loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 119 دوشنبه 06 مهر 1394 نظرات (0)

امروزه حجم عظیمی از اطلاعات دیجیتال توسط حافظه های کوچک USB یا همان فلش مموری ها تبادل می شود. حافظه های USB مزایای بسیاری مانند سرعت بالا، دسترسی آسان،قابل حمل بودن و … را دارا می باشند اما استفاده از این حافظه های کوچک می تواند خطراتی مانند گم شدن، سرقت و مشاهده اطلاعات حساس توسط افراد دیگر را نیز به دنبال داشته باشد.

یکی از راه های ساده ای که برای جلوگیری از دستیابی افراد دیگر به فایل های موجود در فلش مموری وجود دارد، رمز گذاری بر روی فلش مموری می باشد.

در این مطلب تصمیم داریم نحوه رمز گذاری بر روی فلش مموری، هاردهای اکسترنال و درایوهای رایانه شخصی را بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و فقط با استفاده از قابلیت Bitlocker در ویندوز آموزش دهیم.

قابلیت فوق العاده Bitlocker Drive Encryption کاربران ویندوز های ویستا،۷و ۸ و ۸٫۱ را قادر می سازد که بر روی فلش مموری و هارد اکسترنال ، هاردیسک خود یک پسورد با رمز امنیتی فوق العاده قرار دهند تا از دسترسی اطلاعات به غیر از خود کاربر تقریبا غیر ممکن شود.

این قابلیت به صورت یک چیپ سخت افزاری بر روی مادربردهایی که در چند سال اخیر وارد بازار شده اند به نام TPM وجود دارد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 134 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

بسیاری از ما برای انجام فعالیت های مختلف خود به اپلیکیشن های گوگل نظیر جیمیل و فوتوز وابسته هستیم و جالب است بدانید که این شرکت به خاطر شفاف نبودن فعالیت هایش در رابطه با امنیت و حریم خصوصی، وجهه خوبی در اروپا ندارد.

حالا این غول جستجو با ایجاد یک هاب بزرگ، روش های مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار داده تا از امنیت خود حفاظت نموده و کنترل بیشتری روی فعالیت هایشان داشته باشند.

صفحه جدیدی که با عنوان «Accounts» توسط این شرکت راه اندازی شده کادر مربوط به ورود (Sign-in)، دستگاه، تبلیغات، تنظیمات شخصی را در یکجا برایتان نمایش می دهد.

حتی اگر اکانت گوگل هم نداشته باشید، از این پس می توانید جستجوهای خود در فضای نت و همچنین یوتوب، نحوه دیدن تبلیغات و دیگر تنظیمات را شخصی تر نمایید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 219 پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

استفاده از تلفن همراه برای انجام اخاذی و کلاهبرداری شیوه ای است که در تمام دنیا مورد توجه قرار می گیرد و بر همین اساس در کشور ما نیز اپراتورهای تلفن همراه به طور متناوب هشدارهایی در این باره منتشر کرده و از مشترکان خود می خواهند در این زمینه دقت عمل لازم و کافی را به خرج دهند.

اما نکته جالب اینکه کلاهبرداران در موارد متعدد برای دستیابی به اطلاعات بانکی یا مواردی مانند ورود به رایانه‌ها هم در حال استفاده از تلفن هستند. در یکی از شیوه‌هایی که برای این منظور در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، کلاهبرداران با افراد تماس می‌گیرند و ادعا می‌کنند که پشتیبان فنی رایانه و از یک شرکت معتبر هستند.

این افراد با ادعای اینکه ویروس‌ها یا بدافزارهایی را در رایانه شما شناخته‌اند تلاش دارند شما را مجاب کنند تا دسترسی از راه دور به آنها بدهید و یا هزینه‌ای برای نرم‌افزارهایی که نیاز ندارید پرداخت کنید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 202 شنبه 26 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

درحالی‌که به لطف وجود مودهای مختلف برای بازی GTA V، هنگام استفاده از ماشین‌ها یا اسلحه‌های جدید و پرواز یا شنا در اطراف آب‌های لس‌سانتوز، آنقدر فکرتان مشغول لذت بردن است که شاید فکرش را نمی‌کنید در پس این بازی چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

یکی از کاربران وب سایت معروف GTAForums به نام aboutseven اعلام کرده که یک کامپایلر #C در پس زمینه کامپیوترش در حال اجرا بوده که با فایلی بنام Fade.exe فعالیتش انجام شده است. پس از بررسی مجدد توسط این کاربر، مشخص شده که این فایل به اینترنت رایانه دسترسی داشته و از آن استفاده می‌کند و فایل یاد شده در واقع یک ابزار کی‌لاگر بوده است. برخی از مودهای معروف و پر استفاده بازی GTA V از جمله Noclip که اجازه می‌دهد به طور آزادانه داخل اشیاء را بررسی کنید و Angry Planes، شامل بدافزارهای جانبی هستند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 186 جمعه 18 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

روزگار عجیبی است، روزانه محصولات جدید و بهتری وارد بازار می‌شوند و کاربران نیز با آغوشی باز به استقبال از آن‌ها می‌روند تا هرچه سریع‌تر بتوانند با دنیای اطراف خود همگام و همراه باشند. در این راه سرکوب شوندگان اصلی محصولاتی هستند که به آن‌ها قدیمی گفته می‌شود و اغلب یا ته کشو‌ها خاک می‌خورند و یا به بدترین شکل ممکن صحنه حیات را وداع می‌گویند. اما ما در این مقاله تصمیم داریم اسمارت فون قدیمی شما را تبدیل به یک محصول کاربردی کنیم که هم بتواند برای شما مفید باشد و هم برای خرید یک محصول دیگر هزینه نکنید.
اغلب اسمارت فون‌ها از شبکه وای-فای پشتیبانی می‌کنند و اصولا دارای یک دوربین نیز هستند که در شرایط عادی برای عکاسی استفاده می‌شد اما اکنون تصمیم داریم وظیفه دیگری را به آن‌‌ها ببخشیم. بدین صورت که از دوربین آن‌ها به عنوان دوربین مداربسته یا همان IP Camera استفاده خواهیم کرد. به این شکل که شما گوشی را در خانه خود قرار می‌دهید و با اتصال به آن می‌توانید هر آنچه را که در خانه شما اتفاق میفتد مشاهده نمایید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 83 جمعه 18 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

Tango از ابتدای فعالیت خود تا به امروز با حاشیه‌های مختلفی رو به رو بوده است.برای مثال در ابتدای فعالیت این اپلیکیشن،اگر اکانت شما در حالت خصوصی قرار نداشت،تمام افراد به راحتی می‌توانستند به لیست دوستان شما و شماره‌ی تلفن آن‌ها دسترسی داشته باشند که عجیب و غیر منطقی به نظر می‌رسید و انتقاد به این موضوع به قدری زیاد بود که تانگو در نسخه‌های بعدی به رفع آن پرداخت.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 98 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

درست سه ماه بعد از اینکه مشخص گشت لنوو اقدام به نصب نرم افزاری خطرناک بر روی محصولات خودش می نماید، حالا یکبار دیگر این تولید کننده بسیار شناخته شده عرصه ی کامپیوترهای شخصی متهم به نادیده گرفتن فاکتورهای مهم امنیتی شده است.

کمپانی IOActive، که در زمینه ی امنیت فعال دارد، طی گزارشی اعلام نموده که آسیب پذیری های امنیتی جدی در سیستم به روز رسانی کمپانی چین مورد بحث موسوم به Lenovo System Update پیدا نموده که به هکرها اجازه می دهد راهکار کنترل اعتبار آن را دور زده و نرم افزارهای معمول لنوو را با بد افزارها و برنامه های مخرب دیگری جایگزین کنند، ضمن اینکه امکان اجرای دستورات مختلفی از راه دور هم وجود دارد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 280 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مدتی است که خبر های زیادی از وجود یک نرم افزار مخرب بر روی لپ تاپ های LENOVO منتشر شده است که به هکر ها این امکان را می‌دهد که کنترل این لپ تاپ ها را بدست گرفته و اقدام به مشاهده رمز عبور های ذخیره شده و یا نصب نرم افزار های مخرب بر روی سیستم کاربران کنند. کمپانی LENOVO در ابتدا وجود این حفره امنیتی را رد می‌کرد اما با شدت گرفتن انتقادات و کشف پسورد رمز نگاری این نرم افزار توسط Robert David Graham ابعاد تازه ای از ماجرا در فضای مجازی نمایان شد و در نهایت LENOVO با قبول وجود حفره امنیتی در این برنامه، روش حذف آن را به دو صورت دستی و اتوماتیک در وبسایت اصلی خود قرار داد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 79 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

آسیب‌پذیری خطرناک سیستم عامل iOS 8 به مهاجمان امکان می‌دهد تا به گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل یاد شده و از جمله آیفون حمله کنند.

بررسی های موسسه امنیتی Skycure  نشان می‌دهد که این آسیب پذیری مربوط به نحوه مدیریت گواهی های SSL توسط سیستم عامل مذکور است که باعث می شود با دستکاری این گواهی ها بتوان از طریق متصل نمودن گوشی ها و تبلت ها به شبکه های بی سیم قلابی به درون آنها نفوذ کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 61 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

“از هر پنج برنامه اندرویدی یکی از آنها حاوی بدافزار است”؛ این را شرکت امنیتی Symantec که سال ها در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد، می گوید.

جدیدترین گزارش شرکت امنیتی سمِنتِک (Symantec) در بررسی تهدید های اینترنتی نشان می دهد که ۱۷% برنامه های سیستم عامل اندروید (اپلیکشن ها) در واقع بدافزارهایی هستند که خود را بشکل برنامه های واقعی در آورده اند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 84 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

تلگرام ، نرم افزار پیام رسان کدباز موبایل (چیزی شبیه واست اپ و وایبر و…) که به امنیتش می نازد و ادعا می کند پیام های ارسالی با آن به هیچ عنوان قابل رصد، شنود، کنترل محتوا و فیلترینگ هوشمند نیست و حتی جایزه ای ۲۰۰ هزار دلاری برای هک آن در نظر گرفته است.

۱- رمزنگاری اطلاعات تلگرام برای رمزنگاری و انتقال پیام ها از پروتکلی به نام MTProto استفاده می کند؛ این پروتکل برای استفاده در تلگرام با تلفیق چند الگوریتم و پروتکل رمزنگاری داده ها نظیر الگوریتم رمزنگاری متقارن AES256 و الگوریتم رمزنگاری نامتقارن RSA 2048 و پروتکل انتقال کلید دیفی هلمن توسط یک تیم که اکثرا برندگان مسابقه ACM و دارای PhD ریاضی هستند نوشته شده است.

تمامی پیام هایی که در تلگرام مبادله می شود با استفاده از همین پروتکل رمزنگاری می شود و این فقط منحصر به پیام های متنی نیست و تمامی فایل های مبادله شده اعم از عکس و فیلم و صورت و اسناد هم به صورت end-to-end کدشده و رمزنگاری شده منتقل می شوند.ولی در واتس اپ به علت کدباز نبودن هیچ مشخص نیست که اطلاعاتی که مبادله می شود آیا کد می شود یا خیر؟

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 62 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)

چندروز قبل، یک مدیر ارشد اجرایی از یک کمپانی” نرم‎افزار امنیتی” در یک مقاله مهمان چنین می‎گوید که اپل باید پذیرای-حدس می‎زنید چی باشد؟- ” نرم‎افزار امنیتی” باشد.

درست نظیر آخرین بار، کل این قضیه به نوعی خود خدمتی (یعنی به منظور برآورده سازی اهداف شخصی خود نویسنده است) است و ارزش این را ندارد به آن توجه شود. اما چون هر دفعه که چیزی نظیر این قضیه در سطح اینترنت منتشر می‎شود، خوانندگان نگران با ما تماس می‎گیرند، باید بعضی از این ایجاد کنندگان ترس (افرادی که سعی می‎کنند نسبت به یک چیز خاصی نوعی هشدار عمومی یا ترس در عموم ایجاد کنند) را مجدد مورد خطاب قرار داد.

این مدیر ارشد اجرایی با این گفته شروع می‎کند که صاحبین دستگاه‎های آیفون و آیپد به اندازه کافی در رابطه با امنیت دستگاه‎های خود با وجود “اخبار همیشگی” که از هک و نفوذ‎های امنیتی به صورت آنلاین وجود دارد، نگران نیستند. شاید این امر بخاطر این باشد که این “اخبار همیشگی” مربوط به طیف وسیعی از مشتریان iOS نمی‎شوند، یعنی افرادی که جیل بریک انجام نمی‎دهند، از فروشگاه‎های غیرمطمئن فروش اپلیکیشن خرید نمی‎کنند یا اپلکیشن‎های غیر مطمئن را قبول نمی‎کنند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 91 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)

برای امنیت بیشتر اسمارت فونها و یا کلا گجت های همراه، باید کمی فراتر برویم! پس از حضور Touch ID خیلی از کاربران به امنیت نسبی گجت ها امیدوار شده بودند تا اینکه در نمایشگاه MWC 2015 فناوری جدید iris معرفی شد. این نرم افزار امنیتی، از یک فناوری جدید به نام Delta ID بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد تا از چشمانتان به جای رمز عبور استفاده کنید.

سیستم Delta ID iris یک نرم افزار شناسایی است که با اسمارت فون، تبلت و لپ‌تاپ کار می‌کند. سخت افزار این سیستم یک محصول مینیاتوری است که از یک LED و دوربین مادون قرمز تشکیل شده است. این تجهیزات از الگوهای خاص iris برای عبور از پسورد شما استفاده می‌کنند. انجام تنظیمات ActiveIRIS بر روی تلفن همراه بسیار آسان است و کاربران می‌توانند به راحتی نمونه‌ای از هر دو چشم خود تهیه کرده و بر روی آن ذخیره کنند. این قالب‌ها در تلفن همراه شما ذخیره شده و می‌تواند از فاصله 50 متری، با و بدون عینک چشمان شما را شناسایی کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

اینکه سایتی معتبر، معروف و پرکاربر است، دلیل نمی‌شود در استفاده از آن خطری متوجه ما نباشد. در هر دقیقه صدها ساعت فیلم و بی‌اندازه تبلیغات در این سرویس ویدئو آپلود می‌شود و همین اعداد نشان‌دهنده آن است که چه حجمی از اطلاعات باید توسط یوتیوب بررسی‌شده و از فیلتر بگذرد. از این‌ها گذشته گاها لینک‌هایی پیوست این ویدئوها شده و یا در پایین آن قرار داده می‌شود، که کاربر را گمراه کرده و به بدافزارها مبتلایش می‌کند. این‌ها را نگفتیم که بگوییم یوتیوب سایت مخربی است یا امنیت پایینی دارد، بلکه هدف آن است که نشان دهیم حتی در سایت‌ها معتبر و مطرحی چون یوتیوب نیز از شر بدافزارها در امان نیستیم.

اقدامات معمول و اولیه‌ای که در مقابله با این خطرات می‌توانیم اتخاذ کنیم عبارت‌اند از:

بر روی لینک‌هایی که وعده دانلود رایگان فیلم را می‌دهند، کلیک نکنید.

هیچ‌وقت از سایت‌هایی که از آن‌ها مطمئن نیستید دانلود نکنید.

در مورد فیشینگ اطلاعات کسب کنید.

از برنامه مناسبی برای حفاظت در برابر بدافزارها استفاده کنید.

حال که دانستید برای حفاظت از خود چه باید کرد بیایید به چند نمونه از دام‌های گسترده شده نگاهی بیندازیم .پس در ادامه با اورژانـــس آی تـــی همراه باشید....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 71 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

در زندگی های امروزی کمتر کسی پیدا می شود که از اینترنت استفاده نکند در حالی که روز به روز به تعداد افرادی که از این فناوری استفاده می کنند افزوده می شود. حتما شما هم در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می کنید و همیشه دلشوره این را دارید که وای فای شما هک نشود، و یا اینکه دوستانتان از شما رمز وای فای شما را بخواهد و شما هم برای اینکه دوستانتان ناراحت نشود رمز وای فای خود را در اختیارشان قرار می دهید. اورژانس آی تی ترفندی را برای شما آماده کرده است که پسورد وای فای خود را به هر یک از دوستانتان که مایل هستید بدهید بدون اینکه نگران باشید که حجم اینترنت شما را تمام کند. در این آموزش قصد این را داریم که به شما آموزش دهیم فقط خود شما بتوانید از وای فای استفاده کنید و دسترسی به وای فای خود را محدود کنید و فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. در این آموزش حتی کسانی که وای فای شما را هک می کنند نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. پس بهتر است مرحله به مرحله همراه اورژانس آی تی باشید و امنیت وای فای خود را چند صد برابر کنید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 82 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

هکر یا هکرهای سعودی با حمله به حساب های شبکه عرب زبان العالم در سایت های توییتر و یوتیوب، کنترل آنها را در دست گرفته‌اند.

هکر یاد شده با نام مستعار cyber motion بعد از هک کردن دو حساب کاربری وابسته به شبکه العالم در سایت توییتر تصاویری از حکام  سعودی را در این صفحه جایگزین کرده و به سرعت در حال انتشار اخباری کذب در مورد تحولات منطقه و از جمله تحولات کشورهای یمن، سوریه و … است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 110 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

آیا می‎دانستید: به جز کامیپوتر، گوشی هوشمند و تبلت، مودم یا روتر بی‎سیم هم مستعد هک شدن هستند؟ برای اطلاعات بیشتر به پاراگراف بعدی بروید تا با ابزاری که می‎تواند به راحتی کمک کند تا تشخیص بدهید روترتان دستکاری شده است یا خیر، آشنا شوید.

ابزارهای زیادی برای کامپیوترها وجود دارند که تعیین می‎کنند آیا دستگاه ما ربوده شده است یا خیر و همچنین ابزارهایی هم هستند که مطمئن می‎شوند که هیچ چیزی شبیه به هک شدن روی کامپیوترهای ما ممکن نباشد؛ البته برای بیشتر مواقع. مسیریاب‎ها البته به همین اندازه در مقابل تلاش‎های مجرمان سایبری آسیب پذیرند و حتی شاید بیشتر آن هم به دلیل غفلت و فقدان آگاهی در این‎باره. از آنجایی که کاربران به مسیریاب‎هایی که به آن متصل‎اند اهمیتی نمی‎دهند، یک کانون پر خطر می تواند این مسیریاب‎ها را در به صورت طولانی مدت در ریسک قرار بدهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 60 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)

حتما برای شما هم پیش آمده که در برهه هایی از زندگی احساس نادیده گرفته شدن از سوی عزیزانتان را نموده اید، اگر اینگونه است باید بگوییم که جمع کثیری از کاربران مک نیز این روزها چنین احساسی را تجربه می کنند.

اپل اعلام نموده شکاف امنیتی بسیار مهمی را در OS X کشف کرده، منتها آن را صرفا از روی جدیدترین نسخه های مک برطرف خواهد کرد و در همین راستا هم روز گذشته پچ مربوط به نسخه Yosemite را ارائه کرد.

 

این شکاف امنینی به هکرها امکان می دهد با استفاده از در پشتی به اپلیکیشن preferences یا همان تنظیمات سیستم دسترسی پیدا کرده و نقش مدیر آن (administrator) را در اختیار بگیرند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 76 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)

نیروهای اف بی آی در آمریکا روز گذشته اعلام کردند مهاجمان وابسته به گروه تروریستی داعش به وب‌سایت‌هایی که از پلاگین‌های آسیب پذیر وردپرس استفاده می‌کنند، حمله کرده‌اند.

وردپرس از جمله سیستم‌های محبوب برای مدیریت محتواست که برنامه‌نویسان ثالث حدود ۳۷ هزار امکانات مختلف به آن افزوده‌اند، اما بسیاری از آنها دارای آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند که باعث می‌شود وب سایت‌ها هم دچار مشکل شوند.

این حفره‌ها به هکرها امکان می‌دهد تا به سایت‌ها دسترسی غیرمجاز پیدا کنند، کدهای مخرب یا بدافزارهایشان را به سایت‌های هدف بیفزایند و مشکلات متعددی را از این طریق به وجود آورند. از جمله سایت‌هایی که از همین طریق دچار مشکل شده‌اند می‌توان به سایت‌های خبری، سایت های وابسته به موسسات مذهبی و تعدادی از سایت‌های دولتی و تجاری اشاره کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 93 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

مقامات اطلاعاتی اعلام کردند ادوارد اسنودن برای دستیابی به مدارک و اسناد فوق‌محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از نرم‌افزار بسیار معمولی و رایجی استفاده کرده‌است.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، این افشاگری جدید درباره ابزار‌های مورد استفاده اسنودن پرسش‌های جدیدی را درباره کارامدی سیستم امنیتی درونی آژانس امنیت ملی آمریکا مطرح کرده‌است.

مقامات آمریکایی نام نرم‌افزار مورد استفاده اسنودن در سرقت این اسناد را فاش نکردند اما احتمال می‌رود این نرم‌افزار چیزی شبیه به برنامه Googlebot،‌برنامه‌ای که شرکت گوگل از آن برای ایجاد لیست از صفحات جدید وب استفاده می‌کند و یا Wget،‌نرم‌افزار مورد استفاده بردلی منینگ برای دانلود فایل‌های محرمانه‌ منتشرشده در ویکی‌لیکس باشد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 69 سه شنبه 04 فروردین 1394 نظرات (0)

ابتدای همین هفته بود که مایکروسافت اعلام کرد: قصد دارد نسخه‌های غیرقانونی ویندوز را نیز به صورت رایگان، به ویندوز ۱۰ آپدیت ‌کند. یعنی حتی اگر ویندوز نصب شده یک کپی غیرقانونی هم باشد، بدون پرداخت هیچ مبلغی واجد شرایط دریافت این آپدیت خواهد بود. در ابتدا معلوم نبود که مایکروسافت این سیاست را برای همه استفاده کنندگان نسخه‌های غیرقانونی درپیش گرفته یا فقط برای چین است؛ اما سایت خبری ZDnet تایید کرد که این آپدیت مختص چین نبوده و در تمام دنیا قابل دریافت است.

به گفته وبسایت Ars Technica، آپدیت ویندوز ‌۱۰، برای استفاده کنندگان نسخه‌های غیرقانونی، آن‌گونه که انتظار دارند خبرهای خوبی به همراه نخواهد داشت.
در ظاهربه نظر می‌رسد این آسان گرفتن مایکروسافت، افراد بیشتری را به نصب کپی‌های غیرقانونی ویندوز ۷ و ۸، و سپس ارتقای رایگان به نسخه نهایی و قانونی ویندوز ۱۰ تشویق نماید ولی به محض این‌که آپدیت روی نسخه‌های غیرقانونی نصب شود، مایکروسافت آن کامپیوترها را به عنوان غیر‌قانونی و غیر‌اصلی شناسایی خواهد کرد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 95 یکشنبه 02 فروردین 1394 نظرات (0)

چنانچه می خواهید یک فایل مستند را به شکل کامل از هرگونه تغییرات مصون دارید، باید آن را به وسیله یک گذرواژه محافظت نمایید.محافظت از یک فال مستند به این معنی است که کاربران قادر به دیدن متن بوده اما از امکان ایجاد تغییر در آن محروم خواهند بود.

پس در ادامه با اورژانس آی تی همراه باشید .....

 
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

مهم نیست از آیفون خود بوسیله ی اثر انگشت محافظت می نمایید و یا پین کد، زیرا ظاهراً به تازگی روشی پیدا شده که از طریق آن هر کسی می تواند این شیوه های امنیتی ارائه شده در اسمارت فون اپل را دور زده و به اطلاعات درون آن دست پیدا کند.

اینترنشنال بیزنس تایم در گزارشی آورده که هک کردن آیفون با استفاده از وسیله ای که تنها ۱۲۰ پوند قیمت دارد و هر کسی می تواند آن را از طریق اینترنت تهیه نماید به سادگی امکان پذیر است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 91 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

شرکت سرویس دهنده پست الکترونیک یاهو اعلام کرد که با توجه به اینکه هیچکس نمی‌تواند کلمه عبور یاهوی خود را به خاطر بسپارد، قصد دارد کلمه عبور را به طور کلی حذف کند.

یاهو سرویسی راه‌اندازی کرده است که به جای دریافت کلمه عبور معمول از کاربر، یک کلمه عبور چهار کاراکتری را به موبایل وی ارسال می‌کند.

یاهو این سرویس جدید را با نام کلمات عبور «on-demand»راه‌اندازی کرد که به کاربر اجازه می‌دهد به جای به خاطر سپردن کلمه عبور، با استفاده از یک کلمه عبور کوتاه که این شرکت به موبایل وی ارسال می‌کند، به حساب یاهوی خود وارد شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 123 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

گم شدن اسمارت فون یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است که روزانه نیز به میزان زیادی اتفاق می‌افتد. با گران شدن روز افزون اسمارت فون‌ها این مشکل نیز افزایش پیدا می‌کند و تقریبا تبدیل به یک دغدغه در بین کاربران شده است و از آن جایی که بیشتر افراد بر روی اسمارت فون خود قفل و پسورد می‌گذارند پس برای یابنده اسمارت فون نیز در حقیقت میسر نیست تا شماره تماس شما را پیدا کند و یا به مخاطبان شما دسترسی پیدا کند و برای بازگرداندن گوشی شما اقدامی را انجام دهد.

اما از آن جایی که هیچ چیزی در اندروید غیر قابل دسترس نیست پس این امکان نیز وجود دارد که شما برخی اطلاعات را در صفحه قفل گوشی قرار دهید تا در صورت گم شدن گوشی یابنده بتواند آن را دوباره به شما از طریق آن اطلاعات باز گرداند.

انجام این کار چندان هم سخت نیست اما کاربران تازه کار می‌توانند از طریق آموزش زیر که بر روی اندروید 5.0 انجام شده است از این ترفند مطلع شوند پس با اورژانس آی تی همراه باشید......

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 76 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

مایکروسافت هشدار داده که کاربران سیستم عامل ویندوز هم در خطر حملات ناشی از آسیب‌پذیری فریک هستند؛ مشکلی که جهان فناوری را به دردسر انداخته است.

آسیب پذیری یاد شده باعث می شود داده های کاربران در زمان اتصال به سایت های مختلف به سرقت رود و حریم شخصی کاربران در معرض خطر قرار بگیرد. پیش از این تصور می شد مشکل یاد شده تنها مربوط به رایانه های مک و همین طور مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. اما ظاهرا دامنه ان گسترده تر از حد تصور است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 50 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

شاهین‌های صحرایی گروه جدیدی از حملات اینترنتی مخرب در خاورمیانه هستند که موجبات اقدامات جاسوسی در منطقه را فراهم کرده‌اند.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) در گزارشی اعلام کرد: شاهین‌های صحرایی گروه جدیدی از حملات اینترنتی مخرب در خاورمیانه است. این گروه، از ابزارها و تکنیک های بومی خود در جهت اجرای حملات بهره می‌برند. اولین اقدامات این گروه در سال ۲۰۱۱ مشاهده شده و گروه مذکور اولین آلودگی خود را در سال ۲۰۱۳ اجرا کرد و در پایان سال ۲۰۱۴ و اوایل ۲۰۱۵ نیز این گروه بسیار فعال بوده است. قربانیان این حملات در چه مناطقی قرار دارند؟ بیش از ۳۰۰۰ قربانی در حدود ۵۰ کشور شناسایی شده که بیشتر آنها در فلسطین، مصر، رژیم صهیونیستی و اردن قرار داشته اند. چه کسانی قربانی حملات هستند؟ این حملات چندین دسته از قربانیان را مورد هدف قرار داده اند : سازمان های دولتی و نظامی، حوزه های سلامت، مبارزه با پولشویی، موسسات مالی و اقتصادی، موسسات تحقیقاتی و نیروگاهی و … نحوه آلودگی قربانیان به چه صورتی بوده است؟ نویسندگان بدافزار از تکنیک های متنوع و روش های مهندسی اجتماعی جهت ارسال فایلهای آلوده به قربانیان استفاده کرده‌اند

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 64 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

به نظر شما آیا کارهایی که برای امنیت مودم خود انجام داده اید کارهای مطمئنی هستند و دیگر کسی نمی تواند از مودم شما سوء استفاده کند ؟ فقط فعال کردن رمز گزاری WEP و یا مخفی کردن SSID و همچنین فیلتر کردن MAC address  کافی نیست ! حتی اگر از یک رمز قوی هم استفاده کنید باز هم راه هایی برای عبور از تدابیر امنیتی شما برای دیگران وجود دارد.

برای تامین امنیت مودمتان بهترین کار این است که از تمام امکاناتی که برای رمز گزاری دستگاه شما قرار داده شده اند استفاده کنید .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

همانطور که همه می دانیم استفاده از Wi-Fi رایگان که معمولا در فرودگاه ها یا کافی شاپ ها عرضه می شوند برای انجام کارهای مهم مثل حواله های بانکی یا انجام ثبت نام های محرمانه مناسب نیستند و گاها خطراتی هم به دنبال دارند . همیشه به ما توصیه شده است تا از انجام امور مهم خود در این مکان ها بپرهیزیم .  اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که دلیل این موضوع چیست ؟ با وجود اینکه در هر ارتباط اینترنتی تمام بسته های ارسالی و دریافتی برای گیرنده و فرستنده کد گذاری می شوند، اما چرا این WiFi ها امن نیستند ؟

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 101 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

پژوهشگران انگلیسی ویروس رایانه ای ساخته اند که می تواند شبکه های وای فای بدون رمز عبور را هدف قرار داده و مانند ویروس سرما خوردگی به راحتی شیوع یابد.

 ویروس جدید دانش پژوهان دانشگاه لیورپول که در آزمایشگاه ساخته شده ، می تواند به نقاط ضعیف در شبکه وای فای یورش ببرد و مانند یک آنفلوانزا به آنها سرایت کند.

این ویروس ” Chameleon” (سوسمار کوچک) نام دارد و پژوهشگران دانشکده مهندسی برق، الکترونیک و علوم رایانه  قصد دارند با آن در آنچه که شبکه ربایی نام گرفته، یک گام به جلو بردارند.

اگرچه جزئیات کافی در مورد سوسمار کوچک منتشر نشده است اما اساسا این ویروس به نقاطی از شبکه وای فای حمله می کند که رمز عبور ندارند. این رمز عبور از آنچه که کاربر برای دسترسی به شبکه وای فای در منزل یک دوست یا کافی شاپ استفاده می کند متفاوت است و اغلب نامتغییر باقی می ماند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

یک شرکت رایانه‌ای فعال در حوزه امنیت، عینکی طراحی کرده که باعث نامرئی شدن شما در برابر دوربین‌ها و نرم افزارهای تشخیص هویت می‌شود.

شرکت AVG می گوید این عینک های نامرئی کننده با هدف کاهش کارآیی نرم افزارهای تشخیص چهره افراد و ایجاد اختلال در عملکرد آنها طراحی شده اند.
عینک های مذکور از دو فناوری مادون قرمز و یکپارچه سازی با سیستم بازتابنده برخوردارند که تشخیص چهره کاربر را ناممکن کرده و از افشای هویت افراد از طریق دوربین ها و نرم افزارهای جاسوسی جلوگیری می کنند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

چه کسی می تواند این تعداد بیشمار سایت با اسامی رمزی که از ما خواسته شده به همراه جزئیات ثبت نامی ما را به خاطر داشته باشد ؟
و چگونه ما مطمئن میشویم که آنها به دست مجرمین نمی افتد ؟ یک پاسخ استفاده از برنامه مدیریت رمز عبور LastPass – است LastPass – سرویسی است که ID امن در کامپیوتر شما و کلمات عبور شما را به یاد داشته و ورود شما به سایت های مورد علاقه تان را انجام میدهد .

تمام حساب های سایت هایمان و اطلاعاتی که در مورد خودمان وارد کرده ایم را در پایگاه داده های خود نگه داشته و محافظت میکند . ما دراینجا به شما نشان می دهیم که چگونه بتوانید راه های بهتری برای محافظت از رمز های عبورتان انتخاب کنید و همچنین دلایل استفاده از LastPass و نصب آن و چگونیگی استفاده از ان را نشان خواهیم داد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (1)

باگ zero-day اینترنت اکسپلورر ، راه را برای خرابکاری هکر ها باز نگاه داشته است . به تازگی مایکروسافت اقدام به انتشار پچ جدید امنیتی نموده است.

مایکروسافت به تازگی پچ جدیدی را برای مقابله با باگ های اینترنت اکسپلورر منتشر نموده است . مایکروسافت اعلام کرده است کسانی که آپدیت اتوماتیک آنها فعال است لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهند . همانطور که می دانید مایکروسافت چندی پیش ، به روزرسانی ویندوز  ۱۲ ساله ، xp را برای همیشه متوقف نمود . اما اعلام نموده است کسانی که به روزرسانی ویندوز xpشان فعال است نیز این پچ را به صورت خودکار دریافت خواهند نمود .

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 43 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

چندی پیش همانطور که گفتیم معلوم شد که ممکن است در اثر یک اشکال امنیتی عمده در اینترنت در دو سال گذشته اطلاعات شخصی و رمزهای عبور کاربران را در اختیار هکرها قرار گرفته باشد.

هنوز معلوم نیست این نقص نرم‌افزاری تا چه حد مورد استفاده قرار گرفته است، اما آنچه مسلم است این است که این نقص یکی از بزرگترین مسائل امنیتی است که اینترنت تاکنون با آن مواجه بوده است. بروس اشنایر، کارشناس امنیتی، این اشکال را “فاجعه‌بار” می‌داند و درباره وخامت آن می‌گوید: “بین ۱ تا ۱۰ به آن نمره ۱۱ می‌دهم.

 

 

ادامه مطلب....

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

هکرهای عضو گروه lizard-squad در اعتراض به ناتوانی شرکت لنوو برای حذف بدافزار سوپرفیش از رایانه‌های تولیدی خود به وب سایت آن حمله کرده‌اند.

کاربرانی که در روزهای قبل به وب سایت این شرکت مراجعه کرده‌اند با تصویر یک نوجوان کم سن و سال مواجه شده‌اند که با سگی در اتاقش نشسته و هدفونی نیز بر روی سرش قرار دارد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 72 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

یکی از مدیران ارشد شرکت سمانتک از پایان روزهای خوب قدیمی خبر داد و گفت: نرم‌افزارهای ضدویروس دیگر کارآیی ندارند و باید مرده به حساب بیایند!

یکی از مدیران ارشد شرکت سمانتک از پایان روزهای خوب قدیمی خبر داد و گفت: نرم‌افزارهای ضدویروس دیگر کارآیی ندارند و باید مرده به حساب بیایند. این نرم‌افزارها که باید مرتبا به روز شوند، سرعت عملکرد رایانه را مرتبا کند و کندتر می کنند و به راحتی توسط هکرها و ویروس نویسان از کار انداخته می شوند شرکت سمانتک سازنده ضدویروس مشهور نورتون را هم خسته و مجبور به تغییر استراتژی امنیتی کرده اند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 72 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

با استفاده از این ترفند میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و از طریقی ترفندی ساده فایلهای خود را مخفی سازید.

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و از طریقی ترفندی ساده فایلهای خود را مخفی سازید. جالبی این ترفند اینجاست که همگی افراد میتوانند آیکون این فایل را مشاهده کنند اما فقط فقط خود شما قادر خواهید بود که آن را اجرا یا نمایش دهید. همچنین با این کار دیگر فایل مورد نظر در Search ویندوز نیز نمایان نخواهد شد.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 74 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

تا سال ۲۰۱۳ شرکت «بلک‌بری» (BlackBerry) تنها تولیدکننده دستگاه‌های موبایل بود که توسط ارتش آمریکا برای استفاده‌های نظامی تأیید شده بود. اما در میانه سال ۲۰۱۳ وزارت دفاع ایالات متحده فرآیند تأیید دیگر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های موبایل برای استفاده کارکنان خود را آغاز کرد که البته یکی از نخستین کمپانی‌ها سامسونگ بود.

سامسونگ سیستم امنیتی اندرویدی‌اش را KNOX می‌نامد که به امنیت بالای خود مشهور است، اما در ماه نوامبر سال گذشته بود که این شرکت کره ای نیز اعلام کرد قرارداد همکاری با بلک‌بری برای افزایش امنیت پلتفرم خود منعقد کرده است.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 68 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

خیلی ها در فضای مجازی از اکانت ایمیل گوگل یا همان Gmail برای ایمیل زدن و کارهای روزمره استفاده می کنند و اکانت گوگل هم به خیلی سرویس های دیگه مرتبط هست مثل YouTube , Google Plus و … پس بهتر است از حداکثر امنیت برای Gmail استفاده کنیم.در اینجا ۵ نکته ی اساسی برای امن تر کردن اکانت گوگل به شما خواهیم گفت.

پس با اورژانس آی تی همراه باشید....

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 36 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

پروژه عظیم امریکا روی اینترنت شروع شد وامریکا با هدف مبارزه با کلاهبرداری پروژه شناسنامه دار کردن کاربران اینترنت را به طور آزمایشی راه انداخت.

در سال ۲۰۱۱ حکومت در یک پروژه ملی، شناسنامه دار کردن امریکایی های آنلاین از طریق سایتهای مختلف بر اساس آنچه OpenID نامیده شد را تعریف کرد.

آنچه امریکا به آن Universal Internet ID می گوید در واقع صدور کد شناسایی منحصربفرد برای هر کاربر عضو اینترنت است که بوسیله آن کاربر روی شبکه جهانی تردد می کند و از ماه می (با در نظر گرفتن جایزه ۲٫۴ میلیون دلاری برای مقامات دو ایالت) در پنسیلوانیا و میشیگان شروع شده است.

 

 

ادامه مطلب....

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 5,691
  • بازدید سال : 21,507
  • بازدید کلی : 595,820
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی