loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

بررسی ۴۸ هزار افزونه مرورگر کروم نشان می‌دهد بسیاری از آنها با هدف ارسال انبوه تبلیغات، سرقت اطلاعات طراحی شده‌اند.

محققان امنیتی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که افزونه‌های مرورگر اینترنتی کروم مورد تاخت و تاز هکرها و ویروس‌نویسان قرار گرفته‌اند و گوگل توجه کافی به این مشکل امنیتی نداشته و به همین علت کاربران خود را به خطر انداخته است.

 نتایج این بررسی قرار است در جریان برگزاری نشست امنیتی Usenix در سن دیه گوی آمریکا اعلام شود. این مساله نشان می‌دهد که طراحان مرورگرهای اینترنتی باید در شیوه طراحی این نرم افزارها تجدیدنظر کنند.

 از مجموع افزونه های بررسی شده ۱۳۰ افزونه به طور کامل برای سوءاستفاده طراحی شده و ۴۷۱۲ مورد هم رفتارهای مشکوکی داشته‌اند. از جمله این رفتارها می‌توان به استفاده برای کلاهبرداری، سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری، انتشار تبلیغات ناخواسته و سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

 الکساندورس کاپراولوس دانشجوی دکترای دانشگاه کالیفرنیا و عضو گروه تحقیقاتی در این مورد گفته است: با نصب یکی از این افزونه‌ها، شما در عمل هیچ رفتار مشکوکی را مشاهده نخواهید کرد. اما با استفاده از سیستمی موسوم به هالک که برای بررسی رفتار افزونه‌ها طراحی شده مشخص می‌شود برخی از آنها کاربران را به سمت سایت‌های مشکوکی هدایت می‌کنند و این سایت‌ها هم مولفه‌های آلوده‌ای را به رایانه‌ها می‌افزایند.

 برخی از این افزونه‌های مخرب بسیار قدرتمند هستند، اما گوگل هنوز واکنشی نسبت به این مساله نشان نداده است. البته گوگل برای بررسی موضوع همکاری نزدیکی با محققان داشته است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 145 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت سونی دوربین دیجیتال سبک تازه‌ای به نام A5100 را روانه بازار کرده که بسیار سبک بوده و از قابلیت اتصال به شبکه‌های وای-فای برخوردار است.

حسگرهای پیشرفته این دوربین تا بدان حد کوچک شده‌ا‌ند که می توان در آنها فلاش و ابزار وای – فای را هم گنجاند.

سرعت فوکوس این دوربین بسیار بالاست؛ به گونه‌ای که می تواند تنها در عرض ۰٫۰۷ ثانیه بر روی سوژه فوکوس کند. حسگر APS-C Exmor CMOS مورد پشتیبانی پردازنده Bionz X بوده و از نوع ۲۴٫۳ مگاپیکسلی است.

این دوربین به گونه ای طراحی شده که می تواند از اشیایی را که به سرعت در حال حرکت هستند به خوبی عکس برداری کند. بدون آنکه عکس ها دچار لرزش یا عدم وضوح باشند. دوربین دیجیتال A5100 قادر به تصویربرداری ویدیویی با سرعت ۵۰ مگابیت برثانیه و با دقت ۱۰۸۰p  است.

این دوربین می تواند در آن واحد دو فایل ویدیویی ضبط کند. یکی فایل ویدیویی با دقت HD و بسیار بالا و دیگری با دقت کمتر و mp4. هر دو فایل هم در آن واحد بر روی کارت حافظه دوربین ذخیره می شوند. دوربین مذکور را به سادگی می‌توان از طریق شبکه بی سیم وای – فای به گوشی یا تبلت و … متصل و عکس ها و ویدیوها را به آن منتقل کرد. قیمت این دوربین ۷۰۰ دلار است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

رباتی که می‌تواند مانند یک پیشخدمت در منازل انجام وظیفه کند از سال ۲۰۱۵ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این ربات که جیبو نام دارد اولین ربات خانوادگی در جهان لقب گرفته و توسط یکی از اساتید دانشگاه ام آی تی به نام Cynthia Breazeal طراحی شده است. تخصص این استاد طراحی ربات‌های پیشرفته است.

وی این ربات را رباتی دارای احساسات معرفی نموده که می تواند کیفیت زندگی خانواده ها را ارتقا بخشد و حتی به یکی از اعضای خانواده های آنها مبدل شود.

یکی از توانایی های منحصر به فرد این ربات شناسایی اعضای خانواده ها از یکدیگر و انجام وظایف خاص بر مبنای نیازها و عادات هر یک از اعضای خانواده است. تاکنون سابقه نداشته رباتی ساخته شود که بتواند اعضای هر خانواده را از هم تشخیص دهد.

الگوریتم های ویژه طراحی شده برای هر یک از این ربات ها آموزش آنها را هم ساده تر می کند. بدن این ربات مجهز به حسگرهای متعددی است که به آن کمک می کند به هر فرد به شیوه ای متفاوت و بر مبنای نحوه تماس و لمس ربات پاسخ دهد.

اعضای یک خانواده می توانند در منزل خود بیش از یک ربات جیبو داشته باشند، چون این ربات ها طوری ساخته شده اند که می توانند با یکدیگر صحبت کنند. انتظار می رود این ربات تا دسامبر سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. قیمت پیش خرید ربات یاد شده ۵۰۰ دلار است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 107 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

این گوشی زیبا و جذاب با صفحه نمایشی که دارد استفاده از صفحه نمایش را تا لبه گوشی در دسترس قرار می دهد. LCD بکاررفته در این گوشی ، نور صفحه نمایش را بسیار روشن نشان می دهد همچنین زاویه دید را در جهات مختلف بخوبی قابل رویت است. طراحی رابط کاربری و جلوه های خیره کننده آن باعث گردیده تا نام این محصول لقب کریستالی به خود بگیرد .

این گوشی در دو مدل ۵ اینچی و ۵.۵ اینچی عرضه می‌شود. مدل ۵ اینچی Aquos Crystal و مدل ۵.۵ اینچی Aquos Crystal X نام دارد. هر دو مدل با اندروید نسخهٔ ۴.۴ عرضه می‌شوند. گفته‌شده مدل ۵ اینچی در کنفرانسی توسط اپراتور Sprint رونمایی خواهد شد. نام این کنفرانس را «لبه‌ها را بردار» گذاشته‌اند که متناسب با گوشی Aqua Crystal است. گفته‌شده از ۱۹ اوت پیش‌فروش این گوشی آغاز می‌شود و فروش رسمی آن از ۲۹ همین ماه خواهد بود.

Aquos Crystal دارای صفحهٔ نمایش ۵ اینچ باکیفیت HD است. ۱٫۵GB رم، باتری ۲۰۴۰mAh، حافظهٔ داخلی ۸GB باقابلیت نصب کارت حافظه با حداکثر ظرفیت ۱۲۸GB و پردازندهٔ چهار هسته‌ای Snapdragon 400 با فرکانس ۱٫۲GHz دیگر مشخصات این گوشی هستند.

این مدل دارای ۱۴۰ گرم وزن با ابعاد ۱۳۱ در ۶۷ میلی‌متر و ضخامت ۱۰ میلی‌متر است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

سامسونگ از طراحی یک نسخه جدید از ساعت مچی هوشمند خود خبر داد که با یک صفحه نمایش منحنی طراحی گردیده است.

وبسایت PocketNow مدعی است که تمامی جزئیات ساعت هوشمند گلکسی دنده۳ را در اختیار دارد هرچند که منابع دیگر در مورد این قضیه چیزی را آشکار نکرده اند. در این گزارش بدست آمده ساعت هوشمند سامسونگ دارای یک صفحه نمایش مستطیل شکل می باشد که تفاوت بسیارزیادی با نسخه قبلی خود دارد اما این صفحه نمایش که بسیارباریک بنظر می آید بر روی مچ دست عوارض خاص خود را به همراه خواهد داشت.

منابع دیگر مدعی اند که سامسونگ در این ساعت از یک دوربین استفاده خواهد کرد بعلاوه یک رادیوسلولی و همچنین پشتیبانی از سیمکارت برای برقراری تماس نیز درآن مشاهده می شود.

اگر تاکنون پیگیر اخبار و شایعات Galexy Gear کمپانی سامسونگ بوده باشید ماه های گذشته Galexy Gear 2 و Galexy Gear 2 Neo نیز معرفی شدند ، و ویژگی هایی همچون براساس پوشش لباس فرد و ویژگی های تناسب اندام برای ورزش را برای استفاده کننده گان بهمراه دارند.نسخه جدید گلکسی دنده۳ سامسونگ در مهرماه امسال عرضه خواهد شد.

شایعات برای هر محصولی قبل از عرضه آن وجود دارد و سامسونگ نیز درصدد است تا با سرعت یک جایگزین کاملا مفید برای نسخه های قبلی خود قرار دهد اگرچه هم اکنون نسخه های قبلی این ساعت مچی هوشمند دیوانه کننده بنظر می آیند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 43 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

بلک‌بری تاکنون محصولات خاص زیادی را تولید و به بازار عرضه کرده است، اما با توجه به سیاست‌های ویژه این شرکت، شاید آن‌چنان در بازارهای بین‌المللی شناخته‌شده نباشد. مدل پاسپورت این کمپانی یکی دیگر از نمونه‌های زیبای این شرکت است که همراه با یک صفحه‌کلید QWERTY کامل عرضه می‌شود؛ اما این صفحه‌کلید کمی عجیب است! در این مدل تنها سه ردیف از حروف گنجانده شده است و دیگر خبری از دکمه‌های تماس، اعداد و … وجود ندارد! جالب‌تر از آن عدم وجود کارترهایی چون @ و بک اسلش /و دو نقطه (:) است!

این گوشی با صفحه‌نمایشی ۴٫۷ اینچی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و چگالی پیکسلی فوق‌العاده ۴۵۳ppi عرضه می‌شود. اگر بخواهیم کمی مقایسه کنیم، کافی است بگوییم چگالی پیکسلی HTC M8 چیزی در حدود ۴۴۱ppi است! البته این صفحه‌نمایش با استفاده از سومین نسخه گوریلا گلس نیز محافظت می‌شود!

اما سخت‌افزار این شاه‌توت نیز واقعا در خور توجه است، پردازنده اسنپدراگون ۸۰۰ با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز به همراه رابط گرافیکی Aderno 330 و ۳ گیگابایت رم شما را تنها نخواهد نگذاشت. حافظه داخلی پاسپورت ما نیز ۳۲ گیگابایت خواهد بود که با وجود اسلات کارت حافظه می‌توانید تا دوباربر آن را افزایش دهید.

دوربینی ۱۳ مگا پیکسلی به همراه قابلیت OIS در پشت و ۲ مگاپیسکلی در جلو نیز از دیگر مشخصات این پاسپورت شاه‌توتی ماست! باتری در نظر گرفته نیز ۳۴۵۰ میلی‌آمپر است که طبیعتا یکی از بهترین ویژگی‌های این محصول زیبا خواهد بود. ضخامت این دستگاه ۹٫۳ میلی‌متر بوده که کمی ضخیم است!

خوب طبیعتا سیستم عامل این گوشی خاص کمی شما را متعجب خواهد، برای این مدل نباید منتظر اندروید، iOS و یا حتی وین فون باشیم، سیستم‌عامل این گوشی خاص نسخه دهم بلک‌ بری است!

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت آمازون با هدف افزایش سطح درآمدی خود قصد دارد شبکه تبلیغاتی خاص خود را ایجاد کند و با شبکه مشابه گوگل موسوم به Adwords رقابت کند.

پلاتفورمی که توسط آمازون طراحی خواهد شد آگهی‌های آنلاین را در ارتباط با خدمات آمازون و دیگر شرکت‌های تجاری منتشر خواهد کرد و از این طریق منبع جدیدی برای گسترش فعالیت‌های تجارت الکترونیک این شرکت به وجود می‌آید.

با اجرای این طرح تعداد تبلیغات مربوط به شبکه آنلاین آگهی‌های گوگل بر روی وب سایت آمازون هم کاهش می یابد. این شرکت به برخی شرکت‌های همکار خود خبر داده که تا قبل از آغاز سال ۲۰۱۵ آزمایش این شبکه تبلیغاتی را آغاز می‌‌کند. فعلا عنوان Amazon Sponsored Links برای این شبکه انتخاب شده است.

کارشناسان معتقدند با توجه به دامنه گسترده فعالیت تجاری آمازون و همین طور اطلاعات مناسب آن از کسب و کارهای اینترنتی این احتمال وجود دارد که شبکه تبلیغاتی این شرکت موفق تر از نمونه مشابه گوگل عمل کند. آمازون وعده داده از روش‌های متنوع و جذابی برای نمایش تبلیغات خود استفاده کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 103 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

نبیک، موتور جستجوی مستندات فارسی است که هوشمندترین موتور استخراج متون فارسی به شمار می رود این موتور جستجو به تازگی توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است.

مهدی شجری- عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: با توجه به گسترش اینترنت و رواج استفاده از رایانه ها، تبلت ها، گوشی‌های تلفن همراه و مشکلات نشر سنتی نظیر گرانی کاغذ، مشکلات توزیع کتاب‌ها در سراسر کشور، کمیاب یا نایاب شدن برخی کتاب‌های قدیمی و نبود امکانات مناسب تبلیغات کتاب مخاطبان به مطالعه منابع نوشتاری موجود در اینترنت و کتاب‌های الکترونیک روی آورده اند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

یک شرکت امنیت شبکه اعلام کرد که کاربران گوشی‌های اندرویدی در خاورمیانه در برابر حمله هکرها آسیب‌ پذیرند.

کاربران گوشیهای هوشمند در کشورهای خاورمیانه و آفریقا در خطر هک شدن حساب‌های بانکی، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند.
گزارشها حاکی از اینست که حدود ۱۷۸ میلیون دستگاه گوشی موبایل در این منطقه برابر هکرها آسیب پذیر هستند.

شرکت امنیت شبکه “پالوآلتو نت‌وورک” اعلام کرد: خطرات امنیتی در حافظه داخلی مورد استفاده نرم افزارهای دستگاههای مبتنی بر اندروید وجود دارد. تقریبا تمام(۹۴ درصد) نرم افزارهای محبوب اندرویدی در خطر هستند.

در منطقه خاورمیانه و آفریقا ۵۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر موبایل وجود دارد که برآورد می‌شود تهدید امنیتی بیش از ۱۷۸ میلیون دستگاه گوشی موبایل در این منطقه را تهدید می‌کند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 81 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

اسپیکر Om-one به‌تازگی تولیدشده است و در کمال شگفتی، در میان زمین و هوا معلق می‌ایستد و موسیقی را پخش می‌کند.
این اسپیکر ویژه با کمک یک پایه مخصوص، با کمی ارتفاع از پایه بین زمین و هوا قرار می‌گیرد و موسیقی موردنظر شمارا پخش می‌کند.
این محصول در فاصله ده سانتی‌متری پایه خود در هوا معلق مانده و مانند یک سیاره شروع به حرکت آرام دورانی می‌نماید.
ورودی این بلندگو از طریق بلوتوث است و در سه رنگ مختلف تولید خواهد شد.
این اسپیکر با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید و سیستم تعلیق و پخش موسیقی آن با کمک یک باتری کار می‌کند که می‌تواند تا مدت ۱۵ ساعت به‌طور متوالی به پخش موسیقی بین زمین و هوا بپردازد.
رایورز، ورودی شارژر این دستگاه از نوع USB است و بر روی پایه این وسیله تعبیه شده است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 5,645
  • بازدید سال : 21,461
  • بازدید کلی : 595,774
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی