loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 77 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت سونگزا تازه‌ترین شرکتی است که توسط گوگل خریداری شده است. این شرکت نوپا در زمینه ارائه خدمات پخش اینترنتی موسیقی فعال است.

کاربران سونگزا می‌توانند با استفاده از مضامین و فاکتورهای مختلف مانند حال و هوایشان در آن لحظه خاص یا حتی وضعیت آب و هوای محلی موسیقی مورد علاقه خودشان را خلق کنند. تولید موسیقی با استفاده از الگوریتم‌های مختلف و بر مبنای علائق انسان‌ها انجام می‌‌شود.

شرکت اپل هم چندی قبل شرکتBeats Music را خریداری کرده بود که خدمات مشابهی به کاربران اینترنت ارائه می‌دهد. گوگل اعلام نکرده که برای خرید این شرکت چه مبلغی پرداخت کرده، اما گفته می‌شود این رقم حدود ۱۵ میلیون دلار بوده است. مذاکرات دو طرف از یک ماه پیش در جریان بوده است.

الیاس رومن بنیانذگار سونگازا اعلام کرده که قرار نیست تغییرات سریعی در خدمات این شرکت اتفاق بیفتد ولی فناوری های ابداع شده سونگازا به گوگل کمک می کند تا برخی سرویس های خود مانند یوتیوب و Google Play را ارتقا دهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 57 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

شاید تا کنون با ایمیل های زیادی از طرف شخصی که نمیشناسید یا شاید میشناسید و احساس می کنید ایمیل هایش جز مزاحمت چیزی ندارد مواجه شده باشید،در جیمیل معمولا ایمیل ها رو SPAM می کنید و به SPAM Box ارسال میشوند.

بانک سرمایه گذاری حکم دادگاه را برای جلوگیری از نقض قوانین یک فرستنده مجازی صادر کرد. به درخواست گوگل برای جلوگیری از جعل و بمباران های ایمیلی گزینه Block را به جیمیل افزود که به موجب آن با فعالسازی گزینه Block ارسال ایمیل از طریق یک فرستنده مسدود می گردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این درخواست از سوی بانک مرکزی ایالات متحده به دادگاه ارسال شد تا داده ها و اطلاعات کاربران اینترنتی بانک بیشتر احساس امنیت مالی کنند.

سخنگوی گوگل نیز گفت شرکت هایی که به ارسال این ایمیل ها می پردازند درواقع بازارکاسبی برای خود راه انداخته اند که کاربر با ورود به یه وب سایت و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در وب این اطلاعات ذخیره شده و شرکت موردنظر با دسترسی به اطلاعات کاربران ایمیل هایی صرفا جهت تبلیغات خود برای کاربران ارسال می کند.

یکی از این دامنه ها a@gs.com است که به نام a@gmail.com اطلاعات کاربران را در پایگاه داده خود ذخیره و از آنها برای تبلیغات خود استفاده می کند اگرچه اطلاعات بانکی یک کاربر بسیار محرمانه است اما هنوز قانون مشخصی برای سطح دسترسی به این وبسایت ها و شرکت ها معین نگردیده است.

گوگل در تلاش است تا با جلوگیری از نقض حریم خصوصی کاربران و افزودن گزینه Block ایمیل های یک فرستنده را مسدود کند. غول جستجوگر اینترنت بدنبال راه هایی برای افزایش امنیت کاربران خود است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 91 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

یکی از برتری های SSDجامد نسبت به هارد دیسک های معمولی مقاومت بیشتر آنها در برابر شرایط نامساعد محیطی و شوک های الکتریکی است. علت آن هم عدم استفاده از قطعات جدا شونده است. چنین مزیتی موجب می شود تا این حافظه برای استفاده در زمینه های صنعتی و نظامی – که ممکن است در آنها شرایط عادی کاری وجود نداشته باشد- بسیار کارا باشد. از دیگر مزیت های هارد دیسک جدید بی صدا بودن آنها در زمان کار است و گرمای تولید شده توسط آنها در مقایسه به حافظه های سنتی بسیار کمتر است.

SanDiskهای Extreme جامد با عملکرد عالی خود بیشترین طرفداران را در میان هارددرایوهای جامدSSD در بازار را دارند اما به اندازه کافی جذاب نیستند و برای اولین بار است که ۱۰سال گارانتی را در بین این نوع را دارا هستند.

 

 

ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 33 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت اعلام کرده که در تلاش برای طراحی نسخه‌ای خاص از برنامه اداری آفیس به منظور استفاده بر روی تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید است.

از سال گذشته آفیس اندروید برای استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند عرضه شد، اما این شرکت وعده داده که نسخه‌ای از آفیس را برای استفاده بهینه کاربران تبلت‌ها در اختیار آنان قرار دهد.

قرار است نسخه پیش نمایش این آفیس در قالب برنامه‌ای خاص در دسترس علاقمندان قرار بگیرد و پس از دریافت بازخوردها و رفع نقص های احتمالی نسخه نهایی در اوایل زمستان عرضه شود.

علاقمندان به استفاده از نسخه پیش نمایش می‌توانند با مراجعه به وب سایت SharePoint برای کاربرد آن ثبت نام کنند. این نسخه در اختیار تمامی ثبت نام کنندگان اعم از افراد و شرکت‌ها قرار می‌گیرد. همچنین علاقمندان به طراحی برنامه‌های کاربردی سازگار با این آفیس می‌توانند ظرف چند هفته آینده این کار را آغاز کنند.

رابط کاربری این نسخه از آفیس تفاوت چندانی با نسخه گوشی‌های همراه ندارد و عمدتا بر مبنای نسخه ای از آفیس که قرار است در سال ۲۰۱۵ برای ویندوز عرضه شود، بهینه سازی شده است. مایکروسافت همچنین از عرضه نسخه سازگار با سیستم عامل مک برنامه آفیس در سال جاری میلادی خبر داده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 133 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

همان طور که می دانید Google Maps یکی از معتبرترین نقشه های موجود برای موقیعت یابی است، این برنامه به صورت پایه بر روی اکثر گوشی های اندرویدی نصب است. بسیاری از کاربران فکر می کنند که فقط از این برنامه می توان به صورت آنلاین استفاده کرد.یکی از مشکلات اساسی در مکان یابی آنلاین عدم دسترسی به بستر اینترنت در همه جا و هر زمانی است.

صرفه جویی در استفاده ازاینترنت و نقشه های گوگل برای دسترسی آفلاین یک کار مفید بنظر می رسد.، بنابراین شما می توانید جاده ها در حال حرکت و حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستید مناسب باشد.

شما می توانید با اتصال به اینترنت و دریافت تمامی نقشه های مسیر موردنظر آنها را ذخیره کرده و سپس در هر زمانی که به آن ها نیاز داشتید بدون اتصال به اینترنت آنها را مشاهده کنید.

این فرایند در هر دو سیستم عامل iOS و Android یکسان است.

ابتدا شما بایستی نسخه iOS و آندروید خود را بروزرسانی کنید که در حال حاضر برای iOS نسخه۳٫۰ و برای آندروید نسخه ۸٫۰ موجود است.اکنون به Google Map مراجعه کرده و می بینید که با آپدیت بودن نسخه سیستم عامل Map براحتی باز می شود.

در این جا دوروش وجود دارد که یک بخش آن برای استفاده مناسب نیست پس در قسمت تنظیمات یا SETTINGS ضربه زده تا صفحه برای شما باز شود اکنون منطقه موردنظر خود را در نوار جستجو تایپ کرده و آن را بیابید سپس روی OK MAP ضربه بزنید.

پس از آن نقشه بر روی گوشی شما ذخیره شده و میتوانید بدون استفاده از شبکه اینترنت نقشه را باز کنید و بر روی آن زوم کرده و نواحی مختلف آن منطقه را مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید که هر نقشه ذخیره شده بر روی دستگاه شما فقط به مدت ۳۰ روز باقی می ماند. احتمالا، پس از آن برنامه برای پاکسازی نقشه های ذخیره شده قدیمی را پاک می کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 89 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

اپل در آداپتورهای رایانه‌های جدید مک‌بوک پرو از قابلیت جدیدی استفاده کرده که امنیت آن را در زمان استفاده در منزل یا محل تضمین می‌کند.

قیمت این آداپتور که البته خرید آن توسط کاربران اختیاری است تنها ۴۹ دلار است. با استفاده از آداپتور یاد شده یک پورت قفل خاص کینگستون به دستگاه اضافه می شود. برای عملیاتی کردن این قابلیت  نیاز به استفاده از هیچ ابزار خاصی نیست. اما با فعال کردن آن نه تنها می‌توان از رایانه به طور فیزیکی حفاظت کرد، بلکه همچنین دسترسی به فایل‌های ذخیره شده بر روی آن برای دیگران غیرممکن می‌شود.

همچنین با این کار افراد دیگر نمی‌توانند حافظه دستگاه یا دیگر ابزار جانبی را از آن جدا کنند. اپل می‌گوید این آداپتور با اکثر قفل‌های استاندارد کینگستون سازگاری دارد.

طراحی این قفل در واکنش به نگرانی‌های بسیاری از کاربران در مورد سرقت رایانه های مک بوک پرو صورت گرفته و با توجه به گرانی این رایانه‌ها پرداخت چنین رقمی برای قفل یاد شده منطقی به نظر می‌رسد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 67 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

در چند سال گذشته، ناسا مشغول به کار بر روی یک موشک قدرتمند به نام سیستم پرتاب فضایی که برای ماموریت به ماه، مریخ و دیگر نقاط دور از سیاره زمین بوده پژوهش می کند.

در حالی که این موشک کاملا آماده شده بروس ویلیس از بازیگران مطرح هالیوود سرمایه گذاری خود را روی این موشک قرار داده . این قرارداد که معامله ای با شرکت هواپیمایی بوئینگ رقم خورده مبلغی به مقدار۲۸۰۰۰۰۰۰۰۰دلار به تصویب طرفین رسیده که ساخت مرحله اصلی و هسته این موشک فضاپیما بر عهده شرکت بوئینگ است.۳۰۰۰کارشناس در سیستم ارتباطات هوایی در ۱۱محور مختلف بر روی این پروژه نظارت و پژوهش می کنند.این موشک به چند قسمت تقسیم شده که بخش وسط آن از یک هواپیمای بوئینگ بهره می برد که اندازه ای به میزان یک برج ۲۰۰متری را داراست. مصرف سوخت این موشک فضاپیما از هیدروژن مایع برودتی و اکسیژن مایع است.

آخرین باری که ناسا یک فضاپیما غول پیکر طراحی کرده است به سال ۱۹۷۰باز میگردد که برد آن تا سیاره زحل بیشتر نبوده و بسیاری از فضانوردان را به ماه نیز ارسال کرد. این آژانس در نظر دارد ۶۸۰۰۰۰۰۰۰۰دلار وجوه مالی خود را از سال۲۰۱۴تا۲۰۱۸ به این پروژه اختصاص دهد و امیدوار است که این موشک در سال ۲۰۱۷ بدون سرنشین به اکتشافات بیشتری دست یابد که اگر این اتفاق رخ دهد SLS می تواند شروع به ارسال فضانوردان و حتی انسان به مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی تا سال۲۰۲۱ نماید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

شهروندان ایالت بوستون آمریکا از این پس می‌توانند در زمان نشستن بر روی نیمکت‌های پارک‌ها گوشیهایشان را نیز شارژ کنند.

این نیمکت ها که صوفا نام گرفته اند مجهز به پورت های USB هستند که از طریق آنها می توان گوشی تلفن همراه را شارژ نمود. نیمکت های مذکور انرژی مورد نیاز برای شارژ گوشیها را از نور خورشید تامین می کنند.

کاربران از همین طریق می توانند به اینترنت بی سیم متصل شوند و اطلاعات محلی مانند کیفیت هوا و میزان سروصداهای ناهنجار محیطی را نیز آپلود کرده و در اختیار مسئولان محلی قرار دهند. تا به حال دو مدل از این نیمکت ها در دو پارک شهر بوستون نصب شده و قرار است در آینده بر تعداد آنها افزوده شود.

طراحی این نیمکت ها به طور مشترک توسط Changing Environments صورت گرفته است. این شرکت توسط سه زن دانش آموخته دانشگاه MIT تاسیس شده که سی و چند ساله بوده و به ترتیب در زمینه طراحی، مهندسی الکترونیک و بازاریابی تخصص دارند. هر سه نفر اصالتا آلمانی هستند. کشور آلمان در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق سابقه طولانی و درخشانی دارد.

به نظر می رسد یکی از اهداف اجرای این طرح ترغیب مردم آمریکا به استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع قابل اتکای تامین انرژی است. همچنین با ارسال اطلاعات در مورد کیفیت هوا و انرژی های تجدیدپذیر مردم عادی علاقه بیشتری به این موضوعات پیدا خواهند کرد.

گفتنی است پشتیبانی فنی از این طرح توسط شرکت مخابراتی وریزون صورت گرفته و شرکت سیسکو هم هزینه نصب اولین نیمکت را پرداخت کرده است. بررسی ها نشان داده که روزانه بین ۱۲ تا ۲۰ نفر از این نیمکت ها استفاده کرده اند. شارژ کامل هر گوشی از این طریق به طور متوسط دو ساعت زمان می برد

 

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 89 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

با عرضه نسخه جدیدی از سیستم عامل متن باز لینوکس موسوم به CoreOS Managed Linux انتظار می‌رود صاحبان مشاغل این سیستم عامل را جدی‌تر بگیرند .

هزینه نصب این سیستم عامل بر روی رایانه‌های سرور در ماه به ازای هر ۱۰ سرور صددلار اعلام شده است.

طراحان این سیستم عامل معتقدند با نصب آن بر روی سرورها، بسیاری از دغدغه‌های قبلی مدیران شبکه‌ها برطرف خواهد شد، زیرا این سیستم عامل هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که به طور خودکار به روز شده و مشکلاتش را برطرف می‌کند و برای این کار نیازی به دخالت انسان نیست.

اجرای CoreOS Managed Linux به صورت کلود و همین طور به شیوه سنتی امکان پذیر است. با توجه به مجموعه این ویژگیها، سیستم عامل مذکور به عنوان اولین سیستم عامل به عنوان یک سرویس معرفی شده است.

CoreOS Managed Linux در مقایسه با دیگر نسخه های سیستم عامل لینوکس تا ۴۰ درصد کمتر RAM مصرف می کند و در حین نصب، به روزرسانی‌های خودکار بر روی آن نیز از قبل توسط مدیران شبکه‌ها قابل برنامه ریزی است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 109 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

شرکت کوآلکوم از خرید شرکت ویلوسیتی خبر داده که در زمینه عرضه محصولات وای – فای در بازار برتری دارد. این شرکت قصد دارد فناوری ویلوسیتی را در محصولات مختلف الکترونیک ادغام کند.

مقامات کوالکوم می‌گویند اگر فناوری‌های پیشرفته ویلوسیتی در گوشی‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی ،ست‌تاپ‌باکس‌ها و حتی تلویزیون ها ادغام شود شاهد افزایش قابل توجه سرعت دسترسی به شبکه های بی‌سیم وای – فای خواهیم بود.

کوآلکوم همچنین امیدوار است از این طریق سرعت به کارگیری فناوری بی‌سیم نوظهور WiGig  را افزایش دهد. این فناوری چندسالی است در دست توسعه بوده و علیرغم تلاش‌های به عمل آمده محصولات الکترونیک محدودی از آن بهره‌مند شده‌اند. کوآلکوم با خرید جدیدش امیدوار است سرعت به کارگیری این فناوری را که موجب ارتقای شبکه‌های بی سیم می‌شود، افزایش دهد.

امروزه روترهای بی سیم در منازل و محیط های کاری بر روی طیف فرکانسی ۲٫۴ و ۵٫۰ گیگاهرتز عمل می‌کنند، اما WiGig  بر روی فرکانس ۶۰ گیگاهرتز عملیاتی می شود و سه تا ۱۰ برابر سریع تر از روترهای بی سیم موجود است. مشکل این فناوری برد بسیار محدود آن است، اما به هر حال افزایش سرعت شبکه های بی سیم هم دسترسی به داده ها را تسریع می کند و هم استفاده از خدمات پیشرفته‌ای مانند کلود را راحت‌تر از گذشته می‌کند.

با همه گیر شدن WiGig استفاده از کابل هم به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می یابد و به عنوان مثال برای دریافت تصاویر با دقت ۱۰۸۰p دیگر نیازی به استفاده از کابل‌های ویدیویی HDMI در منازل و سالن‌های کنفرانس نخواهد بود. شرکت دل مدتی است که داک های WiGig ارائه کرده که کاربران را از استفاده از کابل های شبکه، ویدیو، صدا و … بی نیاز کرده و شرکت هایی مانند اچ پی، لنووو، اپل و سیسکو هم در همین مسیر قدم برمی‌دارند.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 5,641
  • بازدید سال : 21,457
  • بازدید کلی : 595,770
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی