loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

در حالی که انتظار می رفت این چیپست برای HTC عرضه شود، گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که چیپست Tegra K1 SOC برروی گوگل نکسوس۹ بکار گرفته خواهد شد .

آخرین ارزیابی سخت افزاری نرم افزاری که توسط CPU-Zانجام گرفت SOC مسئول بخش جدیدترین فناوری های گرافیکی کمپانی انویدیا اعلام کرد که پردازنده گرافیکی تگراK1 که۶۴ بیتی خواهد بود.

با توجه به این هنوز مشخص نیست که شایعات موجود درباره این تراشه گرافیکی ۶۴بیتی از کجا نشات گرفته است.اما بنحوی قابل قبول بنظر می رسد.

بررسی های انجام شده طبق آمارهای CPU-Z نشان می دهد درصورتی که Tegra K1 64بیتی بر روی Nexus 9قرار گیرد سرعت پردازش آن به ۲٫۵GHz خواهد رسید که در واقع سرعت واقعی این تراشه ۲٫۲GHz در حالت معمولی است.

Nvidia ادعا می کند که تراشه تگرا کا۱ کارایی آن ۱٫۵بیشتر خواهد شد که با توجه به عمر باتری دستگاه بسیار قدرتمند و منطقی بنظر می رسد.دارای یکGPU 192 هسته ای بر اساس معماری Keplerاست.

همانطور که می دانید ، گوگل نکسوس۹ دارای رزولیشن ۱۴۴۰ در ۲۰۴۸ پیکسل یک صفحه نمایش ۸٫۹اینچی با عمق تصویرppi281 و دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 46 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

کاربران نسخه‌های مربوط به سال ۲۰۱۳ و قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید در صورت استفاده از مرورگر پیش فرض این سیستم عامل دچار مشکلات جدی امنیتی می‌شوند .

محققان امنیتی از شناسایی حفره‌ای در این مرورگر خبر داده‌اند که مربوط به نحوه تعامل آن با برنامه جاوااسکریپت بوده و باعث می‌شود تا وب سایت‌های آلوده به کدهای مخرب در صورت بازدید کاربر از آنها به ابزاری سرقت داده‌های شخصی کاربران گوشی‌های همراه مبدل شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این آسیب پذیری به سرقت کلمات عبور، کوکی‌های ذخیره شده بر روی گوشی و حتی سرقت اطلاعات با بررسی کلمات واردشده از سوی کاربر از طریق صفحه کلید می‌انجامد. از همین طریق می‌توان برای نفوذ به حساب ایمیل یا هک کردن حساب بانکی کاربران اقدام کرد.

کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی از ۴٫۴ اندروید بهره می‌گیرند همگی در معرض این خطر هستند. به بیان دیگر از هر چهار کاربر اندروید سه نفر در معرض خطر یاد شده هستند. همچنین برنامه‌های ثالث که از این مرورگر به طور پیش فرض بهره می گیرند هم ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.

تنها راه این مشکل تا زمان برطرف کردن آن از سوی گوگل نصب و استفاده از مرورگرهای ثالث و از جمله مرورگر کروم است. تاکنون شواهدی در دست نبوده که نشان دهد از آسیب پذیری یاد شده سوءاستفاده شده باشد. البته پیچیده بودن این حفره باعث می شود که شناسایی موارد سوءاستفاده کار بسیار دشواری باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

اطلاعات کاربران سایت خرید آنلاین eBay از فوریه گذشته تاکنون به علت آسیب‌پذیری امنیتی این سایت در معرض هک شدن قرار داشته است .

یکی از کاربران این سایت که شش ماه قبل متوجه این مشکل شده بود موضوع را به کارکنان بخش پشتیبانی سایت e bay اطلاع داد و برای اثبات این موضوع به فایل چت خود با این فرد استناد کرده است.

وی می‌گوید زمانی که در تلاش برای خرید یک دوربین دیجیتال در سایتeBay بوده متوجه این مشکل شده و از تلاش برای سرقت کلمه عبورش مطلع شده است.

حمله مذکور با تکنیک پیشینگ انجام شده و هکرها با ارسال لینک‌هایی برای کاربران از طریق سرویس چت یا ایمیل تلاش می‌کردند آنها را وادار به وارد کردن اطلاعات خصوصی خود و از جمله کلمات عبور در صفحات قلابی طراحی شده کند.

eBay در واکنش اعلام کرده که مشکل مذکور به مقامات بالاتر این سایت منعکس شده و علیرغم اقدامات صورت گرفته هنوز باید کارهای بیشتری برای رفع مسائل موجود صورت بگیرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

پس از معرفی Iphone 6 و Iphone + 6، سیستم عامل جدید اپل که چهارشنبه شب عرضه شد، جدیدترین خبر از این کمپانی است .

در این گزارش تغییرات سیستم عامل جدید اپل و مزایا و معایب IOS 8 بررسی شده است.

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون اول قوه‌قضاییه در نامه به وزیر ارتباطات آورده‌است: ظرف حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم‌آوری زمینه فنی برای مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه‌قضائیه نسبت به مسدودسازی این شبکه‌ها اقدام مقتضی به عمل آورد..

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در نامه ای خطاب به وزیر ارتباطات اعلام کرد: در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی یاد شده اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضائی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود..

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت آمازون از عرضه تبلت‌های ۶ و ۷ اینچی فایر اچ دی و همین طور مدل‌های تازه کتاب خوان الکترونیک کیندل خبر داده است .

هدف از تولید این تبلت‌ها رقابت با نکسوس ۷ گوگل و آی پدمینی شرکت اپل است. آمازون برای جذاب‌تر کردن تبلت های خود دسترسی به سرویس های خود از این طریق را تسهیل کرده و سیستم عامل اختصاصیش موسوم به Fire OS 4 Sangria را به کار گرفته است.

این سیستم عامل نسخه ای ارتقا یافته از آندروید است که رابط کاربری به روزشده ای دارد و سرویس های آمازون را جایگزین گوگل پلی و … نموده است.

امکاناتی برای استفاده مشترک خانوادگی از تبلت، تسهیل به اشتراک گذاری محتوا میان اعضای خانواده، برنامه WPS Office برای نگارش، ویرایش و مشاهده اسناد، نمایشگرهای ۲۵۲ppi و ۲۱۶ppi برای تبلت های ۶ و ۷ اینچی، استفاده ازپردازنده های چهارهسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی و هشت ساعت عمر باتری از جمله ویژگی های این محصولات است. مدل ۶ و ۷ اینچی این تبلت به ترتیب ۷۹ و ۱۱۹ پوند قیمت دارند.

اما Kindle Voyage با ابعاد ۱۶۲ در ۱۱۵ در ۷٫۶ میلیمتر دارای نمایشگر ۶ اینچی با دقت ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ است و در برابر خش مقاوم بوده و صفحه آن در زیر نور آفتاب هم به راحتی قابل خواندن است. آمازون مدل معمولی کیندل خود را هم بازسازی کرده و در آن از رابط کاربری جدید همراه با ۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. قیمت این دو محصول به ترتیب ۱۶۹ و ۵۹ پوند است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 70 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت ان ویدیا در آستانه عرضه نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود برای استفاده در رایانه‌های شخصی است تا کیفیت اجرای ویدیوهای سه بعدی را افزایش دهد .

این تراشه ها با اسم کد مکسول با نام های تجاری GeForce GTX 980  و۹۷۰ به فروش می روند.

کارشناسان معتقدند با استفاده از این تراشه‌ها کیفیت اجرای سری جدید بازی‌های Call of Duty و بتلفیلد به طور چشمگیری ارتقا می یابد. زیرا هم سرعت اجرای این بازی ها بهتر می شود و هم کیفیت گرافیکی آنها ارتقا می یابد. شرکت سازنده، این تراشه‌ها را برترین در میان تولیدات شرکت های رقیب توصیف کرده است.

این شرکت برای اثبات توان پردازش این پردازنده فرود باز آلدرین فضانورد آمریکایی بر سطح کره ماه در سال ۱۹۶۹ را بازسازی کرده و به این نتیجه رسیده که اظهارات برخی کارشناسان در مورد دروغین بودن ادعای آمریکا در مورد ارسال فضانورد به کره ماه خلاف واقع است.

قرار است امروز جزییات مربوط به این دستاورد گرافیکی در جریان نشستی با عنوان گیم ۲۴ در نیویورک تشریح شود. یکی از امکانات این تراشه ها موسوم به Voxel Global Illumination (VXGI) نمایش بهتر نور در صحنه های پیچیده با تحرک زیاد را با دقت بیشتری ممکن می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 91 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

اوون پاترسون برنده چندین جایزه بین المللی طراحی ۳ بعدی در مورد فیلم گودزیلا صحبت کرد و همچنین در مورد کارهای آتی خود بر روی فیلم کاپیتان آمریکایی۳ نیز اشاره ای داشت .

اوون پاترسون طراح و تولید کننده لباس های هنری سینما و تلویزیون، متولد استرالیا است که از جمله آثار وی می توان در فیلم های مختلف را به وضوح مشاهده کرد. عناوینی همچون “ماجراهای پریسیلا، ملکه صحرا”، “ماتریکس” و “V برای انتقام” از جمله فعالیت وی بشمار می آیند.

او اخیرا بر روی طراحی ۳ بعدی انیمیشن گودزیلا صحبت کرده که در حال حاضر در استدیوهای طراحی ۳DMax با سایر همکاران خود به فعالیت پرداخته است. وی عقیده دارد استفاده از اکتور هیولا به عنوان نماد تخیلی و شباهت دادن حرکات آن به حرکات انسان از جمله ایده هایی است که وی در نظر دارد از آن برای سایر کاراکترهای سینما مانند کاپیتان آمریکایی ۳ از این نوع ایده ها استفاده کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 100 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت Oculus VR سازنده هدست‌های واقعیت مجازی محصول جدیدی را عرضه کرده و مدعی است با قراردادن آنها در برابر چشم کاربر خود را واقعا در محیط مجازی حس می‌کند .

این شرکت مدعی است این هدست‌ها در مقایسه با محصولات رقیب کیفیت بیشتری داشته و به خصوص برای  علاقمندان به اجرای بازی های ویدیویی با کیفیت بالا مناسب هستند.

این محصول که Crescent Bay نام دارد و قرار است در هفته ‌ای آینده در دسترس عموم قرار بگیرد، به گونه‌ای طراحی شده که حتی در صورت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای صورت کاربر بتواند تصاویر واقعیت افزوده را به درستی در برابر چشمان وی به نمایش درآورد. نمایش دقیق موقعیت کاربر در فضای مجازی و افزایش سازگاری با سر انسان ها از جمله امکانات این محصول است.

علاوه بر این، سیستم صوتی این محصول هم برای جلب رضایت کاربران ارتقا یافته است. علیرغم افزایش کیفیت بر وزن Crescent Bay افزوده نشده و و حتی نسبت به نمونه های قبلی خود سبک تر است. هدفون های Crescent Bay هم به صورت توکار طراحی شده و زمانی که آن را بر روی سر خود قرار می دهید صفحه ای دیجیتال با کیفیت مناسب در برابر چشمانتان قرار می گیرد که حتی در صورت چرخاندن سر کیفیت نمایش تصاویر با افت یا تاخیر مواجه نمی شود.

کارشناسان امیدوارند که این محصول با استقبال عمومی مواجه شود. قیمت نهایی Crescent Bay هنوز اعلام نشده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

کارشناسان شرکت EE موفق شدند سرویس های نسل چهارم تلفن همراه را با سرعت ۴۰۰ مگابیت در ثانیه با موفقیت آزمایش کنند .

انتظار می‌رود شبکه‌های سازگار با این فناوری در اوایل سال ۲۰۱۵ راه اندازی شوند، البته پس از راه اندازی تجاری این شبکه سرعت آن به طور متوسط ۳۰۰ مگابیت در ثانیه خواهد بود.

تست اولیه این شبکه سال گذشته در شرق لندن انجام شده بود و حال پس از تکمیل آزمایش های اولیه به زودی عموم مردم از این خدمات پرسرعت بهره مند خواهند شد.

در حال حاضر تعداد محدودی از گوشی های هوشمند از شبکه های نسل چهارم تلفن همراه پشتیبانی می کنند که از جمله آنها می توان به آیفون ۶، گالکسی اس ۵ و گالکسی نوت ۴ اشاره کرد. جالب آنکه آیفون ۶ پلاس از فناوری مورد نیاز برای این کار پشتیبانی نمی‌کند.

این خدمات ابتدا در لندن ارائه شده و به تدریج به دیگر شهرها هم خواهد رسید. البته برخی کشورهای جنوب شرق آسیا مانند کره جنوبی و برخی اپراتورهای آمریکایی در زمینه ارائه خدمات یاد شده سریع تر از انگلیسی ها عمل کرده‌اند. انتظار می رود شبکه های نسل چهارم تلفن همراه تا سال ۲۰۱۶ در جهان متداول شوند. دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی با کیفیت HD و امکان اجرای بازی‌های رایانه‌ای آنلاین با بالاترین کیفیت و بدون تاخیر از جمله مزایای شبکه های ۴G است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 5,761
  • بازدید سال : 21,577
  • بازدید کلی : 595,890
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی