‌ای است که برای جلوگیری از مسدودسازی کامل، فیلترینگ هوشمند روی آن به اجرا درآمده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)
انتشار خبر هک شدن یک و نیم میلیارد سیم‌کارت گرچه از سوی کارشناسان امنیتی در دنیا با حساسیت ویژه دنبال می‌شود اما وزیر ارتباطات ما می‌گوید که «در دنیای امروز به هر حال این نوع اتفاقات رخ می‌دهد.»

به دنبال افشای هک شدن جمالتو، بزرگترین تولید کننده سیم کارت جهان و دسترسی جاسوسان آمریکا و انگلیس به  میلیاردها دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان، مقامات اروپایی خواستارتحقیق در این زمینه شدند و امروز هم در خبرها آمده بود که استرالیا با همکاری سه اپراتور بزرگ این کشور تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

بنا بر اسناد افشا شده اسنودن از سال ۲۰۱۰، آمریکا و انگلیس این عملیات را در بیش از ۸۵ کشور انجام داده و بیش از یک و نیم میلیارد کاربر جهانی موبایل از شرکتهایی مانند اپراتورهای بزرگ آمریکایی و کشورهای دیگر را تحت نظارت و شنود قرار داده‌اند که در میان آنها نام اپراتور ایرانی ایرانسل هم دیده می‌شود.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

 این بدافزار به جمع‌آوری اطلاعات از طریق ثبت ضربات صفحه کلید، رمز کردن آنها و ارسال آن برای نویسنده خود می‌پردازد.

مرکز ماهر اعلام کرد: حملات هدفمند از چندین مرحله تشکیل می‌شوند که به زنجیره قتل APT شناخته می‌شوند. مهاجمان به عنوان بخشی از فاز مسلح کردن خود، اغلب یک Payload را در یک فایل قرار می‌دهند که زمانی که نصب می‌شود، در فاز دستور و کنترل (C2) به مهاجم متصل می‌شود.

payload بسیار معمول مورد استفاده بسیاری از بدافزارهای سرقت کلمه عبور، نرم افزار ثبت ضربات صفحه کلید (keylogger) است. هدف از ثبت ضربات صفحه کلید این است که ضربات صفحه کلید کاربر ضبط شود و اطلاعات اعتباری وی و لینک‌ها به منابع داخلی و خارجی جمع‌آوری  شود.

اخیراً بدافزار مارمولک که یک نرم افزار ایرانی ثبت ضربات صفحه کلید است شناسایی شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 139 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نقش دولت در گسترش بازار برنامه‌های کاربردی، گفت: در ایران قوانین محدودکننده بسیاری وجود دارد که در تلاشیم با کاهش مقررات راه را برای فعالیت‌های جوانان به ویژه در حوزه کسب‌وکارهای نوین هموار کنیم.

نخستین گردهمایی توسعه‌دهندگان برنامه‌های بازار اندروید با عنوان پنج‌شنبه‌ بازار با حضور فعالان صنعت برنامه‌های موبایل در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد.

در این گردهمایی نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: متاسفانه ایران در گذر به تکنولوژی تاخیر زیادی داشته است. زیر ساخت ایجاد شبکه ملی اطلاعات، یک شبکه پر ظرفیت انتقال دیتا در داخل کشور است که محتوای داخلی روی این بستر تبدیل به ثروت شود. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات در قالب سه لایه ایجاد یک زیرساخت با کیفیت را دنبال می‌کند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 85 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)
موتور جست‌وجوی بومی یوز با حمایت وزارت ارتباطات راه‌اندازی شد. با حمایت و راه‌اندازی از این سامانه‌های بومی دسترسی به سرویس‌های مشابه خارجی محدود نخواهد شد.
موتور جست‌وجوی (جویشگر) بومی یوز به مناسبت دهه فجر با حمایت وزارت ارتباطات رونمایی شد. بنابر اعلام طراح این جویشگر تاکنون ۷ میلیارد تومان برای راه‌اندازی آن هزینه شده است. مدیر و طراح جویشگر بومی یوز با تشریح ویژگی‌های این محصول اعلام کرد روزانه ۲۵ میلیون ایرانی از موتور جست‌وجوی گوگل بازدید می‌کنند و میزان استفاده از این جست‌وجوگر در ایران از کشورهایی مثل آلمان و فرانسه بیشتر است به طوری که ایران ششمین کشور با بیشترین استفاده از گوگل است و کشورهای آلمان و فرانسه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. وی با بیان ضرورت ایجاد موتور جست‌وجوهای ایرانی گفت:....
ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)
یک شرکت ایرانی، دستگاه‌ها و خط تولید شرکت موبایل چینی Shenzhen Cubot technology را به قصد تولید گوشی با برند ایرانی خریداری کرد.
تمام خطوط تولید و دستگاه های مربوط و تکنولوژی شرکت Shenzhen Cubot technology چین توسط یک شرکت ایرانی خریداری شده است. برند شرکت کوبُت به تازگی در حال رشد در اروپا، آمریکای شمالی، روسیه و کشورهای خاورمیانه است. بنابراعلام خریدار ایرانی،‌ این شرکت چینی توانایی تحقیقات و سوق دادن این برند به بازار جهانی، یک پارچه سازی R&D، تولید و فروش را دارد. حمیدرضا صبوح اصغر با تاکید بر اینکه تولید گوشی تلفن همراه کاملا ایرانی مستلزم حمایت مسئولان و سرمایه گذاری بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: تولید کاملا بومی صرف ۳ تا ۵ سال به ترتیب در ۳ فاز، «مونتاژ و بسته‌بندی»، «تولید لوازم جانبی، تولید قطعات» و در نهایت «تولید کامل محصول» انجام خواهد شد. گوشی های این برند قرار است طی چند روز آینده با قابلیت پشتیبانی از نسل ۳ و ۴ مخابراتی در ۱۰ مدل وارد بازار ایران شود. در حال حاضر بالاترین مدل گوشی  Cubot دو سیم کارته و دارای صفحه نمایش ۵ اینچی است؛ ۱۲۴ گرم وزن و ۶٫۹ میلیمتر ضخامت دارد. پردازنده ۸ هسته‌ای، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی‌، سیستم عامل اندروید کیت کت، باطری ۳۳۰۰ میلی آمپر، ۲ گیگ رم و ۱۶ گیگ رام از دیگر ویژگی‌های این مدل است که یک میلیون تومان قیمت خواهد داشت.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

نسخه مبتنی بر تلفن همراه یک پایشگر هوشمند متون که از RSS بی‌نیاز است، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.

این تحلیلگر که تی نیوز نام دارد با جستجوی هوشمند بیش از ۱۴ هزار پایگاه محتوایی را با رویکرد خبر بیش از ۴۰ هزار خبر را جمع‌آوری می‌کند.

وجه متمایز کننده این پایشگر هوشمند متون این است که جستجو و خزش آن بدون وابستگی به RSS «آر اس‌‏اس» انجام می‌شود.

این پایشگر با شبیه‌سازی ساختارهای ذهن انسان روی متون توانسته است پردازش هوشمند محتوای متون نیازمندی های ملکی و خودرو، استخراج کلمات کلیدی از متون و اخبار، پردازش هوشمند مشابهت‌یابی متون و اخبار و پیش‌بینی هوشمند اخبار پربیننده در ساعات آینده را به سرویس‌های ارائه شده به کاربران اضافه کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

اجرای رومینگ ملی و استفاده اپراتورهای تلفن ‌همراه از آنتن‌های یکدیگر، باعث طرح برخی مسائل شده است. یکی از این ابهامات تعداد واقعی مشترکان فعال رایتل است؛ در حالی که گفته می‌شود این اپراتور یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک فعال دارد؛ اما در عملکرد یک ماهه ردپای حداکثر ۲۰۰ هزار مشترک دیده می‌شود.

یکی از اتفاقات تازه در بازار موبایل ایران اجرای رومینگ ملی و استفاده اپراتورهای موبایل از شبکه‌های یکدیگر است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

ایسوس لپ‌تاپ جدیدی از سری لپ‌تاپ‌های فوق سبک خود را عرضه کرد. این لپ‌تاپ یک کیلو و ۴۵۰ گرم وزن دارد .

ساخت یک لپ تاپ فوق سبک به این معناست که باید توازن مناسبی بین ظاهر، وزن و عملکرد یک محصول برقرار شود.

محصول جدید ایسوس UX32LN نام دارد و از خانواده سری ZENBOOK است. در ساخت این لپ‌تاپ از بدنه آلومینیوم استفاده شده که علاوه بر دوام و مقاومت بالا سبب سبکی محصول شده است. این لپ‌تاپ یک کیلو و ۴۵۰ گرم وزن دارد.

نمایشگر این دستگاه  مجهز به پنل IPS FHD با ابعاد  ۱۳٫۳ اینچ و کیفیت تصویر Full HD است. همچنین در این لپ‌تاپ از یک وب کم HD برای برقراری ارتباط تصویری با کیفیت نیز استفاده شده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

یک فعال بازار اینترنت گفت: تاکنون برای سرعت‌های بالاتر از ۲ مگ اینترنت تعرفه مشخصی وجود نداشت که اکنون این تعرفه رسماً تعیین شده است.

از تصویب قیمت سرویس‌های اینترنت با سرعت بالاتر از ۲ مگ از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.

این فعال بازار اینترنت گفت: تا پیش از این قیمت سرویس‌های اینترنت شامل یک هزینه راه‌اندازی اولیه و یک قیمت خرید ترافیک بود که هزینه راه‌اندازی اولیه تا سرعت‌های حداکثر ۲ مگ تصویب و تعیین شده بود.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای سرعت‌های بالاتر از ۲ مگ اینترنت تعرفه‌ای مشخص نشده بود و شرکت‌های اینترنتی تعرفه این سرویس را به تناسب افزایش تعرفه از سرویس‌های ۱۲۸ تا ۲۵۶ و ۵۱۲ تعیین کرده بودند و سرویس ارائه می‌دادند.

نخجوانی گفت: چندی پیش ارائه سرویس‌های با سرعت بالاتر از ۲ مگ با قیمت بیشتر از سرویس ۲ مگ غیرمجاز اعلام شد و بسیاری از شرکت‌ها تا تعیین تعرفه سرعت‌های بالاتر ارائه این سرویس‌ها را متوقف کردند.

مدیرعامل شاتل اضافه کرد: اکنون تعرفه سرعت‌های بالاتر از ۲ مگ در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده که بر اساس آن هر سرعت پایه که دو برابر می‌شود، هزینه راه‌اندازی آن ۴۰ درصد افزایش می‌یابد برای مثال هزینه راه‌اندازی سرعت ۴ مگ ۴۰ درصد بیشتر از هزینه راه‌اندازی سرویس ۲ مگ است.

نخجوانی گفت: برای سرعت‌های میانی مانند ۶ مگ نیز طبق فرمول درون‌یابی قیمت تعیین می‌شود که متشکل از تقسیم تفاوت دو سرعت بر متوسط آنها است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 103 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

نبیک، موتور جستجوی مستندات فارسی است که هوشمندترین موتور استخراج متون فارسی به شمار می رود این موتور جستجو به تازگی توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است.

مهدی شجری- عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: با توجه به گسترش اینترنت و رواج استفاده از رایانه ها، تبلت ها، گوشی‌های تلفن همراه و مشکلات نشر سنتی نظیر گرانی کاغذ، مشکلات توزیع کتاب‌ها در سراسر کشور، کمیاب یا نایاب شدن برخی کتاب‌های قدیمی و نبود امکانات مناسب تبلیغات کتاب مخاطبان به مطالعه منابع نوشتاری موجود در اینترنت و کتاب‌های الکترونیک روی آورده اند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 دوشنبه 13 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون رگولاتوری گفت: با نظرات دریافت شده پیرامون پیش‌نویس پروانه شبکه ارتباطات ثابت احتمالا موضوع ISPها (شرکت‌های اینترنتی) از این پروانه خارج می‌شود و به صورت جداگانه بررسی خواهد شد .

صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات، در پاسخ به این سؤال که فعالان اینترنتی (ISP)ها از حذف این شرکت‌ها در پیش‌نویس پروانه شبکه ارتباطات ثابت گله‌مند هستند و اعلام می‌کنند که با تصویب این طرح فعالیت ۱۲ ساله این شرکت‌ها از بین می‌رود، گفت: با نظرات ارسالی درباره این پیش‌نویس احتمالا بحث ISPها را از پروانه تجمیعی ارتباطات ثابت خارج می‌کنیم.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: احتمالا فعلا در این پروانه با ISPها کار نداریم و موضوع این شرکت‌ها به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما این است که برای هیچ یک از دارندگان پروانه‌ مشکلی ایجاد نکنیم و پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم که اگر نظرات ارسالی نشان دهد که برای شرکت یا شرکت‌هایی مشکل ایجاد خواهد شد حتما پیش‌نویس پروانه را اصلاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنان که تاکنون نیز نظرات اصلاحی خوبی درباره این پروانه به رگولاتوری ارسال شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون وزیر ارتباطات توسعه خدمات الکترونیک را تأثیرگذارترین اقدام در مبارزه با مفاسد اداری عنوان و تاکید کرد: در طرح توسعه دولت الکترونیک هر شهروند برای دریافت خدمات و فعالیت در شبکه ملی اطلاعات باید یک ID مشخص با هویت نظارت شده داشته باشد .

نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات در اولین نشست تخصصی دولت الکترونیک با تشریح جزئیات نقشه راه توسعه دولت الکترونیک مشتمل بر ضوابط فنی، اجرایی توسعه دولت الکترونیک مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات و آئین‌نامه توسعه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی مصوب شورای عالی اداری گفت: شاید این جزء اولین مصوباتی است که دو شورای عالی همدیگر را پشتیبانی کرده‌اند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام مهمی برای توسعه دولت الکترونیک برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شده و ضرورت همدلی بیشتر برای رسیدن به هدف تصریح کرد:
بقيه در ادامه مطلب....
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون اول قوه‌قضاییه در نامه به وزیر ارتباطات آورده‌است: ظرف حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم‌آوری زمینه فنی برای مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه‌قضائیه نسبت به مسدودسازی این شبکه‌ها اقدام مقتضی به عمل آورد..

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در نامه ای خطاب به وزیر ارتباطات اعلام کرد: در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی یاد شده اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضائی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود..

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت ارتباطات وایمکس مبین‌نت اعلام کرد: مجوز پیاده سازی شبکه‌ ارتباطی باندپهن بی‌سیم با فناوری نسل چهارم به این شرکت اعطا شده است .

با نزدیک شدن به زمان برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تلکام، شرکت ارتباطات مبین‌نت اعلام کرد: با اعطای مجوز به این شرکت در پیاده سازی شبکه‌ ارتباطی باندپهن بی‌سیم با فناوری LTE از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امسال مبین‌نت با رویکردی جدید و با شعار «مبین‌نت ارایه‌دهنده‌ی راهکارهای ۴G» در پانزدهمین نمایشگاه تله‌کام حضور خواهد داشت .

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: یکی از تغییرات پروانه مخابرات در جریان دریافت مجوز نسل ۳ و بالاتر، اشتراک سیم مسی و داکت‌هاست که مخابرات زیرساخت‌های مخابراتی را با قیمت تمام‌شده با سایر ارائه‌دهندگان سرویس به اشتراک خواهد گذاشت .

 کاظم ابراهیمی صدرآبادی در نشست خبری با خبرنگاران در نمایشگاه تلکام در خصوص تغییرات پروانه شرکت مخابرات ایران برای دریافت مجوز نسل ۳ و بالاتر، اظهار داشت: پروانه شرکت مخابرات در تاریخ ۲۹/۴/۸۷ ابلاغ شده بود که برای ارائه خدمات نسل ۳ و ۴ با نظر رگولاتوری بخشی از پروانه تغییر کرد و با الصاق الحاقیه ای ۱۰ بند پروانه تغییر یافت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تغییرات اخیر پروانه این شرکت، توضیح داد: مخابرات در راستای این تغییرات تقاضاهایی داشت. همچنین اعلام آمادگی کردیم تا تجهیزات وسیعی از قبیل کانال، داکت و تجهیزات مربوط به شبکه با حفظ مالکیت آن برای مخابرات به سایر سرویس‌دهندگان نیز ارائه شود.

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)
یک کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با بررسی ۳ نقش IT در توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: باور، برنامه، دولت، بخش خصوصی و سرمایه‌ انسانی ۵ موردی است که ایران از کشورهای قوی در حوزه ICT کم دارد،‌ از قدیم در ایران کسب پول با زحمت همراه بود اکنون پکیج‌‌های سود تضمینی همراه با خوشی و بی‌زحمتی رایج شده است .
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ،‌کاهش اخیر قیمت جهانی نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای نفتی ایران، اکنون موضوع کهنه لزوم کاهش وابستگی‌ به درآمدهای نفتی را بیش از پیش ضروری کرده است.

درباره روش‌های حصول این هدف در صنایع متعدد، دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد، اما تمام کارشناسان بر این باروند که هر حوزه صنعت و خدمت می‌تواند به نوبه خود سهمی در صادرات و جایگزینی درآمدهای نفتی ایفا کند.

در این باره با شهاب جوانمردی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مدیرعامل یک شرکت نوآور که تجربه رسیدن از یک استارتاپ به یکی از بزرگترین هلدینگ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کارنامه دارد، به گفت‌وگو نشسته ایم.

او معتقد است که نقش IT در توسعه صادرات غیرنفتی را به باید به ۳ بخش IT به عنوان پیشران دیگر صنایع، دوم؛IT  به عنوان حذف‌کننده فرآیندهای زاید و افزایش دهنده بهره‌وری در صنایع و سوم؛ IT  در قالب صادرات خدمات فنی مهندسی تقسیم کرد .

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 43 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: مصوبه تخفیف ۳۵ درصدی اینترنت برای ارائه دهندگان ADSL به ۲۵ درصد تخفیف برای تمام فروشندگان این سرویس اصلاح شد .

ناصر علی سعادت در یک نشست خبری از اصلاح مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم و مقررات ارتباطات در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد.

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: در جلسه روز یکشنبه مصوبه ۱۸۱ که در آن ۳۵ درصد تخفیف برای شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) روی اینترنت و تخفیف دیگری روی پاور در نظر گرفته شده بود به ۲۵ درصد تخفیف برای تمام ارائه دهندگان اینترنت اصلاح شد.

وی توضیح داد: شکل قبلی مصوبه ۱۸۱ در اعمال تخفیف برای بعضی فروشندگان اینترنت سبب ایجاد رانت در بازار می‌شد که اکنون با یکسان‌سازی تخفیف تمام ارائه‌ دهندگان اینترنت از کوچک و بزرگ در شبکه یکسانی فعالیت خواهند کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

گلکسی نوت ۴ از سری نوت‌ سامسونگ به همراه قلم با نمایشگر ۵٫۷ اینچی، قابلیت ارتقا یافته اثر انگشت و برخلاف مدل‌های قبلی با طراحی قاب فلزی ظریف عرضه شد .

گلکسی نوت ۴ به عنوان فبلت جدید سامسونگ همزمان با معرفی در خاورمیانه در ایران معرفی شد.

Samsung Galaxy Note 4 مدل جدید از سری نوت‌ سامسونگ است که برمبنای دفترچه‌های کاغذی و ثبت وقایع به وسیله قلم طراحی شده است.

قابلیت اثر انگشت سامسونگ برای حفاظت از داده‌های شخصی به صورت ارتقا یافته در این محصول نیز استفاده شده است. علاوه بر این، اولین سنسور UV (ماورای بنفش) در تلفن همراه در نوت ۴ به کار رفته است.

در طراحی نوت ۴ برخلاف مدل‌های قبلی از قاب فلزی ظریف استفاده شده است.نوت ۴ دارای نمایشگر ۵٫۷ اینچی Super AMOLED با کیفیت Quad HD است. ۱۷۶ گرم وزن و طول و عرضی برابر ۱۵۳ در ۷۸ میلی متر دارد.

این محصول دارای دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و دوربین جلوی ۳٫۷ مگاپیکسلی است.همچنین نوت جدید سامسونگ از سیستم عامل اندروید ۴٫۴ کیت کت استفاده می‌کند و از شبکه های نسل ۴ پشتیبانی می‌کند.

۳ گیگ رم دارد و از حافظه جانبی تا ۶۴ گیگ پشتیبانی می کند.در این دستگاه نیز ویژگی ذخیره باتری پیش‌بینی شده که در نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ دریافت می‌کند. شارژ کامل از صفر تا ۱۰۰ این دستگاه در ۱۰۰ دقیقه انجام می‌شود و با استفاده از شارژر مخصوص ۹ ولتی، امکان شارژ سریع‌تر وجود دارد.از جمله ویژگی‌های قلم نوت ۴ «انتخاب هوشمند» است که برای کپی کردن هم‌زمان از چند منابع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

در مراسم افتتاح اولین مرکز فروش و خدمات محصولات اپل اعلام شد: خرید نرم افزار از iTunes به Apple Store اپل برای کاربران ایرانی مسلتزم فعال‌سازی Apple ID و پرداخت هزینه دلاری است که تا رفع تحریم مبادلات پولی مذاکره برای خرید از طریق ریال و کارت شتاب دنبال می‌شود.

مهدی عبقری در مراسم افتتاح اولین فروشگاه و مرکز خدمات واردکننده رسمی محصولات اپل اظهار داشت: از تاریخ ۳۰ می ۲۰۱۳ در جریان لغو تحریم تلفن همراه از طرف آمریکا، اداره کل امور مالی وزارت خزانه‌داری این کشور لایسنسی به نام D1 را تصویب کرد که با این لایسنس عمومی فروش مستقیم و غیر مستقیم کالای IT به کشورهای شامل تحریم مجاز شد. پیش از این فروش با واسطه و بی‌واسطه هر کالایی که کشورهای سازنده آن آمریکا بود به کشورهای تحت تحریم ممنوع بوده است. این موضوع در بخش LEGAL سایت اپل درج شده است.

مدیر عامل وقایع گستر فارس افزود: این شرکت طبق لایسنس D1، مجوز واردات فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل را کسب کرد و هم اکنون به دلیل عدم دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی سوئیس در شرایط تحریم، واردات از نمایندگی کشور چین اپل انجام می‌شود که با فراهم شدن امکان مبادلات مالی برای ایران خرید کالا از شرکت اصلی در آمریکا نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: همچنین اپل در دانلود رایگان نرم‌افزار از طریق iTunes (نرم‌افراز اختصاصی محصولات اپل) و App Store (فروشگاه برنامه های کاربردی اپل) محدودیتی قائل نیست و خرید از این دو مستلزم ساخت Apple ID و پرداخت یک هزینه دلاری است که برای کاربران ایرانی امیدورایم با رفع مشکلات مالی و بانکی پرداخت، نام ایران در iTunes درج شود تا  Apple ID ثبت شود. اما فعلا خریداری نرم‌افزار از iTunes با ریال و کارت‌های شتاب را دنبال می‌کنیم.

عبقری با اشاره به افتتاح این مرکز، گفت: از این پس سرویس سنتر اپل به تمام محصولات قانونی اپل و کالاهای مسافری دارای برگ سبز گمرکی خدمات پس از فروش شامل یکسال ضمانت و سه ماه گارانتی تعویض ارائه خواهد کرد. تعمیرات محصولات اپل توسط افرادی که آموزش این محصولات را گذرانده‌اند طبق استاندارد این شرکت انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات ۱۲۱ میلیون گوشی تلفن همراه در ایران فعال است که از این تعداد ۵ میلیون دستگاه آیفون است

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: براساس تصمیم کمیسیون کد خدماتی ۱۹۰ به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافت.


سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات

علی‌اصغر عمیدیان گفت: این شماره، کد خدماتی سه رقمی اضطراری ملی است و به درخواست وزارت بهداشت به منظور ارائه خدمات در زمینه اطلاع‌رسانی مراکز و خدمات بهداشتی – درمانی، ارائه مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی، دریافت، رسیدگی و پیگیری شکایات در حوزه‌های طرح تحول سلامت، مبارزه با بیش دریافتی تعرفه‌های پزشکی، پزشک خانواده و ارجاع و … اختصاص یافته است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 103 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دریافت مجوز تلویزیون اینترنتی نیازمند اخذ مجوز از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ، سازمان صدا و سیما و سایر مراجع ذیربط است .

کمیسیون تنظیم مقررات اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات توزیع محتوای صدا و ویدئو مبتنی بر پروتکل اینترنت را تصویب کرد.

طبق این اصول، دارنده پروانه می‌تواند به صورت غیرانحصاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی ایجاد شده از سوی فراهم کنندگان شبکه دارای پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت غیر رادیویی، نسبت به توزیع محتوای صدا و ویدئوی تأیید شده از سوی مراجع ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات کشور، مبتنی بر پروتکل و بر بستر باند پهن اقدام کنند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیر عامل شرکت پست گفت: با راه‌اندازی سرویس TLS، فرستنده در زمان ارسال مرسوله با هماهنگی گیرنده، زمان مناسب برای تحویل بسته را به پست اعلام می‌کند و مرسولات خارج از ساعات اداری در دو نوبت ۱۴ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۲ تحویل داده می‌شوند .

با اشاره به راه‌اندازی سرویس پستی TLS (توزیع مرسوله طبق زمان درخواستی مشتری) اظهار داشت: عمل توزیع مرسولات پستی در ساعات اداری روز توسط موزعین پستی انجام می‌شود و یکی از مشکلات عمده پست به ویژه در کلان‌ شهرها که اغلب افراد خانه شاغل هستند، موضوع برگشت و معطل مرسولات بود.

مدیر عامل شرکت پست افزود: از این رو در این باره شرکت پست با خلأ بزرگی مواجه بود که به عنوان راه حل، توزیع مرسوله طبق ساعت پیشنهادی مقصد در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: با راه‌اندازی این سرویس، فرستنده در زمان ارسال مرسوله با هماهنگی با گیرنده، زمان درخواستی خود را برای تحویل مرسوله به پست اعلام می‌کند و مرسولات خارج از ساعات اداری در دو نوبت ۱۴ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۲ به مقصد تحویل داده می‌شوند.

مهری درخصوص قیمت این سرویس، گفت: قیمت توزیع مرسوله در ساعت ۱۴ تا ۱۸ را شامل قیمت پست پیشتاز به علاوه مبلغ ۱۰۰۰ تومان و قیمت توزیع مرسوله در ساعت ۱۸ تا ۲۲ را شامل قیمت پست پیشتاز به علاوه ۱۵۰۰ تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این سرویس با استقبال بسیار خوبی از سوی مراجعه کنندگان روبه‌رو شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون این سرویس با پست پیشتاز ارائه می‌شود که به زودی با پست‌ سفارشی و امانتی نیز ارائه می‌شود و تمام مرسولات از جمله گذرنامه، گواهی‌نامه و کارت سوخت نیز به این سرویس اضافه خواهد شد.

قیمت پست پیشتاز از حداقل ۲۵۰ گرم تا حداکثر ۲ کیلوگرم برای نزدیک‌ترین مقصد (شهری) تا دورترین مقصد (برون‌استانی غیرهمجوار) از ۳ هزار تومان تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان متغیر است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیر عامل شرکت پست گفت : عزم شرکت پست برای به روز رسانی کدپستی درسراسر کشور جدی است .

حسین مهری گفت: از ابتدای شروع این پروژه تا کنون۴۲ میلیون مکان برای واگذاری کدپستی شناسایی شده است .

وی ادامه داد: در اماکن شهری لازم است هر دو سال یکبار و در اماکن روستایی نیز هر ۴ سال یکبار بهنگام سازی و بروز رسانی کد صورت گیرد که در ۸ سال گذشته این مهم، اتفاق نیفتاده است.

مدیر عامل شرکت پست اظهار کرد: در حال حاضر تمام امکانات شرکت پست را بسیج  کرده ایم تا اطلاعات کد پستی در شهرها و روستاها برابر ضوابط و قوانین بروز شود.

وی با بیان اینکه محوریت اطلاعات کدپستی و نقشه های کاداستری  مبنای مناسبی برای اتصال تمامی داده ها و اطلاعات در کشور است افزود:پ ارسل های شهرداری و همچنین ثبت اسناد نیز نیازمند انطباق با کد پستی است.

وی بر لزوم اجرای این طرح، پس از شناسایی اطلاعات مکانی عرضی و طولی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است همه سازمان ها یک تعریف واحد از مکان داشته باشند.

 مهری به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در بحران ها، امدادرسانی و موارد اورژانسی می ‌وانیم مکان را به راحتی شناسایی کنیم .

وی اظهار کرد:این طرح به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور تعمیم می یابد.

مدیرعامل پست ادامه داد: هم اکنون در این زمینه شرکت پست با ۸استانداری تفاهم نامه منعقد کرده است و امیدواریم بتوانیم در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم درسراسر کشور گام برداریم.

مهری در پایان تصریح کرد: اطلاعات یکی از اساسی‌ترین پیش زمینه‌های اجرایی شدن دولت الکترونیک است و قطعاً می تواند روند حرکت رو به رشد آن را تسریع بخشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۰ پروتکل IPV6 در ایران جایگزین IPV4 شود که مقدمات اجرای این طرح توسط اپراتور‌های اصلی شرکت زیرساخت و در شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است .

نصرالله جهانگرد در همایش تشریح گذر به IPV6 در ایران اظهار داشت: به تدریج پدیده اینترنت اشیاء در فضای اینترنت باعث ایجاد مفهوم دیتا (دیتاهای بزرگ) می‌شود که این مفاهیم بر IPV6 مبتنی خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر آدرس‌دهی اینترنتی ۵ محدوده جغرافیایی وجود دارد که ایران در محدوده اروپا و خاورمیانه سازمان آدرس‌دهی منطقه‌ای (RIPE) قرار دارد. ایران با انجمن IPV6 ارتباط منظمی دارد و در این انجمن شاخه IP ایران راه‌اندازی شده است.

وی توضیح داد: در سطح ملی طرح‌های پایلوت گذر از IP نسخه ۴ به نسخه ۶ اجرا شده است.

وی گفت: برای به کارگیری IPV6 در شبکه ملی اطلاعات تصمیمات فنی گرفته شده است در بخش شبکه نیز هماهنگی با اپراتور‌های اصلی و شرکت زیرساخت برای تامین تجهیزات انجام شده است.

جهانگرد اظهار امیدواری کرد: تا سال ۱۴۰۰ به طور کامل پروتکل IPV6 در کشور اجرایی شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ابلاغ برنامه گذر از نسخه ۴ به نسخه ۶ IP گفت: تمهیدات لازم برای تجهیز شبکه ملی اطلاعات به IPV6 انجام شده و این برنامه در سال ۹۴ کاملتر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در مورد مقررات IPV6 در کشور گفت: این کمیسیون مصوباتی در مورد مدیریت نام دامنه و مدیریت IP ها در کشور داشته که در این باره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

وال استریت ژورنال اعلام کرد: به نظر می رسد اپل در حال صحبت با توزیع کننده و وارد کنندگان محصولاتش در ایران است تا به جای باز شدن اپل استورها در ایران، محصولات این شرکت در ایران از طریق این نماینده‌ها به فروش برسد .

 وال استریت ژورنال در گزارشی در ۲۹ اکتبر اعلام کرد: مقاماتی رسمی از سوی اپل با توزیع کنندگانی در ایران در خصوص توزیع رسمی محصولات تحت عنوان نمایندگان فروش مذاکره کرده است.

در این گفتگو که در کوپرتینو انجام شده اپل امکانات و قابلیت‌های توزیع کنندگان ایرانی خود را برای فروش محصولات اپل تحت عنوان نمایندگی فروش مورد بررسی قرار داده است.  فعلا به جای باز شدن اپل استورها در ایران، محصولات این شرکت در ایران از طریق این توزیع کنندگان به فروش می رسد. مدلی که اپل پیش از این در کشورهایی در اروپا و آسیا برای فروش محصولاتش پیاده کرده است.

پیش از این در ماه می ۲۰۱۳ دولت آمریکا مجازات‌هایی را برای شرکت های آمریکایی که با ایران وارد معامله شوند وضع کرده بود اما این قوانین در حال تغییر هستند و بدین ترتیب این امکان وجود دارد که برخی ابزارهای الکترونیکی، نرم افزارها و ابزارهای ارتباطی توسط این شرکت ها به ایران فروخته شوند.

برداشتن محدودیت های مذکور که به واسطه تحریم ایران اعمال شده بودند می تواند برای اپل فرصتی مناسب باشد که با اعطای نمایندگی فروش به توزیع کنندگان ایرانی محصولات خود را در یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه بفروشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

همزمان با رشد و فراگیر شدن اینترنت، استفاده و بهره برداری محلی از آن در حال گسترش است. براین اساس برای نخستین بار در کشور بهره برداری از اولین دامنه سطح بالای (TOP LEVEL DOMAIN TLD) چند زبانه با رسم الخط فارسی نقطه بازار (. بازار) به زبان‌های فارسی، عربی و اردو آغاز شد.

دامنه‌های نقطه بازار می‌توانند بستر مناسب و کارآمدی برای ارتباط با مشتریان محلی و امکان حضور آنلاین دسترسی به بازارهای نوین را فراهم آورد.

ماهیت اصلی دامنه نقطه بازار، ایجاد تجارت الکترونیک و درگاه‌های آنلاین نوین برای بازاری با جمعیت بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر است؛ معنی جهانی کلمه بازار، محلی برای فعالیت های تجاری است و برهمین اساس “دات بازار” فضای جدید تجارت آنلاین و بدون مرز خواهد بود.

گسترش استفاده از دامنه های فارسی،‌ با هدف افزایش سرعت رشد و تولید محتواهای فارسی دنبال خواهد شد و این دامنه اینترنتی می تواند میلیون‌ها آدرس اینترنتی کوتاه را به رسم الخط فارسی مدیریت کند.

دامنه فارسی دات بازار از طریق ثبت‌کنندگان تایید شده توسط آیکان (ICANN) مخفف Internet Corporation for Assigned Names & Numbers و خرده فروش‌های تایید شده قابل ثبت است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

استفاده از نسل ۴ اپراتور دوم تلفن همراه، نیازمند تعویض سیم کارت و اعمال تنظیمات در گوشی مشترک است .

روز گذشته برای نخستین بار در کشور، شبکه نسل ۴ موبایل در مشهد آغار به کار کرد.

با ارائه این سرویس توسط اپراتور دوم تلفن همراه، ایران به عنوان یک صد و سیزدهمین کشور به جمع ارائه کنندگان شبکه نسل ۴ موبایل پیوست.

برخلاف نسل ۳ موبایل که نیاز به تغییر سیم کارت ندارد، استفاده از نسل ۴، نیازمند تعویض سیم کارت فعلی با سیم کارت جدید نسل ۴ به نام Usim است.

پس از تعویض سیم کارت، دیوایس مشترک (گوشی، تبلت یا مودم) باید از قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم برخوردار باشد.

برای اعمال تنظیمات اتصال به شبکه نسل ۴، باید در بخش APN مخفف (Access Point Name) کلمه mtnirancell وارد و گزینه های Username و Password خالی گذاشته شوند. از این پس با حضور در مناطق تحت پوشش خدمات ۴G امکان اتصال به این سرویس برای کاربران فراهم می‌ شود.

علاوه بر این مشترکان برای دریافت خودکار تنظیمات می توانند از کد دستوری #۶*۳*۱۳۰* استفاده کنند.

قیمت سیم کارت اعتباری Usim به همراه ۱۰ هزار تومان اعتبار اولیه، ۲۰ هزار تومان است. هزینه تعویض سیم کارت فعلی مشترک با سیمکارت Usim هم ۱۰ هزار تومان است.

همچنین برای نخستین بار سیم کارت‌های جدید نسل چهار اپراتور دوم، قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارند و برای تغییر سایز نیاز به برش این سیم کارت‌ها نیست.

در حال حاضر در مشهد خرید این سیم‌ کارت‌ها در مشهد، از طریق نمایندگان منتخب امکان پذیر است و به زودی این سیم کارت ها به صورت آنلاین نیز به فروش خواهند رسید.

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 5,642
  • بازدید سال : 21,458
  • بازدید کلی : 595,771
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی