loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 جمعه 17 مهر 1394 نظرات (0)

در این مقاله آمـوزشی قصد داریم تا نحوه به اشتراک گذاری فایل ها و پوشه های موجود در کامپیوتر خود را با دیگر کامپیوتر های موجود در شبکه را آموزش دهیم که این آموزش شامل تمام نسخه های ویندوز  ( ویندوز ۷ ، ویندوز XP ، ویندوز ۸ و ویندوز ویستا ) که بیشتر کاربران با آن کار می کنند هست پس در ادامه آموزش با اورژانــس آی تی همراه باشید .

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 138 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

اسب تروآ که تروجان نیز نامیده می شود نوعی از بدافزارها هستند که توسط خود کاربر روی کامیپوتر هدف نصب می شوند چون به ظاهر هیچگونه مشکلی ندارند و برای یک کار معمولی نصب می شوند. در صورتیکه این بدافزارها معمولاً اقدام به ایجاد یک درپشتی در سیستم عامل می کنند و راه را برای ورود هکرها باز می کنند.

لغت تروجان از افسانه ایی یونان به نام جنگ تروجان گرفته شده است. در این افسانه یونانی ها اسب هایی چوبی به عنوان هدیه برای دشمن می فرستند. در حالی که درون این اسب های چوبی تعدادی سرباز قرار گرفته بودند. به محض ورود هدایا به درون قلعه سربازهای یونانی از اسب های چوبی خارج می شوند و درب قلعه را برای ورود دیگر سربازان باز می کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 125 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

انتظار داریم دستگاه چاپگری که خریداری کرده ایم برای چند سال به خوبی کار کند و هزاران برگه را برای ما چاپ بگیرد، اما معمولاً اینطور نیست، چرا چاپگر ها هر لحظه دردسر درست می کنند؟ گاهی اوقات می توان استفاده بیش از حد را علت اصلی خرابی چاپگرها دانست. در این مطلب قصد داریم راه حل  ۷ مشکل متداول چاپگر ها یا پرینتر ها را بیان کنیم تا همواره پرینتر شما به خوبی کار کند. با اورژانـــس آی تی همراه باشید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

الب است بدانید که این ابزار برای اولین بار در ویندوز ویستای مایکروسافت ارائه شد و موفق بودن آن سبب شد تا مایکـروسافت آن را در ویندوز هفت خود نیز ارائه کند. اهمیت این موضوع به خوبی مشخص است. قطعا شما نیز تایید می کنید که بسیاری از کاربران، علاقه فراوانی به استفاده از نرم افزارهای رمزگذاری و قفل گذاری روی فایل ها و درایوهای سیستم خود دارند. این درخواست می تواند از جهتی به دلیل نیاز به حفظ اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران باشد و از جهتی نیز به دلیل نیاز به محرمانه نگه داشتن برخی اطلاعات مطرح شود.

برخی کاربران برای دستیابی به این هدف از نرم افزارهایی استفاده می کنند که توسط شرکت های مختلف طراحی شده است. البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد اشکالات برخی از این نرم افزارهاست که در مواردی سبب شده است کاربران استفاده کننده از آن ها اطلاعات خود را به طور کامل از دست بدهند. به همین دلیل است که کاربران از ابزار ویژه مایکروسافت برای رمزگذاری روی درایوها که می تواند از هر نرم افزار دیگری مطمئن تر باشد، اعتماد کرده اند و از آن استفاده می کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 82 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

یکی از دلایل ویروسی شدن رایانه ی ما دانلود کردن فایل ها از اینترنت است. فایل های که از اینترنت دانلود می کنیم نمی دانیم آیا حامل ویروس هستند یا خیر، اما پس از دانلود آن فایل متوجه خواهیم شد که فایلی که دانلود کرده ایم حامل ویروس بوده است، و با بازکردن فایل سیستم ما به سرعت ویروسی می شود و این امر باعث کندی سیستم، از کار افتادن سیستم و بسیاری از موارد دیگر نیز می شود. آیا راهی وجود دارد تا بتوان فایلی که دانلود می کنیم را اسکن کنیم و قبل از باز کردن، فایل اگر فایل را ویروسی شناسایی کرد آن را پاک کند، بی شک بیشتر کاربران برای دانلود فایل های خود از اینترنت دانلود منیجر استفاده می کنند. اورژانــس آی تی آموزشی برای کاربران آماده کرده است که قبل از باز کردن فایل دانلود شده، فایل شما توسط آنتی ویروس اسکن شده و در صورت ویروسی بودن قبل از باز کردن آن فایل را حذف کند. پس اورژانـــس آی تی باشید تا آموزش را آغاز و سیستم شما را از ویروسهای اینترنتی نجات دهیم.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 83 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که حداقل یکبار گوشی هوشمند خود را درون دریا، استخر، سینک، توالت یا هر جای مشابهی انداخته اید، پس لحظاتی سخت همراه با ترس و دلهره را تجربه کرده اید؛ لحظاتی که احتمالاً نمی دانستید باید چه اقدامات صحیحی را برای نجات و احیای گوشی هوشمندتان از آسیب دیدگی در برابر آب، انجام دهید. پس با اورژانـــس آی تی  همراه شوید تا شما را با کارهایی که در چنین مواقعی لازم است انجام بدهید، آشنا کنیم.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 136 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

اختلال در خواب یکی از مشکلات رایج دنیای امروز است، به طوری که از هر سه نفر یک نفر در جهان از مشکل کم خوابی رنج می برد. در این میان پیشرفت علم و تکنولوژی نیز به خوبی از عهده حل این مشکل بر نیامده و حتی می توان ادعا کرد که گاهی خود تکنولوژی نیز به این بی خوابی ها دامن زده است.

البته پیشرفت تکنولوژی به خودی خود، مثبت است و استفاده نادرست از آن است که دردسرساز می شود.

برای اثبات این ادعا راه دوری نمی رویم و از وسیله ای می گوییم که نه تنها تمام روز ما را همراهی می کند، بلکه در رختخواب نیز از آن استفاده می کنیم. بله، تلفن همراه که پیشرفت های چشمگیرش در چند سال اخیر بیش از پیش بر محبوبیت آن افزوده است و هوشمند شدنش مزید بر علت شده و کاربران بی شماری را به سوی خود جلب کرده است.

حالا آنها مدت زمان زیادی را قبل از خواب با گوشی خود می گذرانند، به شبکه های اجتماعی سر می زنند، بازی می کند یا با اپلیکیشن های مختلف خود را سرگرم می کنند و سپس ناخواسته به خواب می روند؛ آن هم در حال که هنوز گوشی موبایل را به اندازه کافی از خود دور ننکرده اند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

بسیاری از کاربران فکر می کنند استفاده از حالت هواپیما در گوشی هیچ کاربردی ندارد و تا وقتی که مشخص نشده امواج شبکه های مخابراتی ضرری جدی ندارندف نیاز به فعال کردن آن هم نیست، یا دست کم کاربرد آن تنها به حضور به هواپیما محدود می شود. اما حالت هواپیما در گوشی ها چیست و به چه کار می آید؟ اصلا چرا باید از آن استفاده کرد؟

این وضعیت (Airplane mode) در حقیقت موجب می شود رادیو، وای فای و بلوتوث دستگاه و در مجموعه عملیات انتقالی گوشی غیرفعال شوند. اما اکنون در بسیاری از هواپیماها قابلیت وای فای وجود دارد و احتمالا به زودی هم می توان بدون خاموش کردن گوشی طی سفر بدون دردسر تماس تلفنی برقرار کرد. با این اوصاف از این پس از این حالت در چه شرایطی استفاده کنیم؟

نکته اینجاست که اگر شما هرگز با هواپیما هم سفر نکنید، با فعال کردن این ویژگی می توانید بخش هایی از گوشی که با امواج رادیویی انرژی زیادی مصرف می کنند را متوقف کنید. درواقع،حالت هواپیما، مادامی که نیازی به امواج بی سیم نداشته باشید عمر باتری دستگاه را تا حد زیادی افزایش می دهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

شاید خرید تلفن همراه دست دوم روش خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها باشد اما موضوع وقتی پیچیده می شود که بدانیم بازار موبایل های دست دوم پر است از تلفن های دزدی و البته تلفن های خرابی که کارایی شان را از دست داده اند.

چه وقتی اجازه دارم موبایل دست دوم بخرم؟

تنها ویژگی خرید یک تلفن همراه کار کرده، قیمت مناسب آن است. در عین حال برای بهره بردن از یک قیمت مناسب باید احتمال وجود ریسک هایی را در نظر گرفت چرا که موبایل دست دوم معمولا از گارانتی خارج شده است، بنابراین مسئولیت هر مشکلی، با خریدار است.

سایت lifehacker، به افرادی که تصمیم دارند یک موبایل دست دوم خریداری کنند، توصیه هایی کرده است که از آن جمله می توان به «قفل نبودن» تلفن همراه اشاره کرد.

آنها می نویسند پیش از خرید موبایل کار کرده بهتر است مطمئن شوید که موبایل قفل نباشد و تمام پسوردهای مورد نیاز برای استفاده از آن به خصوص در تلفن های اپل را از فروشنده یا صاحب قبلی تلفن دریافت کنید. از سوی دیگر لازم است قیمت تلفن دست دوم را با قیمت موبایل های نو موجود در بازار که ممکن است ویژگی های مشابهی داشته باشند، مقایسه کنید تا در صورت امکان باهمان بودجه، یک موبایل نو با ضمانتنامه بخرید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

در اینجا روش بهتر و ساده تری را برای این کار به شما معرفی می کنیم.

همانطور که می دانید برای ویرایش منوی کلیک راست نرم افزارهای مختلفی طراحی شده است که Right Click Enhancer یکی از نمونه های خوب این نرم افزارها است.

در ادامه تعدادی از بهترین میانبرهای کاربردی در کلیک راست ونحوه کار با این نرم افزار را به شما آموزش می دهیم پس با اورژانس آی تی همراه باشید .

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 285 سه شنبه 07 مهر 1394 نظرات (0)

تـلگـرام جز یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان می باشد که کاربران زیادی عضو آن هستند. یکی از قابلیت های جالب پیام رسان تلگرام، امکان دانلود خودکار تصاویر، پیام های صوتی و فیلم های ارسال شده برای شما می باشد.به طوری که هر گاه کاربری یک عکس، پیام صوتی و … در یک گروه یا پی وی برای شما ارسال می کند به طور اتوماتیک دانلود می شود.

این قابلیت در ظاهر خوب می باشد، اما همانطور که می دانید این روزها اکثر افراد از اینترنت گوشی استفاده کرده و وجود این قابلیت باعث بالا رفتن هزینه استفاده از اینترنت و مصرف حجم می شود.

برای مشاهده آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار تصاویر و فیلم ها در تلگرام با ما در ادامه مطلب با اورژانـــس آی تی همراه باشید.

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 5,710
  • بازدید سال : 21,526
  • بازدید کلی : 595,839
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی