loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 46 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت ادوب پلاتفورم Primetime Digital Rights Management خود را به روز کرده تا پشتیبانی از نسل جدید HTML را در نرم‌افزارهای خود ممکن کند .

Primetime DRM از این پس بر روی برنامه‌‌های مختلف همراه بدون نیاز به پلاگین فلاش پلیر در دسترس است. این خدمات از طریق HTML5 در محیط مرورگرهای مختلف اینترنتی نیز در دسترس است.

این تغییر از آن جهت مهم است که شرکت ادوب تا به حال اصرار زیادی بر استفاده از نرم افزار فلاش پلیر خود در محیط‌‌های مختلف داشت، اما با توجه به همه گیر شدن تدریجی HTML5 و پشتیبانی خوب آن از نمایش ویدیو در داخل صفحات وب، ادوب هم سیاست قدیمیش را تغییر داده است.

جهان فناوری این روزها در حال مهاجرت به سمت استفاده از فناوری های ویدیویی مبتنی بر مرورگر است. علت اصلی این مساله آسیب پذیری های امنیتی متعدد پلاگین‌های طراحی شده برای مرورگرها و از جمله نرم افزار فلاش است و لذا ادوب هم مجبور شده با این میل عمومی همراه شود. البته فعلا این سازگاری تنها در مرورگر فایرفاکس وجود دارد ولی شرکت ادوب قصد دارد با تراشه سازان مشهوری مانند اینتل، ای ام دی و برود کام همکاری کند تا روند فعلی تسهیل شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

ناکامی شرکت آمازون در فروش گوشی هوشمند خود به نام فایرفون باعث شده این شرکت قیمت آن را به شدت کاهش داده و به رقم باورنکردنی ۹۹ سنت برساند .

بر اساس آمار منتشر شده در چند ماه اخیر تنها ۳۵ هزار گوشی فایرفون در سراسر جهان به فروش رفته و این آمار ناامیدکننده برای این گوشی با امکان نمایش سه بعدی تصاویر آمازون را به فکر یک راه حل اساسی انداخته است.

لذا آمازون اعلام کرده افرادی که حاضر شوند از فایرفون در قالب قرارداد دو ساله با اپراتور AT&T استفاده کنند برای خرید آن تنها باید ۹۹ سنت به جای ۲۰۰ دلار بپردازند. هزینه اشتراک ماهیانه خدمات اپراتوری AT&T حدود ۱۹ دلار در ماه است و به نظر می رسد چنین معامله ای با مشتریان باعث جلب نظر آنان شود.

خریداران فایرفون همچنین از اشتراک prime خدمات آمازون هم بهره مند شده و می توانند به رایگان از ۳۲ گیگابایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات و همین طور خدمات نامحدود کلود این شرکت بهره مند شوند. آمازون مدعی است با هدف ارزش قائل شدن برای مشتریانش چنین خدماتی ارائه می‌دهد. اما کارشناسان می‌گویند آمازون با توجه به سرمایه گذاری میلیاردی برای طراحی و عرضه فایرفون تلاش دارد به هر نحو ممکن مانع از شکست این پروژه جاه طلبانه شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 231 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

کمپانیParamount Picture در اطلاعیه ای اعلام کرد که فیلم  Transformers: Age of Extinction یا همان ترانسفورمرز۴ با فناوری دالبی اتمسفری عرضه خواهد شد .

این فیلم که در ۳۰سپتامبر امسال عرضه خواهد شد از فناوری دالبی دیجیتال اتمسفری بهره می برد که می توان با استفاده از نسخه بلوری این فیلم از این فناوری لذت ببرید. به گفته دالبی دیجیتال صدها اثر سینمایی با استفاده از این فناوری در سال های ۲۰۱۱ تاکنون به بازار عرضه گردیده که میتوان به آثاری همچون نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)و شجاع دل(Brave) را نام برد .

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 دوشنبه 13 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت لنوو ThinkPad Helix خود را با نمایشگر ۱۱٫۶ اینچی Full HD با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و درخشندگی ۴۰۰cd/m2 عرضه کرده است .

این محصول ماهیتی دوگانه دارد و هم در قالب تبلت و هم همراه با یک صفحه کلید در قالب یک الترابوک قابل استفاده است. بر همین اساس کاربران حرفه‌ای می‌توانند از آن به عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کنند یا با حذف صفحه کلید این محصول را به یک تبلت تبدیل کنند.

ThinkPad Helix مجهز به نسخه حرفه ای ویندوز ۸٫۱ بوده و در آن از پردازنده Core M با فناوری ۱۴ نانومتری استفاده شده است. بهره مندی از ۴ یا ۸ گیگابیت RAM به انتخاب کاربر و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی اطلاعات از جمله ویژگی های این محصول است.

پشتیبانی از فناوری بی سیم وای – فای و بلوتوث ۴ هم از ویژگی های محصول یاد شده است که در آن پورت‌های micro HDMI، microSD، micro SIM  و USB 3در نظر گرفته شده است. قیمت ThinkPad Helix که عرضه عمومی آن از اوایل پاییز آغاز می شود ۹۹۹ دلار است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 دوشنبه 13 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون رگولاتوری گفت: با نظرات دریافت شده پیرامون پیش‌نویس پروانه شبکه ارتباطات ثابت احتمالا موضوع ISPها (شرکت‌های اینترنتی) از این پروانه خارج می‌شود و به صورت جداگانه بررسی خواهد شد .

صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات، در پاسخ به این سؤال که فعالان اینترنتی (ISP)ها از حذف این شرکت‌ها در پیش‌نویس پروانه شبکه ارتباطات ثابت گله‌مند هستند و اعلام می‌کنند که با تصویب این طرح فعالیت ۱۲ ساله این شرکت‌ها از بین می‌رود، گفت: با نظرات ارسالی درباره این پیش‌نویس احتمالا بحث ISPها را از پروانه تجمیعی ارتباطات ثابت خارج می‌کنیم.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: احتمالا فعلا در این پروانه با ISPها کار نداریم و موضوع این شرکت‌ها به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما این است که برای هیچ یک از دارندگان پروانه‌ مشکلی ایجاد نکنیم و پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم که اگر نظرات ارسالی نشان دهد که برای شرکت یا شرکت‌هایی مشکل ایجاد خواهد شد حتما پیش‌نویس پروانه را اصلاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنان که تاکنون نیز نظرات اصلاحی خوبی درباره این پروانه به رگولاتوری ارسال شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت برای جلب نظر کاربران آیفون و آندروید برنامه‌های همراه تازه‌ای را طراحی کرده و از سوی دیگر در حال تغییر طراحی سایت MSN است .

طراحی این برنامه‌ها توسط گروه طراح موتور جستجوی بینگ صورت گرفته که قبلا هم رابط کاربری متروی ویندوز ۸ و برنامه‌های همراه ویندوز فون را طراحی کرده بودند.

ظاهرا مایکروسافت که در دنیای همراه از رقبا عقب افتاده، سیاست طراحی برنامه‌های همراه محبوب برای کاربران پلاتفورم‌های دیگر را در پیش گرفته و امیدوار است از این طریق آنان را به استفاده از خدمات همراه خود ترغیب کند. این شرکت وعده داده ظرف ماه‌های آینده برنامه‌های متنوعی را برای iOS و آندروید عرضه کند.

این برنامه‌ها با موضوع دسترسی به اخبار، اطلاعات آب و هوایی، مسافرت، امور مالی، ورزش، سلامت و بهداشت و  غذا عرضه می‌شوند و پیش از این برای کاربران ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ عرضه شده بودند.

از سوی دیگر مایکروسافت امروز از نسخه به روز شده سایت ام اس ان رونمایی کرد. در نسخه جدید تلاش شده تا به علائق کاربران توجه شود. این نسخه که هنوز در مرحله آزمایشی است در ۵۵ کشور عرضه شده و از آدرس preview.msn.com  قابل مشاهده است.

در نسخه جدید همچنین تلاش شده دسترسی به خدمات مختلف این شرکت و حتی برخی خدمات سایت های رقیب تسهیل شود که از جمله آنها می توان به Outlook.com، Office، OneNote، OneDrive، Maps، Facebook، Twitter، Xbox Music  و Skype اشاره کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 102 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

توئیتر در حال تست دکمه خرید یا buy است که به کاربران این سایت امکان می‌دهد هم خریدهای الکترونیک انجام دهند و هم به نهادهای خیریه کمک کنند .

درآمدهای کلان ارائه چنین خدماتی موجب شده تا توییتر هم به جمع شرکت‌هایی بپیوندند که سرویس های تجارت الکترونیک را در کنار سرویس های اصلی خود ارائه می دهند. این خدمات فعلا به طور محدود و برای خرید اقلام ساده ای همچون تی – شرت و بلیط مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر ارائه خدمات تبلیغاتی منبع اصلی درآمد توییتر است. پیش از این فیس بوک هم اعلام کرده بود دکمه خرید را به سرویس خود اضافه می کند و اپل هم بر اساس اخبار موجود به دنبال تسهیل خرید همراه در آیفون ۶ است.

پیش از این هم توییتر خدماتی را در این زمینه با همکاری آمازون و آمریکن اکسپرس ارائه می داد، اما از این پس برای این کار فشردن دکمه خرید کافی است و لزومی به ارسال پیام یا هش تگ ویژه وجود ندارد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 44 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (1)

شرکت HGST روز گذشته اولین هارددیسک فلاش جهان با ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ ترابایت را عرضه کرد .

شرکت سازنده مدعی است این هارد دیسک نه تنها از ظرفیت استثنایی برای ذخیره سازی اطلاعات برخوردار است، بلکه سرعت و عملکرد مناسبی نیز دارد.

 طراحی چنین هارددیسکی با توجه به رشد حجم داده ‌ای دیجیتال در جهان یک ضرورت محسوب می‌شود. بررسی‌های موسسات تبلیغاتی نشان می‌دهد میزان داده‌های دیجیتال ذخیره شده در فاصله سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ ده برابر خواهد شد و لذا طراحی حافظه ‌ای پرظرفیت برای پاسخگویی به این نیازها یک ضرورت محسوب می شود.

 HGST در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت وسترن دیجیتال خریداری شد. اما هنوز نتوانسته جای خود را به طور کامل در دنیای سخت افزار باز کند.

 این شرکت به غیر از این هارد دیسک، هارد دیسک‌های با ظرفیت بالای دیگری را هم عرضه کرده که از جمله آنها می‌توان به Ultrastar 7K6000 با ظرفیت ۶ ترابایت و Ultrastar He8 با ظرفیت ۸ ترابایت اشاره کرد که ضمن عملکرد سریع، از نظر میزان مصرف انرژی برق هم وضعیت مناسبی دارند.

 

اولین هارد دیسک با ظرفیت ۱۰ ترابایت عرضه شد

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر جزء افرادی هستید که دوست دارند به علت عرضه آیفون ۶ به استفاده از گوشی‌های اندرویدی خاتمه دهند، به طور قطع در اقلیت هستید .

یافته‌های محققان نشان می‌دهد کمتر از ۵ درصد از کاربران گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید دوست دارند در اواخر این ماه و همزمان با عرضه جهانی آیفون ۶ این گوشی را خریداری کرده و با اندروید خداحافظی کنند.

اپل در هفته اخیر از نسل جدید گوشی آیفون به نام‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس با دو نمایشگر ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی رونمایی کرد. اما ظاهرا کاربران گوشی‌های اندرویدی تحت تاثیر عرضه آنها قرار نگرفته‌اند.

همچنین صرفا ۱۸ درصد از کاربران گوشی آیفون ۵ اس تمایل دارند تا آیفون ۶ را خریداری کنند. البته این رقم در مورد افرادی که آیفون ۵ دارند به ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. با این حساب اپل در جذب و حفظ کاربران قدیمی خود و اقناع آنها برای خریداری مدل تازه آیفون تا حدی موفق بوده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

معاون وزیر ارتباطات توسعه خدمات الکترونیک را تأثیرگذارترین اقدام در مبارزه با مفاسد اداری عنوان و تاکید کرد: در طرح توسعه دولت الکترونیک هر شهروند برای دریافت خدمات و فعالیت در شبکه ملی اطلاعات باید یک ID مشخص با هویت نظارت شده داشته باشد .

نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات در اولین نشست تخصصی دولت الکترونیک با تشریح جزئیات نقشه راه توسعه دولت الکترونیک مشتمل بر ضوابط فنی، اجرایی توسعه دولت الکترونیک مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات و آئین‌نامه توسعه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی مصوب شورای عالی اداری گفت: شاید این جزء اولین مصوباتی است که دو شورای عالی همدیگر را پشتیبانی کرده‌اند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام مهمی برای توسعه دولت الکترونیک برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شده و ضرورت همدلی بیشتر برای رسیدن به هدف تصریح کرد:
بقيه در ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 5,677
  • بازدید سال : 21,493
  • بازدید کلی : 595,806
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی