loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 40 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

طراحان برنامه تلفن اینترنتی اسکایپ از به روز شدن نسخه رومیزی آن برای مک و ویندوز خبر دادند. ارتقای امکانات موجود برای گفتگو و به اشتراک گذاری فایل در نسخه جدید پیش بینی شده است .

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اسکایپ نسخه پیش‌نمایش برنامه‌های یاد شده را برای استفاده در محیط مک و ویندوز بارگذاری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

 مایکروسافت که مالک برنامه اسکایپ است می‌گوید در نسخه به روز شده تلاش کرده سازگاری میان نسخه همراه و رومیزی برنامه یاد شده را افزایش دهد. تغییر طراحی رابط کاربری برنامه، تغییر شیوه نمایش افراد در فهرست تماس‌ها و تسهیل دسترسی به بخش‌های گفتگوی صوتی، ویدیویی و گپ هم از جمله تغییرات اعمال شده است.

 شاید بهبود پشتیبانی از نمایش عکس مهم‌ترین تحولی باشد که در نسخه به روز شده اسکایپ رخ داده است. همچنین نمایش دقیق ماهیت فایل‌های به اشتراک گذارده شده اعم از ورد و پی دی اف و … استفاده از آن‌ها و بازکردنشان را تسهیل می‌نماید. همچنین از این پس به سادگی می‌توان پیام‌ها، عکس‌ها و دیگر فایل‌ها را بدون نیاز به ترک محیط مکالمه صوتی و ویدیویی به اشتراک گذارد.

 مدیران اسکایپ برخی نقص‌های مربوط به مکالمه ویدیویی گروهی را نیز برطرف کرده‌اند و وعده داده‌اند که برخی تغییرات کلیدی و مهم دیگر نیز در راه است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 42 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: یکی از تغییرات پروانه مخابرات در جریان دریافت مجوز نسل ۳ و بالاتر، اشتراک سیم مسی و داکت‌هاست که مخابرات زیرساخت‌های مخابراتی را با قیمت تمام‌شده با سایر ارائه‌دهندگان سرویس به اشتراک خواهد گذاشت .

 کاظم ابراهیمی صدرآبادی در نشست خبری با خبرنگاران در نمایشگاه تلکام در خصوص تغییرات پروانه شرکت مخابرات ایران برای دریافت مجوز نسل ۳ و بالاتر، اظهار داشت: پروانه شرکت مخابرات در تاریخ ۲۹/۴/۸۷ ابلاغ شده بود که برای ارائه خدمات نسل ۳ و ۴ با نظر رگولاتوری بخشی از پروانه تغییر کرد و با الصاق الحاقیه ای ۱۰ بند پروانه تغییر یافت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تغییرات اخیر پروانه این شرکت، توضیح داد: مخابرات در راستای این تغییرات تقاضاهایی داشت. همچنین اعلام آمادگی کردیم تا تجهیزات وسیعی از قبیل کانال، داکت و تجهیزات مربوط به شبکه با حفظ مالکیت آن برای مخابرات به سایر سرویس‌دهندگان نیز ارائه شود.

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

استودیو Polyphony Digital درماه های گذشته خبر از ساخت نسخه جدید سری بازیهای Gran Turismo برای PS4 داده که سال ۲۰۱۴ منتشر می شود .

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ، حال آقای Kazunori Yamauchi کارگردان بازی پس از مدتها اطلاعاتی را در مصاحبه اخیر خود منتشر کرد. Kazunori Yamauchi در مصاحبه با مجله GamesTM درباره سختی ساخت بازی برای PS3 و تفاوت ایجاد شده در نسخه جدید به لطف PS4 گفته است. وی بیان کرد :

همه کارها طبق روال طبیعی پیش می رود. توسعه بازی برای PS3 خیلی خیلی سخت تر بود. با کیفیت بالای دادها در PS4 من فکر می کنم موجب تفاوت باورنکردنی در نسخه جدید بازی خواهد شد.

آقای Kazunori Yamauchi درباره چشم اندازشان برای GT 7 گفته است :من و تیم سازنده چشم اندازی روشنی برای Gran Turismo 7 داریم و می خواهیم چیزیهایی که در GT 6 نتوانستیم انجام دهیم در این نسخه به کار گیریم. ما می خواهیم بهترین Gran Turismo را ارائه دهیم. منظور من توسعه یک بازی منطبق با زمان انتشارش که می تواند سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ باشد است.

Polyphony Digital مدت ها پیش اعلام کرد نسخه جدید در سال ۲۰۱۴ منتشر می شود و با این مصاحبه Kazunori Yamauchi انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ عرضه شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 80 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)
یک کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با بررسی ۳ نقش IT در توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: باور، برنامه، دولت، بخش خصوصی و سرمایه‌ انسانی ۵ موردی است که ایران از کشورهای قوی در حوزه ICT کم دارد،‌ از قدیم در ایران کسب پول با زحمت همراه بود اکنون پکیج‌‌های سود تضمینی همراه با خوشی و بی‌زحمتی رایج شده است .
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ،‌کاهش اخیر قیمت جهانی نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای نفتی ایران، اکنون موضوع کهنه لزوم کاهش وابستگی‌ به درآمدهای نفتی را بیش از پیش ضروری کرده است.

درباره روش‌های حصول این هدف در صنایع متعدد، دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد، اما تمام کارشناسان بر این باروند که هر حوزه صنعت و خدمت می‌تواند به نوبه خود سهمی در صادرات و جایگزینی درآمدهای نفتی ایفا کند.

در این باره با شهاب جوانمردی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مدیرعامل یک شرکت نوآور که تجربه رسیدن از یک استارتاپ به یکی از بزرگترین هلدینگ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کارنامه دارد، به گفت‌وگو نشسته ایم.

او معتقد است که نقش IT در توسعه صادرات غیرنفتی را به باید به ۳ بخش IT به عنوان پیشران دیگر صنایع، دوم؛IT  به عنوان حذف‌کننده فرآیندهای زاید و افزایش دهنده بهره‌وری در صنایع و سوم؛ IT  در قالب صادرات خدمات فنی مهندسی تقسیم کرد .

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت ادوب از عرضه وصله اضطراری برای به روزرسانی نرم‌افزار چندرسانه‌ای فلش خبر داده و از کاربران خواسته به سرعت آن را نصب کنند .

به نقل از بی بی سی، وصله یاد شده مانع از نفوذ هکرها به رایانه ها و سرقت اطلاعات شخصی افراد می شود. آسیب پذیری مذکور در تعدادی از نسخه‌های فلش برای سیستم عامل ویندوز، اپل و لینوکس مشاهده شده است. ادوب می‌گوید در حال تحقیق در مورد یک آسیب پذیری احتمالی دیگر است که ممکن است مبنای طراحی یک کیت آنلاین برای انجام جرائم سایبری قرار گرفته باشد. این کیت از سوی گروه‌های خرابکار سایبری برای قفل گذاری اطلاعات و سپس باج گیری از مالکان این اطلاعات مورد سوءاستفاده قرار می گیرد. برنامه فلش در بسیاری از وب سایت‌ها برای مشاهده ویدیو و دیگر انواع محتوای چندرسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد آسیب پذیری جدیدی که برای رفع آن وصله‌ای عرضه شده بیشتر از طریق مرورگر Internet Explorer و بر روی ویندوز مورد سوءاستفاده بوده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 49 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)
دولت چین اعلام کرد که تعداد کاربران اینترنت در چین به عنوان بزرگترین جمعیت آنلاین جهان به نزدیک ۶۵۰ میلیون نفر رسید .
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، در پایان سال ۲۰۱۴،  جمعیت آنلاین این کشور ۶۴۸ میلیون نفر اعلام شده است.  در این آمار که توسط مرکز اطلاعات و آمار شبکه اینترنت چین منتشر شده، افرادی که در شش ماه حداقل یک بار آنلاین بوده‌اند به عنوان کاربر اینترنت به حساب آمده‌اند و این رقم افزایش ۳۰ میلیون نفری را در آن تاریخ نسبت به ۲۰۱۳ نشان می‌داد. چین با برخورداری از بیشترین کاربران وب  در جهان به عنوان عنوان بزرگترین بازار تجارت الکترونیک نیز مطرح است.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 104 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)
شرکت کره‌ای ال جی الکترونیکس تبادل داده سریع بین گوشی تلفن‌همراه و لوازم هوشمند خانه بر بستر فناوری NFC را در دستور کار جدی قرار داده است .
همچنان که استانداردهای خانه‌های هوشمند مبتنی بر فناوری‌های بلوتوث، Wi-Fi و NFC در حال تدوین است شرکت‌های تولیدکننده نیز هوشمند سازی محصولات و تطبیق دستگاه‌ها با اینترنت اشیاء برای اتصال تمامی وسایل زندگی و محیط اطراف به شبکه اینترنت و دیگر شبکه‌های اطلاع رسانی را در دستور کار جدی قرار داده‌اند. در این راستا شرکت کره‌ای ال جی الکترونیکس از تمرکز بر سازگاری هر چه بیشتر محصولات و کارافزارهای خانگی خود با فناوری اینترنت اشیا خبر داده است. ال جی در نمایشگاه CES دو سال گذشته پلت‌فرمی با نام HomeChat را رونمایی کرد که کاربران به کمک آن می‌توانستند کارافزارهای خانگی خود از جمله فر خوراک‌پزی، دستگاه‌های تهویه هوا، جارو برقی را با پیام‌های نوشتاری کنترل کنند. سال بعد ال جی قابلیت کنترل کارافزارها با فرامین صوتی را نیز به این پلت‌فرم افزود که استفاده از فناوری اینترنت اشیا را آسان‌تر کرد. به تازگی نیز که این شرکت بر تبادل داده سریع بین گوشی تلفن‌همراه و لوازم هوشمند خانه بر بستر فناوری NFC تمرکز کرده است. این فناوری امکان هوشمند سازی بیشتر کارافزارهای خانگی را فراهم می‌کند؛ با اضافه شدن تگ فناوری NFC روی لوازم خانگی هوشمند از ماشین لباس‌شویی تا یخچال، علاوه بر کنترل هوشمند، قابلیت‌های دیگری از جمله عیب‌یابی هوشمند دستگاه نیز فراهم می‌شود. کاربر می‌تواند با نصب برنامه هوشمند سازی روی گوشی تلفن همراه خود، پس از برقراری تماس با مرکز خدمات، گوشی تلفن همراه را به مدت ۳ ثانیه کنار دستگاه معیوب نگه دارد؛ سپس از طریق ارتباط بین برنامه گوشی و تگ NFC دستگاه، سیگنالی از دستگاه منتشر و توسط گوشی به مرکز خدمات مخابره می‌شود که از طریق این سیگنال عیب یابی دستگاه انجام می‌شود.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 58 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

بر اساس یافته‌های پژوهشی محققان دانشگاه گرانادای اسپانیا، شارژ تلفن همراه در اتاق خواب یکی از عوامل چاقی در افراد محسوب می‌شود .

آزمایش های انجام شده بر روی موش ها نشان داد افزایش مصرف ملاتونین که برای تنظیم الگوی خواب لازم است و اثر ضد التهابی قدرتمند دارد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن و جلوگیری از دیابت می شود، با شارژ تلفن همراه در اتاق خواب کاهش می یابد. دانشمندان بر این باورند که این امر می تواند همان اثر را در انسان داشته باشد.

شارژ تلفن همراه در اتاق خواب سطح این هورمون را کاهش داده و منجر به افزایش وزن در افراد می شود.

نتایج پژوهش های قبلی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض امواج تلفن همراه هنگام خواب، سبب ایجاد اختلالات خواب، سردرد، کاهش تمرکز، افسردگی و کسالت می شود.

محققان اظهار کردند: زندگی امروزی و بی تحرکی، استفاده زیاد از غذاهای پرکالری و قرارگرفتن در معرض امواج مضر منجر به کاهش سطح ملاتونین می شود که اثرات مضری برای سلامتی دارد.

این هورمون در ادویه جات، سبزی، چای، قهوه، میوه، آجیل و دانه ها یافت می شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 46 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

گوگل پس از استفاده از اتومبیل‌های مختلف برای تکمیل تصاویر سرویس نمای خیابانی خود این بار از شتر برای تصویربرداری از بیابان‌های سوزان خاورمیانه کمک گرفته است .

دوربین تصویربرداری گوگل بر روی کوهان شترها نصب‌شده تا از این طریق تصاویری از واحه لیوا در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب شهر ابوظبی در نزدیکی مرز عربستان سعودی تهیه شود.

 پس از تکمیل این طرح و افزوده شدن تصاویر آن به سرویس نمای خیابانی کاربران خدمات یاد شده می‌توانند از مناظر بیابان‌های های سوزان و نخل‌های موجود در حاشیه آن بهره‌مند شوند. همچنین با توجه به حضور هزاران ساله قبایل مختلف عرب در این صحرا تماشای تصاویر آن‌ها از این طریق خالی از لطف نخواهد بود.

 گوگل می‌گوید هدفش از این کار این است که کاربران بتوانند درکی از نحوه حرکت کاروان‌ها در صحراهای بی آب و علف در ۳۰۰۰ سال قبل به دست آورند. این شرکت همچنین می‌گوید با این هدف از شتر استفاده کرده که طبیعت بکر و منحصر به فرد صحرا آسیبی نبیند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

الون ماسک مدیر عامل شرکت تلساموتورز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ پیش‌بینی کرد تنها ۵ تا ۶ سال با تولید خودروهای کاملا خودکار فاصله داریم .

وی پس از رانندگی با تازه‌ترین خودروی برقی و نیمه خودکار شرکت تلسا موسوم به Model S sedan گفت: این شرکت به دنبال عرضه مدل جدیدی موسوم به مدل دی بوده که کاملاً خودکار است، با قوانین دولتی سازگاری دارد و برای استفاده قابل اعتماد است.

ماسک افزود: ما نمی‌گوییم که خودروهای برقی فعلی ما نیازی به کنترل و نظارت راننده ندارند، آن‌ها باید کماکان مسئولیت خود را به عنوان راننده ایفا کنند. این وضعیت ظرف ۵ تا ۶ سال آینده ادامه می‌یابد و در آن مقطع شاهد عرضه خودروهای کاملاً بدون نیاز به راننده خواهیم بود که به سرنشینانشان امکان می‌دهند در حین حرکت خودرو بخوابند و در مقصد بیدار شوند.

نکته جالب اینکه به دنبال این اظهارات مدیرعامل تلسا ارزش سهام این شرکت در بازار بورس افزایش یافت. آلون ماسک در واکنش به این خبر گفته است: بعید است چنین اتفاقی به خاطر انعکاس این خبر افتاده باشد، من نمی‌دانم، شاید این جالب باشد. البته من خیلی اخبار بازار سهام را دنبال نمی‌کنم.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 185
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 185
  • بازدید ماه : 5,802
  • بازدید سال : 21,618
  • بازدید کلی : 595,931
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی