loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت Electronic Arts امروز اعلام کرد، آخرین DLC بازی Battlefield 4 به نام Final Stand در تاریخ ۱۸ ماه نوامبر  منتشر خواهد شد .

Final Stand شامل ۴ نقشه با مضمون قطب شمال و اسلحه های جدید مربوط به آینده می شود. همچنین اعضا Premium زودتر از عرضه عمومی این محتویات در تاریخ ۲ ماه دسامبر به آن دسترسی خواهند داشت.

نقشه های بازی شامل Operation Whiteout, Hammerhead, Hangar 21, و Giants of Karelia می شوند و همه ی آن ها در محیط های برفی جریان دارند. یکی دیگر از خصوصیات Final Stand اسلحه و gadget های آن است که مربوط به آینده می شوند. مثل اسلحه DS-3 DECOY که بر روی بدن دشمنان چیزی می چسباند و باعث نشان دادن آن ها بر روی نقشه بازی می شود. اسلحه XD-1 Accipiter هم یکی دیگر از اسلحه های جدید بازی است. یک drone با اسلحه LMG که از راه باید آن را کنترل کنید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت مایکروسافت با عرضه تعدادی وصله امنیتی در هفته گذشته تعدادی از آسیب‌پذیری‌های مهم تولیداتش و از جمله یک مشکل قدیمی ویندوز مربوط به ۱۹ سال قبل را برطرف کرد .

مشکل یاد شده در تمامی نسخه های ویندوز از ویندوز ۹۵ تا به حال وجود داشته، اما مایکروسافت برای حل آن تا به حال اقدامی نکرده بود.

وصله ای که برای برطرف کردن این آسیب پذیری بسیار خطرناک عرضه شده MS14-064 نام دارد و برای برطرف کردن آسیب پذیری در بخش Object Linking  و  Embedding عرضه شده است.

مایکروسافت ماه گذشته از وجود این مشکل آگاه شده بود و برای حل موقت موضوع وصله ای موقت عرضه کرد. علت این بود که هکرها با سوءاستفاده از مشکل مذکور فایل های PowerPoint را دستکاری کرده و با استفاده از آنها به رایانه‌های کاربران نفوذ می کردند.

مایکروسافت تصریح کرده که کاربران ویندوزهای ویستا، ۷، آرتی، آر تی ۸٫۱، ۸ و ۸٫۱ به همین علت دچار مشکل شده اند و کاربران ویندوزهای سرور ۲۰۰۳،  ۲۰۰۸، ۲۰۰۸ آر۲، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ آر ۲ هم در امان نیستند. این شرکت هشدار داده که کاربران مرورگر Internet Explorer (IE) بر روی ویندوزهای مذکور بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند.

اولین بار رابرت فریمن از مهندسان شرکت آی بی ام مشکل مذکور را کشف و به مایکروسافت اطلاع داد. مایکروسافت هفته قبل وصله هایی برای به روز کردن مرورگر IE، Microsoft Secure Channel، XML Core Services 3.0 و … هم عرضه کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

 Running with Scissors اعلام کرده در حال کار بر روی یک نسخه “Redux” (احیا شده) از اولین Postal است .

این نسخه توسط Unreal Engine 4 ساخته خواهد شد و دارای طراحی‌های هنری HD و بهبود یافته، همین‌طور مدل بازسازی شده شخصیت‌ها خواهد بود و سال آینده، برای PC ،Linux و Mac عرضه خواهد شد.

اگرچه تمرکز تیم سازنده بر روی پلتفرم‌های فوق‌الذکر است، Postal Redux امکان دارد برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه شود.

علاوه بر این، Postal Redux دارای قابلیت‌های جدید و بسیاری همچون co-op (هم به صورت آنلاین و هم شبکه‌ای) نیز خواهد بود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیران توئیتر از عرضه جستجوگر تازه‌ای خبر داده‌اند که با قدرت و سرعت بیشتر می‌تواند کل پست‌های ارسالی در این سایت از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۶ را جستجو کرده و بیابد .

جستجوگر تازه که توئیت ایندکس نام دارد، در قالب برنامه همراهی که با Android  و  IOS سازگاری دارد، عرضه شده است.

توییتر مدتها بود قصد داشت چنین جستجوگری عرضه کند، اما حجم بالای داده های ذخیره شده در این سایت در ۸ سال گذشته عملا تحقق چنین هدفی را دشوار کرده بود.

برآوردهای خود این سایت نشان می دهد که از سال ۲۰۰۶ به این سو حدود نیم تریلیون سند توسط کاربرانش تهیه و تولید شده و لذا یافتن راهی مناسب برای دسترسی سریع به این حجم از اطلاعات کاملا ضروری بوده است.

یی ژانگ یکی از طراحان این جستجوگر می گوید که این موتور جستجو در همه تست ها و آزمایش ها موفق بوده و برای انجام یک جستجو تنها به ۱۰۰ میلی ثانیه زمان دارد. با توجه به انبوه درخواست‌های ارسالی به توییتر چنین سرعت عملی برای حفظ کارآیی موتور جستجوی یاد شده ضروری است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 82 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

یک شرکت تجاری پهپاد کوچکی را در ابعاد پرندگان خانگی طراحی کرده که با استفاده از تلفن همراه قابل کنترل بوده و می‌تواند در حین پرواز عکس و فیلم تهیه کند .

این پهپاد ۴۹۹ دلار قیمت دارد و لذا انتظار می رود مردم عادی از خرید آن استقبال کنند.

پهپاد مذکور که Bebop drone  نام دارد ابتدا در آمریکا و از سال آینده در دیگر کشورهای جهان به فروش می رسد. امکان تهیه تصاویر با زاویه دید ۱۸۰ درجه، حسگر ۱۴ مگاپیکسلی، قابلیت تهیه ویدیو با دقت ۱۰۸۰p full-HD و ۸ گیگابایت حافظه از جمله امکانات پهباد یاد شده است. البته امکان نصب کارت حافظه اضافی بر روی این پهباد وجود ندارد.

عکس هایی که این پهپاد می گیرد با فرمت های JPEG  یا  Adobe DNG ذخیره می شوند. وزن این پهپاد ۴۰۰ گرم بوده و ارتفاع آن به ۳٫۶ سانتیمتر می رسد.

افرادی که بخواهند این پهپاد را به جای گوشی یا تبلت با دست کنترل کنند، می توانند از ابزار خاصی که از قابلیت ارتباطی بی سیم خوبی برخوردار است نیز استفاده کنند. ابزار مذکور که Skycontroller نام دارد مجهز به چهار آنتن بوده و در صورت خرید آن همراه با این پهپاد کاربر باید ۸۹۹ دلار بپردازد. شرکت سازنده می گوید موتور پهپاد یادشده را تقویت کرده تا در برابر باد و دیگر عوارض طبیعی مقاوم تر باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 46 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

خدمات کلود شرکت مایکروسافت موسوم به آزور که برای میزبانی وب سایت‌ها و ذخیره سازی داده‌ها در اینترنت به کار می‌رود روز گذشته برای چند ساعت مختل شد .

ویندوز Azure هم یک پلتفورم و هم یک زیربنا و زیرساخت در قالب سرویس است که از فریم‌ورک‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی بسیاری پشتیبانی می‌کند. در حقیقت مشتریان این سیستم‌عامل می‌توانند از مزایا و امکانات محیط‌های ابری شرکت‌های دیگر مانند آمازون و گوگل در قالب سرویس‌ها و خدمات مجتمع و بهینه شده مایکروسافت استفاده کنند. سازمان‌های فناوری اطلاعات می‌توانند هر چیزی را از نرم‌افزار‌های سازمانی خود تا سرورهای ویندوز سرور ۲۰۱۲ در ویندوز Azure پشتیبانی کنند. برای این که تمام این کارها قابل انجام باشد، همه بخش‌های لازم باید کنار هم آمده و برای فعالیت به صورت محلی و یا در مراکز داده آماده باشند. جمع شدن تمام این امکانات Windows Cloud OS را خواهد ساخت.

علاوه بر این سایت مشهور MSN وابسته به مایکروسافت هم برای مدتی از دسترس خارج شده و آفلاین گردید.این مشکل حدود ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد و هنوز هم به طور کامل برطرف نشده است. این شرکت به علت وقوع مشکل یاد شده اشاره ای نکرده و از اینکه کاربران برای اتصال و استفاده از خدمات مذکور دچار مشکل شده اند عذرخواهی کرد. این شرکت همچنین می گوید در حال بررسی موضوع است تا شرایط را به حالت عادی برگرداند.

وقوع چنین مشکلاتی برای مایکروسافت باعث می‌شود این شرکت در رقابت با دیگر ارائه دهندگان سرویس های کلود و از جمله آمازون دچار چالش های جدی شود. پیش از این در ماه آگوست هم خدمات آزور مایکروسافت دچار مشکلات مشابهی شده بود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

اگرچه تبلت معرفی شده از طرف نوکیا در زمینه طراحی نوآوری خاصی ندارد و به نوعی می توان آن را آیپد مینی با سیستم عامل اندروید نامید، اما مهندسان نوکیا در یک بخش نوآوری خاص داشته اند که ممکن است دیگر شرکت ها را نیز در استفاده از آن تحریک کنند .

 آنها در بخش پورت USB دستگاه از استاندارد Type-C استفاده کرده اند. در نتیجه برای وصل کردن کابل USB به نوکیا ان ۱، دیگر نیازی نیست به جهت ورودی آن دقت کنید.

  کابل های یو اس بی Type-C که از تکنولوژی USB 3.1 استفاده می کنند، قادر به انتقال اطلاعات تا سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه هستند. باید دید که دیگر شرکت های تولید کننده دستگاه های اندرویدی چه زمانی از این کابل ها در دستگاه هایشان استفاده خواهند کرد. البته این تبلت همچنان از USB 2 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

جزئیات تبلت نوکیا ان یک

وزن و ابعاد : ۳۱۸ گرم | ۲۰۰٫۷ در ۱۳۸٫۶ در ۶٫۹ میلی متر

نمایشگر : ۷٫۹  اینچ با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۱۰۴۶ از نوع IPS LCD با چگالی ۳۲۴ پیکسل بر اینچ

پردازشگر : چهار هسته ای اتم  با فرکانس هر هسته ۲٫۳ گیگاهرتز

موتور گرافیکی : PowerVR G6430

حافظه ها : ۲ گیگابایت رم | ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی

ارتباطات : بدون پشتیبانی از سیمکارت | Wi-Fi | بلوتوث نسخه ۴ | درگاه میکرو USB

دوربین : ۸ مگاپیکسل با قابلیت ضبط فیلم های فول اچ دی | دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسل

باتری : ۵۳۰۰  میلی آمپر ساعتی

سیستم عامل : اندروید ۵

قیمت : ۲۴۹ دلار

 

 

نقاط قوت :

نمایشگر با رزولوشن بالا

پردازشگر چهار هسته ای

حافظه موقت بالا (دو گیگابایت)

نقاط منفی :

نداشتن درگاه کارت حافظه

نداشتن فلاش دوربین

 باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (1)

بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند .

۱٫ پشتیبانی کاربران و تعامل با آنها
بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند. اگر می‌خواهید سایت موفقی داشته باشید، تردید را کنار بگذارید. گوش شنوا برای مشکلات و نظرات کاربران داشته باشید و به آنها پاسخ مناسب بدهید. مطمئن باشید این «شنیدن نظرات» برایتان هم نفع معنوی دارد و هم وضعیت اقتصادی سایتتان را بهتر می‌کند.

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 44 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

با تشدید رقابت میان شرکت‌های طراح برنامه‌های پیام رسان همراه ، واتس آپ هم اعلام کرد که به منظور افزایش امنیت، پیام‌های کاربرانش را رمزگذاری می‌کند .

این به روزرسانی در مورد همه پیام‌های ارسالی و دریافتی از طریق واتس آپ صدق کرده و کاربران گوشی‌ها و تبلت های آندروید را در بر می‌گیرد.

پیش از این اپل هم اعلام کرده بود، داده های کاربران سرویس پیام رسانش را به طور کامل رمزگذاری می کند. همچنین برخی برنامه های جدید رقیب مانند تلگرام نیز از چنین قابلیتی برخوردار هستند و به طور پیش فرض از روش مذکور استفاده می‌کنند.

این شرکت همچنین مدعی شده که در صورت درخواست نیروهای قضایی و انتظامی حتی خودش هم قادر به قفل شکنی این رمزگذاری نخواهد بود و لذا حتی در صورت صدور حکم دادگاه هم دسترسی به سوابق چت های کاربران غیرممکن است. البته کارشناسان می‌گویند، در این صورت هم روش‌هایی برای قفل شکنی وجود دارد و داده‌های کاربران در امان نخواهد بود.

کاربرانی که بخواهند از این خدمات بهره مند شوند باید آخرین نسخه از نرم افزار یاد شده را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنند. واتس اپ مدعی است بیش از شش ماه وقت صرف رمزگذاری برنامه همراه خود کرده و علاوه بر آندروید به زودی کاربران آیفون و آی پد هم از خدمات یاد شده استفاده خواهند کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 74 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شیوع تروجان اینترنتی تازه ای به نام Notcompatible که از شبکه‌های رمزگذاری شده ارتباطی P2P برای انتقال و استفاده می‌کند موجب نگرانی محققان شده است.

این برنامه تروجان با سیستم عامل همراه اندروید سازگاری دارد و می تواند شبکه‌های بوت نت همراه چندمنظوره‌ای را هدایت کند که عملکردی مخفیانه و خرابکارانه دارند.

از این شبکه‌های بوت نت برای ارسال هرزنامه، فروش بلیط های غیرقانونی و نامعتبر و همین طور حمله به شبکه‌های اینترنتی شرکت‌های تجاری استفاده می‌شود. این بدافزار بعد ازآلوده کردن هر گوشی یا تبلت یا … از آن به عنوان عاملی برای طراحی یک حمله جدید استفاده می‌کند.

بررسی‌های موسسه امنیتی Lookout نشان داده که این بدافزار از سال ۲۰۱۲ فعال شده و اولین بدافزار اندروید است که هم از طریق سایت های مختلف و هم از طریق برنامه های آلوده شده اندروید قابل انتقال است. نسخه تازه تر این بدافزار که NotCompatible.C نام دارد بسیار خطرناک تر است، زیرا می تواند ارتباطات خود با سرورهای کنترل کننده اش را رمزگذاری کرده و جلوی افشای آنها را بگیرد.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 5,773
  • بازدید سال : 21,589
  • بازدید کلی : 595,902
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی