loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 98 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت لنوو برای بهبود رضایت مشتریان خود و کسب سود به روش جدید ، تبلتی عرضه نموده که تنها ۱۹۹دلار قیمت دارد .

Lenovo Tab S8 از سیستم عامل آندروید ۴٫۴ بهره می برد و پردازنده ۴هسته ای  Bay Trail اینتل برخوردار است. این پردازنده قابلیت پخش ویدیوهای HD را داراست، بله جای تعجب دارد که چرا لنوو با این قیمت ، Tab S8 را وارد بازار کرده است.

صفحه نمایش ۸اینچی اس ۸ وضوح تصویر بسیاربالایی در مقیاس ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل می باشد که شباهت بسیار زیادی به تبلت ۷اینچی نکسوس گوگل را دارد. اما نکسوس گوگل قیمت نسبتا بالاتر از اس۸ را داراست. وزن اس ۸ ۳۰۰گرم بوده و ضخامت آن  ۷٫۸۷ میلی متر می باشد که در صورت پر بودن باتری ۷ساعت شارژدهی را برای کاربر فراهم می آورد.

Tab S8 دارای دو دوربین مجزا عقب و جلو می باشد که دوربین عقب آن ۸مگاپیکسل و دوربین جلو۱٫۶مگاپیکسل می باشد. حافظه داخلی اس ۸ ۱۶گیگابایت است که امکاناتی همچون Wi-Fi و بلوتوث و پشتیبانی از نسل ۴ را نیز در خود جای داده است.
در نمایشگاه  IFA  برلین که بزودی برگزار خواهد شد ، لنوو قصد دارد لپتاپ Y70 لمسی را برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری به عرصه نمایش دربیاورد که از  کارت گرافیکی GTX-860M شرکت Nvidia بهره می برد.
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 43 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

بیش از ۱۲ میلیون عکس تاریخی و خارج از قانون کپی رایت به زودی از طریق سایت فلیکر در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد .

انتشار این عکس ها بر روی اینترنت ناشی از تلاش‌‌های کالو لیتارو یکی از اساتید دانشگاه جرج تاون است که پیش از این هم ۳ میلیون عکس تاریخی را بر روی سایت فلیکر بارگذاری کرده بود.

این عکس ها از طریق ۶۰۰ میلیون کتاب تاریخی جمع آوری شده و توسط سازمان آرشیو اینترنت اسکن شده اند. با توجه به تگ ها یا برچسب های اضافه شده به این عکس ها جستجوی آنها نیز به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

کتاب های یاد شده تا به حال چندان از طریق اینترنت در دسترس نبودند و علاقمندان باید با مراجعه به کتابخانه‌ها آنها را مطالعه کرده و عکس هایشان را مشاهده می‌کردند، اما از این پس می ‌وان از این منبع ارزشمند بر روی اینترنت استفاده کرد.

برخی از این کتاب ها قدمت ۵۰۰ ساله دارند و به همین علت به شدت آسیب دیده اند. کالو لیتارو که با یاهو همکاری دارد نرم افزار خاصی را نیز برای سامان دهی کتاب هایی که باید در جریان اجرای این طرح دیجیتال شوند، نوشته است. این برنامه برای ترمیم فایل ها و استخراج سریع فایل های عکس نیز قابل استفاده است. قرار است این برنامه به رایگان در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

حافظه مجازی قسمتی از حافظه دیسک سخت یا هارد دیسک است که به صورت موقت در اختیار سیستم عامل قرار میگیرد؛ این امکان در اکثر سیستم عامل ها  از جمله دو سیستم عامل معروف و محبوب  Windows  و   Linux  وجود دارد .

محل نگهداری اطلاعات بر روی هارد دیسک را یک Page file می گویند. در فایل فوق ، صفحات مربوط به حافظه اصلی ذخیره و سیستم عامل در زمان مورد نظر اطلاعات فوق را مجددا” به حافظه اصلی منتقل خواهد کرد. در ماشین هائی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می نمایند ، فایل فوق دارای انشعاب swp است .

 ویندوز از این فضا برای نگهداری داده های موقت خودش استفاده می کند.  بهترین انتخاب مقدار Default و پیش فرض ویندوز است.
در صورت مدیریت نادرست آن و دستکاری بی علت از جانب شما ممکن است باعث کاهش سرعت  کامپیوتر شوید.

با استفاده از VirtualMemory کامپیوتر اطلاعاتی که روی RAM برای مدتی بدون استفاده مانده است را به هارد دیسک انتقال می‌دهد و با این کار فضای نسبتاً زیادی را برای سیستم خالی می‌کند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 95 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت در جریان برگزاری نمایشگاه فناوری IFA‌ در برلین آلمان سری جدید گوشی‌های لومیا را معرفی و بر توان رقابتی آنها در برابر گوشی های اندرویدی و آیفون تاکید کرد .

کریس وبر معاون واحد فروش محصولات همراه شرکت مایکروسافت در جریان معرفی این گوشی ها به آیفون ۵ اس و گوشی گالکسی اس ۵ سامسونگ حمله کرد و آنها را گوشی های به شدت گرانی توصیف کرد که در برابر گوشی تازه وارد نوکیا لومیا ۸۳۰ حرفی برای گفتن ندارند. این گوشی تنها ۳۳۰ یورو قیمت دارد که در برابر گلکسی اس ۵ با قیمت ۴۴۰ یورو و آیفون اس ۵ با قیمت ۵۱۵ یورو بسیار ارزان تر است.

مایکروسافت همچنین لومیا ۹۳۰ را هم معرفی کرد که مجهز به پردازنده Snapdragon 800 و دوربین دیجیتال ۲۰ مگاپیکسلی است. دقت این گوشی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد. در مقابل لومیا ۸۳۰ مجهز به پردازنده چهار هسته ای Qualcomm Snapdragon 400 (MSM8926) با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز بوده و دقت نمایشگر ۵ اینچی آن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است. دوربین این گوشی هم ۱۰ مگاپیکسلی است.

 دوربین های این گوشی ها از امکانات فوق العاده ای برخوردارند که از جمله آنها می توان به حسگرهای purview   بسیار نازک، ابزار تثبیت تصویر ، امکاناتی برای ارتقای کیفیت تصاویر در شب، امکان تنظیم شدت فلاش از طریق گرفتن یک عکس آزمایشی، و قابلیت ذخیره مستقیم عکس ها در سرویس وان درایو مایکروسافت و اختصاص ۱۵ گیگابایت فضای رایگان به هر کاربر است.

دوربین های این گوشی ها می توانند در عرض هر ۴۲ میلی ثانیه یک عکس بگیرند و بنابراین در فاصله یک پلک به هم زدن با استفاده از آن می توان بین ۳ تا ۱۲ عکس گرفت. تهیه ویدیوهای فوق دقیق ۴k و امکان استخراج عکس هایی با دقت ۸٫۳ مگاپیکسل از تصاویر ویدیویی هم در این گوشی ها پیش بینی شده است.

از جمله دیگر امکانات این گوشی ها می توان به قابلیت شارژ بی سیم گوشی، سازگاری با فناوری ان اف سی برای خرید بی سیم و انتقال بی سیم محتوا به تلویزیون، و … اشاره کرد. گوشی لومیا ۸۳۰ که ۸٫۵ میلیمتر ضخامت و ۱۵۰ گرم وزن دارد، ظرف یک ماه آینده روانه بازار می شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 185 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

هوش مصنوعی علمی مهیج ، کارگشا ، پیچیده ، ترسناک و خطرناک قلمداد می شود . بسیاری از دانشمندان و صاحبنظران اعتقاد دارند هوش مصنوعی آینده بشریت را دگرگون خواهد ساخت . بسیاری از مشکلات بشر را حل خواهد نمود . به عنوان مثال ؛ در گذشته مردم برای کسب دانش یا اطلاعاتی مجبور بودند ساعت ها در کتابخانه های مختلف وقت بگذرانند ، با انسان های زیادی مشورت کنند و در نهایت احتمالا به اطلاعات مورد نظر دست پیدا می کردند . امروزه مردم برای کسب دانش از ابزاری قدرتمند(فعلا به نظر قدرتمند) به نام اینترنت استفاده می کنند . برای این منظور معمولا ساعت ها پشت رایانه به جستجو می پردازیم و از لابه لای سایت های معتبر و غیر معتبر ، اطلاعاتی را که می خواهیم کسب می کنیم ، در حالی که در آینده من و شما در لحظه می توانیم اطلاعاتی را که می خواهیم بدست آوریم .

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

بعد از شایعات و اخبار غیر رسمی بالاخره هواوی از فبلت جدید خود به نام اسند میت ۷ در نمایشگاه IFA 2014 رونمایی کرد .

اسند میت ۷ دارای صفحه نمایش ۶ اینچی از نوع IPS است که از دقت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل برخوردار است و از اندروید ۴٫۴ پشتیبانی می‌کند.

میزان تراکم پیکسلی در این صفحه نمایش ۳۶۸ پیکسل در اینچ است که با توجه به ابعاد صفحه نمایش منطقی به نظر می رسد.

هواوی برای محافظت از این صفحه نمایش از پوشش محافظ Corning Gorilla Glass 3 استفاده کرده است که این موضوع بیش از پیش آن را در مقابل ضربات ناگهانی و خراش مقاوم  می‌کند.

 این گوشی در دو مدل ۱۶و ۳۲ ارائه می شود که مدل ۱۶ گیگابایتی مجهز به دو گیگابایت حافظه اجرایی و مدل ۳۲ گیگابایتی به ۳ گیگابایت حافظه مجهز است.

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 82 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت اچ پی دو تبلت از سری ENVY و تبلت جدیدی با عنوان Pavilion x2 را عرضه کرده است. کارشناسان می‌گویند اچ پی در طراحی این تبلت‌ها از تبلت سرفیس مایکروسافت الهام گرفته است .

در تبلت های ENVY x2 از پردازنده‌های جدید اینتل موسوم به Core M استفاده شده است. تفاوت مهم این دو مدل در نمایشگرهای آنهاست که یکی ۱۳٫۳ اینچی و دیگری ۱۵٫۶ اینچی است.

این تبلت‌ها با استفاده از بلوتوث به صفحه کلید خاصی نیز قابل اتصال هستند و همین مساله موجب شده که صاحب نظران از شباهت آنها به تبلت سرفیس مایکروسافت سخن بگویند. قیمت مدل ۱۳٫۳ اینچی این تبلت برابر با ۹۵۰ دلار و قیمت مدل ۱۵٫۶ اینچی ۱۰۵۰ دلار است و قرار است این دو محصول به ترتیب در ۲۹ اکتبر و ۵ نوامبر در دسترس عموم قرار بگیرند.

اما مدل Pavilion x2 مجهز به ویندوز ۸٫۱ بوده و از نمایشگر  ۱۰٫۱ اینچی برخوردار است. در این تبلت از پردازنده اتم شرکت اینتل استفاده شده است. عمر باتری این تبلت ۳۳۰ دلاری به ۱۱ ساعت می رسد و قرار است ۲۹ اکتبر عرضه شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 70 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

بعد از هوشمند شدن بسیاری از لوازم خانگی، این بار نوبت به توالت‌ها شده تا با هوشمندشدنشان ساکنان منازل را از شر بوی بد خود خلاص کنند .

مخترع این توالت که نام Fresh Air Plus را برای آن برگزیده می‌گوید برای استفاده از این اختراع تنها کافی است بخش رویی توالت‌های فرنگی تعویض شده و به جای آن از بخشی که وی طراحی کرده استفاده شود.

این بخش مجهز به یک حسگر است که به محض نشستن فرد بر روی آن فعال شده و موجب به کار افتادن فن سیستم می‌شود. این فن به سرعت تمامی بوهای نامطبوع و آزاردهنده را از محیط خارج می کند. تامین برق این پنکه خاص از طریق پریزهای عادی برق صورت می‌گیرد.

تنها دشواری استفاده از این اختراع ضرورت ایجاد یک خروجی در دیوار منزل برای خروج بوهای نامطبوع است. شرکت سازنده مدعی است با استفاده از این توالت هوشمند دیگر نیازی به استفاده از تهویه مطبوع نخواهد بود و هزینه استفاده از برق برای روشن نگهداشتن این سیستم‌های تهویه نیز از قبض برق منازل حذف خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 72 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

موتور جستجوی چینی بایدو محصول جالبی موسوم به چوب غذاخوری هوشمند عرضه کرده که افراد با استفاده از آن می‌توانند از کیفیت غذای مصرفی و میزان تازگی آن مطلع شوند .

اختراع مذکور که به چینی Kuaisou  نام گرفته با بررسی سطح PH غذا، بررسی تازگی روغن استفاده شده برای طبخ غذا، دمای غذا و همین طور کالری‌های آن برآوردی در مورد میزان تازگی غذای مذکور ارائه داده و کلمه خوب یا بد را به نمایش درمی آورد.

هنوز مشخص نیست این چوب های هوشمند غذاخوری چه قیمتی دارند و تولید انبوه آنها هم هنوز آغاز نشده است. بایدو پیش از این برخی محصولات مشابه با تولیدات گوگل مانند خودروهای بدون راننده و عینک دیجیتال هم عرضه کرده بود. اما این چوب های غذاخوری ابتکاری منحصر به فرد محسوب می شود.

در ماه های اخیر اخبار نگران کننده ای در مورد کیفیت برخی غذاهای عرضه شده در چین منتشر شده و به همین علت انتظار می رود از چنین محصولی در این کشور استقبال شود. از جمله در ماه گذشته شرکت Shanghai Husi Food Co به شدت به علت عرضه گوشت های تاریخ مصرف گذشته در برخی اغذیه فروشی های مشهور این کشور مانند KFC،  McDonalds و  Starbucks مورد انتقاد قرار گرفت.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 53 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

همزمان با روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه فناوریIFA 2014 در شهر برلین آلمان بررسی محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولاتی که در آن عرضه شدند، خالی از لطف نیست .

در میان انبوه گوشی‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی، تلویزیون‌ها، فبلت‌ها و … نگاهی داریم به آنهایی که بیشترین در میان خبرگزاری ها و سایت های خبری مورد توجه قرار گرفتند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 5,722
  • بازدید سال : 21,538
  • بازدید کلی : 595,851
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی