loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت بعد از ۱۵ سال برنامه مسنجر خود موسوم به ویندوز لایو مسنجر را که قبلا “ام اس ان مسنجر” نامیده می‌شد، بازنشسته کرده است.

مایکروسافت قبلا در سال ۲۰۱۲ هشدار داده بود که قصد دارد این سرویس تبادل پیام را بازنشسته کند و از کاربران خود خواسته بود از سرویس تلفن اینترنتی اسکایپ استفاده نمایند.

البته این سرویس هنوز در برخی کشورهایی که از آن به طور گسترده استفاده می کنند فعال است. از جمله این کشورها می توان به چین اشاره کرد. اما مایکروسافت می گوید قصد دارد مسنجر خود را در این کشور هم بازنشسته نماید.

هشدار به کاربران ویندوز لایو مسنجر از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد و از آنها خواسته شده تا حداکثر ۳۱ اکتبر به استفاده از اسکایپ روی آورند. این شرکت برای تشویق چینی ها به این کار وعده ارائه خدمات رایگان برای مدت محدود را داده است.

مایکروسافت اولین بار در سال ۱۹۹۹ سرویس ام اس ان مسنجر را راه اندازی کرد تا بتواند با سرویس محبوب رقیب یعنی AOL Instant Messenger رقابت کند. مسنجرها حدود یک دهه محبوبیت داشتند، اما با از راه رسیدن نرم افزارها و ابزار متنوع برقراری ارتباط کم کم محبوبیت خود را از دست دادند. همه گیر شدن گوشی های هوشمند و برنامه های همراه هم باعث منسوخ شدن هر چه بیشتر مسنجرها شده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 41 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

 یک شرکت تجاری تی‌شرت‌های هوشمندی را عرضه کرده که نه تنها ضربان قلبتان را اندازه می‌گیرند، بلکه می توانند وضعیت تنفس و حتی شدت استرس و نگرانیتان را محاسبه کنند .

ابزاری که برای این کار در نظر گرفته شده به شکل یک سوارکار که در حال چوگان بازی است طراحی شده و این نقش برجسته نقره ای رنگ از حسگرهای مورد نیاز برای اندازه گیری داده های فوق الذکر برخوردار است.

دیوید لورن معاون شرکت سازنده این تی‌شرتها هدف از طراحی و عرضه آنها را افزایش راحتی ورزشکاران و  مردم عادی و تسهیل دسترسی آنها به اطلاعات ضروری مربوط به حوزه بهداشت و سلامت عنوان کرده است.

 

شرکت رالف لارن همچنین قصد دارد فناوری مورد استفاده در این تی‌شرت‌ها را در آینده در دیگر البسه تولیدی خود بگنجاند و این کار را از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز خواهد کرد، البته هنوز مشخص نیست هزینه خرید و استفاده از این تی‌شرت‌ها به چه میزان خواهد بود.

طراحی این تی‌شرت‌ها با همکاری یک شرکت کانادایی به نام OM انجام گرفته که در زمینه عرضه محصولات پوشیدنی بیومتریک فعال است و قبلا البسه‌ای مجهز به دستگاه پخش mp3 عرضه کرده بود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 98 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

بنیاد موزیلا از عرضه اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل فایرفاکس خبر داد. این گوشی به قیمت تنها ۳۳ دلار در هند روانه بازار شده است .

 گوشی مجهز به این سیستم عامل که کلود اف ایکس نام گرفته، ساخت شرکت هندی Intex Technologies است که در زمینه تولید سخت افزار هم فعال است.

بنیاد موزیلا طراح سیستم عامل و مرورگر فایرفاکس می گوید با یک شرکت هندی دیگر به نام Spice هم برای ساخت گوشی های ارزان قیمت مجهز به سیستم عامل فایرفاکس قرارداد دارد. موزیلا برای ساخت این گوشی ها با شرکت چینی Spreadtrum سازنده انواع تراشه های رایانه ای هم قرارداد امضا کرده است.

موزیلا و Spreadtrum اولین بار تراشه ‌ای ارزان قیمت مورد استفاده در این گوشی ها را در فوریه گذشته در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونا در معرض نمایش گذاشتند.

گوشی کلود اف ایکس دارای نمایشگر ۳٫۵ اینچی بوده و از دوربین ۲ مگاپیکسلی و پردازنده یک گیگاهرتزی هم برخوردار است. کاربران می توانند دو سیم کارت روی این گوشی نصب کنند. گوشی یاد شده از زبان های انگلیسی، هندی و تامیل پشتیبانی می‌کند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 122 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

صفحه کلید Atongm لیزری بصورت یک پروژکتور عمل می کند و با انعکاس نور لیزر بر روی یک سطح صاف در مقابل خود یک صفحه کلید مجازی ایجاد کرده تا کاربر بتواند براحتی تایپ کند .

همانند این دستگاه در سال ۲۰۰۲ نیز مشاهده شد که در طی ۱۲سال اخیر پیشرفت هایی در آن مشاهده شد. منبع نوری این دستگاه دیود لیزری است و طرحی مستطیل وار را به نمایش می گذارد همانند سایر کیبوردها که از سبک QWERTY استفاده می کند. و با لمس هر کلید بر روی یک سطح زنگ اخبار دلنشین و کوتاهی شنیده می شود همچنین از قابلیت کنتراست بالا در محیط های پرنور برخودار است تا کاربر بتواند براحتی کلیدها رو پیدا کند. این دستگاه می تواند ۳۵۰حرکت در دقیقه را شناسایی و بلافاصله به دستگاه آندرویدی یا لپتاپ و یا تبلت انتقال دهد. از باتری ۷۰۰میلی آمپری جهت شارژدهی بهره می برد که چیزی حدود۲۰۰دقیقه کارایی را به کاربر می دهد.

این دستگاه که وزن آن ۴۷گرم می باشد، حاوی پورت USB نسخه ۱ و ۲ می باشد و دارای بلوتوث و یک کابل کانکتور اتصال USB را نیز بهمراه دارد.

نحوه کار با این دستگاه بسیار آسان است و برای روشن کردن آن کلید روشن/خاموش آن را بایستی فشار داد و در مقابل یک سطح صاف قرار داد که در هنگام تایپ نیز از صدای Beep شبیه سازی شده نسبت به کامپیوتر به گوش می رسد.

در هنگام کار با این دستگاه زمانی که انگشت خود را بر روی یکی از کلید های بالایی مانند F1یا F5 می گذاریم نور لیزر برای کلید های M و N قطع نمی گردد و قابل رویت است که در نوع خود جالب توجه است.

این دستگاه لیزری کوچک و سبک وزن قابلیت پشتیبانی از تمامی سیستم عامل های موجود را داراست از جمله ویندوز ، مک ، iOS ، ویندوزفون ، آندروید و همچنین برای دستگاه های تلفن همراه ، تبلت ها ، لپ تاپ و کامیپوتر های شخصی ، آی پد وغیره مناسب است.

قیمت این پروژکتور لیزری ۶۷دلار است که قیمتی گران نسبت به کارایی و عملکرد خود داردو همین عامل باعث از دست رفتن محبوبیت خود در بین کاربران گردیده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 65 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت روز گذشته فرایند حذف برنامه های مشکوک و آلوده یا کلاهبردار را از فروشگاه آنلاین خود آغاز کرده است .

برخی از این برنامه ها کاربران را وادار به پرداخت پول برای دریافت نرم افزارهای رایگان می کردند.

نویسندگان این برنامه ها سیاست های مایکروسافت را نقض کرده و تا زمانی که تغییرات ضروری را در آنها به وجود نیاورند حق عرضه مجددشان را در فروشگاه آنلاین مایکروسافت نخواهند داشت.

به گفته تاد بریکس مدیر فروشگاه آنلاین ویندوز تاکنون ۱۵۰۰ برنامه کلاهبردار و مشکوک از این فروشگاه حذف شده است. فروشگاه آنلاین ویندوز مرجه رسمی عرضه برنامه های مختلف برای ویندوز ۸ یا ۸٫۱ است. مایکروسافت چندی قبل برای کاهش مشکلات این چنینی فرایند ثبت برنامه در فروشگاه خود را نیز تغییر داده بود.

برخی از برنامه های حذف شده از این فروشگاه با دریافت مبالغی قابل توجه (مثلا ۹ دلار) صرفا لینک دانلود برخی برنامه های رایگان دیگر را در دسترس کاربران قرار می دادند. برخی از این برنامه ها هم برنامه های رایگانی مانند فلاش پلیر یا پیکاسا را به فروش می رساندند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 176 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

تکنولوژی های پوشیدنی طی چند سال آینده به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرده و عده بیشتری از مردم از آنها استفاده می کنند. کمپانی هایی چون گوگل با عینک هوشمند خود و سامسونگ و سونی با ساعت های هوشمند در بازار اینگونه محصولات ، حضور دارند، چندی قبل نیز سونی با یک کلاه گیس هوشمند نیز عرضه نمود. اما اکنون کلاه های پشمی زیبایی برای طراحی های هوشمندانه با قابلیت پخش موسیقی در حال تولید هستند.

درکنار گرم نگه داشتن سر یک کلاه پشمی به عنوان یک عایق عمل می کند. اما بهتر از آن اینست که فناوری هایی در این پوشش استفاده گردد .

 

ادامه مطلب....
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

این روزها برخی هنرپیشه‌های آمریکایی شاهد انتشار تصاویر خانوادگی و خصوصی خود بر روی اینترنت بوده‌اند و علت اصلی این مساله نقص امنیتی در سرویس آی کلود اپل است .

هکری که نام مستعار ۴chan را برای خود برگزیده عکس‌های متعددی از بازیگران آمریکایی را به دست آورده و این عکس ها را در ازای خرید بیت‌کوین که یک واحد پول مجازی اینترنتی است می‌فروشد.

اگر چه دقیقا نحوه دسترسی این هکر به عکس‌های یاد شده مشخص نیست اما کارشناسان امنیتی آسیب پذیری سرویس کلود اپل موسوم به آی کلود را عامل این مساله می دانند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد مشهور از سرویس یاد شده برای نگهداری اطلاعات خصوصی خود استفاده می کنند، حال به علت اعتماد بیش از اندازه به سرویس یاد شده دچار دردسر شده اند.

از جمله افراد مشهوری که به علت انتشار عکس‌های شخصیشان به دردسر افتاده اند می‌توان به جنیفر لاورنس، کیت آپتون و تعداد دیگری از بازیگران و خوانندگان آمریکایی اشاره کرد. خود هکر هنوز در مورد نحوه انجام این کار سکوت کرده است.

برخی کارشناسان معتقدند این احتمال هم وجود دارد که هکر یاد شده با طراحی حملات پیشینگ توانسته باشد کنترل ایمیل این افراد را در دست بگیرد و سپس کلمه عبور حسابهای کاربری آنها در سرویس آی کلود را در دست بگیرد. اپل خود اعلام کرده که در حال بررسی موضوع است، اما از هرگونه ارائه جزییات بیشتر خودداری کرده است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 87 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

 

HDcp2 نسل بعدی حفاظت از انتقال اطلاعات برای ۴k است . نسل جدید HDMI با عنوان HDCP2.2 است که دستگاه های ۴k از آن پشتیبانی می کنند. .

HDMI مخفف High Definition Multimedia Interface یا رابط چندرسانه‌ای کیفیت بالا است و از زمانی که ۶ غول دنیای الکترونیک یعنی کمپانی‌های هیتاچی، پاناسونیک، فیلیپس، سیلیکون ایمیج، سونی و توشیبا به سمت استفاده از آن حرکت کردند، بیش از ۱۰ سال گذشته است. امروزه این پورت تحت لیسانس سیلیکون ایمیج در وسایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و سایر کمپانی‌ها باید در قبال استفاده از آن هزینه‌ای را به این کمپانی بپردازند. مشخصات این پورت هم توسط سیلیکون ایمیج به روز می‌شود.

 

 

ادامه مطلب...

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

این اسپیکر به گونه‌ای طراحی شده که مدل‌های مختلف آن از طریق شبکه وای – فای با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و مدیریت آنها هم از طریق یک برنامه همراه که بر روی گوشی نصب می‌شود، صورت می گیرد.

این شرکت همچنین تغییراتی در سیستم صوتی تلویزیون های ال ای دی خود به وجود آورده و حاشیه صوتی تازه‌ای موسوم به HW-H7500 را به این تلویزیون‌ها افزوده است.

اسپیکرهای بی سیم M3) WAM350) دویست دلار قیمت دارند و به جمع دیگر اسپیکرهای بی‌سیم تولیدی این شرکت می‌پیوندند. البته شرکت‌های رقیب مانند ال جی هم قبلا محصولات مشابهی عرضه کرده‌اند.

با استفاده از برنامه همراه می‌توان نحوه پخش صدا از اسپیکرهای مختلف را مدیریت کرد و حتی برای پخش موسیقی از اینترنت بر روی آنها برنامه ریزی کرد. همچنین می‌توان کانال‌های مختلف رادیویی که از اینترنت پخش می شوند را هم به همین طریق دریافت کرد.

اسپیکرهای یاد شده می توانند از طریق این برنامه همراه که Wireless Multiroom نام داد به سرویس های کلود شرکت‌های آمازون، یا سرویس های Pandora، Spotify،  Rhapsody، TuneIn Radioمتصل شوند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 82 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

همزمان با هک شدن حساب‌های کاربری و انتشار تصاویر خصوصی برخی بازیگران و چهره‌های مشهور آمریکایی بر روی وب ، کارشناسان در مورد امنیت سرویس‌های کلود هشدار می‌دهند.

کارشناسان امنیتی می‌گویند تنها راه حفاظت از عکس‌ها و اطلاعات خصوصی در برابر حملات هکری این است که هرگز آنها را بر روی فضای مجازی به اشتراک نگذارید. استدلال آنها این است که هرگز نمی‌توان در مورد امنیت سرویس‌های کلود شرکت‌های فناوری و دیگر سرویس‌های اینترنتی مطمئن بود.

در روزهای اخیر عکس های خصوصی برخی بازیگران، ورزشکار و دیگر افراد معروف آمریکایی به طور گسترده در وب منتشر شده و خود این افراد هم صحت این عکس ها را تایید کرده اند. ظاهرا نقص امنیتی در گوشی‌های همراه این افراد و همین طور سرویس آی کلود شرکت اپل عامل اصلی این رسوایی است.

رسوایی مذکور تا بدان حد بالا گرفته که پلیس فدرال آمریکا تحقیق در مورد این مساله را آغاز کرده و اپل هم تایید کرده که حساب‌های کاربری برخی از این افراد هک شده است. بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده علاوه بر سرویس iCloud، سرویس اپل برای یافتن گوشیهای گم شده به نام Find My iPhone هم به همین طریق مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

متخصصان امنیتی می‌گویند افراد مشهور هم مانند بقیه افراد در برابر آسیب‌پذیری‌های اینترنتی مصونیت ندارند و اگر این افراد تمایل به حفظ حسن شهرت خود دارند باید از تهیه تصاویر نامناسب از خود و ذخیره سازی آنها در اینترنت خودداری کنند.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 5,678
  • بازدید سال : 21,494
  • بازدید کلی : 595,807
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی