loading...
اورژانــس آی تی | نــگاهی نــو بــه دنیای آی تی
آخرین ارسال های انجمن
ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 66 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

 پس از تولید مانیتوری با رزولوشن ۵k توسط اپل و بهره گیری از آن برروی جدیدترین AIO خود موسوم به iMac Retina، کمپانی های فعال در زمینه مانیتور به تکاپو افتادند و  شروع به تولید محصولاتی با کیفیتی این چنینی پرداختند؛

حالا Dell که گویا زودتر از سایرین موفق به ساخت مانیتورهایی با کیفیت بالا شده است، از مشخصات محصول خود سخن می گوید.

اولین مانتیور ۲۷ اینچی این شرکت با رزولوشن بالای ۵۱۲۰X 2880پیکسل، UltraSharp UP2715K نام گرفته است؛ در هر اینچ از صفحه نمایش این مانیتور ۲۱۸ پیکسل قرار  گرفته است که در مقایسه با مانیتور های HD این کمپانی از سری Ultra Sharp شاهد افزایش تقریبا ۱٫۳ درصدی تعداد پیکسل ها در هر اینچ هستیم.

این مانیتور دارای صفحه نمایشی از نوع IPS می باشد و زاویه دید مناسبی معادل ۱۷۸ درجه دارد که تماشای تصویر از طرفین را نیز به راحتی امکان پذیر می کند؛ نرخ پاسخگویی یا به عبارتی response time این مانیتور ۸ میلی ثانیه گزارش شده است که تا حدودی کمی زیاد به نظر می رسد.

این مانیتور دارای دو Display Port  و یک mini-DP می باشد و قادر است ۶۰ فریم در ثانیه را تعویض و یا refresh کند؛ البته لازم به ذکر است این میزان فریم، با استفاده از پورت mini-Display Port، تنها از رزولوشن ۳۸۴۰X 2160 پیکسل پشتیبانی به عمل می اورد که بنا به تمایل، کاربران می توانند تعداد فریم ها را کاهش و رزولوشن را به ۵k افزایش داد.

اولین سری از مانیتور های UltraSharp UP2715K، ماه آینده روانه بازار خواهند شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 45 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

اگر به تازگی سیستم جدیدی بر مبنای یکی از جدیدترین سوکت های کمپانی AMD یعنی AM1 خریداری کرده اید، حتما برای پردازنده خود نیاز مند یک خنک کننده قدرتمند، ارزان و بی صدا هستید، قطعا Slim Silence یکی از پشنهاد های مناسب برای شما خواهد بود .

این خنک کننده که مخصوص کیس های کوچک با فضای محدود طراحی شده است، دارای هیت سینکی با ضخامت ۲۶ میلی متر و تولید شده از فلز آلومینیوم است که بر روی آن یک فن ۷۰ میلی متری قرار گرفته است؛ خوشبختانه این فن دارای کنترلر هوشمند PWM است تا در صورت لزوم سرعت چرخش فن را کاهش و یا فزایش داده و از این طریق حجم هوای مورد نیاز جهت دفع حرارت تولیدی از سوی پردازنده مرکزی را تنظیم کند.

Slim Silence AM1 که قیمتی معادل ۱۰ دلار و یا ۸٫۶۵ یورو دارد، در حال حاضر به همراه ۵ سال گارانتی عرضه می شود.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 99 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

EA از پروژه اخیر خود که متعلق به سری Need For Speed است رونمایی کرد. No Limits جدیدترین عنوان از سری بازی‌های NFS است که برای تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند منتشر خواهد شد .

NFS No Limits مراحل ساخت خود را زیر نظر استودیو «Firemonkeys» سپری می‌کند و برای عرضه در سال ۲۰۱۵ در نظر گرفته شده است. این استودیو تا پیش از این ساخت بازی Real Racing 3 را به عهده داشته و حال به دنبال این است که تجربه‌ای تازه را در اختیار کاربران IOS و اندروید قرار دهد

تجربه بالای سازندگان در کنار حمایت‌های EA سبب شده که Firemonkeys به ارایه یک تجربه ایده‌آل فکر کند و سعی داشته باشد عنوانی متمایز و در خور توجه را برای تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند عرضه کند. پرداخت دقیق به جنبه‌های مختلف بازی و دستیابی به پتانسل واقعی تبلت و تلفن‌های هوشمند از جمله مواردی است که استودیو سازنده از آن‌ها یاد کرده است.

«این برای ما یک افتخار و امتیاز محسوب می‌شود که باری دیگر فرمان یکی از فرنچایزهای باورنکردنی را در دست بگیریم و به تعریف مسابقات خیابانی برای تلفن‌های همراه بپردازیم. ما هم‌چنین از قدرت و کارایی که مدل‌های اخیر تبلت و تلفن‌های هوشمند در اختیار ما قرار می‌دهند شگفت زده هستیم و فکر می‌کنیم که برای شما هم چنین باشد».

جزییات بیشتر از این عنوان مانند ماشین‌های قابل دسترسی، کاراکترها، شخصی‌سازی و دیگر موارد طی هفته یا ماه‌های آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 42 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

همزمان با رشد و فراگیر شدن اینترنت، استفاده و بهره برداری محلی از آن در حال گسترش است. براین اساس برای نخستین بار در کشور بهره برداری از اولین دامنه سطح بالای (TOP LEVEL DOMAIN TLD) چند زبانه با رسم الخط فارسی نقطه بازار (. بازار) به زبان‌های فارسی، عربی و اردو آغاز شد.

دامنه‌های نقطه بازار می‌توانند بستر مناسب و کارآمدی برای ارتباط با مشتریان محلی و امکان حضور آنلاین دسترسی به بازارهای نوین را فراهم آورد.

ماهیت اصلی دامنه نقطه بازار، ایجاد تجارت الکترونیک و درگاه‌های آنلاین نوین برای بازاری با جمعیت بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر است؛ معنی جهانی کلمه بازار، محلی برای فعالیت های تجاری است و برهمین اساس “دات بازار” فضای جدید تجارت آنلاین و بدون مرز خواهد بود.

گسترش استفاده از دامنه های فارسی،‌ با هدف افزایش سرعت رشد و تولید محتواهای فارسی دنبال خواهد شد و این دامنه اینترنتی می تواند میلیون‌ها آدرس اینترنتی کوتاه را به رسم الخط فارسی مدیریت کند.

دامنه فارسی دات بازار از طریق ثبت‌کنندگان تایید شده توسط آیکان (ICANN) مخفف Internet Corporation for Assigned Names & Numbers و خرده فروش‌های تایید شده قابل ثبت است.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 51 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

استفاده از نسل ۴ اپراتور دوم تلفن همراه، نیازمند تعویض سیم کارت و اعمال تنظیمات در گوشی مشترک است .

روز گذشته برای نخستین بار در کشور، شبکه نسل ۴ موبایل در مشهد آغار به کار کرد.

با ارائه این سرویس توسط اپراتور دوم تلفن همراه، ایران به عنوان یک صد و سیزدهمین کشور به جمع ارائه کنندگان شبکه نسل ۴ موبایل پیوست.

برخلاف نسل ۳ موبایل که نیاز به تغییر سیم کارت ندارد، استفاده از نسل ۴، نیازمند تعویض سیم کارت فعلی با سیم کارت جدید نسل ۴ به نام Usim است.

پس از تعویض سیم کارت، دیوایس مشترک (گوشی، تبلت یا مودم) باید از قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم برخوردار باشد.

برای اعمال تنظیمات اتصال به شبکه نسل ۴، باید در بخش APN مخفف (Access Point Name) کلمه mtnirancell وارد و گزینه های Username و Password خالی گذاشته شوند. از این پس با حضور در مناطق تحت پوشش خدمات ۴G امکان اتصال به این سرویس برای کاربران فراهم می‌ شود.

علاوه بر این مشترکان برای دریافت خودکار تنظیمات می توانند از کد دستوری #۶*۳*۱۳۰* استفاده کنند.

قیمت سیم کارت اعتباری Usim به همراه ۱۰ هزار تومان اعتبار اولیه، ۲۰ هزار تومان است. هزینه تعویض سیم کارت فعلی مشترک با سیمکارت Usim هم ۱۰ هزار تومان است.

همچنین برای نخستین بار سیم کارت‌های جدید نسل چهار اپراتور دوم، قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارند و برای تغییر سایز نیاز به برش این سیم کارت‌ها نیست.

در حال حاضر در مشهد خرید این سیم‌ کارت‌ها در مشهد، از طریق نمایندگان منتخب امکان پذیر است و به زودی این سیم کارت ها به صورت آنلاین نیز به فروش خواهند رسید.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 48 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس بعد از سال‌ها تصمیم گرفت به جای گوگل از یاهو به عنوان موتور جستجوی پیش فرض استفاده کند .

این تغییر تنها در آمریکا رخ خواهد داد. مریسا میر مدیر عامل یاهو رسما این مساله را تایید کرده است.

قرار است این همکاری به مدت ۵ سال ادامه یابد. مدیر عامل یاهو این همکاری را مهم‌ترین قرارداد منعقده یاهو در ۵ سال اخیر توصیف کرده است. قرار است کاربران فایرفاکس در آمریکا از ماه دسامبر شاهد تحول مذکور باشند.

بر اساس بخشی از قرارداد همکاری دو طرف، یاهو از قابلیت عدم ردگیری کاربران در مرورگر فایرفاکس پشتیبانی خواهد کرد. این امر موجب می‌شود تا فعالیت‌های آنلاین کاربران از سوی افراد و شرکت‌های ثالث ردگیری نشود.

سالانه از طریق مرورگر فایرفاکس بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو صورت می‌گیرد و لذا این مساله که چه موتور جستجویی به طور پیش فرض بر روی این مرورگر نصب شود، اهمیت زیادی دارد. با این تحول پیش بینی می‌شود گوگل بخشی از ترافیک خود را از دست بدهد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 63 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

 از جولای سال گذشته، اخبار مربوط به APU های جدید AMD موسوم به Carrizo به یکی از داغ ترین مباحث و اخبار مرتبط با دنیای سخت افزار تبدیل شده بود؛ حالا پس از گذشت مدتی نسبتا طولانی، کمپانی معظم AMD، رسما از این محصول استثنایی که تا سال آینده میلادی در قلب لپتاپ ها، نوت بوک ها و رایانه های All In One جای خواهد گرفت، رونمایی کرد .

 

 

بقيه در ادامه مطلب....

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 54 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

بازی موفق Limbo برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد. همچنین کسانی که کنسول Xbox One را در روز عرضه خریداری کرده اند، این بازی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد .

در اوایل این ماه شایعاتی مبنی بر عرضه بازی Limbo عنوان puzzle platformer استودیو Play Dead برای کنسول Xbox One منتشر شده بود و اما امروز به تمام کسانی که کنسول Xbox One را در روز عرضه خریداری کرده اند، پیامی از طریق Xbox Live ارسال شد.

“تشکر از شما به خاطر تهیه کنسول Xbox One در روز عرضه این کنسول. برای جشن گرفتن یک ساله شدن کنسول Xbox One ما به شما بازی Limbo را در روز عرضه این عنوان، هدیه می دهیم.”

استودیو Play Dead در حال حاضر مشغول ساخت بازی Inside است که به صورت انحصاری برای کنسول Xbox One منتشر خواهد شد.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 73 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

مایکروسافت قصد دارد از ربات‌های هوشمند به عنوان نیروی امنیتی در بخشی از ساختمان‌های مربوط به خود در دره سیلیکون ولی استفاده کند .

ربات‌های یاد شده که K5 نام دارند، ساخت شرکت Knightscope بوده و ضمن ارزیابی شرایط  می‌توانند به انسان ها در مورد وضعیت خطرناک هشدار بدهند.

ربات‌های یاد شده حدود ۱٫۵ متر ارتفاع دارند و قرار است خط مقدم تمهیدات امنیتی مایکروسافت را شکل بدهند. بر روی ربات‌های یاد شده دوربین‌های فوق دقیق و حسگرهایی نصب شده که می توانند محیط اطراف خود را از همین طریق به دقت زیر نظر بگیرند.

ربات های یاد شده قادر به بررسی پلاک خودروهای ورودی هستند و اگر خودرویی دزدی باشد مساله را تشخیص می دهند. هر ربات K5 برابر با ۱۳۶ کیلوگرم وزن دارد و در شرایطی که بر مبنای هوش مصنوعی خود وضعیت محیط اطراف را نامناسب تشخیص دهد با افرادی که از قبل مشخص شده تماس گرفته و وضعیت را به آنها اطلاع می دهد.

باتری این ربات ها برای یک روز کامل فعالیت مناسب و کافی است و در صورت کاهش شارژ باتری، آنها خود را به طور خودکار به محل شارژ رسانده و در عرض ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ می شوند.

ایــــالــــت کـــریــمی بازدید : 55 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه اخیر اینترنت آزاد موبایل اصلاح شد و تعرفه از ۲٫۵ ریال به ازای هر کیلوبایت به ۰٫۵ ریال کاهش یافت .

تعرفه جدید اینترنت همراه امروز  در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بازنگری شد و رقم ۰٫۵ ریال برای آن تصویب شد.

پیش از این، کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه آزاد اینترنت همراه را ۲٫۵ ریال به ازای هر کیلوبایت تصویب کرده بود که پس از اعلام با واکنش رسانه‌ها نسب به گرانی تعرفه جدید همراه شد. پیش از جلسه تصمیم‌گیری کمیسیون، صحبت از تعیین تعرفه نیم ریال به ازای هر کیلوبایت اینترنت همراه بود.

به این ترتیب در حالیکه مصوبه به تائید اعضای کمیسیون رسیده بود و از سوی سخنگوی کمیسیون و معاون وزیر نیز اعلام عمومی شده بود اما وزیر ارتباطات از اصلاح و بازنگری تعرفه به دلیل نارضایتی عمومی خبر داد

اصغر عمیدیان گفت: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت‌های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل ۲ و۳ به ازای هر کیلو بایت، نیم (۰,۵) ریال تعیین شد. به این ترتیب تعرفه دیتای نسل ۲ به میزان چشمگیری (حداقل ۵۰ درصد) کاهش یافت.

وی افزود: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با دریافت نظرات مردم و اپراتورها و پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ که بر اساس آن تعرفه های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم کارت‌های دایمی از نیم ریال تا ۱۴,۸ ریال وجود داشت، به منظور یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن همراه، تعرفه جدید را تصویب کردند.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد: اپراتورهای تلفن همراه می توانند با شرایط رقابتی و بازه تعرفه ای تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلو بایت، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای نیز متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارایه کنند.

عمیدیان با اشاره به اینکه این مصوبه از اول دی ماه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است، اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با خرید بسته‌های مختلف تعرفه‌ای متناسب با نیاز خود، از خدمات با تعرفه‌های مناسب بهره‌مند شوند.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
نــگاهی نو به دنیای IT با اورژانسIT
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    ابـــزار هـ‌ـا
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1181
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 207
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 5,717
  • بازدید سال : 21,533
  • بازدید کلی : 595,846
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    الکسا

    پشتیبانی