loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 74 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

تا پنچ سال آینده، اینترنت، تاثیرات شگرفی بر زندگی انسان خواهد داشت. به تازگی شبکه های ۳G و ۴G میهمان اسمارت فون های ما شده اند اما آنگونه که از کنگره جهانی موبایل خبر می آید، تا سال ۲۰۲۰، اینترنت نسل پنجم یا همان ۵G به بهره برداری خواهد رسید. ۳G سرعتی تقریبا قابل قبول دارد و ۴G را می توان برای مقطع فعلی ایده آل دانست. اما ۵G برای ما، به جز سرعت بالاتر چه به ارمغال خواهد آورد؟ بسیاری معتقدند این فناوری به انسان یاری خواهد رساند تا به تجربه های جدیدی دست یابد.

از فناوری ۵G، به عنوان کلید «اینترنت اشیاء» یاد می کنند؛ با سرعتی بی نظیر، همه ی اشیا الکتریکی پیرامون ما می توانند به اینترنت متصل گشته و ارتباطی پایدار داشته باشند. روزی خواهد رسید که میلیاردها سنسور در لوازم برقی خانگی، سیستم های امنیتی، قفل های درب خانه ها، خودروها و پوشیدنی ها تعبیه شوند. موسسه تحقیقاتی Gartner معتقد است تا سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۵ میلیارد محصول متصل به اینترنت ساخته خواهد شد؛ این آمار برای سال ۲۰۱۵، به مقدار ۵ میلیارد دستگاه پیشبینی گشته است......

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

در چهار سال گذشته، کاربران سیستم عامل مکینتاش، آخرین افزادی بودند که آپدیت های آفیس را دریافت می نمودند. اما حالا مایکروسافت، نسخه پیش نمایش و بتای عمومی آفیس ۲۰۱۶ را، برای کاربران این سیستم عامل، به شکل رایگان عرضه نموده است.

 

نسخه ی اصلی البته در سه ماهه آینده، به شکل کامل و یا انتخابی، برای خرید در دسترس خواهد بود. کاربران همچنین می توانند از اشتراک آفیس ۳۶۵ بهره جویند اما در حال حاضر، مایکروسافت این نسخه ی بتا را در یک فایل ۳ گیگابایتی، برای دانلود قرار داده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 107 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

مایکروسافت با در اختیار گرفتن نوکیا، یکی از بزرگترین نام‌های دنیای موبایل، فرصتی طلایی بدست آورد تا هر چه بیشتر سیستم‌عامل ویندوزفون را گسترش دهد و با معرفی لومیاهای رنگارنگ در رده‌های مختلف تا حدود زیادی به هدف خود دست یافت. هر چند همه‌گیر شدن ویندوزفون به سرعت اندروید نبوده، ولی روند رو به رشد آن کاملا مشهود است.
آن طور که به نظر می‌رسد،غول بزرگ دنیای تکنولوژی نمی‌خواهد سیستم عامل خود را منحصر به نوکیا کند و تاکنون نیز نمونه‌هایی هرچند معدود از اسمارتفون‌هایی با برند‌های سامسونگ ،Htc ، هواوی و… را دیده‌ایم.
امسال نیز در کنگره جهانی موبایل شاهد معرفی گوشی جدیدی به نام X1 از شرکت Coship هستیم. کوشیپ یکی از کمپانی‌های ODM است که به تازگی با مایکروسافت شروع به همکاری کرده است. (اصطلاح ODM در مورد کمپانی‌هایی بکار می‌رود که برای شرکت دیگری، بر اساس مشخصات و برند سفارشی محصول تولید می‌کنند)
این بار برخلاف روند معمول، هم‌زمان دو اسمارتفون X1 با سخت افزار یکسان، توسط کوشیپ معرفی شد؛ یکی ویندوزفون و یکی اندروید، که دو انتخاب را با یک سخت افزار در اختیار قرار می‌دهد......

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 40 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

سال گذشته سامسونگ در بارسلون، دست به معرفی S5 زد که می توان گفت به هیچ عنوان تلفن همراه موفقی نبود. این تلفن، به هیچ وجه نقطه عطفی در بخش طراحی شرکت سامسونگ محسوب نمی شد و بازخورد منفی کاربران، باعث شد تا کره ای ها به حال بخش طراحی خود فکری کنند؛ در نتیجه تغییراتی اعمال شد و چشم بادامی ها در سال گذشته محصولی به نام Note Edge را رو به روی کاربران قرار دادند.

اما سامسونگ! یک سال از معرفی S5 گذشته، حال چه برای نمایش داری؟

کره ای ها جواب ما را با گلسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج می دهند.

می خواهیم هر دو تلفن را یکجا برایتان نقد کنیم، دلیل مان هم این است که هر دو محصول، بسیار به هم شبیه هستند و از ظاهری نسبتا یکسان بهره می گیرند. بالاخره کره ای ها تصمیم گرفتند تا با پلاستیک بی ارزش خداحافظی کرده و به آلمینیوم درود فرستند؛ نمایشگر هر دو تلفن نیز با روکشی از گوریلا گلس ۴ پوشیده شده است.

رزولوشن نمایشگر ۵.۱ اینچی این محصولات به Quad HD ارتقا یافته و طبق معمول نیز از فناوری Super AMOLED در آنها استفاده شده. هر دو موبایل از جدیدترین دستاورد های شرکت کره ای در زمینه ی پردازنده استفاده کرده اند و چیپست اگزینوس جدید به عنوان قلب تپنده ی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج به کار گرفته شده است.

این پردازنده از ۸ هسته تشکیل شده که ۴ هسته ی آن با فرکانس ۲.۱ و ۴ هسته ی دیگر با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز به کار گرفته شده اند؛ محصولات مورد بحث از ۳ گیگابایت رم استفاده می کنند که به نظر می رسد برای پرچمداران اندرویدی، به یک استاندارد تبدیل شده است .........

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 52 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

HTC تلاش دارد تا بار دیگر خود را مطرح ساخته و در زمینه ی تلفن های رده بالا، خودی نشان دهد. در سه سال گذشته و با معرفی سری One، این شرکت تایوانی موفق شده تا یکی از با کیفیت ترین محصولات قابل خرید در بازار را به کاربران عرضه کند. اگرچه سری One همواره به کیفیت بالایش شهرت داشته، اما HTC هیچگاه نتوانست به حجم فروش اپل یا سامسونگ نزدیک شود.

بسیاری معتقدند بازاریابی و تبلیغات این شرکت اشتباه هستند. سامسونگ، سه سال پیش با توجه به تبلیغات بسیار گسترده اش، تاچ پادشاهی را در میان سازندگان اندرویدی بر سر نهاد، اما اوضاع اخیرا کمی عوض شده اند. 

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 130 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

یکی از امکاناتی که موجب می‌شود کاربران به این شبکه روی بیاورند، مشاهده پروفایل دیگر کاربران است. گاهی ممکن است برای پروژه‌ جدید خود دنبال یک تیم حرفه‌ای بوده یا در جستجوی شغل جدیدی باشید و بخواهید با کاربران حرفه‌ای در لینکداین ارتباط برقرار کنید.

همچنین ممکن است قصد استخدام افرادی را داشته باشید و پیش از تائید افراد بخواهید پروفایل آنها را در این شبکه نیز مشاهده کنید.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 86 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت سونی از ساخت نمونه اولیه هدست واقعیت افزوده خود خبر داد که فعلا Project Morpheus نام گرفته و قرار است تا سال ۲۰۱۶ عرضه شود.

سونی می گوید این محصول را از نظر فنی به میزان چشمگیری ارتقا داده تا از تولیدات رقبا بهتر عمل کند. از جمله این تغییرات می توان به استفاده از یک نمایشگر جدید ۵٫۷ اینچی اشاره کرد که نسبت به نمونه قبلی دو برابر سریع تر است و لذا تصاویر ارزش افزوده را با پرش و مشکل کمتری پخش می کند. بنابراین تصاویر این هدت ست ها با تصاویر جهان واقعی تفاوت زیادی ندارند. همچنین برای مشاهده واقعیات جهان بیرون نیازی به برداشتن کامل هدست از روی سر نیست و تنها کافی است آن را به سمت راست سرتان هل بدهید تا محیط بیرونی برایتان قابل ملاحظه باشد. در حالی که سونی اظهار امیدواری کرده این هدست را در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به بازار بفرستد، در مورد قیمت تمام شده اش اظهار نظر نکرده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 88 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

تکنولوژی Wi-Fi سالهاست رو به گسترش است و متناسب با این گسترش، راه های تامین امنیت و همچنین راه های هک و نفوذ به این شبکه ها پیچیده تر می شود.

یکی از دغدغه های اکثر استفاده کنندگان از مودم های وایرلس، تامین امنیت مودمشان و جلوگیری از استفاده غیر مجاز یا به بیان ساده تر دزدی از اشتراک اینترنتشان است. در اینجا به ۵ توصیه رایج برای افزایش امنیت مورد یا شبکه وایرلس اشاره می کنیم که باید به آنها گوش کنید پس با اورژانس آی تی همراه باشید.....

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 110 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

شاید این سوال هنگام انتخاب نوع ساختار پارتیشن بندی سیستم تان برای شما هم پیش آمده باشد که اگر در ساختار NTFS باشند بهتر است یا اگر در ساختار FAT32 ؟ کدام یک از امنیت بالاتری برای پارتیشن بندی داده های داخلی  برخوردارند ؟ یا به عبارت دیگر اصلا تفاوت NTFS و FAT32 در چیست؟البته همه ی ما کم و بیش در این مورد اطلاعاتی داریم اما هدف ما از ارائه ی این مطلب بررسی بیشتر آنها بوده است .

FAT32 که خلاصه شده ی File Allocation Table  می باشد اولین بار برای ویندوزهای MS-DOS 7.1 و Windows 95 OSR2 در سال ۱۹۹۶ توسط کمپانی مایکروسافت معرفی شد . این ساختار بیشترین حجم فایلی را که می توانست نگهداری کند ۴ گیگا بایت بود . همچنین در آن زمان این ساختار این امکان را به کاربرانش می داد تا بتوانند از FAT16 به ساختار FAT32 بیایند بدون آنکه فایل ها را از دست بدهند . این ساختار از سرعت نسبتا پایین تری برخوردار است و امنیت آن نسبتا کمتر از NTFS است .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 56 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

در حالی که دستگاه های جدید با پورت USB 3.0  به بازار عرضه می شوند و اکثر افراد هم در حال حاضر از آن استفاده می کنند ، شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که دوست دارید تا به آن ارتقا یابید. اما آیا تقاوت آن را با USB 2.0 می دانید؟

همانطور که می دانیم سرعت ارسال و دریافت داده ها در USB 3.0 ها بسیار بالاست  اما اگر از یک USB 3.0  در پورت های USB 2.0  خود استفاده کنید با اینکه آنها با پورت USB 2.0  هم سازگار هستند ولی شما عملا هیچ تفاوتی را احساس نخواهید کرد و فقط یک هزینه ی اضافی را پرداخت کرده اید .

 

 

ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 5,673
  • بازدید سال : 21,489
  • بازدید کلی : 595,802
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی