loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 73 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

دیگر نیازی نیست که شما یک غول فناوری را هدایت کنید (و یا در یک آزمایشگاه مشغول به کار باشید) ‌تا بتوانید الزاما از مزایای یادگیری علوم مرتبط با کامپیوتر بهره مند گردید. آمازون اخیرا از یک قابلیت برای سرویس های وب رو نمایی کرده است که در واقع یک “ماشین آموزشی” است و به همه توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از این “هوش کامپیوتری” جهت انجام پیش گویی بهره مند گردند.

یعنی حالا به جای آنکه بنشینید و ساعت ها با استفاده از الگوریتم های دقیق دیتاهایتان رو خودتان غربال گری نمایید، شما به سرورهای آمازون این اجازه را می دهید که در اطلاعات شما سرک کشیده و سپس بر اساس تشخیص خود،‌ پیش گویی هایی برایتان انجام دهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

علاقه مندان به موسیقی از این پس می توانند با اپلیکیشن Soundwave که نوعی شبکه ی مجازی است موسیقی مورد علاقه ی خود را برای دوستان خود به اشتراک بگذارند و هنرمندان محبوب خود را دنبال کنند. شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام  برای اشتراک عکس عرضه شده و این بار نوبت به شبکه ی مجازی موسیقی رسیده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

شرکت گوگل در تلاش برای ارائه خدمات تله کنفرانس تازه‌ای است که Gmeet نام دارد و با سایر خدمات این شرکت شامل جیمیل، هنگ اوت و … نیز سازگار است.

ظاهرا گوگل از سال ۲۰۱۱ برنامه هایی در این زمینه داشته و قصد داشته از این طریق خدمات ارتباطی خود را توسعه ببخشد. اعلام این خبر در شرایطی که گوگل قصد دارد خدمات مخابراتی ارائه داده و با اپراتورهای تلفن همراه رقابت کند، قابل تامل به نظر می رسد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 75 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)

شبکه اجتماعی لینکدین شرکت آموزشی مشهور Lynda را به قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

لینکدین، شبکه اجتماعی افراد شاغل و متخصص اعلام کرد که شرکت مشهور آموزشی «لیندا» (Lynda) را به قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

این خرید شامل ۵۲ درصد پول نقد و ۴۸ درصد سهام خواهد بود و انتظار می‌رود که فرایند آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ تکمیل شود. در اطلاعیه‌ی مشترک این دو شرکت گفته شده که از این پس بیشتر کارمندان لیندا در بخش‌های مختلف لینکدین به فعالیت مشغول خواهند شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 93 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

مقامات اطلاعاتی اعلام کردند ادوارد اسنودن برای دستیابی به مدارک و اسناد فوق‌محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از نرم‌افزار بسیار معمولی و رایجی استفاده کرده‌است.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، این افشاگری جدید درباره ابزار‌های مورد استفاده اسنودن پرسش‌های جدیدی را درباره کارامدی سیستم امنیتی درونی آژانس امنیت ملی آمریکا مطرح کرده‌است.

مقامات آمریکایی نام نرم‌افزار مورد استفاده اسنودن در سرقت این اسناد را فاش نکردند اما احتمال می‌رود این نرم‌افزار چیزی شبیه به برنامه Googlebot،‌برنامه‌ای که شرکت گوگل از آن برای ایجاد لیست از صفحات جدید وب استفاده می‌کند و یا Wget،‌نرم‌افزار مورد استفاده بردلی منینگ برای دانلود فایل‌های محرمانه‌ منتشرشده در ویکی‌لیکس باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

روز گذشته کمپانی بوئینگ به خبرگزاری رویترز اطلاع داده که ممکن است طی سال جاری قرار دادی را با شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل به امضا برساند و بر اساس آن برای کمپانی های یاد شده، اقدام به تولید ماهواره های توانمند ارتباطی نماید.

جیم سیمپسون، معاون ارشد توسعه و استراتژی های تجاری بوئینگ، در همین رابطه ذکر نموده که کمپانی های بزرگ فعال در حوزه ی تکنولوژی، بر این باور هستند که دسترسی قشر بیشتری از مردم زمین به اینترنت می تواند، سبب رشد قابل توجه تر و سریعتر آنها گردد.

سیمپسون که در جریان “کنفرانس ماهواره ۲۰۱۵” حضور داشت می افزاید: “کلید واقعی برای محقق ساختن چنین مسائلی، در ماهواره ها و ابزارهایی با توان عملیاتی بالا خلاصه می شود که قادر باشند نیازهایی گیگابایتی، ترابایتی و یا حتی پتابایتی از پهنای باند را پاسخ دهند.”، ناگفته نماند که وی حاضر نشد در مورد جزئیات مذاکرات صورت گرفته با شرکت های مورد اشاره توضیحی ارائه نماید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

در اواخر سال گذشته موزیلا رسما موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس را از گوگل به یاهو تغییر داد. این سیاست به دنبال قراردادی بود که یاهو با شرکت موزیلا بسته بود. به دنبال این اتفاق، سهم موتور جستجوی یاهو به شکل قابل ملاحظه ای رشد کرد و به دنبال این رشد، سهم گوگل از بازار موتورهای جستجو برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۸ به زیر ۷۵ درصد سقوط کرد.

سهم یاهو در ماه نوامبر گذشته ۸٫۶ درصد اعلام شده بود، اما در ماه دسامبر ناگهان به ۱۰٫۴ درصد صعود کرد و در ماه ژانویه امسال نیز به ۱۰٫۹ درصد رسید. گوگل نیز از ۷۷٫۳ درصد نوامبر به ۷۵٫۲ در ماه دسامبر و به ۷۴٫۸ در ژانویه امسال سقوط کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

به نظر برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت برای سرمایه گذاری در «سیانوژن» (Cyanogen) چندان با واقعیت سازگار نبوده و یا حداقل ردموندی ها از این سرمایه گذاری پشیمان شده‌اند.

 مایکروسافت قصد ندارد در دور جدید جذب سرمایه گذاری‌های مالی سیانوژن که گفته می‌شود ۱۱۰ میلیون دلار خواهد بود، سهمی داشته باشد. بلومبرگ اضافه کرده که البته ممکن است در آینده ای نه چندان دور مایکروسافت در راستای سیاست گذاری‌های جدید خود و حضور در پلتفرم‌های دیگر، در سیانوژن نیز سرمایه گذاری کند.

در ماه ژانویه «وال استریت ژورنال» خبر داده بود که مایکروسافت قصد دارد با یک سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری، سهمی هر چند کوچک در سیانوژن داشته باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

خودروی Mercedes-Benz F 015 که برای هدایت نیازی به راننده ندارد برای اولین بار در سان فرانسیسکو در معرض دید عموم قرار گرفت.

البته این خودرو یک بار در ابتدای سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه سی ای اس در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود. این خودرو مجهز به موتور دوگانه سوزی است که هم با برق شارژ می شود و هم با سوخت های عادی توان حرکت دارد. این مدل از بنز با یک بار سوخت گیری می تواند تا ۹۰۰ کیلومتر را طی کند و با شارژ کامل باتری سرنشینان خود را تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر به پیش می برد. این خودرو به انبوهی از حسگرها، دوربین ها و نمایشگرهایی که وضعیت جاده را نمایش می دهند مجهز است.

 

خودروی مذکور به صندلی های راحت مجهز بوده و امکانات اسپورت مناسبی دارد و عدم نیاز آن به راننده به همه سرنشینان اجازه می دهد به راحتی با هم صحبت کنند. نمایشگرهای ال ای دی این خودرو مشاهده سیستم تابش لیزر آن را هم ممکن می کند و همین طور سیستم آکوستیک انتقال فرامین صوتی را ممکن می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

در مراسم ویژه‌ی محصولات شرکت اپل (Apple Event) که هم اکنون در حال بر گذاری است؛ از قابلیت پخش برنامه‌های شبکه بسیار محبوب HBO روی تلویزیون‌های اپل رونمایی شد.

در گذشته این امر تنها با خرید اشتراک مخصوص امکان پذیر بود. هزینه‌‌ی سرویس مذکور ۱۴٫۹۹ دلار است. همچنین در جریان برگزاری مراسم، مدیر آمل شبکه HBO، از جدیدی‌ترین تریلر محبوب‌ترین سریال تلویزیونی جهان یعنی Game of Thrones رو نمایی کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 75 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که می خواهید بدانید پروتکل HTTPS چیست و یا اینکه چه تفاوتی بین HTTPS با HTTP وجود دارد ؟؟ اگر هنگامی که ایمیل خود را باز می کنید به قسمت آدرس بار توجه کنید متوجه وجود یک آیکون قفل مانند خواهید شد . از آن جایی که برای باز کردن ایمیل خود از یک ارتباط رمز شده استفاده کرده اید این علامت در آن قسمت قرار گرفته است . در واقع پروتکل HTTPS یک ارتباط امن و محافظت شده است که برای ارتباط با سایت های مهم و حساس مثل سایت های بانک ها و یا سایت های مشابه استفاده می شود .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

جدیدترین گزارش منتشر شده در زمینه سرعت اینترنت موبایل در جهان حاکی از آن است که استرالیا با ۲۴٫۵ مگابایت در ثانیه دارای بالاترین سرعت اینترنت در جهان است.

این کشور با سرعت متوسط دانلود ۲۴٫۵ مگابایت در ثانیه بر روی شبکه نسل چهارم( ۴G ) در راس فهرست قرار دارد و پس از ایتالیا با با سرعت دانلود ۲۲٫۲ مگابایت بر ثانیه ایستاده است.

در این گزارش که همه ساله توسط شرکت انگلیسی اوپن سیگنال تهیه می شود آمده است استرالیا با وجود سرعت اینترنت بالا، در همه وقت قابل دسترسی نیست و از نظر پوشش زمانی دسترسی به اینترنت نسل چهارم، این کره جنوبی است که با ۹۱ درصد مواقع زمانی، در راس این لیست قرار گرفته است . سرعت دانلود اینترنت همراه در کره جنوبی ۱۸٫۶مگابایت بر ثانیه است. استرالیایی ها فقط ۵۸ درصد مواقع به اینترنت پرسرعت خود دسترسی دارند و از این نظر رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده اند.
ادامه مطلب....
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 121 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

۱-وارد اکانت فیس بوک خود شوید

۲-روی آیکنی که در بالای سمت راست صفحه مانیتور شماست کلیک کرده ، در زیر Use Facebook As روی نام صفحه ای که قصد حدف کردن آنرا دارید کلیک کنید .

۳-در این مرحله به صورت اتوماتیک وارد پنل ادمین خود می شوید در غیر اینصورت کلیک کنید روی Show که سمت راست صفحه بالای تصویر کاور قرار دارد تا وارد صفحه ادمین شوید .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

چه کسی می تواند این تعداد بیشمار سایت با اسامی رمزی که از ما خواسته شده به همراه جزئیات ثبت نامی ما را به خاطر داشته باشد ؟
و چگونه ما مطمئن میشویم که آنها به دست مجرمین نمی افتد ؟ یک پاسخ استفاده از برنامه مدیریت رمز عبور LastPass – است LastPass – سرویسی است که ID امن در کامپیوتر شما و کلمات عبور شما را به یاد داشته و ورود شما به سایت های مورد علاقه تان را انجام میدهد .

تمام حساب های سایت هایمان و اطلاعاتی که در مورد خودمان وارد کرده ایم را در پایگاه داده های خود نگه داشته و محافظت میکند . ما دراینجا به شما نشان می دهیم که چگونه بتوانید راه های بهتری برای محافظت از رمز های عبورتان انتخاب کنید و همچنین دلایل استفاده از LastPass و نصب آن و چگونیگی استفاده از ان را نشان خواهیم داد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 75 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

به نقل از firstpost قابلیت آگاه شدن از نحوه انتقال و جابجایی و مسیرهای انتقال هم از جمله امکانات جدید نقشه گوگل است. در نقشه‌های به روزشده به جای آنکه صرفا مسیر رسیدن به نقطه ای بر روی نقشه نمایش داده شود، این کار به صورت مرحله به مرحله صورت می گیرد .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

رقابت گوگل و آمازون برای تحویل کالاهای آنلاین خریداری شده در همان روز به مشتریان به نفع مردم عادی تمام شده است.

گوگل از روز گذشته خدمات تازه‌ای موسوم به شاپینگ اکسپرس را در شهر منهتن و بخش‌هایی از لس آنجلس ارائه می‌دهد. این اقدام تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت آمازون از راه‌اندازی خدمات تحویل چند ساعته کالا در شهرهای دالاس، لس آنجلس و سان فرانسیسکو خبر داد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 107 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

دنبال ابزاری برای یادگیری زبان خارجی هستید ؟ آن هم بصورت رایگان ؟
فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی ، انگلیسی ؟ به کدام زبان علاقه بیشتری دارید ؟
دلینگو یا Duolingo نام وب سایت و اپلیکیشنی است که به کاربران بصورت رایگان دوره های آموزشی و یادگیری زبان های خارجی را ارائه میدهد.
آموزش زبان های مختلف از جمله فرانسه ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، پرتغالی ، آلمانی و انگلیسی با روشی کاملا سرگرم کننده ، پویا و تعاملی از ویژگی های این سرویس کاملا رایگان است .
نه تنها عضویت در دلینگو رایگان است بلکه کاربری آن نیز آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید !

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 95 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

تحقیقات جدید نشان میدهد که با وجود درآمد ۴ میلیارد دلاری یوتیوب برای گوگل، این وبسایت هیچ سوددهی برای غول تبلیغات دنیا ندارد.

یوتیوب بدون هیچ شک و تردیدی بهترین وبسایت میزبان ویدیوهای اینترنتی است و روزانه بینندگان بی‌شماری را از سراسر دنیا به سمت منبع غنی خود جذب می‌کند. اما با وجود بیننده‌ میلیاردی، یوتیوب هیچ سودی برای گوگل ندارد!

بر اساس گزارشی که از سوی «وال استریت ژورنال» منتشر شده، این غول ویدیویی دنیا با وجود درآمدی ۴ میلیارد دلاری، هیچ سودی تولید نمی‌کند.

یوتیوب در مجموع تنها ۶ درصد از فروش تبلیغات گوگل را تشکیل می‌دهد که با توجه به حضور همه جانبه ویدیوها و لینک‌های این وبسایت در سراسر دنیای وب، آماری غافلگیرکننده به شمار می‌رود. اما شاید مشکل یوتیوب نیز همین واقعیت باشد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت گوگل آزمایش‌های خود را روی طراحی جدید سرویس پست الکترونیکی Gmail آغاز کرده است تا بیشترین تغییرات مربوط به رابط کاربری این سرویس انجام شود.

شرکت گوگل برای این اقدام دو هدف اصلی در نظر گرفته است تا طی آن بتواند خدمات خود را بهتر و جامع‌تر به دست کاربران برساند.

در گام اول گوگل می‌کوشد Gmail و همه خدمات مربوط به آن را برای رایانه‌های شخصی یکپارچه کند و با ایجاد برخی تغییرات در بخش رابط کاربری، نسخه موبایلی Gmail را کارآمدتر از قبل به دست کاربران برساند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

خیلی ها در فضای مجازی از اکانت ایمیل گوگل یا همان Gmail برای ایمیل زدن و کارهای روزمره استفاده می کنند و اکانت گوگل هم به خیلی سرویس های دیگه مرتبط هست مثل YouTube , Google Plus و … پس بهتر است از حداکثر امنیت برای Gmail استفاده کنیم.در اینجا ۵ نکته ی اساسی برای امن تر کردن اکانت گوگل به شما خواهیم گفت.

پس با اورژانس آی تی همراه باشید....

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

در آخرین نسخه گوگل کروم نسخه ۳۴.۰.۱۸۴۷.۱۳۷ سه آسیب پذیری امنیتی اصلاح شده است. تمامی این آسیب پذیری ها دارای برچسب “با شدت بالا” می باشند.

CVE-۲۰۱۴-۱۷۴۰: یک خطای استفاده پس از آزادسازی در WebSockets وجود دارد.

CVE-۲۰۱۴-۱۷۴۱: نقص سرریز عدد صحیح در دامنه های DOM وجود دارد.

CVE-۲۰۱۴-۱۷۴۲: یک خطای استفاده پس از آزادسازی در ویرایش کردن وجود دارد.

دو آسیب پذیری توسط AddressSanitizer شناسایی شده است. در آخرین به روز رسانی کروم نیز فلش پلیر به نسخه ۱۳.۰.۰.۲۱۴ به روز رسانی شده است.

شرکت ادوب فلش پلیر را به منظور اصلاح شش آسیب پذیری به روز رسانی کرده است. حفره امنیتی فلش پلیر می تواند برای دور زدن خط مشی های مشترک، دور زدن مکانیزم های امنیتی و اجرای کد دلخواه مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

به کاربران گوگل کروم توصیه می شود تا در اسرع وقت مرورگر خود را به آخرین نسخه به روز رسانی ها نمایند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

بخش تحقیقات مایکروسافت با راه اندازی سایت جدید Code Hunt برنامه آموزشی برای یادگیری زبان برنامه نویسی به زبان ساده ایجاد کرده است.

این سایت برای علاقمندان به برنامه نویسی ساخته شده و از طریق بازی کردن می توان به کدهای سری برنامه نویسی دست یافت و به آسانی با برنامه نویسی آشنا شد.

در مرحله پیشرفته برنامه نویس از طریق این گیم باید کد ویژه ساخته و آن را آزمایش کند.

اپلیکیشن تحت وب هنگام ورود از شما می خواهد که زبان سی شارپ و یا جاوا را انتخاب کرده و وارد شوید و از طریق پازل می توانید دست به تمرین برنامه نویسی بزنید.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 75 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)

بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس به کاربران خود در مورد تبعات استفاده از افزونه اد پلاس هشدار داده است. مشکل اصلی این افزونه اشغال حجم زیادی از حافظه رایانه است.

کمپانی موزیلا معتقد است که افزونه Adblock Plus چندین گیگابایت حافظه رایانه های شخصی را اشغال می کند و علت این مساله باگ های موجود در آن است که به طراحی این افزونه بازمی گردد و بسیاری از کاربران اطلاعی از این مساله ندارند.

جالب است بدانید که در صورت نصب این افزونه صرف نظر از اینکه کاربر از چه مرورگری استفاده کند، بخش زیادی از حافظه سیستم اشغال می‌شود. افزونه Adblock Plus برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم عرضه شده و کار اصلی آن بلوکه کردن آگهی‌های تبلیغاتی است که به نحوی آزاردهنده به نمایش درمی‌آیند.

آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۱۹ میلیون نفر از کاربران مرورگر فایرفاکس از افزونه یاد شده استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه بسیاری از سایت‌ها آگهی‌های متعددی را به شیوه‌های مختلف به نمایش درمی‌آورند، این افزونه برای بلوکه کردن هر یک از آنها حجم زیادی از حافظه سیستم را اشغال می‌کند و این رقم به طور تصاعدی افزایش می‌یابد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 45 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

بررسی تاریخچه استفاده از جستجوگر گوگل در ایالات مختلف آمریکا، رازهای پنهان و قابل تاملی را در مورد نحوه استفاده از وب در این کشور آشکار می‌کند.

نتایج این بررسی که توسط یک موسسه مشاور املاک به نام Estately انجام شده، نشان می‌دهد که در هر ایالت این کشور علاقه عجیبی به جستجوی برخی کلمات خاص وجود دارد.

به عنوان مثال محبوبترین کلمه در میان جستجوگران در ایالت اورگان کلمه الله (Allah)است. در میان کلمه‌های محبوب در نیویورک می‌توان به Sniffing Glue اشاره کرد که چسبی برای جلوگیری از خرناس کشیدن در حین خواب است. البته محبوب‌ترین کلمه در این ایالت Bail Money یا پول وثیقه است. کلمه داروینیسم هم که اشاره به تئوری تکامل داروین دارد نیز در این ایالت محبوبیت دارد.

 

 

ادامه مطلب....

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 47 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

مکعب روبیک که یکی از قدیمی ترین اسباب بازی های فکری دنیا است، امروز تولد ۴۰ سالگی خود را جشن می گیرد. این مکعب برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ توسط یک معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک، اختراع شد و جالب اینکه تا سال ۱۹۸۰ در همان مجارستان باقی ماند و پس از آن بود که توانست شهرتی جهانی پیدا کند.

به مناسبت تولد این مکعب دوست داشتنی، گوگل اکنون صفحه اول موتور جستجوی خود را به این بازی اختصاص داده است. شما می توانید روبیک گوگل را با ماؤس بچرخانید و خانه های آن را جابه‌جا کنید تا در نهایت تمام رنگ ها را مرتب کرده و پازل را حل نمایید. گوگل قبلا با قرار دادن بازی هایی مثل Pac-Man در صفحه اول خود، کاربران زیادی را درگیر کرده بود، به نحوی که بعدا تخمین زده شد پک من باعث هدر رفتن ۴.۸۱۹.۳۵۲ ساعت از زندگی کاربران مختلف شده است.

برای بازی با این مکعب می توانید به صفحه اول سایت گوگل مراجعه کنید و یا در آینده هرگاه که خواستید آن را در آرشیو Google Doodle پیدا کنید. راستی، فکر میکنید این مکعب را در چه زمانی بتوانید کاملا حل کنید؟

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 93 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

مؤسسه تحقیقاتی معتبر Millward Brown هر ساله بر اساس مطالعاتی که به عمل می آورد، لیستی از برترین برندهای جهان را در قالب گزارشی به نام BrandZ study منتشر می نماید. در گزارش سال ۲۰۱۴ که اخیرا منتشر شده، گوگل توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد و به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا معرفی گردد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که اپل به مدت ۳ سال پیاپی این رتبه را در اختیار خود داشت اما سرانجام امسال به رده دوم سقوط کرد. تحقیقات نشان می دهد که اعتبار برند اپل کاهشی ۲۰ درصدی داشته و از ۱۸۵ به ۱۴۷ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده. در سوی دیگر گوگل با رشدی ۴۰ درصدی توانسته ارزش خود را از ۱۱۳ میلیارد به ۱۵۸ میلیارد دلار برساند. شایان ذکر است که سامسونگ نیز رشدی ۲۱ درصدی را تجربه کرده و با ۲۱ میلیارد دلار ارزش، اکنون در رده ۲۹م قرار دارد.
در ادامه این جدول، مایکروسافت با رشد ۲۰ درصدی، راه خود را به میان ۵ شرکت برتر باز کرده. این کمپانی اکنون ۹۰ میلیارد دلار ارزش دارد که در مقایسه با ۶۹ میلیارد سال گذشته، پیشرفت مناسبی به حساب می آید. اما برندی که بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده، جایی نیست به جز فیسبوک. مارک زاکربرگ موفق شده با رشدی ۶۸ درصدی، رتبه شرکت خود را ۱۰ پله بهبود بخشد و اکنون در جایگاه ۲۱م قرار بگیرد. فیسبوک که در سال گذشته ۲۱ میلیارد ارزش داشت، حال به رقم ۳۵ میلیارد دلار دست یافته است.

گوگل به عنوان با ارزش ترین برنددنیا معرفی شد و بعد از ۳ سال اپل کنار رفت .

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

GoogleMap برای دومین بار در ماه اخیر امروز آپدیت جدیدی ارائه نموده که کاربران خود را از پیش خشنودتر می سازد.از جمله تغییر رابط کاربری ساده و منظم برای این برنامه را می توان از ویژگی های آپدیت جدید برشمرد.

در این بروزرسانی گوگل مشخصاتی از کره زمین را نشان می دهد که کاربر می تواند براحتی ارتفاعات را احساس کند که میتوان تپه های سانفرانسیسکو ایالات متحده را از جمله این تغییرات نام برد.به روز رسانیGoogleMap8.1برای کاربران آندروید است که بزودی برای تمامی کابران ارائه خواهد شد.

 

تغییرات اندک و ظریف دیگری نیز در Google map ایجاد شده که می توان طول مسیر از مبدا به مقصد ،زمان مسیر طی شده، نحوه حمل نقل عمومی یا وسیله شخصی ، اطلاعات بین مسیر ها مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و همچنین برنامه کاری حرکت قطار،مترو و حتی اتوبوس را به آسانی متوان مشاهده نمود.این بروزرسانی را تا دو روز آینده می توان از گوگل مپ دریافت نمود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 35 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

از این پس در صورت استفاده از جستجوگر همراه گوگل برای بررسی منابع خبری محبوبتان یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات خبری داغ احتمالا متوجه برخی تغییرات در این بخش خواهید شد.

گوگل از این پس برای ارائه خدمات جستجوی همراه نه تنها لینک به منبع مورد نظر را ارائه می کند، بلکه تازه‌ترین اخبار و اطلاعات منتشر شده مرتبط توسط آن منبع را هم در دسترس قرار می دهد.

به عنوان مثال اگر به دنبال شرکت های نوپا بگردید، نه تنها لینک هایی به اخبار موجود در مورد این شرکت ها را خواهید یافت، بلکه بخشی شامل انبوه پست های مرتبط در سمت راست صفحه نتایج جستجو قرار می گیرد. اگر هم اخبار یونان را جستجو کنید، تازه ترین اخبار سایت های خبری معتبر در مورد بحران مالی این کشور در سمت راست صفحه ظاهر می شود.

گوگل می گوید هنوز در حال به روزرسانی این بخش است و البته هنوز تمامی منابع خبری را به آن نیفزوده، اما در آینده این کار را انجام خواهد داد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)
گوگل با خدمات هلپ اوتس خود وداع کرد. این سرویس برای دریافت ویدیوهای درخواستی تخصصی و علمی راه اندازی شده بود.

گوگل رسما اعلام کرده که خدمات یاد شده را از ۲۰ آوریل سال ۲۰۱۵ یعنی ۵ روز دیگر برای همیشه از دسترس خارج خواهد کرد. با این حساب Helpouts هم به جمع دیگر خدمات بازنشسته شده گوگل شامل ریدر، لتیتیود، Schemer و … خواهد پیوست.

گوگل Helpouts را کمتر از دو سال قبل راه اندازی کرده بود تا کاربران با پرداخت پول بتوانند توصیه ها و راهنمایی هایی را در قالب درس های مختلف از متخصصان حوزه های مختلف دریافت نمایند. بخشی از این خدمات هم به صورت رایگان ارائه می شد.

از جمله حوزه های درسی سرویس Helpouts عبارت بودند از عکاسی، سخنرانی، ریاضیات، علوم تجربی، هنر و … بعد از مدتی حتی توصیه های پزشکی هم به این سرویس اضافه شد، اما تمامی این اقدامات نتوانست باعث افزایش محبوبیت و تعداد کاربران خدمات مذکور شود.

گوگل پس از محبوبیت برنامه های همراه برنامه اختصاصی این سرویس را هم عرضه کرد، اما تخصصی بودن بیش از حد آن باعث شد تا استقبال شایانی از آن به عمل نیاید. این شرکت خود در بیانیه ای که به همین منظور صادر کرده عدم استقبال کافی را دلیل تعطیلی helpouts دانسته است.

کارشناسان دسترسی رایگان به انبوه ویدیوهای تخصصی در یوتیوب را از جمله دیگر دلایل مهم تعطیلی این سرویس و عدم استقبال از آن دانسته اند. کاربران می توانند ویدیوهای خود در این سرویس را حداکثر تا تاریخ اول نوامبر دانلود کنند و بعد از این تاریخ همه آنها از سرورهای گوگل حذف می شوند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

سرویس پرداخت مالی همراه اپل رقیب جدیدی پیدا کرده و گوگل قصد دارد با عرضه سیستم پرداخت همراه اختصاصی خود موسوم به Plaso به نبرد آن برود.

گوگل هم اکنون در حال تست و آزمایش Plaso است. این خدمات به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی امکان می‌دهد تا به طور همراه هزینه خریدهای خود را در فروشگاه ها پرداخت کنند، بدون اینکه نیازی به استفاده از کارت‌های اعتباری باشد. برای این کار تنها بیان حروف اول نام و نام خانوادگی انها کافی خواهد بود. بعد از این کار متصدی صندوق به رابط کاربری Plaso در گوشی هوشمند نگاه کرده ، سفارش خرید را پیدا کرده و کالای مربوطه را تحویل می دهد. استفاده از تنها یک گوشی برای پرداخت هزینه استفاده از خدمات هم ضرورت استفاده از پول نقد و کارت های اعتباری را از بین می برد و هم از برخی مشکلات امنیتی می کاهد، هر چند در مورد این فناوری بی سیم دغدغه های امنیتی متفاوتی وجود دارد.

گوگل قبلا هم یک سیستم پرداخت همراه موسوم به Google Wallet طراحی کرده بود که با استفاده از فناوری ان اف سی عمل می‌کرد و مشخص نیست که Plaso به طور موازی با آن کار می‌کند یا جایگزینش می شود. Plaso از بلوتوث و نرم افزارهای تشخیص صوت برای شناسایی افراد و کاربران استفاده می‌کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 85 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

در روز نخست ارائه فرم آنلاین فراموشی اطلاعات قدیمی و تاریخ مصرف گذشته، ۱۲ هزار نفر تقاضای از پاک کردن اطلاعات خود از این موتور جستجو را داشته‌اند .

بعد از این که دادگاه اروپا رأی داد که گوگل باید اطلاعات  تاریخ مصرف گذشته افراد را از دور خارج کند، این ‌شرکت برای کسانی ‌که می‌خواهند فراموش شوند یک فرم آنلاین باز کرد.

حالا  تنها در یک روز ۱۲ هزار نفر در اروپا  این فرم آنلاین را برای حفظ حریم خصوصی خود پر کرده‌اند تا سوابق آنها از اینترنت پاک شود.

این حکم دادگاه اروپا در نتیجه شکایت یک اسپانیایی صادر شد که معتقد بود اطلاعات مربوط به بدهی‌های سابقش با وجود این که این بدهی‌های پرداخت شده اند هنوز در گوگل قابل دسترسی است و برایش مشکل ایجاد می‌کند.

بعد از این حکم تعداد زیادی از افراد به گوگل مراجعه کردند تا برخی اطلاعات در موردشان از نتایج جستجوی گوگل خارج شود. حالا گوگل یک فرم آنلاین درست کرده و از این افراد می‌خواهد که مشخصات و لینک‌هایی که  از نظرشان قدیمی شده و باید از دور خارج شوند وارد کنند. همه کسانی که این تقاضانامه را پر می‌کنند باید کارت شناسایی عکس دار خود را نیز اسکن کنند و بفرستند تا از تقلب جلوگیری شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)

از این به بعد توسعه‌دهندگان از این زبان برنامه نویسی برای تولید اپلیکیشن‌های تحت iOS و OS X استفاده خواهند کرد.

فدریچی، مدیر ارشد بخش نرم‌افزار اپل این زبان برنامه ‌نویسی جدید را  نسخه‌ ساده شده‌ Objective-C معرفی می‌کند.

Objective-C زبان برنامه‌نویسی اصلی اپل طی دو دهه‌ی اخیر بوده است. این زبان برنامه‌نویسی توسط کمپانی NeXt ایجاد شده و سپس راهی اپل شد. پایه و اساس دو سیستم عامل قدرتمند اپل یعنی OS X و iOS بر مبنای همین زبان گذاشته شده‌اند. اما سوئیفت قرار است پا را فراتر از این‌ها گذاشته و روح جدیدی را به بخش کدنویسی این کمپانی بدمد.

ویژگی‌های بسیار زیادی به همراه سوئیفت عرضه شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مشاهده‌ی نتیجه‌ی کار، همزمان با برنامه نویسی اشاره کرد. همچنین گفته شده که Swift بسیار سریع‌تر از Objective-C عمل می‌کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل قصد دارد با صرف یک میلیارد دلار طرحی جاه طلبانه را به اجرا گذاشته و ۱۸۰ ماهواره را برای ارائه خدمات اینترنت فوق سریع روانه فضا کند.

این شرکت قبلا نیز با استفاده از خطوط فیبر نوری، اینترنت فوق سریع خود را در برخی نقاط آمریکا از جمله کانزاس ارائه کرده بود. هم اکنون این خدمات در ۱۱ شهر آمریکا در دسترس است و قرار است دامنه ارائه آن گسترده تر شود.

از جمله شرکت‌های همکار گوگل در اجرای این طرح O3b Networks است که در سال ۲۰۱۲ با همکاری خود گوگل تاسیس شد. اگر چه پروژه مذکور بسیار جاه طلبانه است، اما اجرای آن گوگل را در موقعیت یک ابرقدرت برای کنترل و مدیریت دسترسی به اینترنت در جهان قرار می‌دهد. همچنین با عملی شدن این طرح اینترنت فوق سریع در تمامی نقاط جهان اعم از شهری و روستایی، دورافتاده و در دل کوه ها و جنگل ها در دسترس خواهد بود.

اجرای این طرح کسب و کار شرکت های دیگر ISP را نیز به طور جدی تهدید خواهد کرد و باعث رقابتی تر شدن بازار خدمات اینترنت و کاهش قیمت‌های تمام شده خواهد شد. البته طرح مذکور پیامدهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گسترده ای را نیز به دنبال داشته و کنترل اینترنت از سوی دولت ها را به امری دشوار مبدل خواهد کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 43 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

یکی از محققان فیس‌بوک که مسئول انجام بررسی روانشناسی اخیر این شرکت در مورد تاثیرات پست‌های فیس بوکی بر عواطف کاربران بوده، از انجام چنین پژوهشی دفاع کرد.

وی هدف از این کار را بررسی یک دغدغه مشترک در میان بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی دانست. بررسی مذکور نشان می دهد که ارسال پست های منفی یا مثبت از سوی هر کاربر به طور مستقیم بر عواطف و احساسات دوستان وی نیز اثر گذاشته و باعث ارسال پست های منفی یا مثبت از سوی آنان می شود.

آدام کرامر افزود: ما می‌خواستیم به این نکته هم پی ببریم که آیا ارسال پست‌های منفی ممکن است موجب کاهش مراجعه کاربران دیگر به فیس بوک شود یا خیر. البته در نتایج منتشر شده اشاره روشنی به این مساله نشده است.

کرامر مدعی شده فیس بوک به اثرات عاطفی این شبکه اجتماعی بر روی کاربرانش اهمیت می دهد. وی برای انجام این تحقیق پست های ۷۰۰ هزار کاربر انگلیسی زبان فیس بوک را بررسی کرده است. این اقدام طوفانی از اعتراض را در میان کاربران اینترنت موجب شده، زیرا آنها معتقدند فیس بوک از دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات کاربرانش سوءاستفاده کرده و حریم شخصی آنها را نقض کرده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 109 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت کوآلکوم از خرید شرکت ویلوسیتی خبر داده که در زمینه عرضه محصولات وای – فای در بازار برتری دارد. این شرکت قصد دارد فناوری ویلوسیتی را در محصولات مختلف الکترونیک ادغام کند.

مقامات کوالکوم می‌گویند اگر فناوری‌های پیشرفته ویلوسیتی در گوشی‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی ،ست‌تاپ‌باکس‌ها و حتی تلویزیون ها ادغام شود شاهد افزایش قابل توجه سرعت دسترسی به شبکه های بی‌سیم وای – فای خواهیم بود.

کوآلکوم همچنین امیدوار است از این طریق سرعت به کارگیری فناوری بی‌سیم نوظهور WiGig  را افزایش دهد. این فناوری چندسالی است در دست توسعه بوده و علیرغم تلاش‌های به عمل آمده محصولات الکترونیک محدودی از آن بهره‌مند شده‌اند. کوآلکوم با خرید جدیدش امیدوار است سرعت به کارگیری این فناوری را که موجب ارتقای شبکه‌های بی سیم می‌شود، افزایش دهد.

امروزه روترهای بی سیم در منازل و محیط های کاری بر روی طیف فرکانسی ۲٫۴ و ۵٫۰ گیگاهرتز عمل می‌کنند، اما WiGig  بر روی فرکانس ۶۰ گیگاهرتز عملیاتی می شود و سه تا ۱۰ برابر سریع تر از روترهای بی سیم موجود است. مشکل این فناوری برد بسیار محدود آن است، اما به هر حال افزایش سرعت شبکه های بی سیم هم دسترسی به داده ها را تسریع می کند و هم استفاده از خدمات پیشرفته‌ای مانند کلود را راحت‌تر از گذشته می‌کند.

با همه گیر شدن WiGig استفاده از کابل هم به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می یابد و به عنوان مثال برای دریافت تصاویر با دقت ۱۰۸۰p دیگر نیازی به استفاده از کابل‌های ویدیویی HDMI در منازل و سالن‌های کنفرانس نخواهد بود. شرکت دل مدتی است که داک های WiGig ارائه کرده که کاربران را از استفاده از کابل های شبکه، ویدیو، صدا و … بی نیاز کرده و شرکت هایی مانند اچ پی، لنووو، اپل و سیسکو هم در همین مسیر قدم برمی‌دارند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

آسیب پذیری جدیدی در فلش پلیر شرکت ادوبی وجود دارد که به هکرها اجازه می دهد از طریق سایت هایی همچون eBay, Tumblr, و Twitter. به رایانه کاربران دسترسی پیدا کنند.

چندی پیش نیز نسخه ۱۲٫۰٫۰٫۴۴ و نسخه‌های پیش از آن برای ویندوز و مکینتاش و نسخه ۱۱٫۲٫۲۰۲٫۳۳۶و نسخه‌های پیش از آن برای لینوکس در برابر سه آسیب‌ پذیری مختلف آسیب‌ پذیر بودند.

اما در روز سه شنبه همین هفته ادوبی یک به روز رسانی مهم برای فلش پلیر منتشر نموده که با هدف اصلاح نقص امنیتی در اینترنت است این آسیب پذیری به هکرها اجازه می دهد کاربران سایت های محبوبی مانند eBay، Tumblrو توییتر، دسترسی پیدا کرده و مشخصات عمومی کاربران را آشکار کرده و از آنها سواستفاده می کنند.

به روز رسانی که فلش به نسخه ۱۴٫۰٫۰٫۱۴۵ منتشر نموده، برای کاربران ویندوز، مکینتاش و سیستم عامل های لینوکس است.به گزارش وبلاگ نویس امنیتی SpagnuoloMichel این نقض امنیتی کوکی های رایانه را در اختیار هکرها قرار می دهد که از طریق آن می توان ضربات جبران ناپذیر مالی،اجتماعی،فرهنگی و… به کاربر وارد کند.
همچنین این آسیب پذیری می تواند بطور کامل رایانه را در اختیار یک نفوذگر قرار دهد.

بسیاری از وب سایت های تحت تاثیر قرار، مانند وبلاگ Tumblrو توییتر، با توجه به کارکرد آنها نیازمند به پلاگین و ActiveX هایی برای اجرای راحت تر در مرورگر می باشند .اگرچه این آسیب پذیری تاکنون بصورت طبیعی مشاهده نگردیده است اما شرکت ادوبی برای پیشگیری از مشکلات پچ هایی جدید خود را برای اصلاح این آسیب پذیری در اختیار کاربران قرار می دهد.

کاربران ویندوز برای آپدیت این نسخه برای Google Chrome و Internet Explorer در ویندوز ۸ بصورت اتوماتیک عمل کنند. و برای کاربران مک و لینوکس نیز می توانند از طریق محصول Adobe Air اقدام به بروزرسانی این پچ کنند.برای اطلاعات بیشتر و یا دانلود به مرکز دانلود فلش پلیر شرکت آدوبی مراجعه کنید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 59 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در مقاله‌ای  در روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: همانطور که دسترسی به پلیس یا اورژانس از طریق یک تلفن ضرورت و اهمیت انکارناپذیری دارد، امکان متصل شدن به اینترنت هم به همین اندازه حیاتی است.

وی دیدگاه‌های خود در مورد آینده اینترنت را شرح داده و گام هایی که باید در این راستا برداشته شود را نیز برشمرده است. به گفته وی هم اکنون تنها یک سوم مردم زمین به اینترنت دسترسی دارند و بقیه به علت هزینه‌های بالا یا ضعف زیرساخت ها از چنین قابلیتی بهره مند نیستند.

وی افزوده که فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند. پهباد، ماهواره و اشعه لیزر از جمله ابزاری هستند که فیس بوک از آنها برای ارائه خدمات خود در آینده استفاده خواهد کرد.

به گفته زاکربرگ مشکل ۹۰ درصد مردم کره زمین عدم دسترسی به شبکه اینترنت نیست، بلکه آنها قادر به تامین هزینه‌های دسترسی به انواع داده نیستند. بخشی از راه حل در صورت تامین اینترنت رایگان در دسترس خواهد بود.

وی اضافه کرد: همان طور که تلفن زدن به پلیس یا اورژانس در اکثر کشورهای جهان برای دریافت کمک‌های ضروری رایگان است و از این بابت هزینه‌ای در قبض تلفن منظور نمی‌شود، باید در آینده استفاده از سرویس های اساسی و مهم اینترنتی هم برای همه کاربران رایگان شود.

زاکربرگ منظور خود را از این سرویس‌ها مشخص نکرد، اما این تحول را عامل ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی، فرصت‌های تجاری گسترده‌تر و در نهایت پیشرفت انسانی دانست.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 117 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر شما قصد دارید محیطی مناسب برای ذخیره فایل ها ، تصاویر ، ویدیوها و غیره را در فضای ابری بر روی اینترنت قرار دهید نیازمند به یک تصمیم گیری مناسب است تا از خدمات مناسبی به لحاظ نیازمندی ،کیفیت،هزینه بهره برد.که ما در اینجا به بررسی چندین نمونه مهم و محبوب از فضاهای سرویس دهنده ابری پرداختیم.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ فضای ذخیره سازی خود با عنوان Sky Drive را که به مشکلات قانونی و مالیاتی بر میخورد به One Drive تغییر نام داد که این فرصتی بود برای اضافه کردن چندین ویژگی و قابلیت جدید در آن شد.

در جدول زیر ما به بررسی فضای ابری مختلفی پرداختیم که حتی ممکن است کاربران ویژه آنها نیز از برخی از این صفات بی خبر باشند.

 

 

ادامه مطلب

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 73 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

شبکه‌های بی‌سیم به جزئی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند و روزی نیست که به نحوی با آن‌ها سروکار نداشته‌باشیم. این شبکه‌ها انواع مختلفی داشته و از استانداردهای متنوعی پشتیبانی می‌کنند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها شبکه‌های بی‌سیم با استاندارد ۸۰۲٫۱۱g و ۸۰۲٫۱۱n است.

این استاندارد برای ایجاد شبکه در محیط خانه و ادارات کوچک و انتقال فایل‌های کم‌حجم یا مرور صفحات وب گزینه مناسبی است که از نقطه‌نظر هزینه نیز در سطح خوبی قرار می‌گیرد. اما برد شبکه‌های بی‌سیم، موانع محیطی و محدودیت سرعت از مواردی هستند که دوست داریم هرچه سریع‌تر آن‌ها را پشت سر گذاشته و شبکه‌ای پرسرعت‌تر داشته‌باشیم. استاندارد جدید ۸۰۲٫۱۱ac یک قدم رو به جلو برای غلبه بر محدودیت‌ها و دسترسی به سرعت بیشتر است.

 

 

edame matlab

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

اوراکل به پشتیبانی از جاوا بر روی ویندوز XP پایان داد. در نتیجه، به‌روز رسانی‌های امنیتی سه ماهه که برای پانزدهم جولای برنامه‌ریزی شده‌اند، شامل هیچ ترمیمی برای ویندوز XP نخواهند بود .

این شرکت در یک سؤال متداول بر روی سایت جاوای خود تأکید کرده است که اتمام دوره پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP، دلیل اوراکل برای این تصمیم‌گیری است. کاربران می‌توانند همچنان جاوا ۷ را با قبول ریسک آن اجرا کنند. جاوا ۸ (نسخه اصلی بعدی جاوا) برای ویندوز XP در دسترس نخواهد بود.

 

 

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 5,663
  • بازدید سال : 21,479
  • بازدید کلی : 595,792
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی